Przetargi.pl
Przebudowa Archiwum w Starym Kisielinie na potrzeby Zielonogórskiego Ośrodka Kultury - Rewitalizacja parku przypałacowego

Zielonogórski Ośrodek Kultury ogłasza przetarg

  • Adres: 65-520 Zielona Góra, Festiwalowa
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 684 511 005 , fax. 684 511 003
  • Data zamieszczenia: 2018-01-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zielonogórski Ośrodek Kultury
    Festiwalowa 3
    65-520 Zielona Góra, woj. lubuskie
    tel. 684 511 005, fax. 684 511 003
    REGON: 28282000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zok.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa Archiwum w Starym Kisielinie na potrzeby Zielonogórskiego Ośrodka Kultury - Rewitalizacja parku przypałacowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie inwestycji Przebudowa Archiwum w Starym Kisielinie na potrzeby Zielonogórskiego Ośrodka Kultury - Rewitalizacja parku przypałacowego, zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie nieistotnych zmian w Programie Funkcjonalno-Użytkowym oraz zastrzega sobie prawo akceptacji rozwiązań. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych. Zamawiający w trybie przetargu nieograniczonego powierzył roboty budowlane związane z przebudową zabytkowego pałacu w Starym Kisielinie na potrzeby Zielonogórskiego Ośrodka Kultury wykonawcy Zakład Ogólnobudowlany Jakuboszczak. Wykonawca zaprojektuje, wybuduje i odda do użytkowania w stanie wolnym od wad i usterek. Planowana inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020. Zamówienie składa się z 2 etapów: Etap I : Wykonanie dokumentacji projektowej: mapy dla celów projektowych (zawierającej min. pomiar geodezyjny drzew i krzewów), projekt budowlany, wykonawczy wraz ze zgłoszeniem robót budowlanych/uzyskaniem niezbędnego pozwolenia, o którym mowa w art. 34 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. jedn. Dz. U. 2017 poz. 1332, ze zm.), a także wykonanie operatu dendrologicznego z pomiarem drzew i krzewów, projektu wycinki, renowacji i urządzenia zieleni parkowej (z uzyskaniem pozwolenia LWKZ na wycinkę drzew i krzewów), programu prac konserwatorskich. Projekty na etapie opracowania należy uzgodnić z Zamawiającym. W przypadku gdy wycinka drzew prowadzona będzie w okresie ochronnym Wykonawca jest zobowiązany uzyskać zgodę Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska na wycinkę. Etap II Wykonanie robót budowlanych w oparciu o opracowaną dokumentację projektową oraz odpowiednie przepisy prawne i normy. Zamówienie dla każdej z części obejmuje: Etap I: - opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej (projekt budowlany, wykonawczy) dla przedmiotowego zadania oraz akceptację kompletnej dokumentacji przez Zamawiającego. W przypadku zaistnienia potrzeby, należy opracować operat wodno – prawny i uzyskać pozwolenie wodno - prawne, a także inne elementy niezbędne do realizacji zadania. W skład dokumentacji powinny wchodzić projekty: budowlany oraz wykonawczy obejmujące wszystkie branże i zawierające: - wykonanie map do celów projektowych, - część opisową, część rysunkową, obliczenia, zestawienia, decyzje, opinie, pozwolenia i uzgodnienia, - szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych wykonane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 10 maja 2013 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz.U. 2013 r., poz. 1129 j. t.), - projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót oraz docelową organizację ruchu wraz z zatwierdzeniem (jeśli dotyczy), - przedmiar robót (dotyczy wszystkich branż), - kosztorys inwestorski, - informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), Dokumentację projektową należy dostarczyć w 3 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w formie elektronicznej na nośniku elektronicznym (formaty: PDF, arkusze kalkulacyjne, edytory tekstów, w uzasadnionych przypadkach – skany). Dla inwestycji objętej opracowaniem uzyskano : 1. Decyzję celu publicznego na zmianę sposobu użytkowania pałacu. 2. Odmowę zasilania budynku w ciepło z miejskiej sieci ciepłowniczej. 3. Warunki przyłączenia nieruchomości do sieci kanalizacyjnej. 4. Warunki przyłączenia do sieci miejskiej sieci gazowej. Przed rozpoczęciem prac budowlanych należy uzyskać: 1. Zgodę Komendanta Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej na spełnienie wymagań w zakresie bezpieczeństwa pożarowego w inny sposób, niż określono w przepisach powszechnie obowiązujących. 2. Zgodę LWKZ na prowadzenie prac konserwatorskich i robot budowlanych przy zabytku. 3. Pozwolenie na budowę 4. Pozwolenie na wycinkę drzew. 5. Pozwolenie na zajęcie pasa drogowego. Rewitalizacja parku przypałacowego nie jest zaliczana do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w myśl Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Przedmiotowa inwestycja nie wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Etap II: - wykonanie robót budowlanych na przedmiotowym zadaniu zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną oraz STWiOR i odpowiednimi przepisami prawa. Pałac wraz z parkiem przypałacowym ujęty jest w rejestrze zabytków pod nr A 3238 wpisem z dnia 21.02.1992 r. W ramach niniejszego zadania Wykonawca dokona rewitalizacji parku przypałacowego oraz wykonane zostaną: utwardzony dojazd i miejsca parkingowe. Zaleca się by Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie gdzie mają być wykonywane roboty budowlane oraz uzyskał na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelki istotne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wykonawca dokonuje wizji lokalnej na swój koszt. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z PFU, z uwzględnieniem poniższym uwag: 1. Roboty budowlane związane z przebudową zabytkowego pałacu w Starym Kisielinie na potrzeby Zielonogórskiego Ośrodka Kultury wykonuje Zakład Ogólnobudowlany Jakuboszczak. W ramach zadania Wykonawca nie będzie zobowiązany do żadnych prac w obrębie budynku. 2. W zakresie przyłączy: przyłącza kanalizacyjnego oraz przyłącza instalacji gazowej Wykonawca części związanej z przebudową budynku wypuści złącza na zewnątrz, natomiast zadaniem Wykonawcy przedmiotowego zadania będzie wykonanie odcinka przyłącza do sieci ulicznej. 3. W związku z koniecznością ograniczenia zakresu rzeczowego projektu, Zamawiający uzyskał zgodę instytucji finansującej projekt na rezygnację z wykonania oczka wodnego z podestem drewnianym, montażu urządzeń placu zabaw i siłowni na wolnym powietrzu, wykonania iluminacji pałacu, budowy fontanny z placem do organizowania kameralnych koncertów, budowy mini amfiteatru a także ograniczenia zakresu małej architektury. W celu zapewnienia możliwości ustawiania sceny plenerowej Wykonawca wzmocni podłoże trawnika o powierzchni 380 m2 (oraz doprowadzi energię elektryczną), wykona nawierzchnię placu zabaw pod montaż urządzeń oraz nawierzchnię piaskową placu zabaw. W ramach elementów małej architektury Wykonawca wykona ławki parkowe, tablicę informacyjną, kosze, 5 stojaków na rowery (uwaga: w pfu błędnie podano informację o 6 stojakach na rowery). 4. Wykonawca robót związanych z przebudową zabytkowego pałacu w Starym Kisielinie na potrzeby Zielonogórskiego Ośrodka Kultury wrysuje w projekt drogę pożarową i miejsca postojowe i przekaże opracowanie za pośrednictwem Zamawiającego. 5. Wykonawcy zobowiązani są do uczestnictwa w naradach wyznaczanych przez Zamawiającego, mających na celu prawidłową i bezkolizyjną koordynację równolegle prowadzonych robót budowlanych. 6. Reasumując zakres zamówienia obejmuje: a) Restaurację parku przypałacowego, b) Wykonanie i montaż ogrodzenia wraz z furtkami i bramą wjazdową, c) Montaż małej architektury (ławki parkowe, tablicę informacyjną, kosze, 5 stojaków na rowery), d) Przebudowę drogi dojazdowej e) Wycinkę drzew i krzewów, f) Wykonanie nowych nasadzeń g) Wykonanie oświetlenia (bez iluminacji pałacu), h) Wykonanie instalacji monitoringu, i) Budowa miejsc postojowych (10 sztuk), j) Wykonanie dojść i ścieżek parkowych, k) Wykonanie przyłącza instalacji gazowej (od złącza wypuszczonego z budynku do sieci) l) Wykonanie przyłącza instalacji kanalizacyjnej (od złącza wypuszczonego z budynku do sieci ulicznej) m) Wykonanie przyłącza do sieci internetowej ZIELMAN n) Roboty rozbiórkowe wskazane w PFU związane z parkiem oraz przygotowanie terenu 7. Wykonawca wykona (w ramach przysługującego wynagrodzenia) wszelkie inne prace niezbędne do uzyskania efektu końcowego. 8. Wykonawca przyjmuje do wiadomości, że równolegle będzie przebiegał proces projektowania i budowy w zakresie części 1: Przebudowa zabytkowego pałacu w Starym Kisielinie na potrzeby Zielonogórskiego Ośrodka Kultury. Zamawiający planuje prowadzenie narad koordynujących wykonywanie robót. Wykonawca przystępując do postępowania deklaruje takie wykonywanie zamówienia, które nie będzie stanowiło nadmiernej uciążliwości dla wykonawcy części 1. 9. Dane liczbowe: - Powierzchnia parku: 15701 m2, - Powierzchnia czynna biologicznie: 13735,9 m2, - Powierzchnia terenów utwardzonych 2340,1 m2, - Liczba miejsc postojowych: 10
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112711-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach wybranych przez wykonawcę: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Uwaga W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego w przypadkach określonych w art.46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto zamawiającego 57 1090 1636 0000 0000 6201 5802 z dopiskiem „Wpłata wadium – Restauracja parku”. Kopię przelewu należy załączyć do oferty. 5. W przypadkach, gdy wadium wnoszone jest w formach innych niż pieniądz, wykonawca składa oryginał dokumentu wadium wraz z ofertą. 6. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 14.8 i 14.9 SIWZ. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, oświadczenia o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 14.7 SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach