Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn. "Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów w miejscowości Kaliska"

Gmina Kaliska ogłasza przetarg

  • Adres: 83-260 Kaliska, ul. Nowowiejska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 585 889 201 , fax. 585 889 206
  • Data zamieszczenia: 2019-07-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kaliska
    ul. Nowowiejska 2
    83-260 Kaliska, woj. pomorskie
    tel. 585 889 201, fax. 585 889 206
    REGON: 19167569800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kaliska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn. "Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów w miejscowości Kaliska"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest PEŁNIENIE NADZORU INWESTORSKIEGO NAD REALIZACJĄ INWESTYCJI pn.: Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w miejscowości Kaliska. realizowanego w ramach w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 11 Środowisko, Działania 11.2 Gospodarka odpadami współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. W/w postępowanie będzie prowadzone zgodnie z polskim Prawem Budowlanym, tj. w szczególności ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn.zm.) Zamawiający udostępni Wykonawcy (Nadzorowi) wszelkie posiadane opracowania dokumentacji dot. nadzorowanej inwestycji. I. Zadania Wykonawcy przed oraz w trakcie realizacji robót budowlanych: 1. Podstawowym zadaniem Wykonawcy jest dopilnowanie zgodności przebiegu robót budowlanych z umową na roboty budowlane, zawartą pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą Robót Budowlanych. 2. Reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją wykonawczą, przepisami prawa i wiedzy technicznej w tym zakresie. 3. Sprawowanie bieżącej kontroli terminowości i zgodności wykonywania robót przez Wykonawcę i podwykonawców z harmonogramem rzeczowo- finansowy. 4. Sprawdzanie, jakości wykonywanych robót i wbudowywanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wadliwych wyrobów budowlanych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie. 5. Sprawdzenie zgodności dokumentacji projektowej z programem funkcjonalno-użytkowym. 6. Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń i sprawdzanie kosztorysów robót dodatkowych lub zamiennych. 7. Kontrola dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych, materiałów, atestów i certyfikatów. 8. W przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych nieprzewidzianych umową zawartą z wykonawcą robót, zamiennych, ewentualnie zaniechania wykonania pewnych robót, inspektor nadzoru powinien niezwłocznie zawiadomić o tym Zamawiającego, a także przygotować i przedstawić do zatwierdzenia Zamawiającemu stosowny protokół konieczności wykonania robót dodatkowych, zamiennych bądź robót zaniechanych. 9. Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach, rozruchach, odbiorach technicznych instalacji (potwierdzone protokołami), urządzeń technicznych i przewodów kominowych, (jeżeli dotyczy) oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania. 10. Kontrola zgodności zakresu wykonywanych robót montażowych z opisami technicznymi oraz warunkami umowy z Wykonawcą robót montażowych. 11. Rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii rzeczoznawców oraz bieżące rozwiązywanie problemów technicznych budowy we wszystkich branżach występujących przy realizacji przedmiotu umowy. 12. Kontrola usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót budowlanych lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych w formie notatek służbowych. 13. Na żądanie Zamawiającego składanie pisemnych informacji z przebiegu prac montażowych. 14. Ustalania z Zamawiającym i z Beneficjentem zakresu i wartości robót dodatkowych. 15. Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego, do odbioru końcowego wszystkich instalacji w ramach inwestycji, będzie należało również: a. dokonywanie systematycznych przeglądów zrealizowanych robót, b. zgłaszanie Wykonawcy robót zaistniałych wad i ustalanie z nim terminów ich usuwania, c. sprawdzenie kompletności i prawidłowości dokumentów przedstawionych przez Wykonawcę robót. 16. Uczestnictwo w odbiorach realizowanych indywidualnie po wykonaniu zestawu, częściowo w zakresie umowy z Wykonawcą oraz końcowo po zakończeniu całości zadania. 17. Podejmowanie decyzji dotyczących odbiorów robót po zgłoszeniu przez Wykonawcę robót gotowości do odbioru, inspektor jest zobowiązany do odbioru instalacji zgłoszonej przez Wykonawcę w terminie do 14 dni roboczych. 18. W ramach uprawnień wynikających z prawa budowlanego - podejmowanie decyzji o prowadzeniu robót budowlanych lub ich wstrzymaniu, w szczególności w przypadku stwierdzenia ich prowadzenia niezgodnie z umową oraz przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. 19. Kontrolowanie jakości stosowanych wyrobów budowlanych w rozumieniu art. 10 prawa budowlanego, żądanie przeprowadzenia dodatkowych badań jakościowych wyrobów budowlanych w sytuacjach przewidzianych przepisami prawa, oraz obowiązkowe sprawdzenie przedstawionych przez Wykonawcę certyfikatów i deklaracji zgodności materiałów przed ich wbudowaniem, zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych. 20. Akceptację materiałów przewidzianych do wbudowania w inwestycji dostarczonych przez Wykonawcę. 21. Wykonywanie badań sprawdzających jakość wykonanych robót. 22. Potwierdzanie wykonanych robót jako podstawy do sporządzenia faktury przez Wykonawcę celem zapłaty wynagrodzenia. 23. Poświadczenie terminu zakończenia robót. 24. Kontrolowanie zabezpieczenia przez Wykonawcę terenu budowy w przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron. 25. Rozliczenie umowy w przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron. 26. Uczestniczenie przy przeprowadzaniu prób, pomiarów i sprawdzeń, wykonywanych w związku z realizowaną inwestycją. 27. Koordynowanie robót w poszczególnych branżach. 28. Kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budowy przez Wykonawcę robót budowlanych i dokonywanie w nim wpisów dotyczących wszystkich okoliczności mających znaczenie dla prowadzenia właściwego procesu budowlanego. 29. Analizowanie i sugerowanie wszelkich zmian w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że są one niezbędne do prawidłowej realizacji nadzorowanej inwestycji. 30. Analizowanie wszystkich decyzji administracyjnych i dokumentów, wystawionych dla potrzeb realizacji robót budowlanych (warunków, uzgodnień, postanowień, poleceń, itp.) oraz zapewnienie spełnienia stawianych w nich wymagań. 31. Dokładne zapoznanie się i analiza dokumentacji projektowej dla przedmiotowej inwestycji. 32. W przypadku stwierdzenia błędów w w/w dokumentacji – propozycja ewentualnych koniecznych zmian (rozwiązań) oraz nadzór nad wykonaniem dokumentacji projektowej zamiennej. 33. Sprawdzenie posiadania i przedłożenie Zamawiającemu wymaganych ubezpieczeń i gwarancji, które winien posiadać Wykonawca Robót Budowlanych. 34. Współpraca z Zamawiającym w procedurze powiadomienia odpowiednich organów nadzoru budowlanego o rozpoczęciu robót budowlanych, zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę – przygotowanie wszystkich załączników niezbędnych w niniejszej procedurze. 35. Zatwierdzanie przy udziale Zamawiającego i po uzyskaniu jego akceptacji przedstawionych przez Wykonawcę Robót Budowlanych dokumentów, określających sposób prowadzenia robót (technologia), harmonogramów rzeczowo-finansowych, planu zapewnienia jakości, planu BIOZ oraz pozostałych, wymaganych zgodnie z ustawą – prawo budowlane. 36. Informowanie Zamawiającego o ewentualnych wadach dokumentacji projektowej, ujawnionych w trakcie realizacji robót budowlanych, w terminach umożliwiających ich usunięcie przez autorów tej dokumentacji z zachowaniem terminów zakończenia poszczególnych elementów robót, nie dopuszczając do ich opóźnienia. 37. Zatwierdzanie – po uprzednim uzyskaniu zgody Zamawiającego – zmian zaproponowanych przez Wykonawcę Robót Budowlanych, Podwykonawców i osób wskazanych do realizacji robót. 38. Sprawdzanie wykonania robót budowlanych i powiadamianie Wykonawcy Robót Budowlanych o wykrytych wadach oraz poświadczanie usunięcia wad przez Wykonawcę, a także ustalanie rodzaju i zakresu prac koniecznych do usunięcia wykrytych wad. 39. Nadzór nad postępem robót budowlanych pod względem technicznym, jakościowym, finansowym, organizacyjnym, formalnym i terminowym, 40. Inspektorzy Nadzoru, wchodzący w skład Nadzoru, powinni być obecni na budowie i przebywać tam tak długo, jak tego wymaga skuteczność prowadzonego Nadzoru. Zamawiający oczekuje od Wykonawcy zapewnienia tygodniowo takiej ilości pobytów na budowie przynajmniej jednego z Inspektorów Nadzoru, jaka została określona w ofercie Wykonawcy. W czasie każdorazowego pobytu każdy Inspektor Nadzoru ma obowiązek dokonania przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzenia swojej obecności i dokonanych czynności w zakresie powierzonych mu obowiązków stosownym wpisem w dzienniku budowy lub w protokole lub notatce, przy zastrzeżeniu, że notatka i protokół, o którym mowa powyżej winna być spisana i podpisana przy udziale Zamawiającego. 41. Współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień umowy na roboty budowlane, w tym określanie punktów krytycznych umowy, zapewnienia wdrażania procedur jakościowych, przygotowanie i aktualizacja planów i harmonogramów oraz wszelkich innych dokumentów, których przygotowanie okaże się konieczne. 42. Odbiory częściowe robót budowlanych, w tym robót zanikających i ulegających zakryciu, oraz przeprowadzanie niezbędnych przeglądów międzyoperacyjnych w trakcie trwania robót budowlanych, z udziałem Zamawiającego. 43. Ocena i weryfikacja robót dodatkowych i zamiennych – jeśli zaistnieje taka konieczność, ściśle uzasadniona przez Wykonawcę robót budowlanych – w zakresie finansowym i rzeczowym oraz przedłożenie ich do wiadomości Zamawiającego, który podejmie w tym zakresie decyzję ostateczną. 44. Sprawdzanie i akceptacja przejściowych i końcowych oświadczeń Wykonawcy robót budowlanych o wykonaniu robót i przygotowanie odpowiednich dokumentów do płatności, w tym oświadczeń podwykonawców o braku zaległości w płatnościach od Wykonawcy robót budowlanych. 45. Sprawdzanie i akceptacja faktur VAT wystawionych przez Wykonawcę robót budowlanych, których płatność realizowana będzie przez Zamawiającego zgodnie z zapisami umowy na roboty budowlane. 46. Prowadzenie dokumentacji fotograficznej z przebiegu realizacji robót budowlanych, w odstępstwach czasowych uzgodnionych z Zamawiającym, w ilości niezbędnej do dokumentowania postępu robót, w formie zdjęć cyfrowych i/lub filmów. Zdjęcia i/lub filmy będą szczegółowo opisane (z zamieszczoną datą i godziną) oraz zarchiwizowane w formie elektronicznej. 47. Organizowanie narad na terenie budowy w odstępach czasowych określonych wspólnie z Zamawiającym, przynajmniej 1 raz w tygodniu lub na wniosek Zamawiającego, oraz sporządzanie protokołów z tych narad, które będą następnie przekazywane wszystkim ich uczestnikom. 48. Obsługa kontroli (w tym organizacja spotkań roboczych) przeprowadzanych w trakcie realizacji inwestycji, w zakresie swoich praw i obowiązków. 49. Udzielanie Wykonawcy robót budowlanych wszelkiej pomocy w zakresie uzyskiwania wszelkich koniecznych dokumentów i pozwoleń, tj. weryfikacja przygotowanych dokumentów, wniosków, sprawdzania ich kompletności, itp. 50. Udział wspólnie z Zamawiającym w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich, które wystąpiły w trakcie prowadzenia robót budowlanych. 51. Udział w rozstrzyganiu ewentualnych sporów, jakie mogą wystąpić pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą robót budowlanych. 52. Doradztwo, opiniowanie, wydawanie ekspertyz, udział w spotkaniach (posiedzeniach) w charakterze konsultanta. 53. Podejmowanie (wspólnie z Zamawiającym) decyzji o wstrzymaniu robót budowlanych realizowanych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy na roboty budowlane. 54. Nadzór nad zabezpieczeniem przez Wykonawcę robót budowlanych placu budowy w przypadku wstrzymania robót. 55. Rozliczenie umowy na roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia. 56. Nadzór oraz sprawdzanie, weryfikacja i akceptacja wyników wszystkich prób i rozruchów, co umożliwi Zamawiającemu prawidłowe przyjęcie ukończonych robót budowlanych oraz wykonanych sieci, obiektów i urządzeń do eksploatacji. 57. Sprawdzenie dokumentacji powykonawczej, sporządzonej przez Wykonawcę robót budowlanych, zatwierdzenie oraz przekazanie jej Zamawiającemu w formie i ilości wcześniej z nim ustalonej. 58. Udział w procedurze uzyskania wymaganych pozwoleń na użytkowanie obiektów wspólnie z Zamawiającym. II. Zadania Wykonawcy po zakończeniu realizacji robót budowlanych: 1. Odbiór końcowy robót budowlanych, w tym przygotowanie wszelkich dokumentów, jakie potrzebne będą w trakcie pracy komisji odbioru końcowego, powołanej przez Zamawiającego, wraz z przygotowaniem protokołów odbioru robót. 2. Przygotowanie dokumentów niezbędnych do sporządzenia dowodów OT. 3. Sporządzenie harmonogramu oraz prowadzenie i raportowanie przeglądów gwarancyjnych, zgodnie z warunkami nadzorowanej umowy na roboty budowlane. 4. Rekomendowanie zwrotu gwarancji wykonania robót. 5. Zapewnienie stałego nadzoru w okresie zgłaszania wad. 6. Sprawdzenie świadectwa gwarancji wykonanych robót wystawionego przez Wykonawcę robót budowlanych oraz innych dokumentów dotyczących procedur zakończenia inwestycji, zgodnie z warunkami nadzorowanej umowy na roboty budowlane. III. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia powinien realizować również wszystkie inne polecenia i zarządzenia Zamawiającego, nie wymienione w powyższym zakresie zadań, które będą niezbędne do prawidłowej i rzetelnej realizacji inwestycji i zabezpieczenia interesów Zamawiającego. IV. Ponadto: 1. Wykonawca nie posiada upoważnienia do zwolnienia Wykonawcy robót budowlanych z jakichkolwiek obowiązków czy odpowiedzialności wynikających z umowy na roboty budowlane. 2. Wykonawca nie posiada upoważnienia do przyznania jakiejkolwiek części robót innemu Wykonawcy robót budowlanych niż wyłoniony w postępowaniu przetargowym na dane zadanie. 3. Wykonawca ma prawo do zaproponowania zmian w trakcie trwania danego zadania, które w jego opinii są potrzebne i właściwe dla prawidłowej realizacji inwestycji. 4. Wykonawca zobowiązany jest posiadać obowiązującą umowę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności i prowadzonej usługi nadzoru nad robotami budowlanymi, stanowiącej przedmiot niniejszej umowy, zgodnie z wymogami określonymi w SIWZ i przekazać Zamawiającemu potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię w/w polisy. Nie wywiązanie się z tego obowiązku może stanowić podstawę do odstąpienia Zamawiającego od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Na każde wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć dowody dotrzymywania warunków umowy ubezpieczenia przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy, w tym dowody opłacania składek. Brak ciągłości umowy ubezpieczenia, w tym niezapłacenie należnych składek, może stanowić dla Zamawiającego, według własnego wyboru i bez utraty innych praw i środków zaradczych, podstawę do odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 5. Przyjmuje się, że w ofercie cenowej Wykonawcy zostały uwzględnione wszystkie warunki i okoliczności ujęte w dokumentacji projektowej, jak również wymagania Zamawiającego określone w SIWZ i umowie oraz inne, zapewniające prawidłową realizację przedmiotowego zamówienia. 6. Zadanie inwestycyjne będzie nadzorowane zgodnie z polskim prawem budowlanym. 7. Wykonawca usługi może dokonać wizji lokalnej miejsca nadzorowanych robót budowlanych w celu uzyskania informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca. 8. Nazw materiałów, urządzeń lub producentów, które mogą pojawiać się w dokumentacji projektowej nadzorowanego zadania nie należy traktować jako narzuconych bądź sugerowanych przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innego równoważnego (spełniającego wymagania podane w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych) materiału lub urządzenia. 9. Szczegółowa dokumentacja zadania inwestycyjnego podlegającego nadzorowi, zamieszczona jest na stronie internetowej Zamawiającego http://bip.kaliska.pl, w zakładce: Zamówienia publiczne, przetargi oraz do wglądu w siedzibie Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu w wysokości 1 500,00 zł. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Dokument potwierdzający wniesienie wadium musi być załączony do oferty. Dołączenie do oferty dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w Art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 09 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2018r. poz.110 z późn. zm.). 8.6. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, tj. nr rachunku Zamawiającego: 51 8342 0009 4000 0127 2000 0005 Jako tytuł przelewu należy podać: „Wadium do przetargu nieograniczonego – pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn.: Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w miejscowości Kaliska”. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji i/lub poręczenia, gwarancja i/lub poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać m.in. następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji i/lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta i/lub poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej, udzielających gwarancji i/lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) dokładne przytoczenie nazwy (przedmiotu) niniejszego postępowania nadanej przez Zamawiającego, c) precyzyjne określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją i/lub poręczeniem, d) kwotę gwarancji i/lub poręczenia, e) termin ważności gwarancji i/lub poręczenia, f) zobowiązanie gwaranta i/lub poręczyciela do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji i/lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: • Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej; • Wykonawca, którego oferta została wybrana: -odmówił podpisania Umowy na warunkach określonych w ofercie, -nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężnej, dokument w formie umożliwiającej jego wyegzekwowanie należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego lub załączyć do oferty. Dowód wniesienia wadium – dokument potwierdzający wniesienie wadium winien być dołączony do oferty w formie uprawniającej do jego wyegzekwowania, a w przypadku wniesienia go w oryginale zaleca się złożenie go w odrębnej kopercie w celu umożliwienia dokonania zwrotu wadium przez Zamawiającego. Zaleca się skopiowanie tego dokumentu i załączenie jego potwierdzonej kopii jako kolejnej strony oferty. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniądza do oferty – jako jej kolejna strona – należy dołączyć kopię polecenia przelewu. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - formularz oferty ( stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ), - oświadczenie Wykonawcy ( stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ), - zobowiązanie do oddania do dyspozycji zasobów ( stanowiące załącznik nr 5a , – w przypadku gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu) - wykaz podwykonawców ( stanowiący załącznik nr 7, w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom) - Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zgodnie z zał. nr 8 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach