Przetargi.pl
Prowadzenie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych położonego przy ul. Fabrycznej 6 w Białogardzie w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.

Miasto Białogard - Urząd Miasta Białogard ogłasza przetarg

  • Adres: 78-200 Białogard, 1-go Maja
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. (94) 3579 100, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-09-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białogard - Urząd Miasta Białogard
    1-go Maja 18
    78-200 Białogard, woj. zachodniopomorskie
    tel. (94) 3579 100, , fax. -
    REGON: 33092045200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.bialogard.info

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prowadzenie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych położonego przy ul. Fabrycznej 6 w Białogardzie w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1.1 Utrzymanie wybudowanego przez Miasto Białogard punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (zwanego dalej PSZOK), położonego przy ul. Fabrycznej 6 w Białogardzie, w tym utrzymanie ścieżki edukacyjnej urządzonej w PSZOK-u, w okresie od 1 stycznia 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.; 2.1.2 Prowadzenie PSZOK-u w terminie od 1 stycznia 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r. poprzez świadczenie usług przyjmowania w PSZOK-u odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (objętych miejskim systemem gospodarowania odpadami): a) zamieszkałych, b) mieszanych, które w części stanowią nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, a w części nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne), c) niezamieszkałych, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, na których są prowadzone wyłącznie publiczne i niepubliczne przedszkola, szkoły, placówki, poradnie i ośrodki objęte systemem oświaty ,o których mowa w art. 2 pkt 1 - 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, 1078, 1287, 1680, 1681, 1818, 2197 i 2248 oraz z 2020 r. poz. 374), oraz żłobki i kluby dziecięce, o których mowa w art. 2 ust. 1 i art. 8 ust. 1 ustawy z dnia4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2020 r. poz. 326 i 568), z terenu miasta Białogard, wydzielonych ze strumienia odpadów komunalnych wytwarzanych na tych nieruchomościach według rodzaju , zgodnie z obowiązującym regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Białogard: 1) papier- odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury; 2) metale - odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali; 3) tworzywa sztuczne - odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych; 4) odpady opakowaniowe wielomateriałowe; 5) szkło - odpady ze szkła bezbarwne i kolorowe, w tym odpady opakowaniowe ze szkła; 6) bioodpady -odpady zielone i opakowaniowe ulegające biodegradacji, odpady spożywcze i kuchenne z gospodarstw domowych, części roślin pochodzące z pielęgnacji terenów zielonych, w tym gałęzie i korzenie drzew, choinki świąteczne; 7) odpady niebezpieczne w tym: żarówki, świetlówki, tonery itp.; 8) drewno malowane i impregnowane; 9) przeterminowane leki; 10) chemikalia w tym farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe, gaśnice, opakowania po chemikaliach, w tym aerozolach itp.; 11) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki; 12) zużyte baterie i akumulatory; 13) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w tym: sprzęt AGD, RTV, telefony komórkowe, ładowarki itp.; 14) meble i inne odpady wielkogabarytowe w tym urządzenia sanitarne, dywany, wykładziny, odpady opakowaniowe dużych rozmiarów wykonane z drewna, papieru, tworzyw sztucznych, metalu, szkła i tekstyliów, itp., 15) zużyte opony powstałe w gospodarstwach domowych; 16) odpady budowlane i rozbiórkowe, wytwarzane w gospodarstwach domowych w tym: gruz, cegła, beton, styropian budowlany itp.; 17) odpady tekstyliów i odzieży. 2.2 Zakres usług obejmuje selektywne zbieranie w PSZOK-u niżej wymienionych rodzajów odpadów o kodach: 1) papier; 20 01 01 Papier 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 2) metale; 20 01 40 Metale 15 01 04 Opakowania z metali 3) tworzywa sztuczne; 20 01 39 Tworzywa sztuczne 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 4) odpady opakowaniowe wielomateriałowe; 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe 5) szkło; 20 01 02 Szkło 15 01 07 Opakowania ze szkła 6) bioodpady; 20 02 01 Bioodpady 7) odpady niebezpieczne 20 01 21 Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć 16 02 15* Niebezpieczne elementy lub części składowe usunięte z zużytych urządzeń 16 02 16 Elementy usunięte z zużytych urządzeń inne niż wymienione w 16 02 15 8) drewno malowane i impregnowane; 20 01 37* Drewno zawierające substancje niebezpieczne 9) przeterminowane leki; 20 01 31* Leki cytotoksyczne i cytostatyczne 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 10) chemikalia: farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe, gaśnice oraz opakowania po chemikaliach, w tym aerozolach, itp.: 20 01 13* Rozpuszczalniki 20 01 14* Kwasy 20 01 15* Alkalia 20 01 17* Odczynniki fotograficzne 20 01 19* Środki ochrony roślin I i II klasy toksyczności (bardzo toksyczne i toksyczne np. herbicydy, insektycydy) 20 01 25 Oleje i tłuszcze jadalne 20 01 26* Oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25 20 01 27* Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne 20 01 28 Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27 20 01 29* Detergenty zawierające substancje niebezpieczne 20 01 30 Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29 20 01 80 Środki ochrony roślin inne niż wymienione w 20 01 19 11) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki; 20 01 99 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (igły, strzykawki) 12) zużyte baterie i akumulatory; 20 01 33* Baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie 20 01 34 Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 13) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; 20 01 35 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 14) meble i inne odpady wielkogabarytowe; 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 15) zużyte opony; 16 01 03 Zużyte opony 16) odpady budowlane i rozbiórkowe, wytwarzane w gospodarstwach domowych; 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 17 01 02 Gruz ceglany 17 01 03 Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 17 01 80 Usunięte tynki, tapety, okleiny itp. 17 02 01 Drewno 17 02 02 Szkło 17 02 03 Tworzywa sztuczne 17 06 04 Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03 17 08 02 Materiały konstrukcyjne zawierające gips inne niż wymienione w 17 08 01 17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03. 17) odpady tekstyliów i odzieży; 20 01 10 Odzież 20 01 11 Tekstylia 15 01 09 Opakowania z tekstyliów poprzez gromadzenie odpadów w pojemnikach lub kontenerach niezbędnych do realizacji zamówienia. Ilość, wielkość i przeznaczenie pojemników i kontenerów własności Zamawiającego przekazanych do realizacji zamówienia określa załącznik nr 15 do SIWZ. 2.3 Wyposażenie PSZOK-u w dodatkowe kontenery i pojemniki niezbędne do realizacji całego zamówienia, w szczególności na odpady papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, bioodpady oraz odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki. 2.4 Ustawienie 3 pojemników o poj. 240 l do selektywnego zbierania odpadów komunalnych (papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne) oraz 1 pojemnika o poj. 240 l na odpady niesegregowane na ścieżce edukacyjnej znajdującej się na terenie PSZOK-u. 2.5 Utrzymywanie stałego oznakowania nazwami zbieranej frakcji kontenerów i pojemników przeznaczonych do gromadzenia przyjmowanych odpadów, zapewniających selektywne zbieranie wszystkich rodzajów odpadów wymienionych w pkt 2.1.2 SIWZ. 2.6 Wyposażenie PSZOK-u w wagę o zakresie pomiaru minimalnym od 0 do 50 kg. 2.7 Wyposażenie, do dnia 1 stycznia 2021 r. 7 aptek zlokalizowanych na terenie miasta Białogard, w szczelne specjalistyczne pojemniki przeznaczone do magazynowania przeterminowanych leków, oznakowanych informacją o przeznaczeniu i sposobie użytkowania oraz zabezpieczonych przed dostępem osób postronnych do przeterminowanych leków oraz opróżnianie pojemników i transport tych odpadów nie rzadziej niż raz w miesiącu do PSZOK-u. Wykaz aptek znajduje się w załączniku nr 17 do SIWZ. 2.8 Przeprowadzenie raz w roku, w terminie ustalonym przez Zamawiającego akcji odbioru zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych wielkogabarytowych odpadów komunalnych oraz zużytych opon wystawionych przez właścicieli nieruchomości przed ich nieruchomościami oraz transport wystawionych odpadów do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 2.9 Przyjmowanie, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, selektywnie zebranych odpadów z akcji i konkursów ekologicznych, przeprowadzonych na terenie miasta Białogard. 2.10 Odbieranie na zgłoszenie Zamawiającego małogabarytowych zużytych elektroodpadów i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego z pojemników ustawionych w 15 punktach zbierania elektroodpadów, na terenie placówek, wymienionych w załączniku nr 18 do SIWZ. 2.11 Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem oraz każdorazowe wydawanie potwierdzenia przyjęcia do PSZOK-u każdego przyjętego odpadu, które określać będzie rodzaj i masę każdego przyjętego odpadu oraz dane osoby dostarczającej odpady wraz z adresem nieruchomości, z której odpady dostarczono. 2.12 Przyjmowanie odpadów komunalnych, określonych w pkt. 2.1.2 od właścicieli nieruchomości z terenu miasta Białogard, w dni powszednie od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 18:00 oraz w godzinach od 8:00 do 15:00 w soboty. 2.13 Zagospodarowanie zebranych odpadów zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797) poprzez przekazywanie bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego przyjętych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i przetwarzania odpadów, w tym transport bioodpadów o kodzie 20 02 01 w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 12 maja 2021 r. wyłącznie do instalacji biologicznego przetwarzania odpadów położonej w odległości do 50 km od siedziby Zamawiającego, wskazanej przez Zamawiającego przed dniem rozpoczęcia realizacji zamówienia, w celu ich zagospodarowania. Wykonawca ponosi koszty zagospodarowania odpadów zbieranych w PSZOK-u, z wyłączeniem zagospodarowania odpadów ulegających biodegradacji o kodzie 20 02 01, dostarczonych do wskazanej przez Zamawiającego instalacji w okresie od 1 stycznia do 12 maja 2021 r., których koszty zagospodarowania w tym okresie czasu ponosi Zamawiający. 2.14 Wykonawca zapewni środki transportu do opróżniania pojemników i kontenerów będących w posiadaniu PSZOK-u oraz do transportu odpadów komunalnych do miejsc ich zagospodarowania, określonych w załączniku nr 15 do SIWZ, w tym pojazd z zaczepem do transportu hakowego i bramowego. 2.15 Utrzymywanie od 1 stycznia 2021 r. oznakowania punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych tablicą informacyjną w pobliżu najbliższej drogi publicznej, zawierające : a) nazwę punktu: „Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych”, b) firmę i adres siedziby prowadzącego punkt, c) informację o godzinach przyjmowania odpadów, d) numery telefonów kontaktowych. 2.16 Umieszczenie od dnia 1 stycznia 2021 r. na stronie internetowej Wykonawcy informacji dotyczących PSZOK-u, w tym: a) nazwę firmy i adres siedziby prowadzącego punkt, b) informację o godzinach przyjmowania odpadów, c) numery telefonów kontaktowych, d) regulamin świadczenia usług przez Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych stanowiący załącznik do uchwały Nr XXII/188/2020 Rady Miejskiej Białogardu z dnia 1 lipca 2020 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2020 r. poz. 3667), e) rodzaje przyjmowanych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta Białogard, f) inne informacje o treści dotyczącej przedmiotu zamówienia, zgłaszanej przez Zamawiającego, oraz ich aktualizacji w przypadku wystąpienia zmian. 2.17 Utrzymywanie: 1) pojemników i kontenerów przeznaczonych do zbierania odpadów we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, w tym przeprowadzanie co najmniej raz na kwartał ich dezynfekcji. 2) przekazanej przez zamawiającego małej architektury i ścieżki edukacyjnej we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, z tym że koszty naprawy pojemników i kontenerów oraz małej architektury ścieżki edukacyjnej w PSZOK-u w okresie obowiązywania umowy, jeżeli nie będą objęte gwarancją ponosi Wykonawca. W okresie zamówienia PSZOK: obiekty budowlane, infrastruktura, założona zieleń oraz wyposażenie PSZOK-u, objęty jest gwarancją, której żądania wykonania, w stosunku do przedsiębiorcy, który wybudował i wyposażył PSZOK należą do Zamawiającego. 3) czynnego monitorowania nieruchomości, 4) środków transportu we właściwym stanie sanitarnym i technicznym, 5) urządzonych terenów zielonych na terenie PSZOK-u i ich pielęgnacji, 6) należytej czystości i porządku na terenie PSZOK-u, oraz pozbywanie się odpadów komunalnych wytworzonych na nieruchomości, w tym z utrzymania ścieżki edukacyjnej poprzez zawarcie umowy z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, wpisanego do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Białogardu. 2.18 Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek zniszczeń, zobowiązany jest na własny koszt do usunięcia szkody bez zbędnej zwłoki. 2.19 Szacowana roczna masa przyjmowanych odpadów przeznaczonych do zagospodarowania wyniesie ok. 570 Mg. Informację w zakresie rodzaju i ilości odpadów komunalnych zebranych w PSZOK-u w latach 2018 i 2019 przedstawia załącznik nr 16 do SIWZ. 2.20 Na terenie PSZOK-u zainstalowany jest monitoring. Wykonawca udostępnia utrwalony obraz lub jego kopię na żądanie Zamawiającego. 2.21 Miasto Białogard dostosuje znajdujący się na terenie PSZOK-u monitoring do obowiązujących przepisów prawa do końca 2021 r. 2.22 Sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu miesięcznych sprawozdań / raportów w zakresie rodzaju i ilości/masy/ przyjętych odpadów w PSZOK-u wraz z danymi osoby dostarczającej odpady z podaniem adresu nieruchomości z której dostarczono odpady, w tym odrębnie w zakresie ilości odpadów ulegających biodegradacji o kodzie 20 02 01 przekazywanych do instalacji biologicznego przetwarzania wskazanej przez Zamawiającego. 2.23 Od dnia przekazania Wykonawcy przez Zamawiającego nieruchomości przy ul. Fabrycznej 6 w Białogardzie, na której znajduje się PSZOK, Wykonawca przejmuje płatności należności za energię elektryczną oraz za wodę i odprowadzanie ścieków z nieruchomości. 2.24 Wykonawca świadczy usługi w PSZOK-u zgodnie z regulaminem świadczenia usług przez Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych stanowiący załącznik do uchwały Nr XXII/188/2020 Rady Miejskiej Białogardu z dnia 1 lipca 2020 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2020 r. poz. 3667). 2.25 Wykonawca prowadzi rejestr przypadków odmowy przyjęcia odpadów do PSZOK-u , wskazując w nim dane osoby, której odmówiono przyjęcia odpadów, przyczynę odmowy, dokumentację fotograficzną odpadów oraz adres nieruchomości, z której odpady dostarczono. 2.26 Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami: 1) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r.- Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019, poz. 1396, z późn.zm.), 2) ustawą z dnia z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 i 2020 oraz z 2020 r. poz. 150 i 284), 3) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797, z późn.zm.), 4) ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z 2019 r. poz. 1895 z późn. zm.), 5) uchwałą Nr XXII/188/2020 Rady Miejskiej Białogardu z dnia 1 lipca 2020 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi ( Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2020 r. poz. 3667), 6) uchwałą Nr XXII/187/2020 Rady Miejskiej Białogardu z dnia 1 lipca 2020 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Białogard (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2020 r. , poz. 3666). 2.27 Dodatkowe wymogi: 1) Wykonawca zobowiązany jest: a) posiadać wpis do rejestru przedsiębiorców zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, o którym mowa w art. 49 ust. 1, art. 50 ust. 1 pkt 3 lit. b, ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, prowadzonego przez marszałka województwa, zgodnie z przepisami ww. ustawy, b) posiadać na dzień 1 stycznia 2021 r. zezwolenie na zbieranie odpadów na nieruchomości położonej przy ul. Fabrycznej 6 w Białogardzie, wydanego na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach w zakresie wszystkich odpadów objętych przedmiotem zamówienia określonych w pkt 2.2. SIWZ. c) posiadać wpis do „Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami”, d) do zawarcia z Zamawiającym umowy dzierżawy nieruchomości położonej przy ul. Fabrycznej 6 w Białogardzie o pow. 4.300 m2 wraz z infrastrukturą, na której utworzony został PSZOK wraz z obiektami i urządzeniami na niej zlokalizowanymi i płacenia z tego tytułu czynszu w wysokości ok. miesięcznie 8.300,00 zł, e) ponoszenia kosztów podatku od nieruchomości, na której zlokalizowany jest PSZOK, którego szacunkowa wysokość w 2021 r. wyniesie ok 47.000 zł.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w pkt 8.1 SIWZ: w wysokości 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100 złotych) 2. Wadium wypłacone zostanie nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 3. Wadium można wnieść w jednej z następujących form: 3.1 pieniądzu; 3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3.3 gwarancjach bankowych; 3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016, poz. 359). 4. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Białogardzie 85 8562 0007 0003 4308 2000 0040 z adnotacją wadium w postępowaniu nr IZP 271.1.11.2020. Dowodem wniesienia wadium może być potwierdzony odcinek wpłaty lub potwierdzony przez bank odcinek polecenia dokonania przelewu lub potwierdzony przez Wykonawcę inny dokument potwierdzający dokonanie wpłaty kwoty wadium załączony do oferty. 5. Wadium musi być wpłacone na tyle wcześnie, aby w terminie składania ofert kwota wadium znajdowała się na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. W przypadku wadium wnoszonego w innych formach niż pieniądz, należy oryginał dokumentu złożyć wraz z ofertą. 7. Zamawiający dopuszcza możliwość wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz - w postaci elektronicznej, poprzez wysłanie oryginału dokumentu wadialnego, tj. opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (wystawców dokumentu) na adres: um.sekretariat@bialogard.info przed upływem terminu składania ofert. W tytule wiadomości należy wpisać: wadium w postępowaniu nr IZP.271.1.11.2020. Dokumenty wadialne w postaci elektronicznej nie mogą zawierać postanowień uzależniających wygaśnięcie zobowiązań gwaranta/poręczyciela od zwrotu oryginału dokumentu wadialnego do jego wystawcy. 8. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: 8.1 nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji – poręczenia (Zamawiającego), gwaranta – poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji – poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 8.2 określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją – poręczeniem, 8.3 kwotę gwarancji – poręczenia, 8.4 termin ważności gwarancji – poręczenia, 8.5 zobowiązanie gwaranta – poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji – poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: 8.5.1 odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub 8.5.2 nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub 8.5.3 zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8.6 Zobowiązanie gwaranta – poręczyciela do: zapłacenia kwoty gwarancji – poręczenia jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z przepisem art. 46 ust. 1 lub 1a ustawy Pzp. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6.11 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 6.11.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 6.11.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6.11.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 6.12 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dowód wniesienia wadium. 2. Pełnomocnictwo do podpisania oferty w imieniu Wykonawcy (jeżeli dotyczy). 3. Zobowiązanie podmiotu trzeciego – zgodnie z załącznikiem nr 11 do SIWZ (jeżeli dotyczy). 4. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu w formie pisemnej lub elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem kwalifikowanym, oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach