Przetargi.pl
„PEŁNIENIE WIELOBRANŻOWEGO NADZORU INWESTORSKIEGO W RAMACH ZADANIA PN.: UTWORZENIE INFRASTRUKTURY PRZEZNACZONEJ DLA PRZEDSIĘBIORCÓW W KŁODZKU, ZIĘBICACH I ZĄBKOWICACH ŚLĄSKICH”

Gmina Ziębice ogłasza przetarg

  • Adres: 57-220 Ziębice, Przemysłowa 10
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-09-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ziębice
    Przemysłowa 10
    57-220 Ziębice, woj. dolnośląskie
    REGON: 890718478
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ziebice.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „PEŁNIENIE WIELOBRANŻOWEGO NADZORU INWESTORSKIEGO W RAMACH ZADANIA PN.: UTWORZENIE INFRASTRUKTURY PRZEZNACZONEJ DLA PRZEDSIĘBIORCÓW W KŁODZKU, ZIĘBICACH I ZĄBKOWICACH ŚLĄSKICH”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia: 1) Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 2) Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad robotą budowlaną polegającą na zmianie sposobu użytkowania wraz z niezbędną przebudową oraz dobudową zewnętrznej platformy dla osób niepełnosprawnych w budynku po byłym liceum przy ul. T. Kościuszki 15a w Ziębicach na działce nr 907, obręb Ziębice zachód, w ramach zadania pn.: „Utworzenie infrastruktury przeznaczonej dla przedsiębiorców w Kłodzku, Ziębicach i Ząbkowicach Śląskich”.3) Zamawiający wyłonił Wykonawcę robót budowlanych, z którym została podpisana umowa. 4) Nadzór inwestorski obejmuje przede wszystkim branże:a) konstrukcyjno-budowlaną;b) sanitarną;c) elektryczną;5) Inspektorem wiodącym, koordynującym prace pozostałych inspektorów oraz prowadzącym rady budowy jest inspektor nadzoru w branży konstrukcyjno-budowlanej. Przedmiot zamówienia obejmuje wszystkie branże wynikające z opracowanej dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający nie ogranicza zespołu Inspektora. Jeżeli Inspektor uzna za konieczne lub stosowne zatrudnienie dodatkowych inspektorów, winien to uczynić w ramach wynagrodzenia ryczałtowego określonego w ofercie, uzgadniając to wcześniej z Zamawiającym.6) Inspektor nadzoru jest przedstawicielem Zamawiającego, upoważnionym do podejmowania decyzji dotyczących zagadnień technicznych w ramach dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz umowy o realizację robót budowlanych w ścisłym porozumieniu z Zamawiającym, którym dla przedmiotowego zadania jest: Gmina Ziębice, ul. Przemysłowa 10, 57-220 Ziębice. 2. Zakres przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 10 do SWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 3. Ewentualne wskazanie w dokumentach zamówienia stanowiących opis przedmiotu zamówienia nazw własnych, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi - nie ma na celu naruszenia art. 16 Pzp. oraz art. 99 ust. 4 Pzp, ale w szczególności służy realizacji art. 17 ust. 1 pkt 1 i 2 Pzp. Zawarte opisy w SWZ mają za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zgodnie z art. 99 ust. 5 i ust. 6 oraz art. 101 ust. 4 Pzp. Zamawiający wskazuje, że wykonawca może zaoferować przedmiot zamówienia określonym opisem zawartym w dokumentach zamówienia lub równoważnym. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w dokumentach zamówienia. W tym celu zamawiający wskazał w opisie przedmiotu zamówienia kryteria stosowane w celu oceny równoważności. W każdym przypadku, gdy zamawiający opisał przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dopuszcza rozwiązania równoważne. Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentach zamówienia mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację usług zgodnie z dokumentami zamówienia oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego usługi spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Obowiązek wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp., który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownych dowodów równoważności oferowanych produktów w stosunku do tych określonych w dokumentach zamówienia. 4. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.: Zamawiający mając na uwadze art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. wskazuje, że w niniejszym postępowaniu czynności związane z realizacją zamówienia, których dotyczy wymóg zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę nie będą wchodziły w realizację zamówienia. W ocenie zamawiającego osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm..), zasadniczo nie polegają na wykonywaniu pracy w rozumieniu Kodeksu pracy. Osoby wykonujące te czynności są samodzielnymi uczestnikami procesu budowlanego i działają samodzielnie, także w tym rozumieniu, że same wyznaczają sobie zadania i same te zadania realizują. Niniejsze jest zgodne z opinią UZP. 5. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 96 ust. 2 ustawy Pzp.: Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 96 ust. 2 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu:a) w postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący:- braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.- braku podstaw do wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 r., poz. 835 z późn. zm.).2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 pkt 1 - 4 ustawy Pzp.;a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie precyzuje warunku.b) W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie precyzuje warunku.c) W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowejOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.Zamawiający nie precyzuje warunku.d) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowejOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.- Zdolność techniczna- - osoby skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, iż dysponuje:- inspektorem nadzoru - koordynatorem pozostałych inspektorów, tj. co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie do kierowania robotami budowlanymi, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, oraz posiada doświadczenie w postaci wykonanych co najmniej 2 zadań, polegających na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru dla budowy, przebudowy lub rozbudowy, budynku o kubaturze nie mniejszej niż1.000 m3;- inspektorem nadzoru w branży sanitarnej, tj. co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie do kierowania robotami budowlanymi, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, oraz posiada doświadczenie w postaci wykonanych co najmniej 2 zadań, polegających na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru dla budowy, przebudowy lub rozbudowy, budynku o kubaturze nie mniejszej niż 1.000 m3;- inspektorem nadzoru w branży elektrycznej tj. co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie do kierowania robotami budowlanymi, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, oraz posiada doświadczenie w postaci wykonanych co najmniej 2 zadań, polegających na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru dla budowy, przebudowy lub rozbudowy, budynku o kubaturze nie mniejszej niż 1.000 m3.Warunek zostanie uznany za spełniony jeśli wykonawca wykaże co najmniej dwa zadania wykonane przez poszczególnych inspektorów nadzoru, przy czym każda wykazana: budowa, przebudowa lub rozbudowa musi posiadać kubaturę nie mniejszą niż 1.000 m3. Zamawiający nie wyraża zgodny na łączenie kubatury odrębnych zadań w celu wykazania spełniania warunku.Pod pojęciem budynku, budowy, przebudowy i rozbudowy rozumie się odpowiednio budynek, budowę, przebudowę i rozbudowę w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.).Jednocześnie osoby spełniające powyższy warunek to również osoby, których odpowiednie kwalifikacje zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych (podstawa prawna art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. z 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.) lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1646z późn. zm).Wszystkie wskazane osoby powinny posiadać biegłą znajomość języka polskiego. W przypadku, gdy wskazane osoby nie posiadają biegłej znajomości języka polskiego wykonawca jest zobowiązany zapewnić tłumacza(y) języka polskiego, zapewniającego stałe, biegłe i fachowe tłumaczenie w kontaktach między zamawiającym a wykonawcą, na okres i dla potrzeb realizacji zamówienia.2. Zamawiający, w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej dopuszcza łączne spełnianie warunku przez wykonawców.3. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-09-16

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach