Przetargi.pl
Modernizacja gminnej oczyszczalni ścieków w m. Laski wraz z budową filtra biotechnologicznego

Gmina Trzcinica ogłasza przetarg

  • Adres: 63-620 Trzcinica, Jana Pawła II 47
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. (62) 78 15 000
  • Data zamieszczenia: 2022-07-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Trzcinica
    Jana Pawła II 47
    63-620 Trzcinica, woj. wielkopolskie
    tel. (62) 78 15 000
    REGON: 250854926
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzcinica.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja gminnej oczyszczalni ścieków w m. Laski wraz z budową filtra biotechnologicznego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) modernizację punktu zlewnego,2) układ refulacji osadu ze stawów sedymentacyjnych i napowietrzanych do stawów wstępnych,3) układ refulacji osadu ze stawów wstępnych do poletka osadowego,4) system dodatkowego napowietrzania,5) poletko osadu nadmiernego,6) poletko kompostowe,7) stację dmuchaw (remont pomieszczenia i wymiana dmuchaw oraz instalacji elektrycznej i pneumatycznej),8) pompy do refulacji,9) budowę filtra biotechnologicznego wraz z przepompownią wstępną ścieku oczyszczonego,10) przepompownię,11) drogi techniczne,12) system sterowania,13) kanał techniczny,14) wymianę istniejących rur oraz podłączeń instalacyjnych,15) studnię krat,16) piaskownik,17) prace dodatkowe.2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) modernizację punktu zlewnego – pkt 1 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”,2) układ refulacji osadu ze stawów sedymentacyjnych i napowietrzanych do stawów wstępnych – pkt 2 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”,3) układ refulacji osadu ze stawów wstępnych do poletka osadowego – pkt 3 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”,4) system dodatkowego napowietrzania – pkt 4 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”,5) poletko osadu nadmiernego – pkt 5 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”,6) poletko kompostowe – pkt 6 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”,7) stację dmuchaw – pkt 7 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”,8) pompy do refulacji – pkt 8 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”,9) filtr biotechnologiczny – pkt 9 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”,10) przepompownię – pkt 10 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”,11) drogi techniczne – pkt 11 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”,12) system sterowania – pkt 12 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”,13) kanał techniczny – pkt 13 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”,14) wymianę rur oraz podłączeń instalacyjnych – pkt 14 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”,15) studnię krat – pkt 15 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”,16) piaskownik – pkt 16 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”,17) prace dodatkowe – pkt 17 z obmiaru robót „Budowa filtra biotechnologicznego, poletka kompostowego oraz modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych w Laskach”.3. Inne wymagania i uwagi:1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonany przedmiot umowy na okres nie krótszy niż 36 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego, przy czym okres gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert w niniejszym postępowaniu,2) okres rękojmi za wady jest równy okresowi gwarancji, o którym mowa w ppkt 1,3) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia powoła kierownika budowy,4) Wykonawca przy odbiorze końcowym przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do przedstawienia certyfikatów, deklaracji zgodności lub atestów jakościowych wmontowanych urządzeń oraz innych dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie,5) Wykonawca zobowiązuje się rzetelnie i terminowo wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, współczesną wiedzą techniczną, obowiązującymi w tym zakresie przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej oraz etyką zawodową.6) Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do:a) zapewnienia obsługi geodezyjnej (geodezyjnego wytyczenia w terenie),b) dostarczenia Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej (2 egzemplarze w wersji papierowej i wersję elektroniczną) oraz geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej (3 egzemplarze w wersji papierowej i wersję elektroniczną),c) zapewnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego w czasie wykonywania robót, a także opracowania projektu organizacji ruchu wraz z niezbędnymi ustaleniami i zezwoleniami,d) przestrzegania i spełniania warunków oraz wymogów zawartych w opiniach, uzgodnieniach i decyzjach organów i instytucji opiniujących i uzgadniających projekt budowlany,e) dopełnienia wszelkich zaleceń wynikających z uzgodnień branżowych projektu, w tym czynności formalno-prawnych,f) uzyskania uzgodnień, badań i opinii niezbędnych do użytkowania przedmiotu zamówienia,g) zapewnienia ciągłości pracy oczyszczalni i odbioru ścieków w trakcie trwania inwestycji,h) dostarczenia prawidłowych wyników badań oczyszczonych ścieków wykonanych przez akredytowane laboratorium zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 12 lipca 2019 r. w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych (Dz.U. 2019, poz. 1311),i) codziennego utrzymania czystości i porządku na terenie wykonywania robót budowlanych (bieżącego usuwania zbędnych materiałów, odpadów i śmieci po zakończeniu dnia pracy),j) zorganizowania i zabezpieczenia frontu robót w taki sposób, aby nie stworzyć zagrożenia dla osób przebywających na terenie inwestycji,k) natychmiastowego i skutecznego usunięcia wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót,l) czynnego udziału w odbiorach przez służby zewnętrzne,m) zabezpieczenia placu budowy pod względem bhp i p.poż. oraz ponoszenia odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody powstałe w trakcie realizacji umowy.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest załącznikach nr 8-10 do SWZ.5. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zawarte jest odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, lub gdy w opisie przedmiotu zamówienia pojawiają się nazwy własne, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę, o których mowa w art. 99 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, czyli takie, które zagwarantują realizację przedmiotu zamówienia w zgodzie z zapisami opisu przedmiotu zamówienia i zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych.6. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zawarte jest odniesienie do określonych etykiet, o których mowa w art. 104 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety.7. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowod-ni, że roboty budowlane, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety. 8. Zamawiający, na podstawie art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę (zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. kodeks pracy t.j. Dz.U. 2020, poz. 1320 ze zm.), osób wykonujących następujące czynności związane z realizacją zamówienia: prace ziemne, prace operatora sprzętu takiego jak np. koparka (o ile osoba ta nie jest właścicielem sprzętu).9. Sposób weryfikacji oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę w/w wymagań dotyczących zatrudnienia oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały szczegółowo opisane we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.10. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.11. Zamawiający dopuszcza możliwość odbycia wizji lokalnej. W przypadku chęci umówienia wizji lokalnej należy skontaktować się z osobą wskazaną w rozdziale VIII pkt 1. Jednocześnie Zamawiający informuje, że nie wymaga przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej, ani sprawdzenia dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232421-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 15 000 zł.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach, zgodnie z art. 97 ust. 7 ustawy Pzp. Dokument w formie poręczenia lub gwarancji winien zawierać zobowiązanie gwaranta do wypłaty wadium na pierwsze pisemne żądanieZamawiającego, w sposób nieodwołalny i bezwarunkowy, jeśli nastąpi co najmniej jedna z okoliczności opisana w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego.4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, opatrzony elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpisemzaufanym lub podpisem osobistym.Szczegółowe informacje dotyczące wadium znajdują się w rozdziale IX SWZ.5. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie.Szczegółowe uregulowania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy znajdują się w rozdziale XVI SWZ oraz we wzorze umowy - Załączniku nr 6 do SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie,2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie,3) sytuacji finansowej lub ekonomicznej – Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 800 000,00 zł,4) zdolności technicznej lub zawodowej – Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że:a) zrealizował należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub modernizacji oczyszczalni ścieków (w tym towarzyszącej infrastruktury) lub jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub modernizacji infrastruktury kanalizacyjnej lub wodociągowej, o wartości minimum 800 000,00 zł brutto,b) dysponuje co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję Kierownika Budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. Osoba ta musi posiadać co najmniej 5-letnie doświadczenie w roli kierownika budowy lub kierownika robót i kierować w tym okresie, co najmniej dwoma robotami dotyczącymi budowy, przebudowy lub modernizacji oczyszczalni ścieków (w tym towarzyszącej infrastruktury) lub budowy, przebudowy lub modernizacji infrastruktury kanalizacyjnej lub wodociągowej.Kierownik budowy winien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021, poz. 2351 ze zm., dalej jako Prawo budowlane) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019, poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 Prawa budowlanego mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2021, poz. 1646).2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do niniejszego zamówienia polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, którego treść stanowi Załącznik nr 7 do SWZ, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.5. Zamawiający ocenia czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.6. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.8. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.9. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 1 ppkt 4 powyżej, Wykonawcy tacy muszą spełniać łącznie. Zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości ubezpieczenia posiadanego przez kilku Wykonawców w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 1 ppkt 3 powyżej tj. przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać, że posiada wymagane ubezpieczenie na pełną wymaganą kwotę.10. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy – treść oświadczenia w tym zakresie zawarta jest w pkt 16 formularza oferty – Załącznika nr 1 do SWZ.11. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań, o których mowa w art. 60 pkt 1 ustawy Pzp.Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w rozdziale VI SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-08-03

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach