Przetargi.pl
Prace projektowe na potrzeby rozbudowy Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy

Powiat Słupecki ogłasza przetarg

  • Adres: 62-400 Słupca, ul. Poznańska 20
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 063 2758600, 2758624 , fax. 063 2758669
  • Data zamieszczenia: 2016-07-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Słupecki
    ul. Poznańska 20 20
    62-400 Słupca, woj. wielkopolskie
    tel. 063 2758600, 2758624, fax. 063 2758669
    REGON: 31106099000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slupca.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prace projektowe na potrzeby rozbudowy Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem prawomocnych pozwoleń i dokumentów niezbędnych do realizacji zadania inwestycyjnego pn. Prace projektowe na potrzeby rozbudowy Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy, w tym pozwolenia na budowę. Nomenklatura wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 71.22.00.00-6 usługi projektowania architektonicznego, 71.22.10.00-3 usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych, 71.22.30.00-7 usługi architektoniczne w zakresie rozbudowy obiektów budowlanych, 71.42.00.00-8 architektoniczne usługi zagospodarowania terenu, 71.24.20.00-6 przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów. 2. Zakres dokumentacji obejmuje budowę budynku zlokalizowanego od strony północnej istniejącego budynku SP ZOZ w Słupcy i obejmować ma następujące pomieszczenia: a) centralna sterylizatornia, b) blok operacyjny - trzy sale operacyjne, sala wybudzeń, c) oddział noworodkowy, d) blok porodowy - trzy sale dla porodów zwykłych, sala cięciowa, e) Szpitalny Oddział Ratunkowy (bez zaprojektowanego lądowiska dla helikoptera), f) apteka szpitalna. Projektowany budynek ma wpasowywać się wkomponować się w ramy istniejącej zabudowy szpitala, a funkcjonalnie i organizacyjnie być dostosowany do obowiązujących przepisów prawa. Budowa nowego budynku może wiązać się z wykonaniem koniecznych zmian (modernizacji) w istniejącym obiekcie (w rejonie połączenia z nowym obiektem) mających na celu spełnienie obowiązujących przepisów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29.06.2012 roku w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą. Komunikacja do nowoprojektowanych oddziałów odbywać się winna przez komunikację ogólną - nie dopuszcza się przechodzenia przez inne oddziały. Dach projektowanego budynku powinien być odpowiednio wzmocniony, tak by istniała możliwość wprowadzenia kolektorów słonecznych wspomagających bilans ciepła w szpitalu. Dodatkowo dokumentacja winna uwzględniać zamontowanie paneli fotowoltaicznych na dachu istniejącego już budynku SP ZOZ, które również mają na celu poprawę bilansu energetycznego szpitala. W projektowanym budynku znaleźć się winna także apteka szpitalna z placem dostawczym. 3. Planowane zadanie inwestycyjne ma na celu dostosowanie szpitala do wymagań określonych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz. U. z 2012 r., poz. 739), a także w innych obowiązujących w tym zakresie przepisach. 4. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa ma obejmować: a) projekt budowlany wykonany zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tj. Dz. U z 2013 r. poz. 1129), wraz ze wszystkimi niezbędnymi uzgodnieniami, opiniami i pozwoleniami, w tym pozwoleniem na budowę oraz projekt wykonawczy, zawierające wszelkie szczegóły związane z wykonaniem zadania - 6 egzemplarzy projektu budowlanego i 6 egzemplarzy projektu wykonawczego (zakup wszelkich materiałów koniecznych do sporządzenia dokumentacji leży po stronie Wykonawcy) - w wersjach papierowych; b) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych wykonane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tj. Dz. U z 2013 r. poz. 1129) - 2 egzemplarze w wersjach papierowych; c) kosztorysy inwestorskie szczegółowo sporządzone we wszystkich branżach, wykonane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 r., Nr 130, poz. 1389) - kosztorys musi być sporządzony na podstawie projektu oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych; aktualny na dzień przekazania kompletu dokumentacji dla Zamawiającego - 2 egzemplarze w wersjach papierowych; d) przedmiary robót i kosztorysy ślepe - 2 egzemplarze w wersjach papierowych. Ponadto kompletna dokumentacja winna być dostarczona Zamawiającemu przez Wykonawcę również na nośniku elektronicznym (np. nagrana na płycie CD lub DVD) w 2 egzemplarzach w formie umożliwiającym odczyt (np. PDF) oraz dodatkowo w wersji edytowalnej, nieblokowanej w formacie plików np. DOC, XLS i DWG. Wykonawca ma obowiązek sporządzenia aktualnej inwentaryzacji, w tym celu może się posłużyć inwentaryzacją będącą w posiadaniu Zamawiającego (który posiada tylko budowlano-funkcjonalną), lecz to na Wykonawcy spoczywa odpowiedzialność za jej poprawność i zgodność ze stanem faktycznym. 5. Inne opracowania wchodzące w zakres przedmiotu umowy, w szczególności: a) instrukcja bezpieczeństwa pożarowego zgodna z rozporządzeniem Ministra Spraw wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów; b) zagospodarowanie terenu wokół nowego budynku wraz z drogą pożarową, dojściami i dojazdami. 6. Projekt należy sporządzić na podstawie wytycznych do projektowania, stanowiących Załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ. 7. Projekt budowlany powinien zawierać wykaz wykonanej dokumentacji, pisemne oświadczenia projektantów o kompletności prac projektowych oraz oświadczenia projektantów i sprawdzających o sporządzeniu projektu budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. 8. Wybrane założenia do dokumentacji: a) Zamawiający wymaga, aby dokumentacja wykonana była z należytą starannością i w taki sposób, aby realizacja robót budowlanych nie miała wpływu na prawidłowe funkcjonowanie szpitala; b) Dokumentacja winna być wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Powinna być spójna, zgodna i skoordynowana we wszystkich specjalnościach wchodzących w jej skład. Powinna umożliwić uzyskanie decyzji zezwalającej na prowadzenie robót budowlanych zgodnie z projektem, przeprowadzenie postępowania przetargowego na wykonanie robót budowlanych i zrealizowanie przedmiotowego zadania inwestycyjnego. Dokumentacja będzie służyć, jako opis przedmiotu zamówienia do przetargu w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych na roboty budowlane oraz realizację robót budowlanych na jej podstawie, za co Wykonawca bierze odpowiedzialność; c) Dokumentacja powinna określać parametry techniczne i funkcjonalne przyjętych rozwiązań materiałowych, wybranej technologii, maszyn i urządzeń w sposób nieutrudniający uczciwej konkurencji; d) Dokumentacja podlega uzgodnieniom we wszystkich właściwych urzędach i instytucjach. Brak zamieszczenia w SIWZ (wraz z jej załącznikami) innych elementów do projektowania, a następnie realizacji takich, których wykonanie jest niezbędne z uwagi na wymagania obowiązujących przepisów albo potrzeby pełnej funkcjonalności obiektu, nie zwalnia Wykonawcy z uwzględnienia tych elementów w swoim zakresie prac. Obiekt po rozbudowie i przebudowie ma odpowiadać wymaganiom aktualnych przepisów, w zakresie wymagań: sanitarno-higienicznych, zdrowotnych, bhp, p.poż i ergonomii, a w szczególności aktom prawnym wymienionym w SIWZ i jej załącznikach. 9. Dokumentacja projektowa opracowana przez Wykonawcę służyć będzie Zamawiającemu m.in. do procedury przetargowej. W związku z tym, Wykonawca nie może opisywać przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny, dodając w opisie przedmiotu zamówienia określenie równoważny. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć określenia precyzujące wymogi w kwestii równoważności dołączając np. w formie tabeli równoważności wykaz proponowanych materiałów, urządzeń itp. równoważnych, tak by było to zgodne z art. 30 ust. 1-3 ustawy. 10. W zakresie przedmiotu zamówienia wchodzi również dokonanie przez Wykonawcę wszelkich poprawek, uzupełnień i modyfikacji w dokumentacji, których wykonanie będzie wymagane dla uzyskania pozytywnej oceny i przyjęcia dokumentacji przez instytucje dokonujące oceny i kwalifikacji, a także w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia tych poprawek, uzupełnień i modyfikacji wystąpi po przyjęciu przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia i zapłacie za jego wykonanie. 11. Wykonawca zobowiązuje się do udzielania wyjaśnień odnośnie rozwiązań projektowych i dokonanie niezbędnych poprawek wynikających z błędów projektowych oraz kosztorysowych w terminach umożliwiających Zamawiającemu sprawne przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zaprojektowane roboty budowlane. 12. W trakcie ogłoszonego postępowania przetargowego na wykonawstwo robót budowlanych Wykonawca zobowiązuje się do udzielania odpowiedzi na zapytania oferentów odnośnie przedmiotu niniejszej umowy. 13. Wykonawca zobowiązuje się do oceny złożonych kosztorysów ofertowych materiałów i urządzeń równoważnych w postępowaniach przetargowych dotyczących inwestycji rozbudowy SP ZOZ w Słupcy. 14. Wykonawca przenosi na Zamawiającego prawa autorskie do wykonanej dokumentacji projektowej z dniem uprawomocnienia się pozwolenia na budowę dotyczącego prac będących przedmiotem zamówienia. 15. Wykonawca zobowiązuje się do sprawowania nadzoru autorskiego w trakcie trwania realizacji inwestycji rozbudowy SP ZOZ w Słupcy w oparciu o dokumentację, która jest przedmiotem niniejszego zamówienia. 16. W razie potrzeby Zamawiającego, Wykonawca zobowiązuje się do aktualizacji kosztorysów i dokumentacji wykonawczej. 17. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w związku z odmową udzielenia Zamawiającemu pozwolenia na budowę z powodu nieprawidłowości wykonanego projektu lub opóźnienia jego wydania z powodu nałożenia przez organ wydający pozwolenie na budowę, obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie, w tym również szkody polegające na opóźnieniu w realizacji inwestycji. 18. Zamówienie obejmuje również prace i obowiązki Wykonawcy wymienione we wzorze umowy. 19. Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia współpracując z Dyrekcją szpitala i osobami przez nie upoważnionymi w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy. 20. Wykonawcy mają możliwość przeprowadzenia wizji lokalnej w terenie w celu uwzględnienia wszystkich niezbędnych uwarunkowań, związanych z rzetelnym wykonaniem dokumentacji projektowej. Wizja możliwa jest po uprzednim uzgodnieniu z Dyrekcją SP ZOZ w Słupcy. 21. W przypadku, jeżeli SIWZ wskazuje dla usług znaki towarowe, nazwy producentów, pochodzenie, Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych, tj. zastosowanie innych rozwiązań niż wskazane za pomocą znaków towarowych itd., pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w SIWZ. Zastosowanie parametrów lepszych od wskazanych jest dopuszczalne. Wykonawca, który zastosował rozwiązania równoważne lub lepsze, ma obowiązek wskazać je w swojej ofercie i wykazać równoważność lub wyższość w stosunku do rozwiązań opisanych w SIWZ. 22. Wykonawca zobowiązuje się, że wykona dokumentację projektową w taki sposób, że wartość kosztorysu inwestorskiego nie będzie większa niż 23.000.000,00 zł brutto. 23. W przypadku, gdy kosztorys inwestorski, o którym mowa w ust. 6 opiewał będzie na kwotę większą niż 23.000.000,00 zł brutto strony ustalają, że Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości różnicy pomiędzy wartością brutto kosztorysu inwestorskiego, jaki sporządził a wielkością 23.000.000,00 zł
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712200006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 12.000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych zero groszy). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Słupcy, numer rachunku: 05 8542 0001 0000 4604 2000 0050 z adnotacją: Wadium - nr sprawy: OR. 272.5.2016. 4. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 17.08.2016 r., do godz. 10:00. 5. Wadium wniesione w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym wyżej terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Wadium wnoszone w formie; poręczenia bankowego, lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy w formie oryginału dołączyć do oferty, w sposób umożliwiający zwrot dokumentu w związku z art. 46 ust. 1 ustawy. Natomiast kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę Zamawiający zaleca dołączyć do oferty w sposób uniemożliwiający jej dekompletację. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku gdy Wykonawca: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: rękojmia na wykonane prace projketowe
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-slupca.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach