Przetargi.pl
Przebudowa budynku gospodarczego na budynek o funkcji turystyczno-kulturalnej na działce nr ewid. 10747/2 w Stryszawie

Gmina Stryszawa ogłasza przetarg

  • Adres: 34205 Stryszawa, Stryszawa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 338 747 272 , fax. 338 747 272
  • Data zamieszczenia: 2017-03-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stryszawa
    Stryszawa 17
    34205 Stryszawa, woj. małopolskie
    tel. 338 747 272, fax. 338 747 272
    REGON: 7218196500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynku gospodarczego na budynek o funkcji turystyczno-kulturalnej na działce nr ewid. 10747/2 w Stryszawie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. Opis przedmiotu zamówienia. 3.1 Przedmiotem zamówienia jest: „Przebudowa budynku gospodarczego na budynek o funkcji turystyczno-kulturalnej na działce nr ewid. 10747/2 w Stryszawie”, na podstawie projektu opracowanego przez Studio Projektowe s.c. Małgorzata Mazurek i Marcin Bury 34-300 Żywiec, ul. Sienkiewicza 48. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: a. roboty ogólnobudowlane 1. roboty rozbiórkowe (od dachu po fundament) 2. wykonanie fundamentu żelbetowego 3. wykonanie ścian zewnętrznych z bali z mszeniem 4. wykonanie ścian wewnętrznych z bali z mszeniem 5. wykonanie ścian działowych 6. wymurowanie kominów wentylacyjnych i spalinowego 7. wykonanie stropu nad parterem 8. wykonanie więźby dachowej 9. ocieplenie i pokrycie dachu blachą gontopodobną z posypką 10. montaż schodów drewnianych 11. montaż stolarki okiennej i drzwiowej 12. obłożenie cokołu piaskowcem 13. wykonanie podłogi z desek, z płytek gresowych 14. tynki wewnętrzne, obłożenie płytami G-K, płytki ścienne 15. dostawę i montaż wyposażenia 16. zagospodarowanie terenu, trawniki b. instalacje wod-kan, c.o., wentylacji 1. wykonanie kotłowni olejowej i instalacji z grzejnikami 2. wykonanie instalacji wentylacyjnej 3. wykonanie instalacji wodociągowej 4. wykonanie instalacji kanalizacyjnej sanitarnej c. instalacja elektryczna, odgromowa, monitoring 1. wykonanie instalacji elektrycznej, oświetleniowej i ewakuacyjnej z montażem opraw 2. wykonanie instalacji odgromowej 3. wykonanie instalacji okablowania strukturalnego 4. wykonanie instalacji alarmowej 5. wykonanie monitoringu Dodatkowe uwagi zamawiającego do realizacji przedmiotu zamówienia: - do obowiązku Wykonawcy należy uzyskanie pozwolenia na użytkowanie budynku w imieniu Zamawiającego, - elementy drewniane z rozbiórki należy przewieźć na wskazane przez inwestora miejsce na odległość do 5 km, - teren robót należy szczególnie dokładnie oznakować i zabezpieczyć ze względu na funkcjonujący GOK, - Wykonawca odtworzy na własny koszt powstałe w trakcie prowadzenia robót uszkodzenia, - Wykonawca w ofercie uwzględni wykonanie trzech egzemplarzy dokumentacji powykonawczej, opracowanej przez osobę odpowiedzialną za wykonanie robót budowlanych zgodnie z przepisami ustawy prawo budowlane obrazującej przebieg robót i zawierającej opracowanie ich wyników w sposób możliwy ich identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów oraz dokonanych odkryć, oraz zawierającej określenie sposobu postępowania z zabytkiem po zakończeniu wskazanych w pozwoleniu robót budowlanych, - stosownie do zaleceń Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków podczas przebudowy budynku należy możliwie w jak największym stopniu wykorzystać elementy z rozbiórki, tak aby zachować oryginalną substancję. Sposób realizacji zalecenia będzie uzależniony od jakości materiałów z rozbiórki po uprzedniej konsultacji z Zamawiającym. - budynek jest wpisany do rejestru zabytków- wszelkie prace będą wykonywane pod ścisłym nadzorem służb Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie. Z uwagi na stan techniczny budynku zaleca się wcześniejszą wizję na miejscu wykonywania robót- dostęp do wnętrza jest możliwy po wcześniejszym uzgodnieniu terminu wizji z Zamawiającym. - Zamawiający zapewni miejsce poboru prądu oraz wody- opomiarowanie oraz podłączenie leży po stronie Wykonawcy. - po protokolarnym przekazaniu miejsca wykonywania robót Wykonawca będzie odpowiadał na zasadzie ryzyka za przekazany budynek. Wymaga się bezwzględnego przestrzegania zasad bezpieczeństwa, bieżącego usuwania odpadów i dostaw materiałów w ilości niezbędnej do bieżącego zabudowania. - od Wykonawcy wymaga się, aby na bieżąco dokumentował realizowane prace w formie zdjęć cyfrowych, w szczególności dotyczy to wszelkich demontowanych i wymienianych elementów. 3.2 Ponadto opis przedmiotu zamówienia określają: a) Dokumentacja Techniczna– załącznik nr 9 do SIWZ b) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót– załącznik nr 10 do SIWZ c) Przedmiary robót – z zastrzeżeniem, że mają one jedynie charakter poglądowy i informacyjny oraz należy go traktować w sposób pomocniczy do Dokumentacji projektowej i Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przy określeniu rzeczywistego zakresu robót składających się na przedmiot zamówienia - załącznik nr 11 do SIWZ Uwaga: 1) Wszędzie gdzie w w/w dokumentach przetargowych przedmiot zamówienia opisany jest poprzez wskazanie: a) znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę lub, b) norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy, należy je rozumieć jako przykładowe – w celu jak najdokładniejszego określenia ich charakterystyki. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych pod względem: a) charakteru użytkowego (tożsamość zastosowania i funkcji), b) parametrów dotyczących bezpieczeństwa użytkowania, c) wymogów dotyczących dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie (dla obiektów szkolnych), d) zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, oraz gwarantujących realizację robót i uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentach przetargowych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, zobowiązany jest wykazać w ofercie, że oferowane przez niego materiały i rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 2) Zaleca się, aby Wykonawca przed przygotowaniem oferty, zapoznał się z miejscem robót budowlanych tj.: poprzez dokonanie wizji lokalnej, zadaniem wszelkich pytań związanych z realizacją zamówienia. Podczas wykonywania robót wykonawca musi liczyć się z utrudnieniami wynikającymi z ciągłego użytkowania budynku przyległego (pracujących i przebywających w nim osób). Nic nie może także zagrażać bezpieczeństwu osób przebywających w funkcjonującym równolegle budynku Gminnego Ośrodka Kultury. Wszystkie roboty należy prowadzić w taki sposób, aby w miarę możliwości nie utrudniać komunikacji na drogach oraz nie utrudniać użytkowania nieruchomości przylegających. 3) Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: - roboty dotyczące robót rozbiórkowych (od dachu po fundament), - roboty dotyczące wykonania fundamentu żelbetowego, - roboty dotyczące wykonania ścian zewnętrznych z bali z mszeniem, - roboty dotyczące wykonania ścian wewnętrznych z bali z mszeniem, - roboty dotyczące wykonania ścian działowych, - roboty dotyczące wymurowania kominów wentylacyjnych i spalinowego, - roboty dotyczące wykonania stropu nad parterem, - roboty dotyczące wykonania więźby dachowej, - roboty dotyczące ocieplenia i pokrycia dachu blachą gontopodobną z posypką, - roboty dotyczące montażu schodów drewnianych, - roboty dotyczące montażu stolarki okiennej i drzwiowej, - roboty dotyczące obłożenia cokołu piaskowcem, - roboty dotyczące wykonania podłogi z desek, z płytek gresowych, - roboty dotyczące tynków wewnętrznych, obłożenia płytami G-K, płytki ścienne, - roboty dotyczące montażu wyposażenia, - roboty dotyczące zagospodarowania terenu, trawniki, - roboty dotyczące wykonania kotłowni olejowej i instalacji z grzejnikami, - roboty dotyczące wykonania instalacji wentylacyjnej, - roboty dotyczące wykonania instalacji wodociągowej, - roboty dotyczące wykonania instalacji kanalizacyjnej sanitarnej, - roboty dotyczące wykonania instalacji elektrycznej, oświetleniowej i ewakuacyjnej z montażem opraw, - roboty dotyczące wykonania instalacji odgromowej, - roboty dotyczące wykonania instalacji okablowania strukturalnego, - roboty dotyczące wykonania instalacji alarmowej, - roboty dotyczące wykonania monitoringu. 3.3 Obowiązki stron w okresie gwarancji i rękojmi: Wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi zostały szczegółowo określone w Projekcie umowy – załącznik nr 8 do SIWZ. 3.4 Podwykonawstwo: 1) Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia przy udziale Podwykonawców, nie zastrzegając obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę żadnej części zamówienia. W przypadku zamiaru powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcom, Wykonawca zobowiązany jest w ofercie: a) wskazać części zamówienia (zakres prac), które zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz, b) podać nazwy (firmy) tych Podwykonawców. 2) W przypadku powierzenia Podwykonawcom wykonania części zamówienia, Zamawiający żądał będzie, aby przed przystąpieniem do jego wykonania Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. 3) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4) Jeżeli powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcy następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązany jest przedstawić oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak z podstaw wykluczenia wobec tego Podwykonawcy. Jeżeli wobec danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego Podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcy. 5) Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu, zostały szczegółowo określone w Projekcie umowy – załącznik nr 8 do SIWZ. 6) Informacje o umowach o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi, które z uwagi na wartość lub przedmiot tych dostaw lub usług, nie podlegają obowiązkowi przedkładania Zamawiającemu, określone zostały szczegółowo w Projekcie umowy – załącznik nr 8 do SIWZ. 3.5 Wymagania ogólne. Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z zasadami wiedzy technicznej oraz warunkami wykonania określonymi przez producenta zabudowywanych materiałów, z najwyższą starannością zgodnie ze sztuką budowlaną, podczas sprzyjających warunków atmosferycznych. 3.6 Wymagania dotyczące materiałów. 1. Wszystkie niezbędne materiały i urządzenia potrzebne do wykonania przedmiotu umowy zapewni i dostarczy Wykonawca we własnym zakresie. 2. Materiały i urządzenia powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290) oraz dla obiektów szkolnych. 3. Na każde żądanie Zamawiającego (Inspektora nadzoru), Wykonawca zobowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów deklarację zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną. 4. Materiały i urządzenia, o których mowa powinny posiadać świadectwa jakości, certyfikaty kraju pochodzenia, atesty i aprobaty techniczne oraz powinny odpowiadać: 1) Polskim Normom. 2) Wymaganiom Dokumentacji projektowej. 3) Wymaganiom Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. 3.7 Nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) 45000000-7 Roboty budowlane 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków 45211350-7 Roboty budowlane w zakresie budynków wielofunkcyjnych 45212000-6 Roboty budowlane w zakresie budowy wypoczynkowych, sportowych, kulturalnych, hotelowych i restauracyjnych obiektów budowlanych 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45312310-3 Ochrona odgromowa 45314200-3 Instalowanie linii telefonicznych 45315700-5 Instalowanie stacji rozdzielczych 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45331100-7 Instalowanie centralnego ogrzewania 45331110-0 Instalowanie kotłów 3.8 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 17 000,00 zł. 8.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 8.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 8.4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 8.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 8.4.1. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 8.4.2. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej 8.5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego, tj.: Gmina Stryszawa, 34-205 Stryszawa 17, Bank Spółdzielczy w Suchej Beskidzkiej O/ Stryszawa Nr konta 31 8128 0005 0020 9331 2000 0010. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 8.6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 8.7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w pkt 8.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) Wykonawca składa wraz z ofertą (w oryginale). Dokument wadium winien być dołączony do oferty w oddzielnej kopercie lub w sposób, który pozwoli na jego późniejszy zwrot wykonawcy bez naruszenia integralności całej oferty. Dokument wadium winien być oznaczony: Wadium – Przebudowa budynku gospodarczego na budynek o funkcji turystyczno-kulturalnej na działce nr ewid. 10747/2 w Stryszawie” Oznaczenie sprawy (numer referencyjny): IPP.271.1.3.2017 8.8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 8.9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w pkt 8.3. lit. b) - e) SIWZ (w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp) i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 8.10. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: „Przebudowa budynku gospodarczego na budynek o funkcji turystyczno-kulturalnej na działce nr ewid. 10747/2 w Stryszawie” oznaczenie sprawy: IPP.271.1.3.2017 8.11. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 8.3. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 8.12. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach