Przetargi.pl
Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie Gmin: Borzęcin, Szczucin, Szczurowa oraz Wietrzychowice. Modernizacja energetyczna Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Słupcu

Gmina Szczucin ogłasza przetarg

  • Adres: 33230 Szczucin, ul. Wolności
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146 436 278 , fax. (014) 643 64 90
  • Data zamieszczenia: 2017-12-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szczucin
    ul. Wolności 3
    33230 Szczucin, woj. małopolskie
    tel. 146 436 278, fax. (014) 643 64 90
    REGON: 85166077203113
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szczucin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie Gmin: Borzęcin, Szczucin, Szczurowa oraz Wietrzychowice. Modernizacja energetyczna Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Słupcu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z głęboką termomodernizacją obiektów Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w msc. Słupiec. Działka, na której zlokalizowany jest przedmiotowy budynek szkolny położona jest w miejscowości Słupiec i oznaczona jest nr 1111 - obręb ewidencyjny Słupiec, gmina Szczucin, woj. małopolskie. Dostęp do drogi zlokalizowanej na działce gminnej tj. działki nr 992/1 - poprzez zjazd istniejący użytkowany na dotychczasowych zasadach. Zaplanowane prace termomodernizacyjne obejmują wykonanie: - docieplenie ścian zewnętrznych, stropodachów i stropów, - odkopanie i izolację przeciwwilgociową i termiczną zewnętrznych ścian fundamentowych, - remont tarasu i schodów zewnętrznych, - remont balustrad zewnętrznych, - remont opaski wokół budynku, - remont kominów i ich docieplenie, - wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, - wymianę rynien i rur spustowych, - remont zadaszenia nad wejściem do budynku przedszkola i do szkoły, - przebudowę istniejącej kotłowni ze zmianą kotła (kocioł na paliwo stałe – pellet) i instalacji centralnego ogrzewania oraz montażem liczników ciepła (wraz z odrębnym opomiarowaniem istniejących podgrzewaczy c.w.u), - przebudowę instalacji centralnego ogrzewania wraz z montażem nowych grzejników, - budowę instalacji fotowoltaicznej wraz z częściową wymianą instalacji oświetleniowej oraz montażem nowych lamp. Budynek zespołu szkolno - przedszkolnego jest parterowy niepodpiwniczony. Przedmiotowy budynek pokryty jest na całości blachą trapezową. Zaprojektowane zostało przeprowadzenie prac remontowych budynku oraz jego termomodernizacja; funkcja budynku pozostaje bez zmiany – budynek użyteczności publicznej. Zaplanowane roboty mają na celu podniesienie izolacyjności cieplnej przegród zewnętrznych, co zmniejszy zużycie energii cieplnej potrzebnej do właściwego użytkowania budynku zgodnie z jego przeznaczeniem a dodatkowe zastosowanie odnawialnych źródeł energii zmniejszy ilość zanieczyszczeń wprowadzanych do środowiska. Poprawi się również znacząco estetyka obiektu. Wysokość budynku po wykonaniu prac remontowych dachu – bez zmian. Powierzchnia zabudowy – bez zmian. Powierzchnia użytkowa – bez zmian. Kubatura budynku – bez zmian. Zaprojektowana termomodernizacja Zespołu Szkolno - Przedszkolnego swym zakresem obejmuje wykonanie termomodernizacji: - ścian fundamentowych - odkopanie istniejących ścian fundamentowych do głębokości 0,8m od powierzchni terenu, oczyszczenie ścian oraz dwukrotne nałożenie warstwy izolacji przeciwwilgociowej. Po utwardzeniu izolacji przeciwwilgociowej należy przykleić płyty izolacji termicznej z polistyrenu ekstrudowanego XPS grubości 12cm (ryflowanego) o współczynniku przewodzenia ciepła λ ≤ 0,036 W/m*K. Poniżej poziomu terenu należy zamontować folię kubełkową wraz z listwą cokołową do folii, - tarasu, - usuniecie spękanej płyty betonowej wykończonej nawierzchnią z lastryko, - wykonanie nowych betonowych ścianek oporowych do głębokości przemarzania gruntu, - wykonanie izolacji przeciwwilgociowej, - system docieplenia ścian ze styropianu ekstrudowanego XPS grubości 12cm (ryflowanego) o współczynniku przewodzenia ciepła λ ≤ 0,036 W/m*K, - warstwa gruntu nasypowego z zagęszczeniem, - wykonanie płyty betonowej o grubości 10 cm, - ułożenie poziomej izolacji z papy termozgrzewalnej SBS z włóknem, - wykonanie płyty żelbetowej z betonu C16/20 grubości 15 cm, - układanie płytek mrozoodpornych antypoślizgowych na kleju elastycznym, - montaż balustrady na tarasie, stalowej, ocynkowanej, malowanej proszkowo w kolorze brązowym, - cokołu budynku – docieplenie płytami z polistyrenu ekstrudowanego XPS metodą „lekką mokrą”; rozwiązanie systemowe równoważne poparte certyfikatem, grubość docieplenia 12 cm – z płyt izolacji termicznej z polistyrenu ekstrudowanego XPS grubości 12cm (ryflowanego) o współczynniku przewodzenia ciepła λ ≤ 0,036 W/m*K wraz z nałożeniem podwójnej warstwy zbrojącej z siatki z włókna szklanego i warstwy tynku (rozwiązanie systemowe); wykończenie tynkiem mozaikowym barwionym w masie – kolor na elewacji uzgodnić z Inwestorem, - stolarki okiennej i drzwiowej - demontaż istniejących okien i drzwi zewnętrznych oraz - montaż nowych okien PCV o profilu co najmniej sześciokomorowym, kolor biały; z pakietem trzyszybowym o współczynniku przenikania ciepła dla całego okna U ≤ 0,9 W/m2*K, szyby obustronnie bezpieczne lub min. hartowane, stolarka okienna montowana - min. połowa grubości profila okiennego w warstwie ocieplenia a pozostała część w murze, - Montaż nowych drzwi aluminiowych w przegrodach zewnętrznych o współczynniku przenikania ciepła nie większym niż U ≤ 1,3 W/m2*K. Drzwi muszą spełniać wymagania pożarowe. Klasa odporności ogniowej w drzwiach do kotłowni i drzwiach oddzielających strefy pożarowe EI 30, natomiast drzwi do przedsionków pożarowych o EI 15. Uwaga: otwory murze oraz sposób montażu wykonać zgodnie z wymogami wybranego producenta stolarki. W każdym z okien zastosować nawietrzniki higrosterowane o max przepływie 50 m3/h, - ścian zewnętrznych - system docieplenia z tynkiem cienkowarstwowym silikonowym barwionym w masie, kolory łączone pastelowo wg. kolorystyki elewacji - baranek 1,5 mm według rozwiązania systemowego. Docieplenie ścian z użyciem płyt styropianowych gr. 15 cm – współczynnik przewodzenia ciepła λ ≤ 0,031 W/m*K (produkowane metodą spienienia polistyrenu i przeznaczone do wykonywania izolacji cieplnych ścian, w tym do wykonywania ociepleń fasady, płyty w wersji z bokami frezowanymi umożliwiającymi układanie „na zakładkę” z eliminacją mostków termicznych). Wszystkie prace dociepleniowe należy wykonać zgodnie z systemem ocieplenia, - stropów i stropodachów - istniejący strop konstrukcji betonowej oraz strop drewniany (nad salą gimnastyczną) należy ocieplić pianką PIR gr. 15 cm o współczynniku przewodzenia ciepła λ ≤ 0,024 W/m*K, płyty izolacyjne z bokami frezowanymi układać na wyrównanej powierzchni. W okolicy słupków istn. więźby dachowej podpierającej konstrukcję dachu, oraz murłat uszczelnienie izolacji z dopasowanych płyt wykonać z pianki poliuretanowej rozprężnej eliminując mostki termiczne. Nad pomieszczeniami: sala nr 1, 2, 3, 4 należy zdemontować istniejący strop podwieszany, przymocować do dwóch przeciwległych ścian kątownik 100 x 100 x10 mm kotwami chemicznymi o długości min. 30cm służących do oparcia płyt warstwowych z rdzeniem z pianki PIR o grubości 16cm o współczynniku przenikania ciepła U ≤ 0,014 [W/m2*K] tzw. płyta chłodnicza poliizocyjanurowa o współczynniku przewodzenia ciepła λ ≤ 0,022 W/m*K. W środkowej części rozpiętości płyty należy podwiesić do istniejącego stropu betonowego według rysunku nr 1D i przekroju nr 4A. W pomieszczeniach sali nr 5, 6, 7 oraz biblioteki po zdemontowaniu stropu podwieszanego i montażu kątowników 100x100x10 mm służących do oparcia płyt warstwowych z rdzeniem z pianki PIR. Dla właściwego montażu płyt ocieplających należy zamontować w środkowej rozpiętości ścian o grubości 24 cm dwa ceowniki zimnowalcowane ocynkowane 250x60x3 mm skręcone ze sobą śrubami M10. Ustawione na ścianach ceowniki należy usztywnić w miejscu oparcia cegłami pełnymi murowanymi na zaprawie cementowej. Do usztywnionych elementów zimnowalcowanych należy podwiesić płyty warstwowe o grubości 16 cm o współczynniku przenikania ciepła U ≤ 0,014 [W/m2*K] tzw. płyta chłodnicza poliizocyjanurowa o współczynniku przewodzenia ciepła λ ≤ 0,022 W/m*K (według rozwiązań zawartych w części graficznej). W pomieszczeniach w których zamontowano płyty warstwowe należy wykonać ruszt z profili zimnogiętych i zabudować płyty gipsowo – kartonowe ognioochronne. Nad istniejącym stropodachem nad kotłownią izolację termiczną należy wykonać z płyt wełny mineralnej układanych na sucho z przesunięciem łączeń płyt wełny w poszczególnych warstwach - grubość izolacji 2 x 100 mm; płyty wełny mineralnej stosowanej bezpośrednio pod powłokowe pokrycia dachowe przy zachowaniu wymaganego min. tj. siła ściskająca pod obciążeniem punktowym dającym odkształcenie 5 mm nie mniejsza niż 450 N. - kotłowni wraz z jej gruntowną modernizacją - przebudowa istniejącej kotłowni obejmuje wyburzenie istniejącej ścianki działowej, oraz wykonanie nowej ścianki działowej murowanej z cegły pełnej grubości 25cm i 12cm zgodnie z wymiarami pokazanymi w części graficznej. W zaprojektowanych pomieszczeniach: kotłowni, technicznym i magazynu opału należy skuć istniejący odpadający tynk i wykonać nowy wraz z wyłożeniem ścian płytkami ceramicznymi; na posadzce wykonać nową wylewkę oraz położyć terakotę. W pomieszczeniach: kotłowni oraz technicznym należy wykonać nową instalacje elektryczną oświetlenia i gniazd wtyczkowych wraz z głównym wyłącznikiem pożarowym na zewnętrznej ścianie budynku. Przebudowa kotłowni obejmuje również zamurowanie otworu okiennego na elewacji północno – wschodniej w pomieszczeniu składu opału i zamontowanie rur do napełniania składu opału pelletem oraz otworu nawiewnego dla czerpni powierza 20x20cm zgodnie z projektem branżowym. Wymagania budowlane kotłowni - kotłownia zlokalizowana w parterze budynku z bezpośrednim wejściem od zewnątrz, wysokość kotłowni 3,0 m w świetle (wys. min. 2,2 m), drzwi do kotłowni szer. 158 cm, samozamykające się, bez zamkowe, kotłownia jako wydzielona strefa pożarowa, ściany i stropy odporność ogniowa 60 min, zamknięcia otworów odporność ogniowa 30 min, podłoga niepalna, szczelna, niepyląca, nienasiąkliwa, przejścia przewodów przez przegrody kotłowni o odporności ogniowej jak przegroda, wyposażenie w wydzieloną rozdzielnię elektryczną z dostępnym z zewnątrz awaryjnym wyłącznikiem prądu> Minimalne wyposażenie w sprzęt gaśniczy (2 szt. gaśnic po 2 kg każda + koc p.poż.) i oznakowanie miejsca jego lokalizacji. Pozostałe wymagania typowe jak dla kotłowni o mocy > 60 kW. Paliwo Paliwem dla kotłowni będzie pellet o jakości potwierdzonej certyfikatem DIN PLUS. Właściwości pelletu: średnica d od 6 mm, długość 30 mm, gęstość powyżej 1200 kg/dm3, zawartość popiołu poniżej 0,5%, wilgotność poniżej 10%, wartość opałowa powyżej 18 MJ/kg. Maksymalne godzinowe zużycie pelletu przy pełnym obciążeniu kotłowni (~70 kW) nie powinno przekraczać 11,7 kg/h. Średnie dobowe zużycie pelletu przy pełnym obciążeniu kotłowni nie powinno przekraczać 280 kg. Magazyn pelletu Zapas pellet-u zgromadzony w magazynie opału w pomieszczeniu przyległym do kotłowni powinien wystarczyć na ok. 47 dni pracy kotłowni przy założeniu, że kotłownia pracuje na pełnej mocy kotła. Pomieszczenie magazynu pelletu należy wykonać ze ścian i sufitu o ognioodporności REI90. Do pomieszczenia magazynu zaprojektowano drzwi o szerokości 100 cm które stanowić będą klapę wybuchową o ognioodporności EI30, która musi otwierać się na zewnątrz i wykonana winna być z uszczelnieniem na całym obwodzie i drewnianymi płytami na profilu Z. W pomieszczeniu magazynu pelletu nie zaprojektowana została żadna instalacja elektryczna. W pomieszczeniu magazynu po zamontowaniu ślimakowego podajnika należy wykonać pochyłą pod katem 25° podłogę z gładkich paneli grubości 24 do 27 mm np. ze sklejki wodoodpornej gładkiej grubości 25mm. Podłogę należy wykonać na konstrukcji wsporczej z kantówki co najmniej 80 x 80 mm. W miejscu likwidowanego okna w kotłowni od strony północno – wschodniej należy zamontować dwie złączki służące do napełnienia magazynu pelletem za pomocą samochodu – cysterny. Złączki należy zamontować 20 cm od sufitu i ok. 100 cm od siebie. Przewody należy uziemić. Przyłącza wlotu i wylotu należy trwale oznakować. KOCIOŁ Dane techniczne dla kotłowni: czynnik grzewczy - woda o parametrach 70°/55°C, instalacja c.o. z rozdziałem dolnym, system zamknięty, odpowietrzenie pionów miejscowe, zapotrzebowanie ciepła na cele c.o. - 56 137 W, max. wymagane ciśnienie dyspozycyjne instalacji c.o. - 2 500 daPa, Zaprojektowano kocioł wodny niskoparametrowy o mocy co najmniej 69 kW. Kocioł wyposażony winien być w zbiornik przykotłowy pellet, system automatycznego podawania paliwa za pomocą podajnika oraz wentylator powietrza pierwotnego. Kocioł powinien być przystosowany do pracy w układach zamkniętych. Parametry techniczne oraz minimalne wyposażenie kotła: Stalowy kocioł grzewczy do spalania pelletu o średnicy Ø 6-8 mm oraz długości 5-30 mm, Zbiornik kotłowy na pellet o pojemności co najmniej 200 litrów, napełniany automatycznie lub ręcznie (postepowanie awaryjne), Wyposażony w podajnik ślimakowy - do podawania pelletu z wewnętrznego zasobnika, Wyposażony w przewód z kulowymi zaworami strefowymi do zabezpieczenia przed cofnięciem płomienia, Wyposażony w podajnik do podawania paliwa do palnika, Wyposażony we wkładkę do filtracji ciepłego powietrza do automatycznego zapłonu, Winien posiadać w pełni automatyczne czyszczenie przewodu palnika pneumatycznego, Przewód palnika winien być wykonany z termoodpornej stali wysokiej jakości, Powinien posiadać kontrole spalania za pomocą mikroprocesora z czujnikiem temperatury w komorze spalania oraz z sonda lambda, Winien posiadać dmuchawę ciśnieniową z bezstopniową regulacją obrotów (powietrze pierwotne) do płynnej regulacji mocy, Wyposażony w wentylator z bezstopniową regulacją obrotów do wymuszania ciągu kominowego - sterowany sonda lambda, Powinien posiadać elektroniczną kontrolę niskiego ciśnienia w komorze spalania, Wyposażony w pełni automatyczne czyszczenie powierzchni grzejnej oraz usuwanie popiołu, Wyposażony w wymiennik ciepła do zabezpieczania przed przegrzaniem, Powinien posiadać przyłącza cieplne oraz dyfuzor wylotowy spalin, Powinien posiadać izolacje korpusu kotła za pomocą co najmniej 80 mm maty z wełny mineralnej oraz materiału z włókna szklanego, Obudowa z blachy stalowej, malowanej proszkowo, Winien być wyposażony w zestaw do czyszczenia składający się z łopaty do popiołu, szczotki i skrobaków do popiołu wraz z konsolą ścienną oraz materiału do montażu jak również przewodu zasilającego do ręcznej obsługi wentylatora wyciągowego, - wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania wraz z montażem liczników ciepła (w tym również c.w.u.). Zapotrzebowanie ciepła oraz dobór kotła: Zapotrzebowanie ciepła dla poszczególnych pomieszczeń oraz pozostałe obliczenia instalacji centralnego ogrzewania wykonano mając na względzie izolacyjność cieplną poszczególnych przegród budowlanych w termomodernizowanym budynku. Obecnie budynek jest ogrzewany kotłem na paliwo stałe – węgiel kamienny. Termomodernizacja budynku szkoły obejmuje wykonanie przebudowy istniejącej instalacji grzewczej ze zmianą kotła (na pellet) zlokalizowany w odrębnym pomieszczeniu budynku - kotłowni. Zabudowany nowy kocioł winien być wyposażony w pompę. W przypadku gdy kocioł nie będzie posiadał wbudowanej pompy należy zamontować pompę na rurociągu zasilającym lub powrotnym. Przewody rozdzielcze Poziomy rozdzielcze należy prowadzić w poszczególnych pomieszczeniach po ścianach budynku przy podłogach lub nad otworami okiennymi. Spadki przewodów w kierunku kotła lub zaworów odwadniających - przewiduje się 3‰. W najniższym punkcie przewodów należy zabudować zawór spustowy (zgodnie z rysunkami rozwinięcia instalacji). Przewody instalacji czynnika grzewczego zaprojektowano z rur stalowych czarnych instalacyjnych (minimalna grubość ścianki 2,9mm) wg. PN-79/H-74244, łączonych przez spawanie. Rurociągi należy prowadzić w taki sposób aby zapewnić naturalną kompensacje typu „ Z”. W razie konieczności wykonać kompensacje typu „U”. Poszczególne średnice rurociągów znajdują się w części obliczeniowej oraz w części graficznej dla poszczególnych pomieszczeń. Jako elementy grzejne zaprojektowano grzejniki stalowe płytowe CV11, CV22, wysokość H = 600 mm, z wbudowanym zaworem termostatycznym, typ 165 11 62-66. Grzejniki wykonane z głęboko tłoczonej blachy ze stali niskowęglowej walcowanej na zimno. Maksymalne ciśnienie robocze 10 bar. Maksymalna temperatura pracy 110 °C. - wykonanie robót towarzyszących tj.: dach Wykonanie podbitki z blachy trapezowej T-8 (lub równoważnych blach) – kolorystyka zgodna z kolorem istn. dachu (;lub inna zaakceptowana przez Zamawiającego), parapety obróbki blacharskie i gzymsy Demontaż istniejących parapetów zewnętrznych i wewnętrznych oraz obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych. Montaż parapetów wewnętrznych MDF o wymiarach – szerokość ściany +3 cm, długość otworu okiennego + po 3cm wpuszczony w ścianę. Montaż nowych parapetów zewnętrznych i obróbek blacharskich rynien i rur spustowych z blachy stalowej powlekanej o kolorystyce jak dach; system rynnowy z blachy stalowej powlekanej, rynny półokrągłe Ø 150 mm, rury spustowe Ø 110 mm. Montaż haków rynnowych w rozstawie max 60 cm natomiast rur spustowych do ściany budynku nie rzadziej niż co 150 cm. Obróbki blacharskie obejmują, ściany szczytowe, wiatrownice, opierzenia komina. rynny, rury spustowe – kolorystyka obróbek blacharskich - w kolorze dachu (lub ocieplenia). kominy W Zespole Szkolno- Przedszkolnym należy przeprowadzić remont kominów poprzez przemurowanie istniejących kominów powyżej połaci dachu. Kominy murować z cegły pełnej na zaprawie cementowej. Na przemurowaną cześć komina (oraz dolną część tj. poniżej połaci dachowej) należy nanieść warstwę tynku i wykonać izolację termiczną ze styropianu grubości 5cm począwszy od stropu. Na przyklejona warstwę izolacji do trzonów kominowych nałożyć warstwę zbrojącą z siatki włókna szklanego z podkładem tynkarskim i tynkiem strukturalnym. Czapy kominowe wylewane betonowe zbrojone siatkami z prętów żebrowanych i okuciem z blachy stalowej powlekanej. W zakończeniach kominów należy zamontować kratki wentylacyjne zapobiegające gnieżdżeniu się ptaków. Kratki wentylacyjne typ A o obwodzie do 2400 mm - do przewodów murowanych - kratki wentylacyjne produkowane ze stali nierdzewnej służące do zakończenia i zabezpieczenia przewodów wentylacyjnych. Budowa "kratki wentylacyjnej" - ramka z płaskownika ze stali nierdzewnej o przekroju min. 30 x 6 cm wraz z wypełnieniem: z siatki z drutu karbowanego ze stali nierdzewnej lub siatki płaskiej wraz z mocowaniem, zgrzewem punktowym - siatka o wymiarach oczka 25 x 25 (± 8%) mm oraz drutu o śr. 2,5 mm. Wysokość kratek - min. 25 cm elementy zewnętrzne Wykonanie remontu istniejących schodów zewnętrznych polegającego na wyburzeniu istniejących żelbetowych schodów zewnętrznych, wykonanie schodów zewnętrznych w tych samych gabarytach pokazanych w części graficznej. Na schodach i spocznikach oraz cokoliku przy ścianie i wnękach okładzina z płytek mrozoodpornych antypoślizgowych w kolorze „cappuccino”. Przed wejściami na spoczniku wykonać wycieraczki. Usuniecie istniejących płyt chodnikowych wokół budynku. Wykonanie opaski szerokości 60cm z kostki betonowej, ogranicznik z obrzeza chodnikowego 8x25cm. zadaszenie na wejściem Zadaszenie nad wejście do budynku od strony przedszkola istniejące z blachy trapezowej zdemontować, wykonać nowe jako systemowe kompleksowe rozwiązanie o wymiarach 250x150cm konstrukcji aluminiowej z przeszkleniem szkłem bezpiecznym lub poliwęglanem z montażem do ściany zewnętrznej budynku. Nad wejściem głównym do szkoły istniejące zadaszenie stalowe z przeszkleniem poliwęglanem przeznaczone do remontu, zamontować nowe z konstrukcji aluminiowej o długości 375cm kompleksowe rozwiązanie systemowe przeszklenie szkłem bezpiecznym lub poliwęglanem. Montaż zadaszeń w sposób wykluczający powstawanie tzw. „mostków termicznych”. Zakres robót obejmuje również wykonanie: - instalacji fotowoltaicznej o mocy 11,66 kWp. W przedmiotowej instalacji fotowoltaicznej należy zastosować moduły polikrystaliczne (4 bus barowe) o mocy 265 Wp w ilości 44 szt. wraz z niezbędnym okablowaniem oraz wyposażeniem w urządzenia, - częściowej wymiany instalacji oświetleniowej wraz z montażem nowych lamp (w tym dla części pomieszczeń lamp LED). Szczegółowe ilości robót zawiera przedmiar robót. Realizacja robót winna odbywać się zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną termomodernizacji budynku Zespołu Szkolno- Przedszkolnego wykonaną przez: BIURO PROJEKTOWE I OBSŁUGI INWESTYCJI BUDOWNICTWA PAWEŁ WALAS, Wola Wadowska 72A, 39-308 Wadowice Górne. Dokumentacja ta jest załącznikiem do niniejszej SIWZ - Załącznik Nr 7: Dokumentacja techniczna w formie elektronicznej oraz Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót; - Wszelkie roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z warunkami technicznymi, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz przepisami BHP; - Roboty mogą być wykonywane tylko pod nadzorem osoby do tego uprawnionej; - Używane materiały budowlane muszą posiadać niezbędne dokumenty dopuszczające je do stosowania w budownictwie oraz akceptację Inwestora; - Wszystkie problemy i wątpliwości należy konsultować z Zamawiającym. UWAGA! Wszystkie roboty konstrukcyjne powinny być odebrane przez inspektora nadzoru z potwierdzonym wpisem do dziennika budowy. Materiały budowlane, instalacyjne i wykończeniowe powinny posiadać aprobaty i kryteria techniczne dopuszczone do stosowania – zgodnie z aktualnymi przepisami w tym zakresie, a w szczególności z Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Tekst jednolity Dz.U.2016.1570 z późn. zm.). Szczegółowe prace należy wykonać zgodnie z Przedmiarami robót sporządzonym na podstawie dokumentacji technicznej, które stanowią odpowiednio załączniki 6 i 7 do SIWZ. Wykonawca, podczas realizacji zamówienia, jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów BHP i p.poż. Zamawiający zastrzega, że wszelkie roboty mogą być prowadzone wyłącznie na terenie odgrodzonym, uniemożliwiającym dostęp osobom nie związanym z realizacją przedmiotu zamówienia, a w szczególności dzieciom i młodzieży szkolnej. Wykonawca jest zobowiązany do zorganizowania wszelkich robót wewnątrz budynków Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Słupcu w taki sposób, aby były one prowadzone wyłącznie w okresie, w którym dzieci nie uczęszczają do szkoły tj. w okresie wakacji, ferii, w dniach wolnych od zajęć dydaktycznych, lub w okresie przerw sobotnio niedzielnych z tym jednak zastrzeżeniem, że budynek Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Słupcu w dniu bezpośrednio następującym po okresie przerwy sobotnio niedzielnej (tj. w poniedziałek) musi być przywrócony do stanu umożliwiającego normalne funkcjonowanie szkoły jako instytucji wykonującej zadania wynikające z ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz.U.2004 Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) i ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. 2017 poz. 59) oraz z aktów wykonawczych i innych przepisów związanych z funkcjonowaniem placówek oświatowych. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonywania robót związanych z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej w godzinach popołudniowych z zastrzeżeniem, że godziny rozpoczęcia i zakończenia prac w danym dniu Wykonawca każdorazowo uzgodni z Dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Słupcu. W przypadku skorzystania przez Wykonawcę z tej możliwości, do jego obowiązków będzie należało przywrócenie pomieszczeń do stanu umożliwiającego normalne funkcjonowanie Szkoły i prowadzenie zajęć dydaktycznych w dniu następnym. Szczegółowy harmonogram prac związanych w szczególności z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej oraz z innymi robotami z zakresu przedmiotu zamówienia wykonawca każdorazowo uzgodni z Dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Słupcu. Zamawiający informuje, że z uwagi na obszerny i równocześnie specyficzny zakres robót będących przedmiotem zamówienia, zdaniem Zamawiającego, będzie zachodziła konieczność prowadzenia części robót budowlanych w okresie roku szkolnego (czynnej nauki szkolnej), co uniemożliwi prowadzenie normalnych zajęć lekcyjnych. W związku z tym Zamawiający informuje, że w okresie od dnia 1 maja 2018 r. do dnia 31 sierpnia 2018 r. zorganizuje zjęcia nauki szkolnej poza częścią budynku wykorzystywaną na potrzeby szkoły podstawowej (nie dotyczy to części wykorzystywanej na potrzeby przedszkola, dla którego nie przewiduje się przerw w funkcjonowaniu). W tym czasie Wykonawca będzie miał możliwość prowadzenia robót związanych między innymi z zabudową płyt warstwowych oraz sufitów podwieszanych oraz wymiany okien w tych pomieszczeniach a także przebudowę instalacji centralnego ogrzewania wraz z montażem nowych grzejników wewnątrz budynku szkoły.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 25 000,00 zł (słownie złotych: dwadzieścia pięć tysięcy 00/100) do dnia, w którym upływa termin składania ofert do godziny 09:00. Szczegółowe informacje dotyczące wadium zamieszczono w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej Zamawiający żąda złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Opis sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający będzie oceniał: - Wykonawca złożył oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – spełnia - Wykonawca nie złożył oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – nie spełnia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY (którego wzorzec przedstawiono w rozdziale E Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia), wraz Załącznikiem Nr 1 Oświadczenia i dokumenty Wykonawcy, w którym znajdują się: a) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zgodnie z Art. 25a ust.1 ustawy Pzp); Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu; b) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (zgodnie z Art. 25a ust.1 ustawy Pzp); Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o braku podstaw do wykluczenia. c) Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców (Załącznik Nr 4 – Informacja o podwykonawcach). d) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w Art. 25a ust.1 ustawy Pzp; Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp (w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu), przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 5 pkt 1–9 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U.2016.1126) (potwierdzenia braku podstaw wykluczenia). e) Kosztorys ofertowy; Złożony kosztorys ofertowy Wykonawcy musi zawierać m.in.: stronę tytułową, tabelę elementów scalonych oraz zestawienie R, M i S. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) sekcji III.4) podpunkt e4 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); 2) sekcji III.4) podpunkty e1, e2, e3 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, (wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 2., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Wymagania odnośnie terminów wystawienia dokumentów określone w punkcie 2. stosuje się odpowiednio. 4. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w sekcji III.4) podpunkt e4, składa dokument, o którym mowa w punkcie 2. podpunkt 1), w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Wymagania odnośnie terminów wystawienia dokumentów określone w punkcie 2. stosuje się odpowiednio. 5. Załącznik Nr 5 – Cena oferty. 6. W przypadku wnoszenia wspólnej oferty przez konsorcjum składające się z dwóch lub więcej podmiotów gospodarczych, należy dołączyć oświadczenie wykonawców, że ich zobowiązania co do oferty oraz co do wykonania oferty są solidarne. Oferta taka musi spełniać następujące wymagania: a) zawierać dokumenty i oświadczenia wymienione powyżej; b) musi być podpisana w taki sposób, by zobowiązywała prawnie wszystkie strony; c) jeden z podmiotów zostanie wyznaczony jako odpowiedzialny i jego upoważnienie będzie udokumentowane pełnomocnictwem do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o spełnieniu warunków w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Konsorcjum jest zobowiązane do łącznego spełnienia takich samych warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, jak wykonawcy występujący samodzielnie z zastrzeżeniem, że warunek wiedzy i doświadczenia nie będzie podlegać sumowaniu. Oznacza to, iż realizacją dwóch wymaganych robót powinien wykazać się albo wykonawca składający ofertę, albo co najmniej jeden z uczestników konsorcjum. Zatem warunek wiedzy i doświadczenia nie będzie spełniony, jeżeli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wykażą zrealizowanie dwóch robót, ale żaden z nich nie wykona ich w takiej liczbie. Natomiast Zamawiający będzie brał pod uwagę łączną sytuację ekonomiczną i finansową wykonawcy - konsorcjum. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych podmiotów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach