Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego w branży drogowej dla inwestycji pn. ,,Poprawa jakości i bezpieczeństwa komunikacji pieszej w obrębie ul. Poznańskiej - modernizacja chodnika,, ,,Poprawa jakości i bezpieczeństwa komunikacji pieszej w obrębie ul. Głogowskiej - modernizacja chodnika,,

Gmina Góra ogłasza przetarg

  • Adres: 56-200 Góra, ul. Mickiewicza 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 065 5443644 , fax. 065/543-26-58
  • Data zamieszczenia: 2011-09-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Góra
    ul. Mickiewicza 1 1
    56-200 Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 065 5443644, fax. 065/543-26-58
    REGON: 41105066900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gora.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego w branży drogowej dla inwestycji pn. ,,Poprawa jakości i bezpieczeństwa komunikacji pieszej w obrębie ul. Poznańskiej - modernizacja chodnika,, ,,Poprawa jakości i bezpieczeństwa komunikacji pieszej w obrębie ul. Głogowskiej - modernizacja chodnika,,
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego w branży drogowej dla inwestycji pn. ,,Poprawa jakości i bezpieczeństwa komunikacji pieszej w obrębie ul. Poznańskiej - modernizacja chodnika,, ,,Poprawa jakości i bezpieczeństwa komunikacji pieszej w obrębie ul. Głogowskiej - modernizacja chodnika,,. a) Zakres planowanych robót obejmuje: Inwestycja zlokalizowana na działce nr 740/1. Zakres obejmuje modernizację chodnika od istniejącego chodnika w ul. Głogowskiej do istniejącego chodnika w ul. Podwale. Długość modernizowanego chodnika - ok. 40 m, zbudowany z płytek chodnikowych o wym. 35x35x5 cm -98m2. Na trasie modernizowanego chodnika przebiega siec teletechniczna. Istniejąca nawierzchnia chodnika zostanie przebudowana na nawierzchnię z kostki betonowej typu HOLLAND koloru szarego gr. 6 cm w nawiązaniu do istniejącej nawierzchni chodnika w ul. Podwale i ul. Głogowskiej. Nawierzchnia modernizowanego chodnika : - warstwa ścieralna - 11 cm : kostka betonowa wibroprasowana gr. 6 cm w kolorze szarym typu HOLLAND - 98 m2, na podsypce piaskowo-cementowej gr. 5 cm, - podbudowa pomocnicza -15 cm: warstwa gruntów stabilizowanych cementem o Rm=1,5 MPa Grubość konstrukcji nawierzchni - 26 cm. Charakterystyka inwestycji - podstawowe parametry techniczne: -szer. chodnika zmienna 2,5 - 2,85 m, -przekrój poprzeczny - chodnik - pochylenie poprzeczne do środka 2%, -przekrój podłużny - przyjęto dostosowując do rzędnych istniejących wejść do budynku oraz do istniejących rzędnych chodnika w ul. Podwale i chodnika w ul. Głogowskiej, - nawierzchnia -chodnik -kostka bet. gr. 6 cm typu HOLLAND w kolorze szarym w nawiązaniu do istniejącej nawierzchni chodnika w ul. Podwale i ul. Głogowskiej- 98 m2 b) ,,Poprawa jakości i bezpieczeństwa komunikacji pieszej w obrębie ul. Poznańskiej - modernizacja chodnika,, Inwestycja zlokalizowana na działce nr 2055/2. Zakres obejmuje modernizację chodnika w pasie drogowym ul. Poznańskiej, od skrzyżowania ulic Poznańska -Herbsta Augusta do skrzyżowania ulic Poznańska-Dworcowa. Ulica Poznańska jest droga gminną. Długość odcinka do przebudowy ok. 90m. W ramach inwestycji zaplanowano także przebudowę istniejącej nawierzchni zjazdów. Ulica Poznańska posiada jezdnie o nawierzchni bitumicznej, obustronne chodniki oraz zjazdy na posesje. Chodnik po stronie północnej jezdni, zbudowany z płytek chodnikowych, jest oddzielony od jezdni pasem zieleni. Nawierzchnie zjazdów na posesje są zbudowane z trylinki. Nawierzchnia chodnika i nawierzchnie zjazdów są w stanie zadowalającym. Po stronie południowej jezdni ul. Poznańskiej nawierzchni chodnika, zbudowanego z płytek chodnikowych, jest w stanie złym. Nawierzchnie zjazdów na posesje, zbudowane z płyt chodnikowych i trylinki, są również w stanie złym. Na trasie modernizowanego chodnika przebiega siec teletechniczna. Nawierzchnia modernizowanego chodnika : - warstwa ścieralna - 11 cm : kostka betonowa wibroprasowana gr. 6 cm w kolorze szarym typu DOMINO - 130 m2, na podsypce piaskowo-cementowej gr. 5 cm, - podbudowa pomocnicza -15 cm: warstwa gruntów stabilizowanych cementem o Rm=1,5 MPa Grubość konstrukcji nawierzchni - 26 cm. Nawierzchnia przebudowywanych zjazdów na posesję: -warstwa ścieralna:11 cm: kostka betonowa wibroprasowana gr. 8 cm w kolorze czerwonym typu DOMINO 72m2 na podsypce piaskowo-cementowej gr. 3 cm. -podbudowa zasadnicza:15 cm, podbudowa z betonu B 7,5 -podbudowa pomocnicza:15 cm, warstwa gruntów stabilizowanych cementem o Rm=1,5MPa. Charakterystyka inwestycji - podstawowe parametry techniczne: -szer. chodnika przyjezdni na całej długości równa 2m, -szer. zjazdów dostosowana do szerokości istniejących bram wjazdowych, -przekrój poprzeczny - chodnik - pochylenie poprzeczne w kierunku jezdni 0,5-3%, zjazdy - pochylenie poprzeczne na szerokości chodnika w kierunku jezdni 0,5-3% na szerokości pasa zieleni 0,5-10%, -przekrój podłużny - przyjęto dostosowując do rzędnych istniejących ul. Poznańskiej oraz do istniejących rzędnych bram wjazdowych, - nawierzchnia -chodnik -kostka bet. gr. 6 cm typu DOMINO w kolorze szarym 130m2, zjazdy na posesje - kostka betonowa zwykła gr. 8 cm w kolorze czerwonym typu DOMINO 72m2. Projekt uwzględnia modernizacje chodnika po stronie południowej ul. Poznańskiej. Istniejąca nawierzchnia chodnika zostanie przebudowana na nawierzchnie z kostki betonowej koloru szarego gr. 6cm typu DOMINO, w nawiązaniu do istniejącej nawierzchni w ul. Dworcowej. Nawierzchnia chodnika od strony pasa zieleni ograniczona obrzeżem chodnikowym 8x30 cm na podsypce piaskowo-cementowej. Szerokość chodnika na całej długości równa 2,00m. Pozostała powierzchnia w kierunku południowym do granicy pasa drogowego zostanie uzupełniona humusem i obsiana trawa. Istniejąca nawierzchnia zjazdów zostanie przebudowana na nawierzchnie z kostki betonowej koloru czerwonego typu DOMINO gr. 8 cm. Na długości modernizacji chodnika zakłada sie wbudowanie nowego krawężnika 15x30cm na ławie betonowej z oporem wyniesionym do 12 cm, na zjazdach obniżony do 4cm. ZJAZDY NA POSESJE W miejscu istniejących zjazdów na posesje przewidziano przebudowę istniejącej nawierzchni. Szerokość zjazdów dostosowano do szerokości istniejących bram wjazdowych oraz w nawiązaniu do istniejących rzędnych wysokościowych. Nawierzchnia zjazdów z kostki betonowej koloru czerwonego typu DOMINO gr. 8 cm, w nawiązaniu do istniejących zjazdów w ul. Dworcowej. Nawierzchnia zjazdów ograniczona opornikiem drogowym 12x25cm na ławie betonowej, obniżonym do 1cm. Skosy wjazdowe 2m:2m Materiały udostępniono na stronie Zamawiającego: www.bip.gora.com.pl w zakładce zamówienia publiczne w ogłoszeniu na roboty budowlane: ,, Poprawa jakości i bezpieczeństwa komunikacji pieszej w obrębie ul. Poznańskiej - modernizacja chodnika,, ,, Poprawa jakości i bezpieczeństwa komunikacji pieszej w obrębie ul. Głogowskiej - modernizacja chodnika,,. b) Zakres rzeczowy nadzoru inwestorskiego, stanowiącego przedmiot postępowania obejmuje nadzór nad wykonaniem robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową. Szczegółowy zakres robót zawiera dokumentacja projektowa stanowiąca integralną część SIWZ. Dokładny zakres obowiązków inspektorów nadzoru opisano w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) i w aktach wykonawczych oraz projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. 3.2. Do podstawowych obowiązków i praw Wykonawcy należy m.in.; a) sprawowanie funkcji nadzoru inwestorskiego dla całego procesu inwestycyjnego, w zakresie wynikającym z przepisów Prawa budowlanego (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz przepisów wykonawczych, b) pełna znajomość dokumentacji projektowej przedmiotowych zadań inwestycyjnych, (Wykonawca nie wprowadzi jakichkolwiek zmian dotyczących rodzaju i ilości robót bez pisemnego polecenia Zamawiającego) oraz umowy z Wykonawcą robót budowlanych, projekt umowy zawarto w ogłoszeniu o zamówieniu na roboty budowlane: www.bip.gora.com.pl. c) odpowiedzialność za koordynację realizacji zadania pn. ,,Poprawa jakości i bezpieczeństwa komunikacji pieszej w obrębie ul. Poznańskiej - modernizacja chodnika,,; ,,Poprawa jakości i bezpieczeństwa komunikacji pieszej w obrębie ul. Głogowskiej - modernizacja chodnika,, i nadzór nad prawidłowym przebiegiem robót zgodnie z umową na roboty, d) realizowanie obowiązków i zadań nadzoru inwestorskiego w okresie gwarancyjnym na roboty budowlane. W czasie trwania okresu gwarancyjnego Wykonawca będzie dokonywał systematycznych przeglądów robót objętych umową na roboty, przyjmował zgłoszenia dotyczące wad i usterek zaistniałych w okresie gwarancyjnym, zgłaszał do Wykonawcy robót zaistniałe wady i usterki oraz ustalenia dotyczące terminów ich usuwania, nadzorował realizację robót związanych z usuwaniem wad i usterek zaistniałych w okresie gwarancyjnym i poświadczał ich wykonanie. e) współuczestniczenie w rozliczeniu budowy w zakresie finansowym i rzeczowym. f) protokolarne przekazywanie placu budowy Wykonawcy robót budowlanych. g) zaopiniowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BiOZ przekazanego przez Wykonawcę robót Zamawiającemu. h) pełnienie nadzoru inwestorskiego poprzez bieżący nadzór i kontrolę techniczną nad realizacją robót, w sposób umożliwiający ocenę prawidłowości i zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową, STWiORB, zasadami sztuki budowlanej, właściwymi normami i przepisami prawa oraz interesem Zamawiającego. i) analiza dokumentacji projektowej, uzgodnień oraz decyzji w celu zidentyfikowania problemów i podjęcia działań zaradczych - informowanie Zamawiającego o problemach. j) rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej w toku prowadzonych robót, a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu , k) egzekwowanie od projektanta uzupełnień lub poprawek dokumentacji w trakcie realizacji robót w przypadku ujawnienia wad tej dokumentacji, l) sprawdzanie kwalifikacji oraz uprawnień do prowadzenia prac budowlanych osób zatrudnionych przez Wykonawcę robót, ł) kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla procesu budowlanego oraz wyceny robót, m) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, n) sprawdzenie posiadania przez Kierownika budowy odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań, certyfikatów) dotyczących dostarczonych elementów prefabrykowanych i innych wyrobów oraz dokonanie ich oceny jakości na placu budowy przed ich wbudowaniem, Inspektor Nadzoru sprawdza i zatwierdza daną partię materiałów przeznaczonych przez Wykonawcę robót do wbudowania. o) uczestniczenie przy przeprowadzaniu prób, pomiarów i sprawdzeń, odbiorów technicznych instalacji, urządzeń technicznych, m) odbiór i sprawdzanie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających - Inspektor Nadzoru potwierdza ich prawidłowość wykonania wpisem do dziennika budowy, p) uczestniczenie w odbiorach inwestycji (Inspektor Nadzoru potwierdza faktycznie wykonane roboty, potwierdza usunięcie wad) - przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowego obiektu i przekazaniu go do użytkowania, r) sprawdzanie kompletności i zatwierdzenie przedstawionej przez Wykonawcę robót całościowej dokumentacji powykonawczej niezbędnej do przeprowadzenia odbioru końcowego inwestycji, s) potwierdzenie faktycznie wykonanego zakresu robót jako podstaw do fakturowania częściowego robót budowlanych, a także akceptowanie i zatwierdzanie faktur częściowych (w przypadku, gdy określono taki sposób rozliczenia z wykonawcą robót budowlanych) i faktury końcowej, po uprzedniej kontroli, weryfikacji i analizie prawidłowości zafakturowania wykonanych robót, t) dostarczanie wszelkich informacji związanych z postępem prac, niezbędnych dla prawidłowego rozliczenia przez Zamawiającego. u) opracowywanie wniosków na ewentualne zmiany w zakresach robót. Wykonawca nie jest umocowany do samodzielnego podejmowania decyzji w zakresie powyższego. w) udział w spotkaniach koordynacyjnych organizowanych przez Zamawiającego w sprawach dotyczących realizacji robót budowlanych, a także inicjowanie i prowadzenie takich spotkań, jeżeli zachodzi taka konieczność. Z ustaleń w trakcie spotkania zostanie sporządzony protokół ustaleń. x) kontrola realizacji przez Wykonawcę robót obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót, w)wykonywanie wszystkich innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji inwestycji i do zabezpieczenia interesu Zamawiającego. 3.3.W ramach pełnionego nadzoru inwestorskiego Wykonawca ma prawo: a) wydawać kierownikowi budowy potwierdzone wpisem do dziennika budowy polecenia dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych. b)żądać od Kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. c)żądać od Kierownika budowy zawieszenia prowadzenia robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja może spowodować znaczne straty materialne. 3.4.Inspektor zobowiązuje się zawiadamiać Inwestora niezwłocznie o zaistniałych na budowie nieprawidłowościach. 3.5.Dokładny zakres obowiązków opisano w ustawie Prawo budowlane i w aktach wykonawczych, projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 45 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W postępowaniu nie ustanowiono obowiązku wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gora.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach