Przetargi.pl
Poprawa jakości powietrza w Krośnie – wymiana źródeł ciepła” – zastosowanie ciepła sieciowego: Część 1 – Zaprojektowanie i wykonanie przyłączy ciepłowniczych do budynków wielorodzinnych na terenie Miasta Krosna Część 2 – Zaprojektowanie i wykonanie węzłów cieplnych, wewnętrznych instalacji rozprowadzających c.w.u. i c.o. oraz likwidacji piecyków gazowych w budynkach wielorodzinnych na terenie Miasta Krosna

Gmina Miasto Krosno ogłasza przetarg

  • Adres: 38-400 Krosno, Lwowska
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 47 43 218 , fax. 13 47 43 218
  • Data zamieszczenia: 2020-06-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Krosno
    Lwowska 28A
    38-400 Krosno, woj. podkarpackie
    tel. 13 47 43 218, fax. 13 47 43 218
    REGON: 52698900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krosno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa jakości powietrza w Krośnie – wymiana źródeł ciepła” – zastosowanie ciepła sieciowego: Część 1 – Zaprojektowanie i wykonanie przyłączy ciepłowniczych do budynków wielorodzinnych na terenie Miasta Krosna Część 2 – Zaprojektowanie i wykonanie węzłów cieplnych, wewnętrznych instalacji rozprowadzających c.w.u. i c.o. oraz likwidacji piecyków gazowych w budynkach wielorodzinnych na terenie Miasta Krosna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „Poprawa jakości powietrza w Krośnie – wymiana źródeł ciepła” – zastosowanie ciepła sieciowego: Część 1 – Zaprojektowanie i wykonanie przyłączy ciepłowniczych do budynków wielorodzinnych na terenie Miasta Krosna. Część 2 – Zaprojektowanie i wykonanie węzłów cieplnych, wewnętrznych instalacji rozprowadzających c.w.u. i c.o. oraz likwidacji piecyków gazowych w budynkach wielorodzinnych na terenie Miasta Krosna. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załącznikach do SIWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia. W celu sporządzenia oferty w pierwszej kolejności należy stosować się do zapisów zawartych w załącznikach do SIWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia. 1. Część 1 zamówienia – Zaprojektowanie i wykonanie przyłączy ciepłowniczych do budynków wielorodzinnych na terenie Miasta Krosna. Zaprojektowanie, dostawa materiałów i wykonanie przyłączy ciepłowniczych wysokiego parametru do 22 wielorodzinnych budynków mieszkalnych na terenie Krosna o łącznej długości około 1704 metrów w technologii stalowych rur preizolowanych z instalacją alarmową. W ramach projektowania wykonawca zobowiązany będzie do uzyskania pozwolenia na budowę lub dokonania zgłoszenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami i warunkami technicznymi wydanymi przez operatora sieci ciepłowniczej. Prace projektowe i wykonanie przyłączy ciepłowniczych muszą być wykonywane w ścisłej współpracy z wykonawcą, który będzie projektował i wykonywał węzły ciepłownicze w budynkach, do których wykonywane będą przyłącza. Zadanie będzie obejmowało również likwidację grupowego węzła ciepłowniczego, z którego dostarczane było ciepło do budynków objętych projektem. Wytyczne do projektowania i wykonania przyłączy ciepłowniczych do wielorodzinnych budynków mieszkalnych zawarte są w opisie przedmiotu zamówienia będącym załącznikiem do SIWZ. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie poniższych prac: − Pozyskanie warunków technicznych przyłączenia budynków do sieci ciepłowniczych od operatorów sieci dostarczających ciepło do budynków. − Uzyskanie wszelkich informacji, ekspertyz, opinii, zgód wymaganych przy opracowaniu projektów budowlano-wykonawczych. − Uzgodnienie z Zarządcami budynków terminów realizacji zadania. − Koordynowanie prac w porozumieniu z operatorami sieci ciepłowniczych. − Współdziałanie z projektantami wykonującymi projekty węzłów cieplnych i wewnętrznych instalacji c.w.u. i c.o. w celu prawidłowego doboru parametrów przyłączy. − Dostosowanie terminów wykonania przyłączy ciepłowniczych do terminów wykonania węzłów cieplnych i wewnętrznych instalacji przyłączeniowych do budynków. − Opracowanie projektów budowlano-wykonawczych dla każdego przyłącza ciepłowniczego do budynków wielorodzinnych objętych niniejszym zadaniem w wersji papierowej w czterech egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej. − Uzyskanie pozwolenia na budowę, a jeżeli przepisy mówią inaczej dokonanie zgłoszenia robót budowlanych lub uzyskanie innych decyzji administracyjnych wymaganych do rozpoczęcia robót budowlanych. − Wykonanie przyłączy ciepłowniczych do budynków zgodnie z zatwierdzonymi projektami wykonawczymi. − Zapewnienie obsługi geodezyjnej w ramach realizowanego zadania - wytyczenie tras przyłączy ciepłowniczych oraz wykonanie geodezyjnej dokumentacji powykonawczej. − Zapewnienie bezpieczeństwa w czasie wykonywanych robót budowlanych - maksymalne zabezpieczenie placu budowy ze szczególnym uwzględnieniem głębokich wykopów. − Zastosowanie do wykonania przyłączy materiałów fabrycznie nowych (nieużywanych) zgodnych z obowiązującymi normami i wymaganiami opisanymi w OPZ i SIWZ. − Wykonanie sprawdzenia 100 % - wykonanych połączeń spawanych przy pomocy metody ultradźwiękowej. − Opracowanie i dostarczenie zamawiającemu dokumentacji powykonawczej dla zrealizowanego zadania. 2. Część 2 zamówienia – Zaprojektowanie i wykonanie węzłów cieplnych, wewnętrznych instalacji rozprowadzających c.w.u. i c.o. oraz likwidacji piecyków gazowych w budynkach wielorodzinnych na terenie Miasta Krosna. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, wykonanie i uruchomienie węzłów ciepłowniczych, indywidualnych mieszkaniowych stacji cieplnych współpracujących z jednofunkcyjnym węzłem cieplnym, likwidacja indywidualnych mieszkaniowych źródeł ciepła do c.w.u. (piecyki gazowe) i przyłączenie lokali mieszkalnych do c.o. i c.w.u., wykonanie wewnętrznych instalacji ciepłej wody użytkowej rozprowadzających c.w.u. z węzłów cieplnych do mieszkań. Wykonanie poziomów, pionów oraz podłączenia c.w.u. do mieszkań zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia będącym załącznikiem do SIWZ oraz w pozostałych załącznikach w tym we wzorze umowy. W szczególności zakres zadania obejmuje: Węzły cieplne: 1) Zaprojektowanie, wykonanie i uruchomienie zgodnie z obowiązującymi normami i zapotrzebowaniem energetycznym budynków 70 lokalnych węzłów ciepłowniczych w wielorodzinnych budynkach mieszkalnych, w tym: a) 36 węzłów dwufunkcyjnych do c.o. i c.w.u., b) 12 węzłów jednofunkcyjnych do c.o., c) 1 węzła jednofunkcyjnego do c.w.u., d) 1 węzła jednofunkcyjnego do współpracy z mieszkaniowymi stacjami cieplnymi, e) 20 indywidualnych mieszkaniowych stacji cieplnych do c.o. i c.w.u; W większości budynków montowany będzie jeden węzeł obsługujący cały blok, w jednym przypadku dotyczącym bloku przy ulicy Krakowskiej 132 (tzw. Szafa) zamontowane będą trzy węzły jednofunkcyjne do c.o. W bloku przy ulicy Staszica 11 zamontowany zostanie węzeł jednofunkcyjny do ciepłej wody użytkowej, jako dostawka do istniejącego węzła jednofunkcyjnego do c.o. W trzech budynkach należących do Spółdzielni Metalowiec będą wykonane węzły cieplne pracujące na niskim parametrze. 2) Opracowanie projektów budowlano-wykonawczych węzłów cieplnych zgodnie z obowiązującymi przepisami i potrzebami budynków. 3) Wykonanie prac demontażowych istniejących przestarzałych lokalnych węzłów cieplnych. 4) Materiały z demontażu należy przekazać Zarządcom lub Administratorom budynków z dowiezieniem zdemontowanych urządzeń do miejsca wskazanego na terenie Krosna. 5) Przygotowanie pomieszczeń do montażu lokalnych węzłów cieplnych: wykonanie prac budowlanych, wodno-kanalizacyjnych i elektrycznych. 6) Podłączenie węzła cieplnego do przyłącza ciepłowniczego (granicą przyłącza ciepłowniczego są zawory odcinające na zasilaniu i powrocie rurociągu preizolowanego). 7) Wykonanie izolacji cieplnych zgodnie z obowiązującymi normami. 8) Wykonanie regulacji instalacji. 9) Przeprowadzenie wymaganych prób ciśnieniowych i prób szczelności, uruchomienie węzłów i przekazanie dokumentacji powykonawczej Zamawiającemu. 10) Odtworzenie do stanu pierwotnego wszystkich naruszonych powierzchni i elementów konstrukcyjnych oraz innych elementów uszkodzonych bądź naruszonych w czasie montażu. 11) Montaż wewnętrznych liczników ciepła dostarczonych przez Zarządcę lub Administratora budynków (liczniki pozostają ich własnością). 12) Likwidacja indywidualnych mieszkaniowych piecyków do c.w.u. z przyłączeniem lokali do ciepłej wody użytkowej z sieci ciepłowniczej: - Zaprojektowanie i wykonanie likwidacji piecyków gazowych w 883 lokalach mieszkalnych. 13) Zaprojektowanie, dostawa, wykonanie i uruchomienie instalacji ciepłej wody do 883 lokali mieszkalnych, w których likwidowane będą indywidualne piecyki do c.w.u. a) Opracowanie projektów budowlano-wykonawczych instalacji c.w.u. i likwidacji indywidualnych piecyków gazowych do c.w.u. b) Opracowanie projektów budowlano-wykonawczych instalacji c.o. i c.w.u. z wykorzystaniem mieszkaniowych stacji cieplnych. c) Wykonanie demontażu indywidualnych piecyków do przygotowania c.w.u. i przekazanie ich właścicielom mieszkań. d) Wykonanie poziomów w piwnicach i częściach wspólnych budynku poziomów instalacyjnych wraz z zamontowaniem podpionowych zaworów odcinających, zaworów regulacyjnych termostatycznych i równoważących w instalacji ciepłej wody użytkowej. Zawory termostatyczne powinny umożliwiać dezynfekcję termiczną instalacji. e) Wykonanie pionów w klatkach schodowych (częściach wspólnych) w istniejących szachtach instalacyjnych lub w innych miejscach uzgodnionych z Zarządcą lub Administratorem budynku i Zamawiającym. Piony c.w.u. należy wykonać we wszystkich klatkach schodowych na całej wysokości budynku (przez wszystkie kondygnacje) bez względu na ilość mieszkań objętych projektem dla danego pionu. f) Zamawiający dopuszcza wykonanie poziomów i pionów instalacji c.w.u. z rur polipropylenowych stabilizowanych włóknem szklanym w systemie zgrzewanym lub z wykorzystanie rur ze stali nierdzewnej w systemie zaciskowym lub z rur polietylenowych w systemie zaciskowym. g) Zamawiający dopuszcza wykonanie przyłączeń do mieszkań z wykorzystaniem rur i kształtek ze stali nierdzewnej w systemie zaciskowym lub z rur polipropylenowych stabilizowanych włóknem szklanym w systemie zgrzewanym lub z rur polietylenowych w systemie zaciskowym. h) Wykonanie przewiertów z użyciem profesjonalnych wiertnic w miejscach przejść pionów i poziomów przez stropy i ściany budynków. i) Przyłączenie wewnętrznych instalacji c.w.u. do węzła cieplnego. j) Wykonanie wewnętrznej instalacji c.o. i c.w.u. z wykorzystaniem mieszkaniowych stacji cieplnych dla 20 lokali mieszkalnych. k) Wykonanie regulacji instalacji. l) Wykonanie prób i odbiorów instalacji z przekazaniem dokumentacji powykonawczej Zamawiającemu. m) Wykonanie izolacji rurociągów zgodnie z obowiązującymi przepisami. n) Koordynowanie prac związanych z wykonaniem węzłów w porozumieniu z wykonawcą, który będzie wykonywał przyłącza ciepłownicze oraz z Zarządcami lub Administratorami budynków i operatorami sieci ciepłowniczych. o) Odtworzenie do stanu pierwotnego wszystkich naruszonych powierzchni i elementów konstrukcyjnych oraz innych elementów uszkodzonych bądź naruszonych w czasie montażu. p) Montaż wodomierzy dostarczonych przez Zarządcę lub Administratora budynków (wodomierze pozostają ich własnością). UWAGI ZAMAWIAJĄCEGO: 1) Inwestycja będzie realizowana w obiektach czynnych zamieszkałych, w związku z tym wykonawca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność przy realizacji prac i zapewnić pełne bezpieczeństwo mieszkańcom. 2) Zamawiający wymaga, aby wykonawca zaplanował prace w sposób zapewniający jak najmniejszą uciążliwość dla mieszkańców, wyłączenie ciepłej wody użytkowej w budynkach wielorodzinnych nie powinno trwać dłużej niż kilka godzin. 3) Demontaże starych nieefektywnych węzłów cieplnych i montaże nowych węzłów powinny odbywać się poza sezonem grzewczym w uzgodnieniu z Zarządcami lub Administratorami budynków oraz w uzgodnieniu z operatorami sieci ciepłowniczych. 4) Zamawiający zobowiązuje wykonawców do prowadzenia prac w sposób umożliwiający wykonanie i rozliczenie robót kompleksowo dla poszczególnych budynków zgodnie z zakresem prac dla każdego budynku. 5) Zamawiający żąda, aby wykonawca przed przystąpieniem do projektowania i wykonania robót przedstawił koncepcję wykonania robót i wnioski materiałowe zawierające zestawienie wszystkich materiałów i urządzeń (karty katalogowe, atesty, deklaracje i certyfikaty, dopuszczenia do stosowania w budownictwie itp.), które wykonawca zamierza wykorzystać w czasie wykonywania robót. 6) Po zatwierdzeniu koncepcji i wniosków materiałowych wykonawca będzie mógł przystąpić do projektowania instalacji. 7) Na wykonawcy ciąży obowiązek uzyskania pozwolenia na budowę, dokonania zgłoszenia robót budowlanych lub uzyskania innych decyzji administracyjnych, uzyskania wszelkich niezbędnych informacji, wykonania ekspertyz, uzyskania zgód i pozwoleń zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca jest zobowiązany w cenie ofertowej uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia. Uwaga! Prace objęte niniejszym postępowaniem będą prowadzone w obiektach czynnych zamieszkałych oraz w bliskim sąsiedztwie istniejących już zamieszkanych budynków mieszkalnych. Wykonawcy przygotowując ofertę muszą wziąć pod uwagę fakt prawidłowego pod względem bezpieczeństwa zabezpieczenia terenu wykonywanych robót oraz jego zabezpieczenia przed dostępem osób trzecich. Uwaga ! Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów, sprzętu i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych, jakościowych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji. Przy realizacji zamówienia wykonawca może zastosować materiały, sprzęt, urządzenia i wyposażenie dowolnego producenta, pod warunkiem że posiadają one parametry nie gorsze od opisanych w dokumentacji przetargowej. Mając na uwadze, że szczegółowy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do dokumentów wskazanych w art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3. Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych oraz art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych związanych z robotami budowlanymi, a w szczególności roboty: ziemne, fundamentowe, betoniarskie, izolacyjne, konstrukcyjne, tynkarskie, posadzkowe, malarskie, brukarskie oraz instalacyjne elektryczne i sanitarne (dot. obu części). W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących opisane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. Wykonawca jest zobowiązany umożliwić Zamawiającemu przeprowadzenie takiej kontroli, w tym udzielić niezbędnych wyjaśnień, informacji oraz przedstawić dokumenty pozwalające na sprawdzenie realizacji przez wykonawcę obowiązków opisanych powyżej. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca przedłoży Zamawiającemu, wskazane przez Zamawiającego spośród wymienionych poniżej dowodów - w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 3 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kar umownych w wysokości określonej we wzorze umowie. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3 czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości: Część I: 50 000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). Część II: 150 000 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek Zamawiającego w banku Pekao S.A. 64 1240 1792 1111 0010 6150 0157. UWAGA: posłużenie się przez ustawodawcę sformułowaniem „wpłacać przelewem” jest równoznaczne z koniecznością zaksięgowania środków pieniężnych na wyżej wskazanym rachunku przed upływem terminu składania ofert. Zaleca się, by wadium w formie poręczeń lub gwarancji składać w oryginale (nie dotyczy potwierdzenia dokonania przelewu). Oryginał dokumentu wadialnego należy złożyć w pokoju nr 219 przy ul. Lwowskiej 28a, natomiast jego kopię należy dołączyć do oferty. Nie jest wskazane trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych ustawą. Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać wszystkie okoliczności jego zatrzymania przez Zamawiającego, wymienione w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy i zabezpieczać ofertę przez cały okres związania nią tj. 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się od upływu terminu składania ofert. Oferty wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym wymaganiom odrzuca się. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. II. Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w Jego imieniu bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów. Wykonawcy składający ofertę wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Korespondencja z Zamawiającym oraz rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego pełnomocnictwem. Podmiot składający ofertę jako uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i na tej podstawie wszystkie oferty z Jego udziałem zostaną odrzucone. Zasady podpisywania oferty dotyczą wszystkich jej dokumentów (informacji, wykazów, oświadczeń) oraz potwierdzania za zgodność z oryginałem składanych kopii.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach