Przetargi.pl
POPRAWA GOSPODARKI WODNO - ŚCIEKOWEJ GMINY BISKUPIEC POPRZEZ MODERNIZACJĘ UJĘCIA WODOCIĄGOWEGO W MIEJSCOWOŚCI SZWARCENOWO

Gmina Biskupiec ogłasza przetarg

  • Adres: 13-340 Biskupiec, ul. Rynek
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 56 4745057 do 59 , fax. 564 747 952
  • Data zamieszczenia: 2018-01-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Biskupiec
    ul. Rynek 1
    13-340 Biskupiec, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 56 4745057 do 59, fax. 564 747 952
    REGON: 53281400000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    POPRAWA GOSPODARKI WODNO - ŚCIEKOWEJ GMINY BISKUPIEC POPRZEZ MODERNIZACJĘ UJĘCIA WODOCIĄGOWEGO W MIEJSCOWOŚCI SZWARCENOWO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    .Przedmiot zamówienia to robota budowlana, która obejmuje wykonanie zadania inwestycyjnego pn.:”Poprawa gospodarki wodno-ściekowej Gminy Biskupiec poprzez modernizację ujęcia wodociągowego w miejscowości Szwarcenowo ” Opis prac budowlanych przewidzianych do zrealizowania przy w/w zadaniu inwestycyjnym Przedmiotem inwestycji jest przebudowa stacji uzdatniania wody obejmująca: remont budynku technicznego SUW, budowa nowej instalacji technologicznej SUW, wykonanie fundamentów pod stalowy zbiornik wyrównawczy o pojemności 150 m3 i jego montaż, wykonanie przyłączy między obiektowych, wykonanie nowego trzykomorowego osadnika popłuczyn z kręgów fi 2000 mm i likwidacja starego wraz z wymianą sieci odprowadzającej i dwóch studzienek w granicach działki nr 105/6, wykonanie bezoodpływowego zbiornika ścieków sanitarnych, wykonanie studzienki neutralizacyjnej, wykonanie nowej studni głębinowej, modernizacja obudowy istniejącej studni głębinowej, wykonanie dróg i placów wewnętrznych z nawierzchni kostki brukowej oraz wymiany ogrodzenia w ramach przebudowy stacji uzdatniania wody w miejscowości Szwarcenowo gm. Biskupiec. Działka nr 105/6 zlokalizowana jest we wsi Szwarcenowo na terenie o przeznaczeniu podstawowym pod urządzenia gospodarki wodnej z budową nowych obiektów oraz możliwością adaptacji i rozbudowy obiektów istniejących. Działkę nr 263 stanowi droga gminna, z której zlokalizowany jest zjazd do stacji uzdatniania wody. Uwaga: dokumentacja techniczna obejmuje również wykonanie drogi dojazdowej do stacji ujęcia wodociągowego Zamawiający informuje, iż nie jest ona objęta niniejszym zamówieniem – nie nalęży wyceniać. W/w stacja wodociągowa została wybudowana w 1979 r dla potrzeb dla potrzeb inwestycji zbiorowego zaopatrzenia w wodę wsi Szwarcenowo. Aktualnie ujęcie wody i stacja uzdatniania wody są eksploatowane przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ul. Wybudowanie 2113-340 Biskupiec na potrzeby dostarczania wody na cele bytowe dla miejscowości: Szwarcenowo, Wonna, Wielka Wólka, Czachówki, Krotoszyny oraz Bielice. W skład obiektów stacji wchodzą: budynek techniczny, trzykomorowy osadnik popłuczyn z kręgów fi 1500 mm, trzy studzienki kanalizacyjne, jedna studnia głębinowa, infrastruktura podziemna obejmująca przyłącza wodociągowe, kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz przyłącza energetyczne. Teren stacji jest ogrodzony i jest objęty bezpośrednią strefą ochrony ujęcia wody. Wjazd na teren stacji z drogi gminnej utwardzonej. Do obiektów stacji doprowadzona jest energia elektryczna. Z istniejących obiektów zagospodarowania działek do adaptacji przeznaczone są: budynek techniczny oraz studnia głębinowa. Z uwagi na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa zaopatrzenia w wodę planuje się wykonanie nowej rezerwowej studni głębinowej. Drogi i place zewnętrzne są wykonane z płyt betonowych i są w bardzo złym stanie. Płyty należy usunąć i wykonać nowe nawierzchnie z kostki brukowej. Istniejące ogrodzenie terenu stacji zostanie wymienione na nowe po istniejącej granicy działki. Nowymi elementami zagospodarowania działki są: jeden stalowy zbiornik wyrównawczy o pojemności 150 m3 wraz z przyłączem ssawnym i tłocznym z rur PE do budynku SUW oraz przyłącze spustowe z rur PCV Dz 160 do przebudowywanej sieci odprowadzenia popłuczyn, nowoprojektowana studnia głębinowa nr 3, trzykomorowy osadnik popłuczyn z kręgów betonowych fi 2000 mm, bezodpływowy zbiornik ścieków sanitarnych z tworzywa sztucznego o pojemności 2 m3 oraz studzienka neutralizacyjna z kręgów fi 1000 mm. Wykonane zostaną także przyłącza: - budynku SUW do osadnika popłuczyn z rur PCV Dz 200 - ze studni nr 2 istniejącej i nr 3 nowoprojektowanej do budynku stacji z rur PE 90 - ze studzienki bezodpływowej do budynku stacji z rur PCV 160 - z bezodpływowego zbiornika ścieków sanitarnych do budynku SUW z rur PCV 160 Przebudowany zostanie także w granicy działki objętej inwestycją rurociąg odprowadzenia popłuczyn z rur PCV fi 160 wraz ze studzienkami rewizyjnymi z kręgów betonowych fi 600 mm. Wykonane zostaną również nowe przyłącza energetyczne ze studni głębinowych do budynku stacji oraz do zbiornika wyrównawczego i osadnika popłuczyn. Infrastruktura techniczna inwestycji: -zaopatrzenie w energię elektryczną – z istniejącego na działce przyłącza – rozbudowa instalacji wewnętrznych zalicznikowych. -odprowadzenie ścieków sanitarnych – do nowoprojektowanego zbiornika bezodpływowego -odprowadzenie wód opadowych - powierzchniowo na tereny Inwestora Zestawienie powierzchni zabudowy projektowanych elementów zagospodarowania terenu: - powierzchnia zabudowy zbiornika wyrównawczego wraz z opaską z kostki brukowej – ok. 27,00 m2 - powierzchnia zabudowy istniejącego budynku stacji: - z opaską betonową – ok. 230,00 m2 - powierzchnia zabudowy dróg i placów wewnętrznych ok. 322 m2 Działka, na której projektowana jest inwestycja nie jest wpisana w rejestr zabytków i nie podlega ochronie. Działka nie jest położona na terenach wpływu eksploatacji górniczej. Planowane przedsięwzięcie nie ma znaczącego oddziaływania na środowisko. Projektowane obiekty są nieskomplikowane w formie i rozwiązaniach konstrukcyjnych. Na terenie projektowanej inwestycji nie występuje szata roślinna w postaci drzew. Teren porośnięty jest trawą. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: a) dokumentacja projektowa b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowej, SST , siwz wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a także obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną oraz zapewni niezbędną obsługę geodezyjną wraz z okresem gwarancji i rękojmi. 2. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patent czy pochodzenie – należy przyjąć, że Zamawiający podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach techniczno /eksploatacyjno /użytkowych nie gorszych niż te, podane w opisie przedmiotu zamówienia. Podstawa prawna: art. 29 ust. 3 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych / 1) Dokumentacja projektowa może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 PZP dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. 2) Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez zamawiającego decyzji o odrzuceniu oferty z powodu „nierównoważności” zaproponowanych „zamienników”. W celu wykazania równoważności należy przedstawić tabelaryczne porównanie urządzeń projektowych oraz proponowanych wraz z wykazaniem równoważności oferowanych urządzeń i materiałów popartych odpowiednimi dokumentami ( w zależności od urządzenia np.: karty charakterystyki, opisy techniczne urządzeń i materiałów, dokumentację techniczną urządzeń i materiałów) oraz wszelką możliwą do porównania dokumentację techniczno technologiczną z której jednoznacznie będzie wynikać równoważność proponowanych urządzeń zamiennych. Dokumentami niezbędnymi do spełnienia warunku równoważności, które należy przedstawić do akceptacji są: dokumentacja techniczna proponowanych urządzeń i instalacji, schematy technologiczne wraz z opisami technicznymi proponowanych urządzeń, schematy działania, karty charakterystyki, badania wytrzymałości, szczelności itp. kompletna dokumentacji wraz z załącznikami dotycząca przeprowadzonych badań i atestów, schematy elektryczne wraz z wykazem urządzeń proponowanych rozwiązań równoważnych, wszelkie inne dokumenty techniczno - technologiczne umożliwiające rzetelną a przede wszystkim kompleksową ocenę zaproponowanych urządzeń. 3) Wszystkie wskazane z nazwy materiały i technologie użyte w dokumentacji projektowej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych i standardów jakościowych. Przedstawione parametry stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez Zamawiającego i będą stanowiły podstawę do oceny ewentualnych materiałów równoważnych. Materiały przed wbudowaniem będą przedstawione Zamawiającemu do akceptacji. Zamawiający informuje, iż podjął starania o uzyskanie dofinansowania inwestycji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 w ramach działania nr RPWM.05.02.00 Gospodarka wodno-ściekowa W przypadku nie uzyskania dofinansowania Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bądź udzielenia zamówienia w części w ramach posiadanych środków własnych. 3. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane. 4. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania , o których mowa w przywołanym przepisie Zamawiający określił w SST stanowiących załącznik do siwz. W przywołanych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w w/w dokumentacji 5. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części Zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232430-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania, zamawiający wymaga wniesienia wadium. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 22 000,00 zł (słownie: dwadzieścia dwa tysiące 00/100 złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Brodnicy Oddział Operacyjny w Biskupcu nr 58 9484 1121 2002 0100 0286 0002 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w kancelarii pok. Nr 13 lub dołączyć do oferty. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. 8. W przypadku gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej niezbędnym jest przedłożenie pisemnej bezwarunkowej gwarancji udzielonej przez bank lub firmę ubezpieczeniową (oświadczenie), zgodnie z wymaganiami określonymi przez prawo bankowe. 9. W przypadku poręczenia niezbędnym jest złożenie przez poręczyciela oświadczenia pisemnego wobec wierzyciela . 10. Złożone poręczenie/gwarancja musi zawierać: 11. Termin obowiązywania gwarancji/poręczenia do końca okresu związania ofertą, 12. Informację, że udzielona gwarancja/poręczenie stanowi zabezpieczenie na wadium na rzecz Zamawiającego, 13. Zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy prawo zamówień publicznych : „Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; -Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy." 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2) Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy 3) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach