Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Projektu przy realizacji projektu pn.: SilesiaNet - budowa społeczeństwa informacyjnego w subregionie centralnym województwa śląskiego: powiat mikołowski oraz gminy powiatu mikołowskiego (Mikołów, Łaziska Górne, Orzesze, Ornontowice, Wyry).

Zarząd Powiatu Mikołowskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 43-190 Mikołów, ul. Żwirki i Wigury 4a
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (032) 32-48-100, 32-48-125 , fax. (032) 32-48-147, 32-48-132
  • Data zamieszczenia: 2012-02-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Mikołowskiego
    ul. Żwirki i Wigury 4a 4a
    43-190 Mikołów, woj. śląskie
    tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, fax. (032) 32-48-147, 32-48-132
    REGON: 27628477900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mikolowski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Projektu przy realizacji projektu pn.: SilesiaNet - budowa społeczeństwa informacyjnego w subregionie centralnym województwa śląskiego: powiat mikołowski oraz gminy powiatu mikołowskiego (Mikołów, Łaziska Górne, Orzesze, Ornontowice, Wyry).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: pełnienie funkcji Inżyniera Projektu przy realizacji projektu pn.: SilesiaNet - budowa społeczeństwa informacyjnego w subregionie centralnym województwa śląskiego: powiat mikołowski oraz gminy powiatu mikołowskiego (Mikołów, Łaziska Górne, Orzesze, Ornontowice, Wyry), tj. zarządzaniu i rozliczaniu projektu oraz zarządzaniu i nadzorze nad pracami wykonawczymi następujących zakresów: Zakres I - Przygotowawczy, na który składają się: 1) Opracowanie szczegółowej metodyki zarządzania Projektem obejmującej zapewnienie stałego nadzoru i kontroli nad projektem oraz jego realizacją, opracowanie procedur zarządzania projektem, komunikacji, raportowania, zarządzania ryzykiem i odbiorów. 2) Audyt dokumentacji wykonanej na etapie przygotowawczym realizacji Projektu, w tym aktualizacja kosztorysów w celu określenia aktualnej wartości szacunkowej przedmiotu Zamówienia w ramach prowadzonych w projekcie postępowań o udzielenie Zamówienia Publicznego. 3) Opracowanie dokumentacji (w szczególności Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, projektu umowy zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych) dla postępowania o udzielenie zamówienia publicznego niezbędnych do realizacji Projektu: a) wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego i wykonanie robót budowlanych, b) dostawę i instalację urządzeń dla sieci teleinformatycznej; c) utworzenia i poprawnego uruchomienia węzłów sieci; d) promocję projektu; 4) Opracowanie modelu współpracy z Zamawiającym w trakcie realizacji Projektu, 5) Opracowanie dokumentacji do procedury wyboru zarządcy infrastruktury. Zakres II - Przeprowadzenie postępowań wyboru wykonawców projektu i robót budowlanych oraz usług i dostaw. Zakres III - Nadzór nad wykonaniem sieci szkieletowej, na który składają się nadzór nad wykonaniem sieci szkieletowej w tym budową linii światłowodowej, budową węzłów, wyposażeniem węzłów w sprzęt pasywny i aktywny oraz przekazaniem infrastruktury do użytkowania Zamawiającemu. Zakres IV - Nadzór nad wykonaniem sieci dystrybucyjnej, na który składają się nadzór nad wykonaniem sieci dystrybucyjnej w tym budową linii światłowodowej, budową węzłów, wyposażeniem węzłów w sprzęt pasywny i aktywny oraz przekazaniem infrastruktury do użytkowania Zamawiającemu. Zakres V - Rozliczenie końcowe, na który składa się dokonanie rozliczenia końcowego inwestycji z uwzględnieniem rozliczenia i przekazania środków trwałych zgodnie z wytycznymi dla projektów realizowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013. 1.2 Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013, Działanie 2.1 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego. 1.3 Zamawiający mocą podpisanej umowy z Inżynierem przekaże odpowiedzialność oraz pełnomocnictwa do bezpośredniego monitorowania i nadzorowania realizacji robót w zakresie określonym w Programie Funkcjonalno - Użytkowym i Studium Wykonalności a także do współdziałania z Zamawiającym w zakresie prowadzenia rozliczeń i przepływów finansowych według wymagań dla projektów finansowanych z UE. 1.4 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 1. Opracowanie szczegółowej metodyki zarządzania projektem obejmującej zapewnienie stałego nadzoru i kontroli nad projektem oraz jego realizacją, opracowanie procedur zarządzania projektem, komunikacji, raportowania, zarządzania ryzykiem i odbiorów, w tym: a) opracowanie wzorów dokumentów wykorzystywanych w trakcie realizacji Projektu, w tym sprawozdań i protokołów odbioru; b) opracowanie modelu organizacji i zarządzania Projektem. W szczególności model ten powinien obejmować zarządzanie na dwóch poziomach: I poziom - zespół ds. realizacji projektu ze strony Zamawiającego odpowiedzialny za podejmowanie kluczowych decyzji w realizacji Projektu, II poziom - zespoły dziedzinowe: budowlany, telekomunikacyjny, zamówień publicznych, prawny, ds. rozliczenia Projektu. II poziom zarządzania nie powinien przewidywać udziału Zamawiającego; c) opracowanie procesu przekazywania wybudowanej infrastruktury do użytkowania przez Zamawiającego. d) określenie sposobu jego funkcjonowania oraz wymogów związanych z wdrożeniem; e) wdrażanie rozwiązań teleinformatycznych w ramach Projektu; f) identyfikacja obszarów problemowych i ryzykownych w implementacji Projektu oraz zaplanowanie środków zaradczych. 2. Aktualizacja studium wykonalności projektu ze względu na aktualny stan prawny i faktyczny. a) Bieżące doradztwo Zamawiającemu w zakresie metodyki zarządzania projektem w zakresie: 1) organizacji i zarządzania projektem, 2) sposobie jego funkcjonowania oraz wymogów związanych z wdrożeniem, 3) wdrażania rozwiązań teleinformatycznych w ramach projektu, 4) identyfikacji obszarów problemowych i ryzykownych w implementacji projektu oraz zaplanowanie środków zaradczych. b) Pomoc formalno - merytoryczna Zamawiającemu w zakresie ustawy Prawo zamówień publicznych w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: - wybór wykonawcy projektu budowlanego i robót budowlanych, prowadzonych w trybie -zaprojektuj i wybuduj; - wybór wykonawcy na realizację dostaw i instalacji sprzętu teleinformatycznego; - promocję Projektu; 3. Wykonanie audytu Projektu, w tym aktualizacja kosztorysów w celu określenia aktualnej wartości szacunkowej przedmiotu Zamówienia w ramach prowadzonych w projekcie postępowań o udzielenie Zamówienia Publicznego; 4. Przygotowanie dokumentacji do ewentualnego arbitrażu; 5. Kierowanie realizacją umów z wykonawcami robót, dostaw i usług; w następującym zakresie (tj).: 1) opracowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, a w tym: a) wyboru trybu postępowania, b) szczegółowego określenia przedmiotu zamówienia pod względem zgodności z zasadami określonymi prawem zamówień publicznych (etap pracy wymagający współpracy z Zamawiającym oraz autorami Dokumentacji projektowej (określonej w ust.3.3), c) właściwego określenia warunków udziału w postępowaniu w sposób nienaruszający zasady równego traktowania wykonawców oraz uczciwej konkurencji, a jednocześnie pozwalający na wyłonienie kręgu wykonawców dających rękojmię prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, d) właściwego określenia kryteriów oceny ofert aby przy możliwie jak najlepszym bilansie ceny i innych kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia możliwy był wybór oferty najkorzystniejszej, e) sporządzenia projektu (wzoru) umowy w sprawie zamówienia publicznego, 2) czynności związanych z przygotowaniem postępowania, a w tym: a) określenie wspólnie z Zamawiającym szacunkowej wartości zamówienia i metodologii wyliczenia, 3) czynności podejmowanych przez Zamawiającego w toku postępowania, a w tym: a) opracowanie odpowiedzi na wnioski wykonawców o wyjaśnienia treści SIWZ w zakresie formalno-prawnym (etap pracy wymagający współpracy z Zamawiającym oraz autorami Dokumentacji projektowej), b) wskazanie możliwych działań w zakresie postępowania odwoławczego, c) rozstrzyganie innych problemów prawnych pojawiających się w toku postępowania oraz przygotowanie pism i decyzji w tym zakresie, 4) czynności związanych z badaniem i oceną ofert, a w tym: a) pomoc formalno-prawna oraz udział w pracy komisji przetargowej jak również pomoc zespołowi ds. realizacji projektu Zamawiającego na tym etapie postępowania, b) sporządzenie pisemnej oceny formalno-prawnej złożonych ofert oraz opinia w zakresie wyboru najkorzystniejszej oferty (w tym rekomendacje w zakresie akceptacji i ewentualnej informacji o wykluczeniu z postępowania / odrzuceniu oferty). 6. Reprezentacja Zamawiającego w szczególności przed: a) instytucjami krajowymi w związku z postępowaniami prowadzonymi w ramach Projektu (w szczególności przed interesariuszami projektu); b) sądami i organami administracji publicznej, w tym Krajową Izbą Odwoławczą; c) właścicielami gruntów - w zakresie podejmowania działań mediacyjnych dot. ewentualnych odszkodowań oraz uzyskania prawa zajęcia nieruchomości na cele realizacji inwestycji, itd. d) organami gminy w sprawach związanych z realizacją postępowań prowadzonych w ramach Projektu, z wyłączeniem czynności unieważnienia postępowań oraz podpisania umów o udzielenia zamówienia publicznego, e) operatorami telekomunikacyjnymi oraz innymi podmiotami w sprawach związanych z Projektem na podstawie udzielonych przez Zamawiającego pełnomocnictw. 7. Prowadzenie w imieniu Zamawiającego nadzoru od strony organizacyjnej i technicznej na etapie projektowania, wykonawstwa i odbioru prac projektu (w tym pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru) w zakresie: 1) kontroli procesu realizacji całego projektu oraz poszczególnych kontraktów, 2) sprawdzania i uaktualniania harmonogramów realizacji Projektu, 3) na życzenie Zamawiającego wsparcia w zakresie monitorowania przepływów finansowych zgodnie z harmonogramem zadań i robót, 4) kontroli jakości wykonania projektu co do zgodności z założeniami, dokumentacją techniczną i harmonogramem, 5) wydawania opinii, zgód, akceptacji i wniosków na piśmie wg wzorów ustalonych w opracowanej szczegółowej metodyce zarządzania Projektem oraz ich oceny, jednocześnie prowadzenie wszelkich niezbędnych sprawozdań i raportów, 6) przedkładania Zamawiającemu wszystkich raportów, oświadczeń i zapytań dostarczonych przez Wykonawcę robót budowlanych. 7) monitoringu postępów w realizacji Projektu zgodnie z zweryfikowaną dokumentacją, zatwierdzonymi harmonogramami realizacji zadań i robót oraz raportami Inspektorów Nadzoru, 8) wnioskowania: a) w sprawie wprowadzenia niezbędnych zmian w dokumentacji technicznej i uzyskania zgody na zmiany; b) o uzyskanie od projektanta wyjaśnień wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań; c) wnioskowania oraz opiniowania wniosków składanych do rozjemcy dotyczących robót budowlanych. 9) bieżącej współpracy z zespołem ds. realizacji projektu SilesiaNet ze strony Zamawiającego, 10) ustalenia wymagań dotyczących członków zespołu projektowego Wykonawcy, kwalifikacji wykonawców robót i dostawców materiałów, 11) bieżącej współpracy z doradcami Zamawiającego oraz kierownikami projektu ze strony Wykonawcy prac, 12) obsługi prawnej Zamawiającego w zakresie realizacji przedmiotowego Projektu w szczególności dotyczącej prawa budowlanego, prawa własności, prawa koncesyjnego na roboty budowlane i usługi, partnerstwa publiczno - prywatnego oraz przedstawicielstwa procesowego, 13) oceny zgodności robót z projektem budowlanym, 14) poświadczania terminu zakończenia robót. 15) dopilnowania zabezpieczenia przez wykonawcę robót budowlanych terenu budowy w przypadku wypowiedzenia umowy. 16) rozliczania zrealizowanego zakresu projektu, w szczególności zakresu robót budowlanych, w przypadku przerwania jego realizacji przez wykonawcę. 17) dokonywania czynności związanych z przygotowaniem inwestycji do odbioru i przekazania jej w użytkowanie zgodnie przepisami prawa. 18) uczestnictwa w kontrolach przeprowadzanych przez Nadzór Budowlany i inne organy uprawnione do kontroli oraz dopilnowania realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas kontroli. 19) sporządzenia oceny technicznej zrealizowanego projektu. 20) nadzoru nad realizacją warunków ustalonych w decyzji o pozwoleniu na budowę i w decyzjach i uzgodnieniach opiniujących realizację inwestycji. 21) zarządzania procesem przekazania infrastruktury sieciowej do użytkowania. 22) weryfikacji dokumentacji powykonawczej ze stanem faktycznym. 23) udziału w naradach technicznych. 24) aktywnego wspierania Zamawiającego przy rozwiązywaniu problemów i sporów powstałych w czasie realizacji umów z wykonawcami robót budowlanych, dostaw, usług, 25) prowadzenia nadzoru inwestorskiego w wymaganych specjalnościach technicznych: konstrukcyjno-budowlanej, drogowej, elektrycznej, telekomunikacyjnej, informatycznej, 26) uczestniczenia w spotkaniach organizacyjnych w siedzibie Zamawiającego raz w tygodniu, w składzie ze strony Wykonawcy min.: koordynator projektu, inspektor budowlany, inspektor telekomunikacyjny; na 3 dni przed datą spotkania Zamawiający będzie informował jaki skład osobowy jest wymagany, 27) zapewnienia codziennej dyspozycyjności nadzoru na placu budowy oraz w siedzibie Zamawiającego, w ciągu 2h od momentu wezwania (drogą elektroniczną lub faksową), co dotyczy osób ze strony Wykonawcy: koordynator projektu, inspektor budowlany, inspektor telekomunikacyjny. Obecność ma nastąpić w składzie wskazanym w wezwaniu Zamawiającego. 28) udzielania regularnych konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu, 29) opiniowania i monitorowania konsultacji branżowych, realizowanych przez projektanta infrastruktury, 30) zarządzania całym procesem przekazania sieci do użytkownika (w rozumieniu przyłączanej jednostki), 31) przeglądu i opiniowania kompletnej dokumentacji powykonawczej, 32) uczestnictwa w odbiorach poszczególnych etapów prac w tym monitorowania i opiniowania wszelkich testów potwierdzających osiągnięcie wymaganych parametrów i funkcjonalności oraz sporządzeniu uzgodnionych z Zamawiającym protokołów zdawczo - odbiorczych oraz przygotowanie rozliczeń wykonanych prac wraz z koniecznymi do rozliczenia załącznikami. Odbiory końcowe wykonania robót budowlanych, usług i dostaw skutkujące powstaniem zobowiązania finansowego wymagają udziału w tych odbiorach przedstawiciela Zamawiającego. W tym przypadku Inżynier Projektu rekomenduje dokonanie odbioru w oparciu o zebraną dokumentację, 33) współpracy z przedstawicielami Zamawiającego w zakresie rozliczeń Projektu i dostarczanie wszystkich niezbędnych dokumentów dotyczących tych rozliczeń. 34) opiniowania dokumentacji przedkładanej Zamawiającemu do uzgodnienia, 35) weryfikacji dokumentacji projektowo - kosztorysowej dot. realizacji Projektu, 36) przeprowadzania wiążących uzgodnień sposobu postępowania w przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych (w uzgodnieniu z Zamawiającym oraz zarządcą infrastruktury), 37) informowania Zamawiającego o wszystkich faktach mających znaczenie dla realizacji inwestycji, a zwłaszcza o wszystkich zagrożeniach terminu zakończenia robót/dostaw (przesunięcia względem planu bazowego), 38) informowania Zamawiającego o wszystkich występujących oraz przewidywanych problemach oraz proponowanie działań zapobiegawczych i naprawczych, (zidentyfikowanie i opisanie czynników ryzyka oraz planów naprawczych). 39) obsługi okresu gwarancyjnego z tytułu gwarancji i rękojmi udzielonych przez wykonawców robót, dostaw, usług, w okresie gwarancji zgodnym z ofertą Wykonawcy robót, dostaw, usług, jednak nie dłużej niż 5 lat od momentu zakończenia realizacji projektu (moment podpisania protokołu końcowego), 40) organizowania przeglądu organizacyjnego i nadzoru nad usuwaniem stwierdzonych protokolarnie wad i usterek, w okresie gwarancji i rękojmi wynikających z zapisów zawartych w umowach na realizację robót, dostaw, usług, w okresie gwarancji zgodnym z ofertą Wykonawcy robót, dostaw, usług, jednak nie dłużej niż 5 lat od mementu zakończenia realizacji projektu (moment podpisania protokołu końcowego), 41) sporządzania i przechowywania dokumentacji (repozytorium) projektu w okresie realizacji oraz trwałości projektu, 42) sporządzania raportów (sprawozdań) z postępów realizacji Projektu oraz postępów pracy Inżyniera Projektu dla każdego obszaru inwestycyjnego: a) miesięcznych - opracowywanych do 5 dnia miesiąca po zakończeniu miesiąca objętego raportem; b) kwartalnych - opracowywanych do 5 dnia pierwszego miesiąca po zakończeniu każdego kwartału kalendarzowego; c) rocznych - opracowywanych do 5 dnia stycznia po zakończeniu każdego roku kalendarzowego; d) końcowych - opracowywanych dla każdego z obszarów inwestycyjnych w terminie do 15 dni od zakończenia robót budowlanych, instalacji urządzeń aktywnych sieci i innych usług w ramach danego obszaru inwestycyjnego. 43) udzielania regularnych konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu. 44) prowadzenia działań promocyjnych, informacyjnych i edukacyjnych związanych z realizacją zadań inżyniera projektu, 45) wykonywania w razie potrzeby innych czynności i zadań powierzonych przez Zamawiającego, które będą konieczne do prawidłowej realizacji projektu w celu zabezpieczenie interesów Zamawiającego. 8. Realizację zadań w zakresie rozliczenia finansowego i sprawozdawczości dla Projektu z Instytucją Zarządzającą zgodnie z wytycznymi dla projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013.: a. analizowanie i opiniowanie harmonogramów rzeczowo-finansowej realizacji Projektu opracowanych przez wykonawców robót budowlanych, dostaw i usług, a w przypadkach koniecznych dokonanie ich aktualizacji, w konsultacji z tymi wykonawcami a następnie rekomendowanie Zamawiającemu harmonogramu do akceptacji; b. opracowanie harmonogramu płatności dla Instytucji Zarządzającej oraz Zamawiającego, rekomendowanego Zamawiającemu do akceptacji; c. opracowanie formularzy wniosków o płatność wraz z przygotowaniem niezbędnych załączników, w celu rozliczenia wydatków w ramach Projektu oraz uzyskania zaliczek dofinansowania, zgodnie z terminami zapisanymi w harmonogramie płatności; d. opracowanie wniosku o płatność końcową w terminie do 15 dni od dnia zakończenia i odbioru końcowego wszystkich robót budowlanych, dostaw i usług składających się na realizacje Projektu; e. sporządzanie raportów z przebiegu realizacji inwestycji zgodnie z procedurą obowiązującą przy realizacji inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 742641008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 21. Wymagania dotyczące wadium. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 13000 zł (słownie:trzynaścietysięcyzłotych) . Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w ING Bank Śląski, na rachunek: nr 03 1050 1214 1000 0022 9075 1375 Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 20.02.2012 r. do godz.900. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się, tj. zostanie zaksięgowane na rachunku Zamawiającego. Pozostałe formy wadium należy złożyć do depozytu w kasie Starostwa Powiatowego, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, pok. 146, najpóźniej do dnia 20.02.2012 r. do godz.900. W przypadku uchybienia ww. terminom, miejscom, treści lub formie wniesienia wadium, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. W gwarancji nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki opisane w art.46 ust.4a i ust.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zgodnie z art. 46 ust 1 ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.4a art.46 ustawy. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.; Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mikolowski.pl

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach