Przetargi.pl
Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniem „Budowa wielorodzinnego budynku komunalnego w mieście Terespol”.

Miasto Terespol ogłasza przetarg

  • Adres: 21-550 Terespol, ul. Czerwonego Krzyża
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 833 752 036 , fax. 833 752 327
  • Data zamieszczenia: 2021-01-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Terespol
    ul. Czerwonego Krzyża 26
    21-550 Terespol, woj. lubelskie
    tel. 833 752 036, fax. 833 752 327
    REGON: 52917200000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um@terespol.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniem „Budowa wielorodzinnego budynku komunalnego w mieście Terespol”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest nadzór inwestorski nad realizacją zadania Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniem „Budowa wielorodzinnego budynku komunalnego w mieście Terespol” w branży ogólnobudowlanej, sanitarnej, elektrycznej, elektroenergetycznej, drogowej, inżynieryjnej hydrotechnicznej. 1.1. Zakres przedsięwzięcia obejmuje: W ramach realizacji zadania planowane jest wybudowanie budynku z 32 mieszkaniami komunalnymi. W każdej klatce znajdują się na kondygnacji trzy mieszkania, które pokrywają się w układzie pionowym. Jedynie w części parterowej zlikwidowano trzy mieszkania i w ich miejsce zaprojektowano kotłownię lokalną na ekogroszek z własnym zapleczem magazynowo socjalnym. Jednocześnie zaprojektowane zostało wspomaganie ogrzewania cwu poprzez zastosowanie systemu odnawialnych źródeł energii opartego na zespole kolektorów słonecznych. W zakres opracowania wchodzi również projekt dróg wewnętrznych, parkingów i chodników, projekt przebudowy zjazdu z drogi publicznej, oraz projekty niezbędnych przyłączy do sieci uzbrojenia terenu. Zaprojektowano mieszkania jedno, dwu i trzypokojowe. Większość mieszkań posiada okna po obu stronach budynku jak również aneks kuchenny połączony z salonem. W aneksach kuchennych (jak i kuchniach) zaprojektowano kuchenki elektryczne trójfazowe z dodatkową wentylacją dla odprowadzenia powietrza znad kuchenek i zlewozmywaki. W części mieszkań zaprojektowano oddzielną kuchnię. Wszystkie mieszkania posiadają łazienki wyposażone w umywalki prysznice i toalety. We wszystkich pomieszczaniach położony zostanie gress techniczny. Dwa mieszkania na parterze w środkowej klatce zostały przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na to, iż poziom mieszkań jest wyniesiony ponad poziom terenu o ok. 1,05 m, dostęp do tych mieszkań będzie się odbywał za pośrednictwem rampy terenowej usytuowanej wzdłuż frontowej elewacji. 1.2. Zakres obowiązków inspektora nadzoru w zakresie realizacji zamówienia: Zakres obowiązków Wykonawcy 1. Do ogólnych obowiązków wykonawcy należy: 1.1 Koordynacja i nadzór nad realizacją zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego (ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.), przepisami polskiego prawa oraz zgodnie z postanowieniami odpowiednich decyzji, pozwoleń na prowadzenie budowy i umowy z Wykonawcą o roboty budowlane; 1.2 Wspieranie ZAMAWIAJĄCEGO we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego; 1.3 Zapewnienie stałej wymiany informacji z ZAMAWIAJĄCYM oraz koordynacja swojej działalności z wymogami ZAMAWIAJĄCEGO. 2. Obowiązki inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie zamówień publicznych : 2.1 Zapoznanie i weryfikacja: dokumentacji projektowo-kosztorysowej, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych przed ogłoszeniem postępowania przetargowego oraz weryfikacja dokumentacji pod kątem zgodności z ustawą prawo zamówień publicznych 2.2 Przygotowanie z Zamawiającym dokumentacji przetargowej zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych (SIWZ w tym OPZ, ogłoszenie, formularz oferty, wzór umowy, wzory oświadczeń itp.) dla przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych. 2.3 Udział w pracach komisji przetargowej w zakresie określonym przez zamawiającego 2.4 Udzielanie odpowiedzi na pytania wykonawców w trakcie postępowania przetargowego 2.5 Uczestnictwo w prowadzeniu na rzecz Zamawiającego korespondencji, postępowania wyjaśniającego (sporządzanie wyjaśnień, odwołań, informacji, itp.) dotyczącego dokumentacji 2.6 W przypadku kontroli procesu przetargowego przez organy kontrolne uczestniczenie w wyjaśnianiu zapisów i procedur 3. Obowiązki na etapie poprzedzającym rozpoczęcie robót budowlanych: 3.1 Zapoznanie się z dokumentacją projektowo-kosztorysowa, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, ofertą Wykonawcy robót budowlanych, umową z Wykonawcą robót budowlanych; 3.2 Weryfikacja harmonogramu rzeczowo-finansowego robót przedstawionego przez Wykonawcę robót. 4. Obowiązki na etapie prowadzenia robót budowlanych: 4.1 Uczestnictwo w protokólarnym przekazaniu Wykonawcy robót terenu budowy; 4.2 Ścisła współpraca z osobami sprawującymi nadzór autorski; 4.3 Nadzorowanie budowy w celu sprawdzania jakości wykonywanych robót oraz wbudowanych materiałów zgodnie z wymaganiami dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej, wiedzą techniczną i praktyką inżynierską w częstotliwości zapewniającej skuteczny nadzór oraz na potrzeby ZAMAWIAJĄCEGO i Wykonawcy robót; 4.4 Dostosowanie czasu pracy do czasu pracy Wykonawcy robót i wymagań ZAMAWIAJĄCEGO; 4.5 W razie pilnej konieczności WYKONAWCA zobowiązany jest stawić się na plac budowy najpóźniej w ciągu 24 godzin od otrzymania informacji; 4.6 Podczas każdorazowego pobytu na budowie WYKONAWCA ma obowiązek dokonania bieżącego przeglądu dziennika budowy i wykonania stosownego wpisu potwierdzającego pobyt na budowie; 4.7 Organizacja nadzoru w sposób zapewniający terminowość dokonywanych odbiorów robót i prób technicznych, eliminując możliwość powstania opóźnień w realizacji; 4.8 Kontrolowanie przestrzegania na budowie zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku; 4.9 Wstrzymywanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej przez ZAMAWIAJĄCEGO z Wykonawcą robót i niezwłocznego pisemnego zawiadomienia ZAMAWIAJĄCEGO o tym fakcie; 4.10 Kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy; 4.11 Kontrola zabezpieczenia obiektów zabytkowych w przypadku ich odkrycia i niezwłoczne zawiadomienie właściwego konserwatora zabytków; 4.12 W porozumieniu z ZAMAWIAJĄCYM każdorazowo zawiadomienie właściwego organu nadzoru budowlanego o wypadkach naruszenia prawa budowlanego dotyczących bezpieczeństwa budowy i ochrony środowiska a także o rażących nieprawidłowościach lub uchybieniach technicznych; 4.13 Reprezentowanie ZAMAWIAJĄCEGO na jego wniosek w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z realizacją inwestycji; 4.14 Egzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych nieskrępowanego dostępu do terenu budowy, wszelkich miejsc pozyskiwania, wytwarzania, montowania, składowania lub przygotowywania materiałów i urządzeń do wbudowania; 4.15 Zatwierdzenia wszelkich materiałów i urządzeń przewidzianych przez Wykonawcę robót do zastosowania; 4.16 Kontrola i przechowywanie dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów, instrukcji obsługi w celu niedopuszczenia do zastosowania materiałów wadliwych lub niedopuszczalnych do zastosowania w budownictwie w Polsce. Ocena ich zgodności z dokumentacją projektową a w przypadku zastosowania przez Wykonawcę robót materiałów i urządzeń równoważnych, ocena ich równoważności z przewidzianymi w dokumentacji technicznej w uzgodnieniu z nadzorem autorskim 4.17 Sprawdzanie autentyczności wymienionych powyżej dokumentów oraz certyfikatów, zabezpieczeń, gwarancji i własności urządzeń za które zgodnie z umową odpowiedzialny jest Wykonawca robót; 4.18 Informowanie ZAMAWIAJĄCEGO z odpowiednim wyprzedzeniem o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót oraz podejmowanych działaniach zapobiegawczych i naprawczych; 4.19 Monitorowanie postępu robót pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i czasowym, sprawdzanie ich zaawansowania z obowiązującym harmonogramem rzeczowo finansowym; 4.20 Kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów i urządzeń; 4.21 Nadzorowania badań wbudowanych materiałów i wyrobów (prefabrykatów) wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych; 4.22 Nakazywanie Wykonawcy robót budowlanych wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość, co do ich jakości po uprzedniej akceptacji ZAMAWIAJĄCEGO; 4.23 Sprawdzanie zestawień ilości i wartości wykonywanych robót, będących podstawą do rozliczeń finansowych ZAMAWIAJĄCEGO z Wykonawcą robót budowlanych, na podstawie harmonogramu rzeczowo-finansowego w terminie 5 dni od przedłożenia stosownych dokumentów przez Wykonawcę robót; 4.24 Udzielanie wszystkich niezbędnych informacji na potrzeby sprawozdawczości z realizacji projektu w całym okresie jego realizacji; 4.25 Kontrola prawidłowości zafakturowanych robót; 4.26 Zatwierdzanie przedstawionych metod wykonania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe i zabezpieczające zaproponowane przez Wykonawcę robót; 4.27 Nadzorowanie prowadzonych prób i rozruchów, weryfikacji i zatwierdzania opracowanych przez Wykonawcę robót budowlanych instrukcji eksploatacyjnych w celu ułatwienia przekazania ZAMAWIAJĄCEMU obiektów eksploatacji; 4.28 Dokonywanie bez zwłoki odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu i udokumentowanie tych czynności w dzienniku budowy; 4.29 Sprawdzanie wykonanych robót i powiadomienia Wykonawcy robót i ZAMAWIAJĄCEGO o wykrytych wadach, określenie zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych; 4.30 Sporządzanie pisemnego poświadczenia o usunięciu wad przez Wykonawcę robót; 4.31 Przeprowadzenie odbiorów częściowych, zanikających oraz odbioru warunkowego i końcowego robót, sprawdzanie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów wymaganych do odbioru; 4.32 Poświadczenie terminu zakończenia robót; 4.33 Sprawdzanie i przekazywanie ZAMAWIAJĄCEMU wszelkich raportów, akt, certyfikatów i innych dokumentów przygotowanych przez Wykonawcę robót po zakończeniu robót; 4.34 Doradzanie ZAMAWIAJĄCEMU w zakresie roszczeń i sporów z Wykonawcą robót oraz w zakresie problemów mogących się pojawić podczas prowadzenia robót budowlanych; 4.35 Powiadomienie ZAMAWIAJĄCEGO o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót oraz rozbieżnościach miedzy dokumentacją ZAMAWIAJACEGO a stanem faktycznym na terenie budowy; 4.36 Rozlicznie umowy o roboty budowlane w przypadku jej zakończenia lub w przypadku wypowiedzenia jej Wykonawcy robót; 4.37 Przeprowadzenie końcowej inspekcji przed odbiorem końcowym oraz przygotowanie listy wad oraz innych brakujących dokumentów, które miały być złożone zgodnie z umowa przez Wykonawcę robót; 4.38 Zweryfikowanie i zatwierdzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej a następnie dostarczenie jej do ZAMAWIAJĄCEGO wraz z dokumentacja związaną z nadzorowaną budową (łącznie z inwentaryzacją geodezyjną) w formie ustalonej z ZAMAWIAJĄCYM; 4.39 Współdziałanie z Wykonawcą robót i ZAMAWIAJĄCYM w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie; 4.40 Opiniowanie i wskazywanie sposobu załatwienia wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją zadania; 4.41 Prowadzenie dokumentacji fotograficznej budowy (w formie cyfrowej) i załączanie jej do operatu kolaudacyjnego`. 5. WYKONAWCA może wnioskować do zamawiającego o: 5.1 Wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej; 5.2 Zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku, gdy Wykonawca robót nie usunie ich w wyznaczonym terminie; 5.3 Przeprowadzenie niezbędnych badań i pomiarów lub ekspertyz przez niezależnych inspektorów, rzeczoznawców i laboratoria; 5.4 Zmianę w harmonogramie rzeczowo-finansowym robót oraz zmianę terminu zakończenia robót w umowie z Wykonawcą robót; 5.5 Konieczność zlecania wykonania robót dodatkowych i zamówień dodatkowych; 6.W przypadku wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego WYKONAWCA jest upoważniony i zobowiązany do: 6.1 Bezzwłocznego pisemnego powiadomienia ZAMAWIAJĄCEGO o wystąpieniu konieczności zamówień dodatkowych; 6.2 Przygotowania dla zamawiającego protokołu sporządzanego przy udziale przedstawicieli Wykonawcy robót, nadzoru autorskiego zawierającego opis powstałych problemów technicznych, koniecznych zmian w dokumentacji projektowej, opis robót niezbędnych do zamówień dodatkowych; 6.3 Przedstawienie ZAMAWIAJĄCEMU sprawdzonej kalkulacji kosztów Wykonawcy robót na wykonanie zamówień dodatkowych; 6.4 Wydanie polecenia wykonania zamówień dodatkowych wyłącznie po uzyskaniu akceptacji ZAMAWIAJĄCEGO. Zamówienie dodatkowe udzielane będzie przez ZAMAWIAJĄCEGO zgodnie z ustawą – Prawo Zamówień Publicznych. 7. Na etapie zakończenia robót budowlanych WYKONAWCA jest zobowiązany do: 7.1 Uczestnictwa w odbiorze robót i sporządzanie protokołu odbioru końcowego lub warunkowego; 7.2 Przygotowania rozliczenia rzeczowego i końcowego z realizacji umowy na roboty budowlane; 7.3 Dokonywania inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami związanymi z usunięciem wad przez cały okres trwania gwarancji; 7.4 Odbiór wykonywanych robót związanych z usunięciem wad i pisemne poświadczenie tego faktu przez cały okres trwania gwarancji; 7.5 Wspieranie ZAMAWIAJĄCEGO w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów. 8. Do obowiązków WYKONAWCY należy przygotowanie ZAMAWIAJĄCEMU następujących dokumentów: 8.1 Na żądanie ZAMAWIAJĄCEGO okresowych sprawozdań z realizacji robót budowlanych; 8.2 Po zakończeniu robót, a przed odbiorem końcowym WYKONAWCA przedłoży ZAMAWIAJĄCEMU kompletną dokumentacje powykonawczą tzw. Operat kolaudacyjny zawierający między innymi takie dokumenty jak: - dokumentację powykonawczą - sprawozdanie techniczne końcowe, - protokoły z narad dot. budowy, - inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, - dziennik budowy - odbiory robót zamierzonych i dodatkowych, - aprobaty techniczne, atesty i deklaracje zgodności, świadectwa jakości itp., - inne dokumenty dotyczące budowy, - rozlicznie finansowe robót budowlano-montażowych, 8.3 Rozliczenie finansowe zadania inwestycyjnego. 9. Wykonawca zobowiązany jest do uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych i kontrolnych przeprowadzonych przez jednostki konsultujące inwestycje oraz w rozliczeniu finansowym inwestycji z jednostką udzielającą pomoc finansową ZAMAWIAJĄCEMU bez oddzielnego wynagrodzenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach