Przetargi.pl
Projektowanie, zakładanie i pielęgnacja ogrodów

Sadecki Urząd Pracy ogłasza przetarg

  • Adres: 33-300 Nowy Sącz, ul. Węgierska 146
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 4429110 , fax. 018 4429984
  • Data zamieszczenia: 2010-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sadecki Urząd Pracy
    ul. Węgierska 146 146
    33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie
    tel. 018 4429110, fax. 018 4429984
    REGON: 49202507100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.Sup.nowysacz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Projektowanie, zakładanie i pielęgnacja ogrodów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych w ramach jednej edycji kursowej pn. Projektowanie, zakładanie i pielęgnacja ogrodów. Celem szkolenia jest wyposażenie słuchaczy w wiadomości i wykształcenie praktycznych umiejętności niezbędnych do wykonywania prac ogrodniczych przy zakładaniu i pielęgnowaniu terenów zieleni oraz do zaprojektowania zagospodarowania zielenią ogrodów. Czas trwania kursu 170 godzin zegarowych. 1. Poprzez przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia rozumie się w szczególności obowiązki Wykonawcy w zakresie: 1) Opracowania programu szkolenia gwarantującego uczestnikom rzetelne przygotowanie teoretyczno - praktyczne do pracy przy projektowaniu, zakładaniu i pielęgnacji ogrodów. Program musi być sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 02 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz.315) według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ praz zgodny z zakresem programowym wskazanym poniżej (minimum programowe) tj.: Część teoretyczna: a) Podstawowe wiadomości z botaniki, fizjologii, biologii roślin: Budowa roślin Pobieranie wody i gospodarka wodna Pobieranie składników pokarmowych Fotosynteza Rodzaje gleb b) Rodzaje terenów zieleni i ich funkcje. c) Historia sztuki ogrodowej: d) Analiza i rozróżnianie typów roślin ogrodowych (roślinoznawstwo) oraz dobór materiału roślinnego i pielęgnacja: Rośliny cebulowe. Rośliny dwuletnie, wieloletnie, byliny - ich gatunki i odmiany. Zieleń cięta. Gatunki i odmiany drzew i krzewów liściastych i iglastych. Czynniki wpływające na dobór roślin. Rodzaje gleb i nawozów. Cięcie drzew i krzewów ozdobnych. Choroby i szkodniki roślin ozdobnych. Zapobieganie i zwalczanie. Nawożenie roślin. e) Zakładanie i pielęgnacja trawników: Charakterystyka gatunków traw. Rodzaje trawników (rekreacyjne, sportowe itd.) Podłoże pod trawniki. Siew traw, nawadnianie, nawożenie. Pielęgnacja trawników. f) Współczesne trendy w projektowaniu nasadzeń i małej architektury. g) Podstawy projektowania ogrodów z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa m.in. wybrane elementy ustawy o ochronie przyrody, prawa budowlanego w tym przepisów warunkujących prowadzenie prac w terenie (z uwzględnieniem sieci gazowej, telefonicznej, elektrycznej i innych), zasad utrzymania czystości itp.: Rysunek odręczny oraz techniki komputerowe w projektowaniu ogrodów. Plan i makieta ogrodu. Graficzne opracowanie projektów. Dobór roślin jako integralna część koncepcji; barwa, kształt, zapach, faktura oraz technicznych uwarunkowań terenu. Samodzielne tworzenie projektów ogrodów o różnym charakterze i przeznaczeniu. Sporządzanie kosztorysu (wybór metody, bazy cenowej do sporządzenia kosztorysów na różnych etapach inwestycji, kalkulacja szczegółowa i uproszczona). Opracowanie w ramach warsztatów i ćwiczeń trzech projektów zagospodarowania skweru znajdującego się przed siedzibą Sądeckiego Urzędu Pracy w Nowym Sączu. Przedstawienia Zamawiającemu do akceptacji przed rozpoczęciem części praktycznej wykonanych projektów zagospodarowania i obsadzenia terenu (skweru) znajdującego się przed siedzibą Sądeckiego Urzędu Pracy w Nowym Sączu, przy ulicy Węgierskiej 146. h) Komunikacja - kontakt z klientem: Typy klientów. Oczekiwania klientów (komunikacja interpersonalna, negocjacje) Cześć praktyczna: i) Zajęcia praktyczne (wraz z instruktażem i zasadami bhp). Urządzenie skweru na podstawie wybranego przez Zamawiającego projektu, tj.: organizacja prac ogrodniczych przy zachowaniu zasad bhp oraz utrzymywania czystości na stanowisku pracy; usuwanie wymarłych i starych krzewów oraz ich utylizacja (wywóz) i rekultywacja gruntu; wykonywanie prac pomocniczych przy wyznaczaniu ukształtowania terenu oraz prowadzenie robót ziemnych związanych z modelowaniem terenu według uprzednio wyznaczonych poziomów i spadków jak również obowiązującego prawa budowlanego; przygotowywanie terenu do obsadzeń: nawożenie, grabienie, wyznaczanie miejsc do sadzenia krzewów oraz zakładania trawników; wykonywanie mieszanek z ziemi ogrodowej, torfu i nawozów mineralnych według podanej receptury; sadzenie krzewów (roślin iglastych i liściastych o różnie przebarwiających się liściach, zapewniających kwitnienie od wiosny do jesieni, nie wymagających systematycznego cięcia); zakładanie trawników, ich nawożenie i pielęgnacja (strzyżenie); wykonywanie czynności pielęgnacyjnych przy materiale roślinnym: odchwaszczanie, nawożenie pogłówne, koszenie trawników; dokonywanie cięć formujących drzewa i krzewy; wykonywanie nawierzchni parkowych (kamienistych, żwirowych, z kory ogrodowej); zaprojektowanie i wykonywanie systemu automatycznego nawadniania opartego o zraszacze wynurzeniowe i linie do nawadniania kropelkowego wraz z urządzeniami odcinającymi podlewanie podczas deszczu (wykonanie planu nawadniania terenu, określenie potrzeb wodnych zasadzonego materiału roślinnego, określenie parametrów źródeł wody, dobór i rozstawienie zraszaczy, elektrozaworów, linii głównych i pomocniczych, sterowników i przewodów elektrycznych). 2) Zapewnienia sali dydaktycznej do prowadzenia zajęć teoretycznych przystosowanej do wielkości 10 osobowej grupy szkoleniowej wyposażonej w niezbędny do przeprowadzenia szkolenia sprzęt (rzutnik, notebook/komputer, flipchart, itp.), niezbędne meble biurowe (stoły, krzesła) itp., sprzęt komputerowy umożliwiający wykonanie projektów graficznych i kosztorysu. 3) Zapewnienia niezbędnych maszyn, sprzętu i narzędzi do przeprowadzenia części praktycznej tj. Wykonawca musi zapewnić maszyny i urządzenia przeznaczone do przygotowania terenu do obsadzenia roślinami (wywóz, utylizacja starych krzewów), trawą, wykonania systemu automatycznego nawadniania. Wykonawca musi zapewnić materiał roślinny przeznaczony do obsadzenia terenu - minimum 16 m2 (krzewów gatunków odpowiednich do warunków siedliskowych terenu, zgodnie z przygotowanym przez uczestników szkolenia projektem). Materiał sadzeniowy musi być bardzo dobrze wykształcony oraz odpowiednio zabezpieczony. Wykonawca musi również zabezpieczyć sprzęt wykorzystywany do prowadzenia prac ogrodniczych. W miejscach istniejących sieci (telefonicznej, elektrycznej, gazowej) prace ogrodnicze należy wykonywać ręcznie oraz nie należy dokonywać obsadzeń krzewami. Każdy z kursantów musi otrzymać odzież ochronną oraz rękawice. 4) Wykonawca musi również wykonać tablicę informacyjną zawierającą odpowiednie oznakowanie projektu w ramach którego będzie realizowane szkolenie oraz nazwę szkolenia. 5) Przeprowadzenia szkolenia oraz wydania dla każdego uczestnika szkolenia zaświadczenia MEN z dnia 03.02.2006 r. (Dz. U. nr 31 poz.216) w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych oraz certyfikatu (z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym) zgodnego z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 6) Prowadzenia dokumentacji kursu tj. dziennika zajęć edukacyjnych, listy obecności, protokołu z egzaminu, rejestru wydawanych zaświadczeń oraz certyfikatów, ankiet oceny szkolenia dla uczestników i absolwentów szkolenia. 7) Zapewnienie dwóch przerw kawowych (zimne i gorące napoje, poczęstunek).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 25 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://pup.nowysacz.ibip.pl/public/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach