Przetargi.pl
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy Kawęczyn poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków oraz przebudowę Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Tokary Pierwsze

GMINA KAWĘCZYN ogłasza przetarg

  • Adres: 62-704 Kawęczyn, Kawęczyn 48
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 63 288 59 10
  • Data zamieszczenia: 2023-02-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA KAWĘCZYN
    Kawęczyn 48
    62-704 Kawęczyn, woj. wielkopolskie
    tel. 63 288 59 10
    REGON: 311019480
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kaweczyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy Kawęczyn poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków oraz przebudowę Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Tokary Pierwsze
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem Części 1 jest zaprojektowanie i budowa przydomowych, biologicznych oczyszczalni ścieków (PBOŚ), obejmująca: roboty budowlane projektowane przez Wykonawcę, polegające na zaprojektowaniu, budowie i uruchomieniu 76 PBOŚ, spełniających wymogi normy PN-EN 12566 lub normy równoważnej oraz pompowni ścieków, o ile będzie to niezbędne dla prawidłowej pracy oczyszczalni; zakres prac obejmuje:1) dokonanie pomiaru działek i uzgodnienie z właścicielami gospodarstw lokalizacji przydomowej oczyszczalni ścieków, 2) przeprowadzenie w uzgodnieniu z właścicielem nieruchomości badań geologicznych, w tym rozpoznanie warunków gruntowo-wodnych dla potrzeb realizacji przydomowych oczyszczalni ścieków, wykonanie min. 1 odwiertu w każdej lokalizacji PBOŚ i opracowanie opinii geologicznej dla celów projektowych,3) wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwoleń na wykonanie robót poprzez złożenie zgłoszeń wraz z wymaganymi załącznikami stosownie do przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2021, poz. 2351 ze zm., dalej jako ustawa Prawo budowlane) do Starosty Tureckiego,4) dokonanie zgłoszeń lub uzyskanie pozwoleń wodnoprawnych na wprowadzenie ścieków do środowiska, jeżeli takie pozwolenie jest wymagane,5) dostawę, montaż i uruchomienie PBOŚ oraz pompowni ścieków, o ile będzie to niezbędne dla prawidłowej pracy oczyszczalni,6) wykonanie dokumentacji powykonawczej, 7) pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej,8) przeprowadzenie prób końcowych (w tym rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi,9) wykonanie badań ścieków oczyszczonych dla minimum 20 % wykonanych PBOŚ. Badania muszą być zlecone do laboratorium posiadającego odpowiednią akredytację, 10) przeprowadzenie szkolenia dla co najmniej 1 użytkownika każdej z przydomowych oczyszczalni w zakresie obsługi i eksploatacji urządzeń,11) przygotowania i przekazania szczegółowej instrukcji obsługi użytkownikowi PBOŚ (dla każdej PBOŚ ma zostać przekazana 1 instrukcja),12) po zakończeniu realizacji zadania, wykonanie raportu, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków,13) wszystkie roboty powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa oraz dokumentacją zgłoszeniową,14) w okresie gwarancji na roboty budowlane, Wykonawca zrealizuje jeden raz na 12 miesięcy przegląd wszystkich zamontowanych PBOŚ. Przegląd musi być udokumentowany w formie raportów i przedstawiony Zamawiającemu. 15) Wykonawca zobowiązany jest także, w ramach gwarancji i podczas okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane, do wykonywania czynności serwisowych, zgodnie z harmonogramem wymaganym przez dostawcę urządzeń dla utrzymania ciągłości pracy oraz uprawnień gwarancyjnych. Jednocześnie nie mniej niż raz na dwa lata, Wykonawca ponosi wszystkie koszty serwisu, z wyłączeniem materiałów eksploatacyjnych np. filtrów, dyfuzorów, zestawów membranowych – koszt ten ponosi właściciel nieruchomości. Zakres serwisu obejmuje co najmniej:a) przegląd zewnętrzny elementów oczyszczalni oraz sprawdzenie poprawności ich montażu,b) wywiad z użytkownikiem,c) czynności serwisowe odnośnie poszczególnych elementów:- filtry ścieków – rozebranie i oczyszczenie ich pod bieżącą wodą,- pompy mamutowe – sprawdzenie wydajności,- dmuchawa – kontrola ciśnienia dyspozycyjnego,- sprawdzenie poziomu osadu w bioreaktorze oraz, w razie potrzeby, pisemna informacja o zbliżającym się terminie wywozu osadu,- wymiana membrany w dmuchawie oraz wszystkich dyfuzorów i filtrów powietrza.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 8.1 do SWZ. Wykaz PBOŚ do wykonania w ramach przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2 do Załącznika nr 8.1 do SWZ. 3. Zamawiający, na podstawie art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę (zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. kodeks pracy t.j. Dz.U. 2022, poz. 1510 ze zm.), osób wykonujących następujące czynności związane z realizacją zamówienia: prace ziemne.4. Sposób weryfikacji oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę w/w wymagań dotyczących zatrudnienia oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały szczegółowo opisane we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 6.1 do SWZ.5. Zamawiający nie przewiduje wymagań dotyczących zatrudnienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.6. Zamawiający informuje o możliwości przeprowadzenia przez Wykonawców wizji lokalnej na miejscu wykonywania zamówienia. Wizji lokalnej można dokonać w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 15:00. Wizja lokalna zostanie przeprowadzona po wcześniejszym uzgodnieniu i potwierdzeniu dokładnego terminu i godziny z Zamawiającym. Zamawiający nie wymaga przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Pzp.7. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zawarte jest odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, lub gdy w opisie przedmiotu zamówienia pojawiają się nazwy własne, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę, o których mowa w art. 99 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, czyli takie, które zagwarantują realizację przedmiotu zamówienia w zgodzie z zapisami opisu przedmiotu zamówienia i zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych.8. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zawarte jest odniesienie do określonych etykiet, o których mowa w art. 104 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety.9. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety. 10. Wykonawca, w przypadku zamiaru zastosowania rozwiązań równoważnych zobowiązany jest wskazać te rozwiązania i wykazać, za pomocą dowolnych środków dowodowych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy. W takiej sytuacji w/w dokumenty będą stanowiły przedmiotowe środki dowodowe, a Wykonawca składa je wraz z ofertą.1. Przedmiotem Części 2 jest przebudowa Stacji Uzdatniania Wody (dalej jako SUW), obejmująca wykonanie prac projektowych oraz realizację robót budowlanych dotyczących SUW, w tym:1) montaż systemu kontroli otwarcia pokryw włazów studni głębinowych oraz włazów zbiorników retencyjnych,2) wykonanie ocieplania dwóch zbiorników retencyjnych wody uzdatnionej w celu zabezpieczenia jej przed zamarzaniem,3) montaż elektronicznego systemu pomiaru lustra wody w zbiornikach (sondy hydrostatyczne) wraz z niezbędną przebudową układu zasilania i sterowania,4) zwiększenie bezpieczeństwa jakości wody dostarczanej do sieci komunalnej poprzez wyposażenie układu technologicznego w pomiar mętności wody,5) przebudowę dachu budynku technologicznego, w celu umożliwienia montażu na nim paneli fotowoltaicznych (montaż instalacji fotowoltaicznej nie jest objęty przedmiotem zamówienia).2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 8.2 do SWZ.3. Zamawiający, na podstawie art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę (zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. kodeks pracy t.j. Dz.U. 2022, poz. 1510 ze zm.), osób wykonujących następujące czynności związane z realizacją zamówienia: prace ziemne.4. Sposób weryfikacji oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę w/w wymagań dotyczących zatrudnienia oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały szczegółowo opisane we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 6.2 do SWZ.5. Zamawiający nie przewiduje wymagań dotyczących zatrudnienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.6. Zamawiający informuje o możliwości przeprowadzenia przez Wykonawców wizji lokalnej na miejscu wykonywania zamówienia. Wizji lokalnej można dokonać w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 15:00. Wizja lokalna zostanie przeprowadzona po wcześniejszym uzgodnieniu i potwierdzeniu dokładnego terminu i godziny z Zamawiającym. Zamawiający nie wymaga przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Pzp.7. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zawarte jest odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, lub gdy w opisie przedmiotu zamówienia pojawiają się nazwy własne, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę, o których mowa w art. 99 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, czyli takie, które zagwarantują realizację przedmiotu zamówienia w zgodzie z zapisami opisu przedmiotu zamówienia i zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych.8. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zawarte jest odniesienie do określonych etykiet, o których mowa w art. 104 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety.9. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety. 10. Wykonawca, w przypadku zamiaru zastosowania rozwiązań równoważnych zobowiązany jest wskazać te rozwiązania i wykazać, za pomocą dowolnych środków dowodowych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy. W takiej sytuacji w/w dokumenty będą stanowiły przedmiotowe środki dowodowe, a Wykonawca składa je wraz z ofertą.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232421-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium:1) dla Części 1 – w wysokości: 25 000 zł2) dla Części 2 – w wysokości: 7 000 zł2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach, zgodnie z art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.3. Dokument w formie poręczenia lub gwarancji winien zawierać zobowiązanie gwaranta do wypłaty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sposób nieodwołalny i bezwarunkowy, jeśli nastąpi co najmniej jedna z okoliczności opisana w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, opatrzony elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.5. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego skazany w SWZ. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego.6. Szczegółowe uregulowania w tym zakresie zawarte są w Rozdziale IX SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie dla żadnej z części przedmiotu zamówienia,2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie dla żadnej z części przedmiotu zamówienia,3) sytuacji finansowej lub ekonomicznej – Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie dla żadnej z części przedmiotu zamówienia,4) zdolności technicznej lub zawodowej – Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że:a) w zakresie Części 1:− w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował należycie robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie, modernizacji lub remoncie 20 oczyszczalni ścieków typu biologicznego;− w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował należycie usługę polegającą na zaprojektowaniu (w tym także zaprojektowaniu przebudowy, modernizacji lub remontu) 20 oczyszczalni ścieków typu biologicznego;Wykonawca może wykazać spełnienie powyższych warunków także poprzez realizację umowy, w ramach której wykonał kompleksowo w/w usługę projektową oraz prace budowlane. Zamawiający dopuszcza wykazanie się realizacją wymaganej ilości odpowiednio budowy / zaprojektowania oczyszczalni w ramach sumowania kilku umów dotyczących ilości mniejszej niż wymagana przez Zamawiającego;− dysponuje co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję Kierownika Budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (wystarczające będą uprawnienia w ograniczonym zakresie);− dysponuje co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję Projektanta branży sanitarnej, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (wystarczające będą uprawnienia w ograniczonym zakresie);Zamawiający dopuszcza łączenie obu w/w funkcji, pod warunkiem posiadania przez taką osobę uprawnień łącznie dla każdej z tych funkcji, do których zostanie wyznaczona.b) w zakresie Części 2:− w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował należycie jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie, modernizacji lub remoncie stacji uzdatniania wody, o wartości nie mniejszej niż 400 000 zł brutto;− w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował należycie jedną usługę polegającą na zaprojektowaniu (w tym także zaprojektowaniu przebudowy, modernizacji lub remontu) stacji uzdatniania wody, o wartości projektowanej inwestycji nie mniejszej niż 400 000 zł brutto;Wykonawca może wykazać spełnienie powyższych warunków także poprzez realizację jednej umowy, w ramach której zrealizował kompleksowo w/w usługę projektową oraz prace budowlane;− dysponuje co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję Kierownika Budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (wystarczające będą uprawnienia w ograniczonym zakresie);− dysponuje co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję Projektanta branży sanitarnej, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (wystarczające będą uprawnienia w ograniczonym zakresie);− dysponuje co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję Kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (wystarczające będą uprawnienia w ograniczonym zakresie);− dysponuje co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję Projektanta branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (wystarczające będą uprawnienia w ograniczonym zakresie).Zamawiający dopuszcza łączenie w/w funkcji, pod warunkiem posiadania przez taką osobę uprawnień łącznie dla każdej z tych funkcji, do których zostanie wyznaczona.Kierownicy budowy, projektanci oraz kierownik robót powinni posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019, poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2021, poz. 1646 ze zm.).2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do niniejszego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.3. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.4. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, którego treść stanowi Załącznik nr 7 do SWZ, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi lub roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.5. Zamawiający ocenia czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 1 ppkt 4 powyżej, a także bada czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę w/w warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.7. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby.8. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 1 ppkt 4 powyżej, Wykonawcy tacy muszą spełniać łącznie, z zastrzeżeniem pkt 9 poniżej.9. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – treść oświadczenia zawarta jest w formularzu oferty –Załączniku nr 1 do SWZ.10. Zamawiający nie zastrzega dla żadnej z części obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań, o którym mowa w art. 60 pkt 1 ustawy Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-06

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach