Przetargi.pl
Przebudowa budynku przy ul. Szkolnej 5 w Jastrzębiu-Zdroju

Miejski Zarząd Nieruchomości ogłasza przetarg

  • Adres: 44-330 Jastrzębie-Zdrój, ul. 1-go Maja 55
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 4787001 , fax. 032 4762952
  • Data zamieszczenia: 2016-03-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Nieruchomości
    ul. 1-go Maja 55 55
    44-330 Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie
    tel. 032 4787001, fax. 032 4762952
    REGON: 27120497100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzn.jastrzebie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynku przy ul. Szkolnej 5 w Jastrzębiu-Zdroju
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego p.n. Przebudowa budynku Szkolna 5 w Jastrzębiu-Zdroju. 2 Zakres robót koniecznych do wykonania (określony w dokumentacji, na podstawie której wydano pozwolenie na budowę nr Ar.6740.228.2015 z dn. 02.07.2015 r.) obejmuje: I. Działkę nr 113-2, na której zlokalizowany jest budynek przy ul. Szkolnej 5; w zakresie robót zagospodarowania terenu obejmować będzie m.in.: a) Przebudowę istniejącego zjazdu z drogi publicznej, b) Budowę 56 miejsc postojowych, w tym 7 miejsc dla osób niepełnosprawnych, c) Budowę dróg wewnętrznych, d) Budowę placu do zawracania stanowiącego również dojazd do miejsc gromadzenia i odbioru odpadów, e) Budowę placu manewrowego do zawracania dla jednostek ochrony przeciwpożarowej, f) Wykonanie układu chodników, zapewniających dojście do budynku, g) Wykonanie ogrodzenia - zaprojektowano dwa typy ogrodzenia, h) Dostawę i montaż urządzeń: - na placu zabaw dla dzieci, - na terenie rekreacyjnym, - na miejscu przeznaczonym na zielone lekcje, - na boisku wielofunkcyjnym, - ławek i koszy, i) Budowę sieci kanalizacyjnej w technologii rur i kształtek kanalizacyjnych w zakresie zgodnym z dokumentacją projektową. Kanalizacja deszczowa obejmuje odprowadzenie wód opadowych z dachów oraz odwodnienie dróg i parkingów. j) Instalacja oświetlenia zewnętrznego wykonana zostanie za pomocą energooszczędnych opraw oświetleniowych typu LED zabudowanych na elewacji budynku, k) Wszystkie pozostałe prace niezbędne do wykonania zadania jako całości w zakresie zagospodarowania. II. Zakres remontu polegający na adaptacji budynku ma na celu zrealizowanie programu funkcjonalnego przedstawionego przez użytkownika i obejmować będzie m.in.: 1. Branżę architektoniczną i konstrukcyjno-budowlaną: a) wymianę całej stolarki okiennej, b) wymianę wszystkich drzwi zewnętrznych i wewnętrznych ze szczególnym uwzględnieniem wymagań ochrony przeciwpożarowej , c) wymianę wszystkich posadzek wraz z warstwami podbudowy i izolacji, d) wymianę tynków wewnętrznych, e) montaż dwóch wind dla osób niepełnosprawnych, f) termomodernizację budynku w zakresie ocieplenia ścian zewnętrznych metodą lekką mokrą z wyprawą silikonową, ocieplenia ścian fundamentowych oraz ocieplenie stropodachu niewentylowanego sali gimnastycznej, g) wyburzenie dwóch klatek schodowych, uzupełnienie stropu, h) wykonanie trzech wewnętrznych klatek schodowych, i) wyburzenie schodów z kondygnacji piwnic i uzupełnienie stropu, j) wykonanie otworów w stropach i płyt fundamentowych dla dwóch wind (dźwigów osobowych), k) wymianę części stropodachu w segmencie B, l) wykonanie nadproży nad otworami w ścianach nośnych, m) wyburzenie części ścian wewnętrznych, nienośnych, n) wykonanie nowych ścian działowych z płyt gk na ruszcie stalowym z wypełnieniem wełną mineralną, o) wykonanie ścian oddzielenia pożarowego EI30 i EI60, p) wykonanie zewnętrznych schodów i podjazdów dla osób niepełnosprawnych, q) wykonanie nowych zadaszeń nad wejściami do obiektu, r) wykonanie na dachu podkonstrukcji stalowych dla urządzeń wentylacyjnych, s) naprawę uszkodzonych elementów konstrukcji w tym prefabrykatów elewacyjnych. 2. Branżę instalacyjną: a) Instalację wod-kan wraz z instalacją hydrantową. Instalacja wodociągowa i p.poż. zasilana będzie wodą pitną poprzez istniejące przyłącze znajdujące się w piwnicy. Instalacje mają być prowadzone w bruzdach ściennych lub w przestrzeni sufitu podwieszanego. Instalację wodną należy wykonać z rur PP z wkładką aluminiową. Ciepła woda uzyskiwana będzie za pomocą centralnych zasobników ciepłej wody zlokalizowanych w pomieszczeniu technicznym w piwnicy. Instalację hydrantową należy wykonać z rur stalowych ocynkowanych z hydrantami szafkowymi. Instalację kanalizacji sanitarnej oraz poziomy podposadzkowe należy wykonać z rur PVC, łączonych na uszczelkę gumową. Kanalizację deszczową - odprowadzenie wód deszczowych z budynku wykonać poprzez system rynien i rur spustowych z włączeniem do kanalizacji deszczowej, b) Instalację centralnego ogrzewania: ze względu na istniejące przyłącze do sieci ciepłowniczej pozostaje się przy istniejącym rozwiązaniu - źródłem ciepła pozostaje miejska niskoparametrowa sieć ciepłownicza. Instalacje zasilające grzejniki należy wykonać w układzie dwururowym systemu zamkniętego. Należy zamontować grzejniki płytowe z podejściem bocznym. Grzejniki muszą być wyposażone w odpowiednie obudowy zabezpieczające przed poparzeniem, zawory regulacyjne z nastawami wstępnymi i z głowicami termostatycznymi. Instalację c.o. w obrębie piwnic należy wykonać z rur czarnych stalowych, w obrębie rozprowadzenia od pionów z rur PP z wkładką aluminiową, armatura oraz grzejniki zgodnie z projektem wykonawczym. Przewidziano izolację wszystkich rurociągów instalacyjnych otulinami o odpowiedniej grubości (zgodnie z PW), c) Wentylację mechaniczną - należy wykonać system wentylacji z podziałem układów wentylacyjnych obsługujących poszczególne strefy pomieszczeń. W zależności od funkcji i przeznaczenia pomieszczeń system wykonać jak nawiewno-wywiewny oraz wywiewny dla wyodrębnionych pomieszczeń i stref budynku. 3. Branżę elektryczną - dla potrzeb przebudowy budynku przewidziano kompleksową wymianę instalacji i urządzeń elektroenergetycznych oraz zabudowę nowych rozdzielnic piętrowych. Instalację oświetlenia wewnętrznego należy zrealizować w oparciu o instalację oświetlenia podstawowego, rezerwowego i awaryjnego oraz zewnętrznego w oparciu o oprawy LED, instalacja podtynkowa. Instalacja oświetlenia zewnętrznego ma zostać zabudowana na elewacji budynku, sterowana poprzez czujniki zmierzchowe oraz lokalnie z pomieszczeń portierni. 4. System okablowania strukturalnego dla sieci komputerowej i telefonicznej - dla łączenia urządzeń końcowych (telefony, komputery osobiste, drukarki), a także zapewnienia dostępu do zewnętrznych sieci WLAN. Gniazda oraz okablowanie montowane w kanałach PCV, pod tynkiem oraz w blokach biurowych, natomiast na korytarzach nad podwieszanym sufitem w korytach kablowych. 5. System telewizji dozorowej z możliwością obserwacji i rejestracji zdarzeń na zewnątrz oraz wewnątrz budynku. 6. System sygnalizacji włamania i napadu przeznaczony do wykrywania i sygnalizacji zagrożenia wskazującego na istnienie niebezpieczeństwa włamania lub i napadu, terenu stref lub pomieszczeń objętych działaniem systemu. Instalacja zabezpieczać będzie w szczególności drzwi zewnętrzne, okna oraz ciągi komunikacyjne. 7. System oddymiania klatek schodowych realizowana poprzez otwarcie okien posiadających funkcję oddymiania oraz ręczne przyciski oddymiania. Napowietrzanie będzie zapewnione poprzez okna zlokalizowane na klatce schodowej. 8. Instalację odgromową i uziemiającą. 9. Realizację wszystkich pozostałych robót wskazanych w dokumentacji projektowej niezbędnych do wykonania zadania jako całości. 10. Wykonanie i przekazanie Zamawiającemu Inwestorowi inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. 11. Wykonanie i przekazanie Zamawiającemu Inwestorowi świadectwa charakterystyki energetycznej budynku po wykonaniu robót. Powyższy opis wskazuje w sposób ogólny zakres robót, który szczegółowo określony został w projektach budowlanych i wykonawczych oraz branżowych specyfikacjach wykonania i odbioru robót. Dokumenty te stanowią integralną część niniejszej SIWZ (Załącznik nr 9 do SIWZ). Za wykonanie przedmiotu umowy, ustala się wynagrodzenie ryczałtowe, którego definicję określa art. 632 kodeksu cywilnego. 3 Wymagania dodatkowe: a) Do wyceny należy przyjąć materiały o dokładnie takich parametrach technicznych i jakości wskazanej i opisanej w dokumentacji technicznej; zmiana będzie mogła nastąpić jedynie w uzasadnionych przypadkach, takich jak np. powodujących poprawienie parametrów technicznych, wynikających z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów, jednakże każdorazowo zmiana ta musi zostać zaakceptowana poprzez udzielenie pisemnej zgody Zamawiającego -Inwestora. Wykonawca na bieżąco na naradach roboczych będzie zobowiązany do przedstawienia wykazu materiałów, które będą podlegały zabudowie w danym miesiącu. Wykaz materiałów musi zawierać rodzaj materiału, nazwę producenta oraz parametry wskazane w dokumentacji technicznej (projekt i specyfikacja), wykaz musi zostać zaakceptowany przez inspektora nadzoru inwestorskiego. Do wykazu należy dołączyć dokumenty wynikające z ustawy z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2014 poz. 883 i Dz.U. z 2015 poz. 1165). W przedstawionych specyfikacjach technicznych mogły zostać wskazane materiały i technologie do wykonania robót mogące wskazywać na produkty konkretnych producentów. Z uwagi na fakt, iż brak jest możliwości dokonania opisu przedmiotu zamówienia za pomocą dokładnych określeń wszystkie te wskazania należy rozumieć w ramach niniejszego postępowania, jak i w procesie realizacji, jako opisujące oczekiwany standard zastosowanych materiałów, technologii i wykonania robót. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, tj. o parametrach, nie gorszych od przedstawionych w dokumentacji przetargowej. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, potwierdzających równoważność materiałów i urządzeń. Złożone ww. dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie niezbędna do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji równoważnikówlub odrzuceniu oferty z powodu ich ,nierównoważności,. b) W interesie Wykonawcy leży w ramach prac podstawowych, przed złożeniem oferty sprawdzenie zgodności otrzymanego od Zamawiającego przedmiaru z rozwiązaniami przyjętymi w projekcie budowlanym. Wykonawca w ramach złożonej oferty będzie zobowiązany do wykonania pełnego zakresu robót, zgodnie z projektem budowlanym. Znajduje to oparcie m.in. w art. 22 Prawa budowlanego, zobowiązującym kierownika budowy do ,...zorganizowania i kierowania budową obiektu budowlanego w sposób zgodny z projektem i pozwoleniem na budowę..., a nie z przedmiarem robót dostarczonym w ramach dokumentacji przez Zamawiającego. Przedmiar robót stanowi jedynie dokument porządkujący, którego celem jest ułatwienie Wykonawcy skalkulowania ceny ofertowej, jednak za kalkulację wynagrodzenia ryczałtowego na podstawie przedmiarów robót odpowiada wyłącznie Wykonawca. Tym samym Wykonawca zobowiązany jest przed złożeniem oferty do sprawdzenia zgodności otrzymanego od Zamawiającego przedmiaru z rozwiązaniami przyjętymi w projekcie budowlanym. Ponadto należy uwzględnić postanowienia art. 632 k.c., w którym stwierdza się, że do obowiązków Wykonawcy należy wykonywanie robót zgodnie z projektem, za umówione wynagrodzenie ryczałtowe, a także art. 38 ust. 1 ustawy PZP (t.j. Dz. U. z 2015 poz. 2164 z późn. zm.), wg którego w przypadkach wątpliwych, ,Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,. Jeżeli zatem Wykonawca po zapoznaniu się z projektem ma wątpliwości co do treści przedmiaru, należy je oficjalnie przedłożyć Zamawiającemu. W przeciwnym wypadku uznaje się, że nie ma zastrzeżeń do dokumentów opisujących przedmiot zamówienia i Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania wszystkich robót objętych dokumentacją projektową, bez względu na to czy były ujęte w przedmiarze czy też nie. c) Wykonawca w wycenie powinien przewidzieć również wszelkie inne koszty nie wynikające wprost z dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej, a niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, takie jak np. roboty przygotowawcze, wykończeniowe i porządkowe, zabezpieczenie placu budowy na okres prowadzonych robót w tym dozorowanie obiektu, wywóz i utylizacja elementów z rozbiórki (złom z rozbiórek należy przewieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego, a należności uzyskane w wyniku jego sprzedaży wpłacić w terminie do 2 dni od daty sprzedaży na konto bankowe Zamawiającego wskazane przez Inspektora z ramienia Zamawiającego. Kartę odpadu należy przedłożyć Inspektorowi jako załącznik do protokołu częściowego/końcowego odbioru robót). d) Po zakończeniu inwestycji należy przekazać wykaz zabudowanych materiałów (certyfikaty, aprobaty itp.) zatwierdzonych (podpisanych) przez kierownika budowy oraz zestawienie urządzeń podlegających obowiązkowi okresowego serwisowania wraz z instrukcjami obsługi i konserwacji urządzeń w języku polskim zatwierdzonych przez poszczególnych kierowników robót. e) Wykonawca zobowiązany będzie na własny koszt do serwisowania zabudowanych urządzeń i elementów wyposażenia wymagających podjęcia takich działań zgodnie z kartą techniczną, instrukcją użytkowania lub warunkami udzielonej gwarancji wraz z kosztem materiałów eksploatacyjnych w całym okresie gwarancji. f) Wykonawca zobowiązany będzie do ustanowienia: g) kierownika budowy, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń. Kierownik budowy będzie zobowiązany do opracowania planu BIOZ przed rozpoczęciem robót. Podstawowe obowiązki kierownika reguluje art. 22 Ustawy prawo budowlane. h) kierownika robót posiadającego uprawnienia w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, i) kierownika robót posiadającego uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wod-kan, c.o. i wentylacyjnych bez ograniczeń. Każda z osób określona w ppkt. f) 1)-3) wyżej będzie zobowiązana również do uczestniczenia w naradach roboczych, których częstotliwość określi inspektor nadzoru inwestorskiego. 4. Wybór oferty najkorzystniejszej uzależniony będzie od uzyskania dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa śląskiego w wysokości przewidzianej w budżecie (nabór wniosków do 31.03.2016 r., weryfikacja do 60 dni, tj. 30.05.2016 r.). W przypadku nie uzyskania dofinansowania we wnioskowanej wysokości Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. z 2015 poz. 2164 z późn. zm.). 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, w skład której wchodzą branżowe specyfikacje techniczne wg załącznika nr 9 do SIWZ - dokumenty te stanowią integralną część SIWZ. Zakres ilościowy został zawarty w przedmiarach robót - Załącznik nr 10 do SIWZ. W przypadku stwierdzenia konieczności wykonania prac nie ujętych w przedmiarach robót i dokumentacji projektowej oraz branżowych specyfikacjach technicznych, a niezbędnych do realizacji zadania jako całości - należy je uwzględnić w ofercie lub wnieść uwagi przed złożeniem oferty. Przedmiary robót należy traktować jako dokumenty pomocnicze, które określają jedynie minimalny zakres prac. Wycena robót powinna opierać się na przeprowadzonej wizji, opisie robót i z uwzględnieniem wszelkich niezbędnych czynności i nakładów. 6. Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia określa wzór umowy - załącznik nr 8 do SIWZ. 7. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, branżowymi specyfikacjami technicznymi, dołączonym harmonogramem rzeczowo-terminowo-finansowym, przepisami prawa budowlanego, wiedzą techniczną i obowiązującymi normami. 8. Dokumentacja projektowa jest załącznikiem do ogłoszenia o przetargu i jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego 9. Finansowanie i rozliczanie robót: 1. Zamawiający zamierza częściowo sfinansować inwestycję ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach osi priorytetowej IV, DZIAŁANIA 4.3, PODDZIAŁANIA 4.3.2. Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. 2. Finansowanie za wykonane roboty ustala się na kwotę w wysokości zgodnej z planem budżetowym na lata 2016-2018 i kształtuje się następująco: a) w roku 2016 nie więcej niż 43% wartości umowy brutto b) w roku 2017 nie więcej niż 42% wartości umowy brutto c) w roku 2018 nie więcej niż 15% wartości umowy brutto W przypadku posiadania większych środków budżetowych lub niewykorzystania części środków w danym roku, dopuszcza się możliwość zmian harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego, a w związku z tym zmian w finansowaniu robót w poszczególnych miesiącach i latach. 3. Zamawiający przewiduje fakturowanie częściowe na podstawie harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego (zwanym w SIWZ ,harmonogramem,) - minimalne zapisy jakie harmonogram winien zawierać określa załącznik nr 12 do SIWZ. Faktury częściowe wystawiane będą po wykonaniu i odebraniu przez Zamawiającego-inwestora lub inwestora zastępczego danego zakresu robót wyszczególnionego w w-w harmonogramie, zatwierdzonym przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie do aktualizacji harmonogramu w systemie kwartalnym w przypadku niezgodności w terminowości prowadzonych prac. Ponadto Wykonawca może zostać zobowiązany przez Zamawiającego do opracowania nowego harmonogramu, wg dostarczonego wzoru zatwierdzonego w ramach umowy z Zarządem Województwa Śląskiego pełniącym rolę Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. 4. Pozostałe zasady rozliczenia określa Wzór umowy - Załącznik nr 8 do SIWZ. 10. Wymagany okres gwarancji i rękojmi: minimum 36 miesięcy. Okres gwarancji i rękojmi liczony będzie od daty podpisania końcowego pozytywnego protokołu odbioru robót, tj. po zrealizowaniu całego przedmiotu umowy. Gwarancja określa okres, w którym Wykonawca ponosi odpowiedzialność za jakość zrealizowanego przedmiotu zamówienia. Rękojmia określa okres, w którym Wykonawca ponosi odpowiedzialność względem Zamawiającego za wady fizyczne przedmiotu umowy. UWAGA: Gwarancja-rękojmia stanowi kryterium oceny ofert!!!
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452140000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 100.000,00 zł słownie: sto tysięcy złotych 00 100. 2) Wadium może być wniesione zgodnie z art. 45 ustawy Pzp, w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wniesione wadium musi obejmować okres związania ofertą. 3) Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto bankowe w Banku Spółdzielczym w Jastrzębiu - Zdroju o numerze 08 8470 0001 2001 0029 6139 0003. 4) Wadium w pozostałych formach należy złożyć w formie oryginału w Dziale Logistyki MZN, pokój nr 1 do dnia 25.04.2016 r. do godz. 9 00 . 5) Zobowiązanie do zapłaty wadium wniesionego w formie innej aniżeli pieniężnej winno: a) obejmować uwarunkowania zawarte w art. 46 ust. 4a oraz 46 ust. 5 pkt 1-3 ustawy Pzp tj.: 1. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2. Wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 4. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. b) gwarantować wypłatę wadium na każde pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w sposób bezwarunkowy. 6) Za skutecznie wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które do terminu składania ofert znajdzie się na koncie Zamawiającego tj. do dnia 25.04.2016 r. do godz. 9 00 . 7) Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert na zasadach określonych w specyfikacji zostanie wykluczony z postępowania jego oferta zostanie odrzucona. 8) Zamawiający dokonuje zwrotu wadium w przypadkach wymienionych w art. 46 ustawy Pzp. 9) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10) W przypadku przedłużenia terminu związania ofertą Zamawiający wymaga od Wykonawcy przedłożenia stosownych dokumentów przedłużających wniesione wadium o nowy okres związania ofertą nie później niż w ostatnim dniu pierwotnego terminu okresu związania ofertą (dotyczy innych form niż pieniężna) - pod rygorem wykluczenia Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp. 11) W przypadku składania oferty przez Konsorcjum, tj. kilku Wykonawców w dokumencie stwierdzającym wniesione wadium w formie innej niż pieniężna należy wymienić wszystkich Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia. 20. Postać oferty 1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym. Dotyczy to również zaświadczeń bądź innych dokumentów załączonych do oferty, przy czym w przypadku gdy dokumenty bądź zaświadczenia w oryginale sporządzone są w języku innym niż polski, to winny być złożone wraz z tłumaczeniem dokonanym na język polski przez tłumacza przysięgłego. 2) Wszystkie dokumenty składające się na ofertę, a w szczególności dokumenty wskazane w pkt. 10.1, 10.2, 10.3, 10.3.1 SIWZ muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy i składania w jego imieniu oświadczeń woli bądź osoby upoważnione przez Wykonawcę zgodnie z załączonym do oferty upoważnieniem (również podpisanym przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy). Podpis winien być czytelny umożliwiający identyfikację osoby go składającej z imienia i nazwiska a w przypadku podpisu nieczytelnego dodatkowo z pieczątką imienną osoby składającej podpis bądź z czytelnym zapisem imienia i nazwiska tej osoby nad lub pod podpisem. Podpisy winny być złożone co najmniej na tych stronach składanego dokumentu, które są istotne dla oceny tego czy Wykonawca bądź inny wystawca dokumentu chciał złożyć oświadczenie o treści wynikającej z dokumentu jako całości np. pierwszej i ostatniej jego stronie jeżeli układ treści dokumentu wskazuje, że pozostałe strony łączą się w całość pozwalającą uznać, że całość dokumentu składa się na treść oświadczenia jego wystawcy. Wymogi określone wyżej dotyczą również dokumentów uwierzytelnianych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę a także dokumentów, o których mowa w § 7 ustęp 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013 r. poz. 231) oraz osób tam wskazanych jako uprawnione do ich poświadczenia za zgodność z oryginałem. 3) Osoby podpisujące ofertę winny być uprawnione do zaciągania zobowiązań do wysokości odpowiadającej cenie oferty, tj. zgodnie z wypisem z Krajowego Rejestru Sądowego, zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umową spółki cywilnej, a w przypadku Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, z uwzględnieniem art. 230 kodeksu spółek handlowych. 4) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 3 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokumenty, o których mowa w ppkt 3, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5) Wykonawca określa w Formularzu oferty, z zastrzeżeniem zapisów art. 86 ust. 4 ustawy PZP, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. Informacje zastrzeżone powinny być dołączone do oferty w oddzielnej kopercie. Wykonawca nie może zastrzec informacji odczytywanych podczas otwarcia ofert lub też jawnych na podstawie innych przepisów. Zastrzeżenie powyższe jest skuteczne, jeśli Wykonawca wykaże, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, tj.: a) są nieujawnione do wiadomości publicznej, b) posiadają wartość gospodarczą (np. informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa), c) co do których Wykonawca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności (uwaga: fakt złożenia w oddzielnej kopercie zastrzeżonych informacji nie jest wystarczający do wykazania niezbędnych działań). Dokumenty poświadczające powyższe okoliczności Wykonawca jest zobowiązany dołączyć do oferty. Na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów uzasadniających tajemnicę przedsiębiorstwa Zamawiający podejmie decyzję w sprawie utrzymania utajnienia lub decyzję o odtajnieniu zastrzeżonych dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja i rękojmia na wykonane roboty
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.mzn.jastrzebie.pl/index.php/zamowienia-publiczne/powyzej-30-000-euro/biezace
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach