Przetargi.pl
Przebudowa budynku Publicznego Gimnazjum nr 1 w Kraśniku

Miasto Kraśnik ogłasza przetarg

  • Adres: 23200 Kraśnik, ul. Lubelska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 251 540 , fax. 818 252 709
  • Data zamieszczenia: 2018-03-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Kraśnik
    ul. Lubelska 84
    23200 Kraśnik, woj. lubelskie
    tel. 818 251 540, fax. 818 252 709
    REGON: 52410500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://umkrasnik.bip.lubelskie.pl/index.php?id=51

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynku Publicznego Gimnazjum nr 1 w Kraśniku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Przebudowa budynku Publicznego Gimnazjum nr 1 w Kraśniku”, składająca się z dwóch następujących części (zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych): 1) część nr 1 zamówienia pn.: „Termomodernizacja i adaptacja części budynku Publicznego Gimnazjum nr 1 w Kraśniku na cele noclegowe”, w skład którego wchodzą następujące zadania: a) zadanie nr 1 pn.: „Termomodernizacja budynku Publicznego Gimnazjum nr 1 w Kraśniku”, b) zadanie nr 2 pn.: „Adaptacja pomieszczeń na pokoje noclegowe dla potrzeb Publicznego Gimnazjum nr 1 w Kraśniku”. 2) część nr 2 zamówienia pn.: „Adaptacja łącznika obiektów szkolnych Publicznego Gimnazjum nr 1 na budynek gospodarczy”. 2. Zadanie nr 1 z części nr 1 zamówienia jest realizowane w ramach projektu pn.: „Termomodernizacja budynków oświatowych”, współfinasowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 5 Efektywność Energetyczna i Gospodarka Niskoemisyjna, Działanie 5.2. Efektywność energetyczna sektora publicznego. 3. Część nr 1 zamówienia obejmuje m.in.: 1) w ramach zadania nr 1: a) wykonanie docieplenia ścian zewnętrznych kondygnacji piwnicznych i ścian fundamentowych od poziomu 30 cm poniżej poziomu terenu do górnej linii cokołu metodą lekką - mokrą z wykończeniem tynkiem mozaikowym cienkowarstwowym, b) wykonanie docieplenia ścian zewnętrznych kondygnacji nadziemnych oraz ościeży okiennych i drzwiowych metodą lekką - mokrą z wykończeniem tynkiem silikonowym cienkowarstwowym o fakturze "baranek" gr. 1,5 mm, barwionym w masie, c) wykonanie tynków cienkowarstwowych silikonowych na niedocieplonych elementach ścian, d) docieplenie stropodachów wentylowanych granulatem z wełny mineralnej, e) docieplenie stropodachu niewentylowanego segmentu A styropianem laminowanym papą, f) wymiana, uzupełnienie i remont obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, g) remont koszy przyokiennych piwnicznych, h) wykonanie nowej opaski kapilarnej i odwodnienie budynku, i) remont schodów zewnętrznych, j) remont pokrycia dachu, k) wymiana drzwi zewnętrznych i okien (zgodnie z zestawieniem stolarki do wymiany), l) skrycie instalacji odgromowej w warstwie docieplenia ścian, remont istniejącej instalacji wraz z dokonaniem pomiarów sprawdzających zgodnie z branżą elektryczną, m) modernizacja instalacji centralnego ogrzewania - zgodnie z branżą sanitarną, montaż modułu komunikacyjnego Wi-Fi lub GSM, n) wymianę grzejników, o) montaż zaworów termostatycznych, p) wykonanie instalacji odpowietrzającej, q) montaż ciepłomierza, 2) w ramach zadania nr 2: a) remont 1 i 2 piętra części budynku oraz pomieszczeń zlokalizowanych na parterze tj.: klatka schodowa I, klatka schodowa II i komunikacja, b) budowę 22 pokoi posiadających własne łazienki, c) budowę pralni i prasowalni, d) budowę magazynu pościeli brudnej i czystej, e) budowę pomieszczenia socjalnego, biurowego z recepcją, f) przebudowę wewnętrznych linii zasilających, g) wykonanie instal. elektrycznej wewnętrznej oświetleniowej i gniazd wtyczkowych, ośw. awaryjnego i ewakuacyjnego, h) montaż instalacji oddymiania klatki schodowej, i) montaż urządzeń monitoringu, j) przebudowę instalacji odgromowej, k) wykonanie kanalizacji sanitarnej, hydrantowej. Uwaga – zadanie nr 2 nie obejmuje wykonania następujących robót, ujętych w zadaniu nr 1 w części nr 1 zamówienia, opisanych w projektach budowlano- -wykonawczych: 1) branża konstrukcyjno-budowlana: a) docieplenie ścian zewnętrznych (podrozdział 2.6.4) za wyjątkiem opaski kapilarnej, b) wykonanie remontu kominów (podrozdział 2.6.8), c) wykonanie daszka nad wejściem (podrozdział 2.6.11), d) montaż stolarki okiennej oraz drzwiowej wraz z obróbkami blacharskimi (podrozdział 2.6.17), e) wykonanie izolacji (podrozdział 2.6.13), f) wykonanie nowego pokrycia dachu wraz z dociepleniem stropodachu (podrozdział 2.6.14, 2.6.16), 2) branża sanitarna - wykonanie instalacji c.o. (podrozdział 3.2.1-3.2.4). 4. Część nr 2 zamówienia obejmuje m.in.: 1) prace rozbiórkowe, 2) roboty fundamentowe, murowe, konstrukcyjne, 3) wykonanie schodów na I piętro, 4) wykonanie posadzek i tynków wewnętrznych, 5) wykonanie wentylacji grawitacyjnych, 6) wykonanie instalacji elektrycznej wraz z montażem opraw oświetleniowych, 7) wykonanie instalacji odgromowej, 8) prace wykończeniowe, 9) wykonanie opaski kapilarnej wkoło budynku. Uwaga – część nr 2 zamówienia nie obejmuje wykonania następujących robót, ujętych w zadaniu nr 1 w części nr 1 zamówienia, opisanych w projekcie budowlano- -wykonawczym, branża konstrukcyjno-budowlana: 1) docieplenie ścian zewnętrznych (podrozdział dokumentacji 2.7.3, 2.7.4) za wyjątkiem opaski kapilarnej, 2) docieplenie podcienia (podrozdział 2.7.6), 3) montaż stolarki okiennej wraz obróbkami blacharskimi (podrozdział 2.7.9, 2.7.10), 4) montaż bram zewnętrznych (podrozdział 2.7.11), 5) wykonanie izolacji ścian zewnętrznych (podrozdział 2.7.12), 6) wykonanie elewacji (podrozdział 2.7.13), 7) wykonanie stropodachu wraz z kanałem wentylacyjnym (podrozdział 2.7.14, 2.7.15). 5. Zamówienie należy wykonać m.in. zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną przez P.U.H. DOMBUD R. Miazga (branża budowlana), mgr inż. Jacek Jaruga (branża sanitarna), ELPROKO H. Szwed (branża elektryczna), mgr inż. Krzysztof Jargiło, stanowiącą załącznik do SIWZ. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera m.in.: 1) dokumentacja projektowa, 2) STWiOR. 7. Realizacja przedmiotu zamówienia winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie. 8. Materiały użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 ze zm.). 9. Wykonanie przedmiotu zamówienia i oddanie do użytku musi być również zgodne z wszystkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno--budowlanymi, obowiązującymi normami, wytycznymi oraz zasadami wiedzy technicznej. 10. Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa następujące wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 108 ze zm.): 1) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, które dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli czynności tzw. pracowników fizycznych (wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów budowlanych), 2) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp – Wykonawca, w terminie do 5 dni od daty podpisania umowy, przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót są zatrudnione na podstawie umowy o pracę, zarówno przez Wykonawcę, jak i podwykonawców, 3) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: w okresie realizacji zamówienia Zamawiający ma prawo do skierowania wniosku do inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli. Niespełnienie wymagań, o których mowa w pkt 1 skutkuje sankcjami określonymi w § 25 ust. 1 lit. j-k umów stanowiących załączniki nr 7a i 7b do SIWZ. 11. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe, cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. 12. Zamawiający, w każdym przypadku, gdy opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 13. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45320000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 1) w przypadku składania oferty na część nr 1 zamówienia - 70 000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych), 2) w przypadku składania oferty na część nr 2 zamówienia - 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych), które może być wnoszone w:  pieniądzu,  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,  gwarancjach bankowych,  gwarancjach ubezpieczeniowych,  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 2. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Polska Kasa Opieki S.A. nr 46 1240 5497 1111 0010 4019 7424. 3. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu przelewem, zaleca się, aby wykonawca dołączył do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. W tytule przelewu należy wpisać: wadium - przetarg na przebudowę budynku Publicznego Gimnazjum nr 1 w Kraśniku, część/części nr ….. 4. Za wyjątkiem wadium wniesionego w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Oryginał dokumentu należy wpiąć do oferty w koszulce. Dokumenty muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia dokumentu, o którym mowa powyżej (jak również dowodu potwierdzającego dokonanie przelewu wadium wniesionego w pieniądzu na konto Zamawiającego), oddzielnie. W takim przypadku Wykonawca złoży ww. dokument w kopercie oznaczonej: „Wadium na przetarg pn.: „Przebudowa budynku Publicznego Gimnazjum nr 1 w Kraśniku” – część/części nr ……, nie otwierać przed 27.03.2018r. godz. 11:30”. Dokument musi być złożony w kancelarii Urzędu Miasta Kraśnik, ul. Lubelska 84, 23-200 Kraśnik przed upływem terminu składania ofert tj.: do 27.03.2018 r.. do godz. 11:00. 5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do 27.03.2018 r. do godz. 11:00 (w przypadku wadium wniesionego w pieniądzu liczy się data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego). 6. Oferta Wykonawca, który nie wniósł wadium podlega odrzuceniu. 7. Oferty Wykonawców, którzy wnieśli wadium w sposób nieprawidłowy, zostaną odrzucone. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 14. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, wraz z wypełnionym formularzem ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ), podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli, składa: 1)w przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 4 do SIWZ), 2)w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt III.3) ogłoszenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, 3)jeżeli prawo do podpisywania oferty nie wynika z dostępnych zamawiającemu dokumentów, należy dołączyć pełnomocnictwo do podpisania oferty – oryginał lub notarialnie poświadczoną kopię, 4)dowód wniesienia wadium, 5)w przypadku zastrzeżenia informacji jako tajemnicę przedsiębiorstwa Wykonawca załączy do oferty wyjaśnienia wykazujące, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W przypadku nie załączenia wyjaśnień zastrzeżenie informacji jako tajemnica przedsiębiorstwa nie będzie skuteczne. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 r., poz. 229 ze zm.). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawca nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach