Przetargi.pl
„Pełnienie nadzoru autorskiego nad Rozbudową Kompostowni Miejskiej w Łodzi przy ul. Sanitariuszek 70/72”

Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich ogłasza przetarg

  • Adres: 90-447 Łódź, Piotrkowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 272 62 80, , fax. 42 272 62 77
  • Data zamieszczenia: 2020-08-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich
    Piotrkowska 175
    90-447 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 42 272 62 80, , fax. 42 272 62 77
    REGON: 36442956300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zim.lodz.bip-e.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Pełnienie nadzoru autorskiego nad Rozbudową Kompostowni Miejskiej w Łodzi przy ul. Sanitariuszek 70/72”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na pełnieniu nadzoru autorskiego nad realizacją przedsięwzięć pn.:”Rozbudowa Kompostowni Miejskiej w Łodzi przy ul.Sanitariuszek 70/72 w zakresie: a) wykonanie robót budowlanych na podstawie dokumentacji projektowej, b) montażem sprzętu i wyposażenia, Zamówienie realizowane jest w ramach „Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020” w ramach Osi Priorytetowej V Ochrona środowiska 1.1. Zamówienie obejmuje swoim zakresem: W ramach sprawowania nadzoru autorskiego Projektant zobowiązany jest w szczególności do: Projektant przyjmuje na siebie obowiązek pełnienia nadzoru autorskiego stosownie do art. 20 i 21 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. W ramach sprawowania nadzoru autorskiego Projektant zobowiązuje się w szczególności do: a) nadzoru nad zgodnością wykonawstwa z dokumentacją projektową w zakresie rozwiązań użytkowych, technicznych, technologicznych, materiałowych i doboru urządzeń, b) wyjaśniania wątpliwości Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych („Wykonawca”) powstałych w toku realizacji poprzez dodatkowe informacje i opracowania, w tym: rysunki robocze, uszczegółowienia rysunków wykonawczych, nanoszenie poprawek lub uzupełnień na dokumentację projektową, c) opiniowania przedstawionych przez Zamawiającego, Wykonawcę lub Inspektora Nadzoru Inwestorskiego propozycji rozwiązań zamiennych lub ich przedstawienie w przypadku niemożności zastosowania rozwiązań występujących w dokumentacji projektowej lub gdy ich zastosowanie jest nieekonomiczne lub nieefektywne w świetle aktualnej wiedzy technicznej i zasad sztuki budowlanej, d) wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej, w zakresie materiałów i konstrukcji, rozwiązań technicznych, technologicznych i użytkowych, w zakresie nie wymagającym uzyskania pozwolenia na budowę, e) oceny parametrów lub wyników szczegółowych badań materiałów i konstrukcji w zakresie zgodności z rozwiązaniami projektowymi, normami i obowiązującymi przepisami, f) uzupełniania dokumentacji projektowo-kosztorysowej w zakresie związanym z ewentualnymi brakami wcześniej wykonanych części dokumentacji, likwidacji kolizji między branżami, uzupełniania rysunków, detali bądź opisu technologii wykonania nie zawartych w projekcie, g) udziału w spotkaniach, komisjach i naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego lub Inżyniera Kontraktu, w odbiorach robót oraz w odbiorze końcowym budowy, próbach instalacji, procedurach, rozruchu; h) wykonania projektów zamiennych lub dodatkowych, o ile zajdzie taka potrzeba; i) opiniowanie możliwości wbudowania wyrobów budowlanych równoważnych pod względem zgodności z dokumentacją projektową; j) uzgadnianie dokumentacji technicznej opracowanej przez Wykonawcę; k) uzyskanie akceptacji autora projektu do proponowanych rozwiązań zamiennych do dokumentacji dotyczących strefy chronionej prawem autorskim. l) sprawowanie nadzoru osobiście bez udziału podwykonawców. 1.2. Termin wykonania czynności, o których mowa w ust. 1, wynosi 5 dni roboczych, a w odniesieniu do czynności, o których mowa w ust. 1 lit. d), h) i k), w ciągu 10 dni roboczych,a w przypadkach szczególnie skomplikowanych w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. 1.3. Projektant zobowiązuje się do wykonywania obowiązków wynikających z OPZ z należytą starannością i na zasadzie zapewnienia najwyższej jakości usług, przyczym jego działania w ramach nadzoru autorskiego nie mogą powodować przeszkód i opóźnień w realizacji zadania. 1.4. W przypadku wprowadzenia zmian stanowiących istotne odstępstwo od zatwierdzonego projektu i pozwolenia na budowę, powstałych z winy Projektanta, Projektant zobowiązany jest własnym staraniem i na własny koszt doprowadzić do zgodności z obowiązującym prawem (sporządzenie projektu zamiennego, uzgodnienia, zamienne pozwolenie na budowę), mając na uwadze postanowienie ust. 2. 1.5. Projektant pełnić będzie nadzór autorski według potrzeb wynikających z postępu robót oraz będzie do dyspozycji na wezwanie Zamawiającego, przy czym: a) przez pobyt rozumie się sprawowanie nadzoru autorskiego na terenie budowy, b) pobyty powinny odbywać się dwa razy w miesiącu; każdy musi być potwierdzony wpisem do dziennika budowy, c) jeden pobyt na budowie nie oznacza pobytu jednej osoby, lecz wszystkich osób wymaganych przez Zamawiającego 1.6. Pełnienie nadzoru autorskiego w formie pobytów na budowie, przez które rozumieć należy: • przygotowanie materiałów do pełnienia nadzoru, • dojazd na plac budowy i powrót do siedziby jednostki sprawującej nadzór autorski, • pobyt na budowie, • załatwianie spraw związanych z nadzorem w trakcie pobytu na budowie (identyfikacja problemu, ocena sytuacji, wykonanie wszystkich niezbędnych badań i pomiarów), • załatwienie spraw związanych z nadzorem po powrocie do siedziby jednostki sprawującej nadzór (w tym konsultacje z Inżynierem Kontraktu / Zamawiającym we wszystkich kwestiach związanych z pełnionym nadzorem autorskim), • wykonywanie rysunków zamiennych i opracowań dodatkowych oraz pozostałych czynności wynikających z umowy, w tym w szczególności z ust. 2 niniejszego paragrafu, • pozostałe niezbędne koszty takie jak: diety, noclegi, transport, utrzymanie personelu, środków łączności, itp. 1.7. Projektant jest zobowiązany wykonywać czynności nadzoru z własnej inicjatywy lub na każde wezwanie Zamawiającego w sytuacjach nadzwyczajnych, niezwłocznie od otrzymania wezwania. Projektant będzie zgłaszał się na plac budowy, zgodnie ze złożoną ofertą. 1.8. Wezwanie powinno być przekazane w formie pisemnej lub w formie e-maila przesłanego drogą elektroniczną. 1.9. Nadzór autorski mogą pełnić tylko osoby upoważnione do tego t.j. posiadające uprawnienia projektowe w danej branży. 1.10. Projektant w trakcie realizacji budowy ma prawo: a) wstępu na teren budowy i dokonywania zapisów w dzienniku budowy dotyczących realizacji; b) żądania, wpisem do dziennika budowy, wstrzymania robót budowlanych w razie stwierdzenia możliwości powstania zagrożenia lub wykonywania ich niezgodnie z projektem. 2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w pkt. 3.1. TOM I SIWZ, w Załączniku do Opisu Przedmiotu Zamówienia – Dokumentacja projektowa - TOM III SIWZ zamieszczonym w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego pod linkiem: https://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne /postepowania-zakonczone/10183,Rozbudowa-Kompostowni-Miejskiej-w-Lodzi-przy-ul-Sanitariuszek-7072.html oraz w TOMIE II SIWZ– Formularz Aktu Umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: [numeracja zgodna z SIWZ] 7. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU Zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 7.1 Wykaz oświadczeń składanych przez wykonawcę WRAZ Z OFERTĄ w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu: 7.1.1 Aktualne na dzień składania ofert oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Formularz nr 2 do SIWZ oraz braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania – Formularz nr 3 do SIWZ; 7.1.2 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, w postępowaniu: 7.1.2.1 zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o jakich mowa w pkt 7.1.1. SIWZ, oraz 7.1.2.2 składa zobowiązanie tego podmiotu do oddania swego zasobu na potrzeby wykonawcy składającego ofertę. W celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentu, który określa w szczególności: 7.1.2.2.1 zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 7.1.2.2.2 sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 7.1.2.2.3 zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 7.1.2.2.4 czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7.1.3 Zamawiający nie żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach oświadczeniach, o jakich mowa w pkt 7.1.1. SIWZ. 7.1.4 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców - oświadczenia z pkt 7.1.1. SIWZ: 7.1.4.1 Formularz Nr 2 winien być złożony w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 7.1.4.2 Formularz Nr 3 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 7.2 Wykonawca, BEZ WEZWANIA ZAMAWIAJACEGO w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, z otwarcia ofert, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej zostanie umieszczony na stronie internetowej zamawiającego wraz z informacją z otwarcia ofert. 7.3 Wykonawca, którego ofertę najwyżej oceniono NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO w oparciu o art. 26 ust. 2 Ustawy w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni składa aktualne na dzień ich złożenia nw. dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia: 7.3.1 W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów (art. 25 ust. 1 pkt 1 Ustawy): 7.3.1.1 wykazu usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy usługi zostały wykonane należycie. Wzór formularza wraz z wykazem usług zostanie przesłany wykonawcy wraz z wezwaniem Zamawiającego, o którym mowa w pkt 7.3. SIWZ. 7.3.1.2 dowodów, o których mowa powyżej. Dowodami są: 7.3.1.2.1 referencje, 7.3.1.2.2 inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, 7.3.1.2.3 oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów 7.3.1.3 wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór formularza dotyczącego wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, zostanie przesłany wykonawcy wraz z wezwaniem Zamawiającego, o którym mowa w pkt 7.3 SIWZ. 7.3.2 W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów (art. 25 ust. 1 pkt 3 Ustawy): 7.3.2.1 Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 7.3.2.2 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.3.2.3 Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.3.2.4 W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 7.3.3 Poleganie na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a – przedstawienia – w odniesieniu do tych podmiotów - dokumentów wymienionych w pkt od 7.3.2.1. do 7.3.2.4. SIWZ. 7.4 W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa powyżej, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 7.5 W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, 5 i 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (zwane dalej: rozporządzeniem), które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 7.6 Forma składanych dokumentów 7.6.1 Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 7.6.1.1 Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 7.6.1.2 Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. 7.6.2 Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu, sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w rozporządzeniu, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach