Przetargi.pl
Postępowanie w trybie przetargu nieograniczony na dostawę dwóch autobusów używanych sprawnych techniczne przeznaczonych do eksploatacji w regularnej komunikacji miejskiej dla potrzeb Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Tomaszowie Mazowieckim.

Miejski Zakład Komunikacyjny ogłasza przetarg

  • Adres: 97-200 Tomaszów Mazowiecki, ul. Warszawska 109/111
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 7237342, 7237571
  • Data zamieszczenia: 2009-06-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Komunikacyjny
    ul. Warszawska 109/111
    97-200 Tomaszów Mazowiecki, woj. łódzkie
    tel. 044 7237342, 7237571
    REGON: 59002453200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Zakład Budżetowy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Postępowanie w trybie przetargu nieograniczony na dostawę dwóch autobusów używanych sprawnych techniczne przeznaczonych do eksploatacji w regularnej komunikacji miejskiej dla potrzeb Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Tomaszowie Mazowieckim.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 2 sztuk używanych, 12 - metrowych autobusów miejskich, jednej marki i typu, przeznaczonych do transportu zbiorowego miejskiego. 1.1 Oferowane autobusy muszą być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych z niską lub częściowo niską podłogą z wejściem bezstopniowym minimum w pierwszych i drugich drzwiach. 2. Charakterystyka wymagań technicznych i eksploatacyjnych autobusów: 2.1 Data pierwszej rejestracji: Autobus nie starszy niż 1997r. 2.2 Przebieg całkowity: Mniejszy niż 800 000 kilometrów dla każdego autobusu. 2.3 Długość całkowita: 11 - 12,0 metrów. 2.4. Szerokość całkowita: 2500 ÷ 2550 mm. 2.5. Całkowita liczba miejsc: powyżej 90. 2.6. Ilość miejsc siedzących: powyżej 35. 2.7. Wysokość podłogi: autobus - niskowejściowy. Minimum 2 wejścia bez schodów. Brak stopni w przejściach między fotelami. 2.8. Drzwi: układ 2 - 2 - 2, Zamawiający dopuszcza układ 2 -2- 0. Drzwi sterowane ze stanowiska kierowcy. 2.9. Silnik: tej samej marki co oferowany autobus, wysokoprężny, czterosuwowy silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, chłodzony cieczą, umieszczony z tyłu pojazdu, o pojemności skokowej do 7000 cm3 i minimalnej mocy 160 kW. Autobusy spełniają normę czystości spalin co najmniej Euro-II (wymagany certyfikat zgodności). 2.10. Skrzynia biegów: automatyczna, ze zintegrowanym retarderem. 2.11. Ogumienie: Bezdętkowe typu miejskiego o jednakowej rzeźbie bieżnika na osiach, o głębokości bieżnika co najmniej 8 mm. Zamawiający nie dopuszcza opon bieżnikowanych na przedniej osi. 2.12. Zawieszenie pneumatyczne. 2.13. Hamulec główny: dwuobwodowy, pneumatyczny, nadciśnieniowy. Okładziny hamulcowe bezazbestowe. 2.14. Hamulec postojowy: działający na oś napędową, uruchamiany ze stanowiska kierowcy. 2.15. Układ pneumatyczny: powinien być zabezpieczony przed zamarzaniem z osuszaczem. Posiadać przyłącze do napełniania pneumatyki sprężonym powietrzem. 2.16. Układ chłodzenia: przewody układu chłodzenia powinny być wykonane z metali kolorowych, ze stali nierdzewnej lub tworzyw sztucznych. 2.17. Wentylacja: wentylacja przestrzeni pasażerskiej przynajmniej cztery okna przesuwne lub uchylne w górnym segmencie, wentylacja kabiny kierowcy minimum za pomocą przesuwanego okna z lewej strony kierowcy i nawiewami z elektrycznym wymuszeniem obiegu. 2.18. Ogrzewanie: grzejniki lub termowentylatory zintegrowane z układem chłodzenia silnika. 2.19. Ogrzewanie dodatkowe: układ dodatkowego ogrzewania wodnego. 2.20. Kabina kierowcy: wydzielona, typu zamkniętego lub półotwartego, siedzenie kierowcy amortyzowane pneumatycznie. 2.21. Podłoga: wykładzina podłogowa gładka, przeciwpoślizgowa. 2.22. Wyposażenia w miejsca siedzące: siedzenia dla pasażerów, ukształtowane ergonomicznie z uchwytami lub poręczami od strony przejścia bez uszkodzeń mechanicznych. Obicie siedzeń welurowe o jednakowym wzorze i kolorze bez uszkodzeń mechanicznych i śladów przetarć na krawędziach. 2.23. Wyposażenie pojazdu dla każdego autobusu osobno: - 1 trójkąt ostrzegawczy, - 1 apteczka pierwszej pomocy, - 2 gaśnice, jedna umieszczona w kabinie kierowcy, druga w łatwo dostępnym miejscu przestrzeni pasażerskiej, zabezpieczona przed kradzieżą. 2.24. Nadwozie: samonośne, szkielet nadwozia wykonany minimum ze stali o podwyższonej odporności na korozję. Poszycie zewnętrzne: wykonane z materiałów odpornych na korozję - aluminium, tworzywo sztuczne, oblachowanie minimum z blachy obustronnie ocynkowanej, bez wgnieceń i uszkodzeń, bez ubytków, zadrapań i śladów korozji. 2.25. Zbiorniki paliwa o pojemności zapewniającej przejazd min. 400 km bez tankowania. Przekazaniu podlega autobus zatankowany do pełnego zbiornika. 2.26. Tablice kierunkowe fabrycznie nowe: elektroniczne, sterowane. Czołowa dwurzędowa z opisem trasy i nr linii. Boczna i tylna z opisem numeru linii. Sterownik tablic i kasowników (nowy) umieszczony w kabinie kierowcy (wspólny dla kasowników i tablic kierunkowych) zapewnia możliwość odpowiedniego zaprogramowania tablic i muszą współpracować z programem karty tras firmy Pixel - Bydgoszcz użytkowanym przez Zamawiającego. 2.27. Kasowniki - fabrycznie nowe: elektroniczne przeznaczone do biletów papierowych, sterowane z kabiny kierowcy. Ilość kasowników: 3 szt. w każdym autobusie - rozmieszczenie kasowników w pojeździe uzgodnione z zmawiającym. 2.28. Prędkościomierz: elektroniczny, samodzielny (zamawiający nie dopuszcza tachografu). 2.29. Akumulatory sprawne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 341211002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 45 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 5. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPOSOBU DOKONANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW. 5.1 Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który spełni warunki zawarte w ustawie i wymagania określone w SIWZ wraz z istotnymi postanowieniami określonymi we wzorze umowy. 5.2 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy spełniający warunki art. 22 ust.1 pkt. 1-4 ustawy, którzy: Warunek I - posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, w zakresie objętym niniejszym zamówieniem; Warunek II - posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; Warunek III - znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; Warunek IV - nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24. 5.3 Warunki udziału wykonawcy w postępowaniu oceniane będą według kryterium spełnia - nie spełnia na podstawie analizy treści złożonych przez wykonawcę oświadczeń i dokumentów wymaganych przez Zamawiającego. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego z postępowania uznaje się za odrzuconą.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6.1 WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy, Wykonawca przedstawi następujące oświadczenia i dokumenty: 1.1. Oświadczenie o spełnieniu (warunku I, II, i III, zgodnie z pkt. 5 SIWZ), wynikające z art. 22 ust 1 ustawy (załącznik nr 3 do SIWZ); 1.2.Na potwierdzenie spełnienia warunku IV (zgodnie z pkt. 5 SIWZ) wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków z art. 24 ustawy (zał. nr 4 do SIWZ) 1.3. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 1.4. Formularz oferty według wzoru zgodnego z zał. nr 1 do SIWZ. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 2.1. Zamiast dokumentów, (o których mowa w pkt 6.1.3 ), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2.2. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt 6.1.3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy nie złożyli oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli oświadczenia i dokumenty zawierające błędy, a także Wykonawców, którzy nie złożyli pełnomocnictw lub, którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Oświadczenia lub dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. 6.2 W CELU POTWIERDZENIA, ŻE OFEROWANE AUTOBUSY ODPOWIADAJĄ WYMAGANIOM OKREŚLONYM PRZEZ ZAMAWIAJACEGO, WYKONAWCA PRZEDSTAWI: 1. Szczegółowy opis techniczny oferowanego autobusu potwierdzający spełnianie wszystkich wymagań zawartych SIWZ, 2. Oświadczenie o spełnianiu poziomu emisji spalin co najmniej Euro-2 lub certyfikat wydany przez producenta autobusu. 3. Udzieli gwarancji należytej jakości autobusu w zakresie ustalonym na okres 6 miesięcy bez limitu kilometrów. 6.3 POTWIERDZENIE DOKUMENTÓW. Dokumenty należy składać w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii. Dokumenty sporządzone w kserokopii winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionych przedstawicieli Wykonawcy. 6.4 WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA. 1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 ustawy, wymagane jest aby żaden z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, nie podlegał wykluczeniu z postępowania. Każdy z tych wykonawców złoży dokument stanowiący zał. nr 3 do oferty. Jeżeli choć jeden z tych wykonawców podlega wykluczeniu z postępowania, to każdy z pozostałych wykonawców również zostaje wykluczony, a ich ofertę wspólną uznaje się za odrzuconą. 2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie złożą wraz z ofertą dokument o ustanowieniu przez nich pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia: 2.1 w przypadku spółki cywilnej - pisemne pełnomocnictwo uprawniające jednego ze wspólników do występowania w imieniu wszystkich wspólników w przeprowadzanym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego 2.2 w przypadku konsorcjum - należy podać informacje o wszystkich podmiotach wchodzących w skład konsorcjum oraz załączyć dokument, w którym wszyscy wykonawcy wchodzący w skład konsorcjum ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania podmiotów w przedmiotowym postępowaniu lub do reprezentowania podmiotów w postępowaniu i do zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia. 3. Pełnomocnictwo musi znajdować się w ofercie wspólnej wykonawców. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 4. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z zamawiającym w toku postępowania; zwraca się do zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego zamawiający kieruje korespondencję, itp. 5. Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania: 5.1oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z SIWZ; 5.2sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej: 5.2.1 dokumenty, dotyczące własnej firmy (dokumenty podmiotowe), takie jak np: odpis z właściwego rejestru zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, itp. składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną w imieniu swojej firmy; 5.2.2 dokumenty wspólne takie jak np.: oferta cenowa, oświadczenie o spełnianiu warunków, itp. składa pełnomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną, 6. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w niniejszym rozdziale. 7. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania postępowania) wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych wykonawców, zawierającą, co najmniej: 7.1 swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia, 7.2 określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy, 7.3 czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia. 6.5 OBJASNIENIA DO SKŁADANIA DOKUMENTÓW: 1.Wszystkie oświadczenia powinny być wystawione i podpisane przez osobę (osoby) uprawnioną. 2.Wszystkie dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii. Oświadczenia sporządzone na podstawie zał. nr 3 i 4 do niniejszej SIWZ muszą być złożone w formie oryginału. Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących w skład oferty musi być potwierdzona przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę, zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa. Zamawiający w celach porównawczych może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów. 3.Załączone dokumenty w języku obcym muszą być przetłumaczone na język polski. 4.Dokumenty, o których mowa powyżej muszą być złożone lub wypełnione przez Wykonawcę bez wyjątku i ściśle według warunków i postanowień zawartych w SIWZ bez dokonywania w ich treści merytorycznych zmian.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Unifikacja z taborem o niskiej podłodze na całej powierzchni i min. dwoma wejściami bezstopniowymi eksploatowanymi w MZK Tomaszów Maz.
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://tomaszow.bip.eur.pl/public
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach