Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji zadania p.n. Budowa hali sportowej przy Zespole Szkół w Ciosańcu, przeprowadzenie procedury przetargowej, wybór wykonawcy, zarządzanie, kontrola i nadzór nad realizacją zadania inwestycyjnego wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie

Urząd Miejski w Sławie ogłasza przetarg

  • Adres: 67-410 Sława, ul. H. Pobożnego 10
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 68 355 83 10 , fax. 68 355 83 13
  • Data zamieszczenia: 2016-05-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Sławie
    ul. H. Pobożnego 10 10
    67-410 Sława, woj. lubuskie
    tel. 68 355 83 10, fax. 68 355 83 13
    REGON: 00052878700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.slawa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji zadania p.n. Budowa hali sportowej przy Zespole Szkół w Ciosańcu, przeprowadzenie procedury przetargowej, wybór wykonawcy, zarządzanie, kontrola i nadzór nad realizacją zadania inwestycyjnego wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszej SIWZ jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji zadanie p.n. Budowa hali sportowej przy Zespole Szkół w Ciosańcu, przeprowadzenie procedury przetargowej, wybór wykonawcy, zarządzanie, kontrola i nadzór nad realizacją zadania inwestycyjnego wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. 2. Wykonawca oświadcza, że posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, w szczególności posiada wiedzę dotyczącą obowiązujących przepisów prawa. Nadto oświadcza, że posiada doświadczenie oraz możliwości techniczne niezbędne do wykonania przedmiotu niniejszej umowy, w tym także uprawnienia, jeżeli konieczność posiadania uprawnień do wykonywania określonych zadań wynika z obowiązujących przepisów prawa. 3. Zakres niniejszej SIWZ obejmuje w szczególności: 1) opracowanie kompletnej dokumentacji przetargowej, w szczególności Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z dokumentacją niezbędną do sporządzenia ogłoszenia o zamówieniu oraz przeprowadzenie postępowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym przedmiocie, a następnie czynne uczestniczenie w wyborze Wykonawcy, który będzie wykonywał roboty budowlane w ramach inwestycji określonej w ust. 1. 2) efektywną kontrolę wykonywania przez Wykonawcę robót budowlanych zgodnie z przedmiotem zamówienia dotyczącym budowy hali sportowej przy Zespole Szkół w Ciosańcu dofinansowanej w Programie Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Lubuskiego na lata 2016-2018 w oparciu o środki pochodzące z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej; 3) zakończenie robót w wyznaczonym terminie. 4. Zamawiająca oczekuje, że cel - wyłonienie właściwego Wykonawcy robót budowlanych, wykonywanie inwestycji zgodnie z harmonogramem oraz zakończenie i rozliczenie jej w określonym terminie, Inżynier kontraktu osiągnie poprzez: 1) właściwą i profesjonalną organizację i koordynację robót; 2) administrowanie i zarządzanie kontraktami na roboty; 3) monitorowanie postępu pod względem rzeczowym i finansowym; 4) zapewnienie kompletnego i profesjonalnego nadzoru inwestorskiego nad robotami; 5) zapewnienie zgodności realizacji kontraktów na roboty z obowiązującymi przepisami prawa, w tym z Prawem budowlanym oraz wydanymi decyzjami administracyjnymi; 6) skuteczne wyegzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych spełnienia wymagań dotyczących jakości stosowanych materiałów i wykonywanych robót; 7) zapewnienie zgodności realizacji kontraktów na roboty z dokumentacją projektową oraz warunkami kontraktowymi; 8) właściwe rozliczenie kontraktu na roboty budowlane; 9) odbiór zadania i oddanie do użytkowania; 10) właściwy nadzór w okresie zgłaszania wad, konsekwentne egzekwowanie obowiązków od Wykonawców robót budowlanych. 5. Szczegółowy zakres zadań do wykonania przez Inżyniera Kontraktu: 1) przez cały okres trwania umowy inżynier Kontraktu ma za zadanie: a) reprezentowanie Zamawiającej, jako Inwestora, zgodnie z Prawem budowlanym na podstawie udzielonego Inżynierowi Kontraktu pełnomocnictwa, w tym przygotowywanie stosownych dokumentów, b) zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającą oraz koordynację swojej działalności z wymaganiami Zamawiającej, c) bieżącą analizę ryzyka oraz podejmowanie i/lub sugerowanie działań zapobiegawczych; d) analizowanie i sugerowanie wszelkich zmian w projektach, specyfikacjach i innych dokumentach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas realizacji Kontraktu na roboty; e) analizowanie wszystkich decyzji, uzgodnień i postanowień uzyskanych w trakcie przygotowania i realizacji nadzorowanych inwestycji i zapewnienie spełnienia zawartych w nich wymagań; f) współpraca z Zamawiającą we wszystkich działaniach związanych z wdrożeniem i realizacją Kontraktów na roboty; g) nadzór nad prawidłowym wydatkowaniem środków; h) Inżynier zobowiązany jest do uzyskania w imieniu Zamawiającej pozwoleń na użytkowanie obiektu wybudowanego w ramach przedsięwzięcia; i) Inżynier Kontraktu potwierdza uczestnictwo w kontrolach na terenie budowy wpisem w sporządzonej przez Zamawiającą ewidencji. 2) na etapie poprzedzającym realizację inwestycji zakres zadania obejmuje: a) zidentyfikowanie ewentualnych niezgodności przedstawionej dokumentacji projektowej ze stanem faktycznym w szczególności dotyczącym terenu budowy oraz zaproponowanie konkretnych zmian - rozwiązań; b) zweryfikowanie dokumentacji projektowej dostarczonej przez Zamawiającą w celu sprawdzenia przygotowania jej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i rozporządzeniami wydanymi na jej podstawie, a także wzajemnej zgodności i kompletności poszczególnych elementów składających się na tę dokumentację; c) opracowanie kompletnej dokumentacji przetargowej, w szczególności Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z dokumentacją niezbędną do sporządzenia ogłoszenia o zamówieniu oraz umową o roboty budowlane zabezpieczającą interesy Zamawiającej, a także przeprowadzenie postępowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym przedmiocie, a następnie czynne uczestniczenie w wyborze Wykonawcy, który będzie wykonywał roboty budowlane w ramach przedmiotowej inwestycji - udzielanie odpowiedzi na zapytania potencjalnych oferentów, sporządzanie stosownych dokumentów, ocena ofert pod względem formalnym i merytorycznym, sporządzanie stosownych wezwań oraz dokumentów związanych z wyborem Wykonawcy robót budowlanych. Wykonawca przy opracowywaniu niniejszych dokumentów winien uwzględnić harmonogram stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej umowy; d) sporządzenie i przekazanie Zamawiającej do zatwierdzenia instrukcji określających formę, zakres i sposób obiegu dokumentów wymaganych od Wykonawcy robót budowlanych; e) przedstawienie metodyki działań Wykonawcy (procedury) w tym: przepływu korespondencji, zatwierdzania materiałów, odbierania robót, przygotowanie obmiarów, rozliczeń poszczególnych elementów robót budowlanych; 3) na etapie realizacji inwestycji zakres obejmuje: a) sprawdzanie posiadania przez Wykonawców robót budowlanych wymaganych w kontrakcie na roboty budowlane ubezpieczeń i gwarancji; b) przekazanie placu budowy Wykonawcy robót budowlanych przy udziale Zamawiającej; c) przekazanie Wykonawcy robót budowlanych dokumentacji projektowej i innych dokumentów wymaganych przez Kontrakt na roboty, po uprzednim przekazaniu jej Inżynierowi przez Zamawiającą; d) przekazanie Wykonawcy robót budowlanych zarejestrowanego Dziennika Budowy wraz z wypełnioną kartą tytułową i wpisami o podjęciu funkcji Inspektora Nadzoru; e) informowanie Zamawiającej o postępie prac oraz realizacji harmonogramu rzeczowo- finansowego poprzez Raporty Miesięczne Inżyniera; f) sprawdzanie i opiniowanie przedstawionych przez Wykonawców metodologii robót, harmonogramów, planów BIOZ i przekazywanie do zatwierdzenia Zamawiającej; g) potwierdzanie pobytów w ramach ewentualnych nadzorów autorskich, h) nadzór nad postępem Kontraktów na roboty pod względem technicznym, jakościowym, finansowym, organizacyjnym, formalnym i terminowym; i) informowanie Zamawiającej o ewentualnych wadach dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania Kontraktu na roboty budowlane w terminach umożliwiających ich usunięcie przez właściwe Biuro Projektów bez opóźnienia terminów zakończenia inwestycji; j) zatwierdzanie po uprzednim poinformowaniu Zamawiającej stosowanych materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń i dostaw przewidzianych przez Wykonawcę robót budowlanych do wbudowania, kontrola dokumentów jakości, deklaracji zgodności i certyfikatów; k) sprawdzanie zgodności dostaw materiałów i urządzeń z Kontraktem na roboty i sprawdzanie kompletności wymaganych atestów, aprobat i gwarancji na ww. urządzenia oraz ich świadectw pochodzenia; l) kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót; m) zatwierdzanie zmian osób wykonujących zamówienie oraz podwykonawców zaproponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych po uprzednim uzyskaniu akceptacji Zamawiającej; n) bezzwłoczne informowanie o występowaniu na terenie budowy podwykonawców bez wiedzy i zgody Zamawiającej; o) koordynacja robót w taki sposób, aby nie zakłócić pracy istniejących sieci i instalacji; p) dołożenie wszelkich starań w celu zapewnienia terminowego zakończenia realizacji Kontraktu na roboty przy minimalnym stopniu utrudnień dla mieszkańców, posiadaczy gruntów, na których prowadzone są roboty oraz posiadaczy nieruchomości przyległych, q) nadzór, aby roboty wykonywane były przy zachowaniu należytego poziomu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa; r) monitorowanie zagrożeń dla środowiska w zakresie sposobu prowadzenia robót; s) sprawdzanie wykonania robót i powiadamianie Wykonawcy robót budowlanych o wykrytych wadach oraz poświadczanie usunięcia wad przez Wykonawcę, a także ustalanie rodzaju i zakresu robót koniecznych do usunięcia wad; t) opracowanie skutecznego systemu identyfikacji i kontroli ryzyka, przygotowanie programów naprawczych w celu łagodzenia wszelkich niekorzystnych zmian dotyczących jakości, kosztów i terminów realizacji Kontraktów na Roboty, u) informowanie Zamawiającej o wszystkich występujących problemach oraz problemach przewidywanych i podejmowanych działaniach zapobiegawczych lub/i naprawczych dla ich przezwyciężenia; v) przeprowadzanie z Wykonawcą robót budowlanych odbiorów robót ulegających zakryciu lub zanikających, niezbędnych przeglądów międzyoperacyjnych i odbiorów końcowych realizowanego zadania inwestycyjnego z udziałem przedstawicieli Zamawiającej; w) ocena i weryfikacja propozycji robót dodatkowych i robót zamiennych oraz zmian przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie finansowym i rzeczowym, a także pod względem ich dopuszczalności przez obowiązujące przepisy prawa oraz przedłożenie tych ocen do decyzji Zamawiającej; x) sprawdzanie i akceptacja przejściowych i końcowych oświadczeń Wykonawcy robót budowlanych o wykonaniu robót i przygotowanie odpowiednich dokumentów odbiorowych; y) sprawdzanie i akceptacja faktur VAT wystawianych przez Wykonawców robót budowlanych do zapłaty przez Zamawiającą; z) dokumentowanie wszelkich postępów prac oraz płatności; aa) prowadzenie dokumentacji fotograficznej z realizacji inwestycji w formie zdjęć cyfrowych. Zdjęcia powinny być opatrzone datą ich wykonania i archiwizowane w formacie cyfrowym (nośnik DVD lub CD- w ilości 2 egz.); bb) nadzór nad montażem i utrzymaniem w należytym stanie tablic informacyjnych, cc) współpraca z Zamawiającą w zakresie informacji o inwestycji i jej promocji, dd) organizowanie rad budowy minimum raz na dwa tygodnie w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającą, na których musi być obecny Inżynier Kontraktu i wszyscy inspektorzy nadzoru; ee) organizowanie w razie potrzeb okresowych spotkań (innych niż rada budowa) w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającą, sporządzanie i uzgadnianie ze stronami protokołów z tych spotkań i przekazywanie ich wszystkim uczestnikom spotkania; ff) obsługa kontroli (w tym organizacja spotkań roboczych) i przedstawicieli podmiotów odpowiedzialnych za realizację projektu w zakresie swoich praw i obowiązków, gg) udzielanie Wykonawcom robót budowlanych pomocy w zakresie uzyskiwania wszelkich koniecznych dokumentów i pozwoleń tj. weryfikacji przygotowanych dokumentów, wniosków administracyjnych, sprawdzania ich kompletności, bieżącego informowania Wykonawcy robót o obowiązujących przepisach i procedurach formalno-prawnych i administracyjnych (ze szczególnym uwzględnieniem zmian wprowadzanych do obowiązujących przepisów), hh) zapobieganie zdarzeniom mogącym prowadzić do powstania roszczeń Wykonawcy robót budowlanych w stosunku do Zamawiającej, w miarę możliwości doprowadzanie do polubownego rozwiązywania sporów z Wykonawcą robót budowlanych, ii) udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wynikłych podczas realizacji Kontraktów na roboty budowlane, jj) wstrzymanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami Kontraktu na roboty budowlane, kk) udział w odpowiedniej procedurze arbitrażowej, tj.: doradztwo, opiniowanie dokumentów, wydawanie ekspertyz, udział (w charakterze konsultanta-asysta) w spotkaniach/posiedzeniach związanych z procedurą arbitrażową, ll) dopilnowanie zabezpieczenia przez Wykonawcę robót placu budowy w przypadku wypowiedzenia Kontraktu na roboty budowlane, mm) rozliczenie Kontraktu na roboty budowlane w przypadku jego wypowiedzenia, rozwiązania bądź odstąpienia od umowy; nn) sprawdzenie i akceptacja wyników wszystkich prób i rozruchów przy oddaniu do eksploatacji po ich weryfikacji i uzgodnieniu z Zamawiającą, oo) sprawdzenie wymaganej dokumentacji i oświadczeń Wykonawcy robót budowlanych w celu zgłoszenia zakończenia robót do nadzoru budowlanego i uzyskania pozwolenia na użytkowanie; pp) sprawdzenie dokumentacji powykonawczej, jej zatwierdzenie a następnie dostarczenie jej Zamawiającej w formie ustalonej z Zamawiającą; qq) bieżące dokonywanie przeglądów placów budowy pod względem bezpieczeństwa prowadzonych robót, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości niezwłoczne poinformowanie Zamawiającej oraz sporządzenie informacji z kontroli do wiadomości Zamawiającej i Wykonawcy robót; rr) identyfikowanie ryzyka powstania roszczeń ze strony Wykonawcy robót i Stron trzecich oraz zapobieganie zdarzeniom mogącym prowadzić do ich powstania, ss) proponowanie metod zapobiegania tym roszczeniom, a w przypadku ich wystąpienia przedstawienie stanowiska w odniesieniu do zasadności tych roszczeń; tt) sprawdzanie jakości wykonanych robót i powiadomienie Wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych, uu) stwierdzenie i poświadczenie usunięcia wad i usterek przez Wykonawcę robót, vv) przygotowanie do odbioru częściowego i końcowego robót, sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorach robót; ww) przestrzeganie wykonawstwa robót zgodnie z harmonogramem oraz zakończenia ich w wyznaczonym terminie. 4) po zakończeniu realizacji inwestycji zakres obejmuje: a) przygotowanie dokumentów dla sporządzenia dowodów odbioru technicznego dotyczących robót budowlanych; b) w okresie zgłaszania wad, w sytuacji wystąpienia wad lub uszkodzeń, niezwłoczne stawiennictwo na placu budowy celem zbadania przyczyn powstania wad; c) zapewnienie stałego nadzoru w okresie zgłaszania wad: (1)dokonywanie inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia stwierdzonych wad i ich odbiór; (2)wspieranie Zamawiającej w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów; (3)organizowanie i dokonywanie przeglądów gwarancyjnych zgodnie z harmonogramem oraz na każde wezwanie Zamawiającej; (4)prowadzenie dokumentacji w sprawie zgłaszania wad i usterek; (5)konsekwentne egzekwowanie obowiązków gwarancyjnych od Wykonawców oraz potwierdzenie usuwania usterek i wad; (6)składanie Zamawiającej raportów po każdym przeglądzie gwarancyjnym, d) wystawienie innych dokumentów zgodnych z warunkami nadzorowanych kontraktów oraz pozostałej dokumentacji niezbędnej dla prawidłowej i skutecznej realizacji robót. 5) obejmuje realizowanie w porozumieniu z Zamawiającą wszystkich innych czynności i zarządzeń określonych przez Zamawiającą, a niewymienionych w powyższym zakresie zadań, które będą niezbędne dla poprawnej realizacji Kontraktu i zabezpieczenia interesów Zamawiającej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712420006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w kwocie 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Dyspozycyjność Inżyniera Kontraktu
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.slawa.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach