Przetargi.pl
„Przebudowa ciągu dróg powiatowych na terenie gminy Bolesław DP 1068K w km od 0+000,00 do 0+936,00 oraz DP 1071K w km od 0+000,00 do 1+672,40” – postępowanie III.

Zarząd Powiatu w Olkuszu ogłasza przetarg

  • Adres: 32-300 Olkusz, ul. Mickiewicza
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 032 6430414, 6476670 , fax. 326 430 490
  • Data zamieszczenia: 2019-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu w Olkuszu
    ul. Mickiewicza 2
    32-300 Olkusz, woj. małopolskie
    tel. 032 6430414, 6476670, fax. 326 430 490
    REGON: 27625504500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sp.olkusz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa ciągu dróg powiatowych na terenie gminy Bolesław DP 1068K w km od 0+000,00 do 0+936,00 oraz DP 1071K w km od 0+000,00 do 1+672,40” – postępowanie III.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Przebudowa ciągu dróg powiatowych na terenie gminy Bolesław DP 1068K w km od 0+000,00 do 0+936,00 oraz DP 1071K w km od 0+000,00 do 1+672,40 Opis zamówienia: Zadanie realizowane będzie w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019 na podstawie Uchwały Nr 154/2015 Rady Ministrów z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019 zmienionej Uchwałami Rady Ministrów nr 120/2017 z dnia 1 sierpnia 2017 r. oraz nr 188/2017 z 5 grudnia 2017 r. zmieniającymi uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019. Uwaga: W przypadku braku uzyskania dofinansowania w ramach ww. Programu, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na podstawie Art. 93. ust 1a ustawy Prawo zamówień publicznych. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest robota budowlana polegająca na wykonaniu przebudowy ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Bolesław (w województwie małopolskim, powiecie olkuskim, w miejscowości Bolesław), tj. drogę powiatową nr 1068K (Sławków – Krzykawa – Bolesław) w km od 0+000,00 do 0+936,00 oraz drogę powiatową nr 1071K (od drogi nr 1068K w Bolesławiu do drogi nr 1158K w Bukownie) w km od 0+000,00 do 1+672,40, o łącznej długości około 2608 m. Celem projektowanego przedsięwzięcia jest przebudowa oraz wzmocnienie warstw konstrukcyjnych nawierzchni, przebudowa oraz budowa nowych chodników wraz z przejściami dla pieszych, ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, przebudowa sieci uzbrojenia terenu, budowa i przebudowa zatok postojowych i autobusowych, zjazdów indywidualnych i publicznych, przebudowa skrzyżowań z drogami bocznymi oraz budowa kanalizacji deszczowej, a co za tym idzie poprawa poziomu bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy zmotoryzowanych jak i niechronionych użytkowników drogi, zniesienie barier architektonicznych oraz stworzenie nowego i uporządkowanie istniejącego systemu odwodnienia dla całego odcinka drogi i terenów sąsiadujących. Przebudowa dróg będzie miała pozytywny wpływ na środowisko w zakresie hałasu, zanieczyszczenia powietrza, wód i gleb. W ramach wniosku planuje się przebudowę 2 szt. skrzyżowań z innymi drogami: Na odcinku 1 (droga powiatowa nr 1068K) planuje się do przebudowy skrzyżowania w następującej lokalizacji: – km 0+083,50 planowana przebudowa skrzyżowania z drogą powiatową nr 1071K (ul. Osadową) w miejscowości Bolesław. W stanie istniejącym skrzyżowanie funkcjonuje jako skrzyżowanie zwykłe. W ramach wniosku planuje się przebudowę tego skrzyżowania. Na wlocie DP 1068K od strony m. Bolesław planuje się wydzielenie dodatkowego pasa ruchu dla pojazdów skręcających w lewo. Na wlocie drogi powiatowej 1071K planuje się wykonanie wyspy dzielącej (oznakowanej dodatkowo pylonami) o szerokości 2m, która będzie stanowiła azyl dla pieszych. W obrębie skrzyżowania planuje się wykonanie chodników dla pieszych, które będą oddzielone od krawędzi jezdni dróg za pomocą krawężnika betonowego. W ramach przebudowy planuje się na przedmiotowym skrzyżowaniu wykonanie nowej nawierzchni jezdni. – km 0+923,00 planowana przebudowa skrzyżowania z drogą powiatową 1095K (ul. Kluczewską) w miejscowości Bolesław. W stanie istniejącym skrzyżowanie funkcjonuje jako skrzyżowanie zwykłe. W ramach wniosku planuje się przebudowę skrzyżowania i wykonanie na wlocie DP 1068K od strony DK 94 (od strony Olkusza) wykonanie ciągu pieszo rowerowego o szerokości 2,5m oddzielonego od krawędzi jezdni za pomocą pasa zieleni o szerokości 1,0m. W ramach przebudowy planuje się na przedmiotowym skrzyżowaniu wykonanie nowej nawierzchni jezdni. Na odcinku 3 (droga powiatowa nr 1071K) występuje skrzyżowanie z drogą powiatową nr 1068K, które zostało opisane powyżej w ramach charakterystyki skrzyżowań na odcinku 1. Parametry charakterystyczne przedmiotowych odcinków dróg wg. stanu istniejącego: Droga powiatowa nr 1068K: • droga klasy technicznej Z, • przekrój uliczny jednojezdniowy (od skrzyżowania z DP 1068K do skrzyżowania z DP 1095K) • szerokość nawierzchni bitumicznej w przekroju ulicznym od 7.5 do 8.0 m, • szerokość poboczy nieutwardzonych od 1.0 – 3.0 m, • nieuregulowany stan poboczy i rowów. Droga powiatowa nr 1071K: • droga klasy technicznej L, • przekrój drogowy jednojezdniowy, • szerokość nawierzchni bitumicznej od 5.0 do 7.0 m, • szerokość poboczy nieutwardzonych od 0.5 – 3.0 m, • nieuregulowany stan poboczy i rowów. Parametry techniczne uzyskane w wyniku zrealizowania inwestycji: Parametry odcinka nr 1- DP 1068K (km od 0+000,00 do 0+936,00): • klasa techniczna Z • szerokość pasów ruchu 2x3.50 m, • szerokość poboczy 1.5 m, • szerokość chodników 1.5 - 2.0 m, • szerokość ciągu pieszo-rowerowego 2.5 m, • szerokość zatok autobusowych 3.0 m, • kategoria obciążenia ruchem KR4. Parametry charakterystyczne odcinka nr 2 - DP 1071K (km od 0+000,00 do 0+344,00): • klasa techniczna L • szerokość pasów ruchu 2x3.5 m, • szerokość pobocza 1.5 m, • szerokość ciągu pieszo-rowerowego 2.5 m, • kategoria obciążenia ruchem KR4. Parametry charakterystyczne odcinka nr 3 - DP 1071K (km od 0+344,00 do 1+672,40): • klasa techniczna L • szerokość pasów ruchu 2x3.0 m, • szerokość pobocza 1.0 m, • kategoria obciążenia ruchem KR4. Na drodze powiatowej nr 1068K przebudowywany odcinek zlokalizowany jest w przeważającej części na terenach leśnych z wyjątkiem zlokalizowanego tam składu palet i ogólnodostępnego parkingu zlokalizowanego pomiędzy skrzyżowaniami DP 1068K z DP 1071K oraz z DK94. Na omawianym odcinku drogi powiatowej nr 1068K występuje przekrój drogowy z poboczami i otwartymi rowami obustronnymi bądź bez. W tej części odcinka nawierzchnia jezdni jest w złym stanie technicznym, dotyczy to zarówno równości podłużnej i poprzecznej, a także deformacji, spękań i ubytków w jezdni, co wpływa negatywnie na bezpieczeństwo uczestników ruchu. Droga powiatowa nr 1071K w całości przebiega przez tereny niezabudowane, głównie tereny leśne. Po stronie prawej zlokalizowany jest tartak, a za nim zespół osadników odpadów poflotacyjnych ZGH ”Bolesław”. Na całym odcinku nawierzchnia jest w złym stanie technicznym, posiada zdeformowany przekrój i profil, spękania poprzeczne, siatkowe i liczne ubytki, co ma wpływ na warunki bezpieczeństwa na drodze. Istniejące odwodnienie ww. dróg powiatowych realizowane jest poprzez spadki poprzeczne i podłużne do otwartych rowów przydrożnych poza terenem zabudowy lub poprzez system wpustów deszczowych do istniejącej kanalizacji deszczowej na terenie zabudowy. Przydrożne rowy, o różnej głębokości, nie mają zachowanej ciągłości, są porośnięte roślinnością trawiastą i zamulone, przez co nie spełniają prawidłowo swojej funkcji. Pod częścią zjazdów usytuowanych w ciągu rowów odwadniających występują przepusty, często niedrożne i o zróżnicowanych średnicach. Efektem realizacji przedmiotowego zadania będzie m.in. zmiana parametrów geometrycznych dróg. W tym celu przewiduje się korektę promieni łuków poziomych i pionowych oraz wykonanie poszerzenia jezdni i poboczy w celu doprowadzenia przekroju do wymagań przewidzianych stosownymi przepisami. Zaprojektowane nowe szerokości pasów ruchu, poboczy i chodników oraz nowe chodniki, ścieżki rowerowe, ciągi pieszo-rowerowe oraz zatoki autobusowe są rozwiązaniami nowymi w stosunku do parametrów i stanu istniejącego. Planowana rozbudowa ciągu dróg powiatowych poprawi bezpieczeństwo ruchu oraz jego płynność. W obrębie przebudowywanych dróg zaprojektowano wykonanie krawężników obniżonych w rejonach przejść dla pieszych (chodniki) do wysokości 2 cm powyżej krawędzi jezdni, w celu umożliwienia osobom niepełnosprawnym swobodnego poruszania się po projektowanych ciągach pieszych. W ramach realizacji zadania wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu, celem zapewnienia, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, maksymalnego bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom drogi. Przewidziano ograniczenie do niezbędnego minimum elementów organizacji ruchu, przy założeniu, że całe istniejące oznakowanie podlega wymianie, ze względu na niedopasowanie do obowiązujących przepisów, zły stan techniczny znaków drogowych oraz planowaną całkowitą wymianę nawierzchni. Na odcinkach leśnych zostanie skorygowane i uzupełnione oznakowanie znakami ostrzegawczymi, informujące o ewentualnym wtargnięciu na jezdnię dzikiej zwierzyny (znak A-18b). Zamawiający informuje, że wiaty powinny być wykonane w wersji dwumodułowej o wymiarach: długość 3,00 m, szerokość 1,37 m, wysokość 2,40 m; z zamkniętych profili stalowych o przekroju kwadratu i prostokąta, konstrukcji ocynkowanej ogniowo i lakierowanej proszkowo. Dach powinien być wykonany z poliwęglanu komorowego przyciemnianego, a ściany ze szkła hartowanego o grubości 9 mm. Ponadto siedzisko i oparcie powinno być wykonane z listew drewnianych, a wiata wyposażona w kosz na śmieci mocowany do konstrukcji wiaty lub wolnostojący oraz ramkę na rozkład jazdy. Szczegółowy zakres i rodzaj robót do wykonania w ramach ww. zadania zawiera załącznik nr 9 do SIWZ – Przedmiary robót oraz załącznik nr 10 do SIWZ – Dokumentacja techniczna. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu w dniu protokolarnego przekazania placu budowy, wykaz materiałów planowanych do wbudowania wraz ze wszystkimi wymaganymi prawem atestami, certyfikatami i specyfikacjami technicznymi. W przypadku nie zgłoszenia zastrzeżeń co do przedstawionych materiałów w terminie 5 dni od ich przedstawienia uznaje się, że Zamawiający materiały zaakceptował. Wykonawca w terminie trzech dni od dnia zawarcia Umowy, przedstawi Zamawiającemu harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji zadania, opracowany na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ. Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie możliwość wniesienia uwag do terminów przedstawionych w harmonogramie rzeczowo-finansowym. W przypadku wniesienia uwag przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do ich uwzględnienia i ponownego przedstawienia Zamawiającemu harmonogramu rzeczowo-finansowego w terminie 3 dni od wniesienia uwag. Nie wniesienie uwag przez Zamawiającego w terminie 5 dni od dnia przedstawienia harmonogramu rzeczowo-finansowego należy uznać za jego akceptację. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu w dwutygodniowych odstępach czasu aktualnej tabeli elementów rozliczeniowych, umożliwiających określenie stopnia realizacji przedmiotu Umowy. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest do opracowania we własnym zakresie projektu czasowej organizacji ruchu oraz zgodnego z nim oznakowania dróg na czas prowadzenia robót i sporządzenia programu zapewnienia jakości robót (PZJ). Zamawiający wymaga również zlecenia przez Wykonawcę robót, nadzorów branżowych gestorom poszczególnych sieci. W trakcie realizacji procesu budowlanego wymagane jest systematyczne prowadzenie badań w zakresie nośności, zagęszczenia, grubości warstw konstrukcyjnych itp. Roboty budowlane będą prowadzone na podstawie prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę nr 592/2017 z dnia 12.09.2017r. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest do zawarcia na własny koszt polisy ubezpieczeniowej na zadanie będące przedmiotem niniejszego zamówienia zgodnie z wytycznymi zawartymi we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. Ponadto Zamawiający wymaga, aby w terminie trzech dni od dnia podpisania umowy Wykonawca dostarczył w formie pisemnej oświadczenia kierownika budowy oraz kierownika robót branżowych o podjęciu obowiązków. Zamawiający wymaga udzielenia na wykonane roboty rękojmi na okres 60 miesięcy oraz gwarancji na okres co najmniej 60 miesięcy. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej oraz do podpisania wraz z protokołem końcowego odbioru robót, dokumentu gwarancyjnego według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ. W przedmiotowym postępowaniu obowiązuje rozliczenie kosztorysowe. Zamawiający dopuszcza fakturowanie częściowe (2 faktury); fakturę częściową do 50% wartości zamówienia Wykonawca dostarczy do dnia 30 listopada 2019r.; fakturę końcową Wykonawca dostarczy po zrealizowaniu zamówienia. D) Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a. Zamawiający wymaga, aby wskazane przez Zamawiającego niżej wymienione czynności w zakresie realizacji zamówienia, były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę zgodnie z Kodeksem Pracy. Są to:  przygotowanie frontu robót,  nadzorowanie jakości, terminowości i zgodności wykonywanych robót,  zamawianie materiałów niezbędnych do realizacji zamówienia,  zapewnienie sprzętu niezbędnego do prowadzenia robót,  kierowanie grupą podległych pracowników,  nadzór nad prawidłowością wykonywanych robót (m.in. przygotowawczych, ziemnych, rozbiórkowych, nawierzchniowych, w zakresie sieci kanalizacyjno-wodociągowych i elektroenergetycznych). Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, co najmniej jednej osoby realizującej ww. czynności. Obowiązek zatrudnienia wyżej wymienionych osób dotyczy wykonawcy, podwykonawcy, jak i dalszego podwykonawcy. Za brak zatrudnienia ww. osób na umowę o pracę w trakcie realizacji umowy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę wskazaną w § 17 ust. 1 pkt 14 umowy (załącznik nr 6 do SIWZ). Ponadto Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza jest zobowiązany do przedłożenia, najpóźniej w dniu zawarcia umowy, oświadczenia dot. osób zatrudnionych przy realizacji zadania. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 160.000,00 PLN (słownie złotych: sto sześćdziesiąt tysięcy 00/100), 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przed upływem terminu składania ofert przelewem na rachunek bankowy Zarządu Drogowego w Olkuszu - Pekao Bank Polski S.A. nr konta 61 1020 2528 0000 0802 0453 3998. 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4. Zaleca się dołączyć do oferty dowód wniesienia wadium: kopia przelewu w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu. 5. W przypadku wniesienia wadium w formach niepieniężnych, oryginał wadium należy złożyć bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów złożonych w ofercie). 6. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z punktem 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca w takim wypadku wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ww. ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Ponadto zgodnie z art. 46 ust. 5 ww. ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie, (jeśli dotyczy). a) W przypadku podpisywania oferty przez osoby niewymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 2. Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeśli dotyczy). Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 3. Ponadto Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą kosztorysu ofertowego sporządzonego na podstawie przedmiarów robót, które stanowią załącznik nr 9 do SIWZ. 4. Ponadto Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza jest zobowiązany do przedłożenia, najpóźniej w dniu zawarcia umowy, oświadczenia dot. osób zatrudnionych przy realizacji zadania. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach