Przetargi.pl
„Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad zadaniami: CZĘŚĆ I – „Budowa infrastruktury turystycznej w miejscowości Dobiegniew i Łęczyn”, CZĘŚĆ II – „Rozbudowa infrastruktury turystycznej w miejscowości Osiek nad jeziorem Osiek”

Gmina Dobiegniew ogłasza przetarg

  • Adres: 66-520 Dobiegniew, Obrońców Pokoju
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 957 611 001, , fax. 957 611 041
  • Data zamieszczenia: 2019-07-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobiegniew
    Obrońców Pokoju 24
    66-520 Dobiegniew, woj. lubuskie
    tel. 957 611 001, , fax. 957 611 041
    REGON: 52874100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dobiegniew.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad zadaniami: CZĘŚĆ I – „Budowa infrastruktury turystycznej w miejscowości Dobiegniew i Łęczyn”, CZĘŚĆ II – „Rozbudowa infrastruktury turystycznej w miejscowości Osiek nad jeziorem Osiek”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad robotami budowlanymi w ramach inwestycji pn. „Ochrona cennych siedlisk Drawieńskiego Parku Narodowego oraz przyległych obszarów Natura 2000 poprzez relokację ruchu turystycznego na szlak wodny Mierzęcka Struga – etap II” realizowanej w częściach.: „Część I - pełnienie funkcji inżyniera kontraktu nad zadaniem: Budowa infrastruktury turystycznej w miejscowości Dobiegniew i Łęczyn” „Część II – pełnienie funkcji inżyniera kontraktu nad zadaniem: Rozbudowa infrastruktury turystycznej w miejscowości Osiek nad jeziorem Osiek” 2. Zakres usługi dla części I i części II obejmuje : 2.1. Pełnienie w pełnym zakresie Inżyniera Kontraktu nad robotami budowlanymi w zakresie następujących branż: a) Ogólnobudowlanej w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, b) Sanitarnej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, c) Elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, d) Drogowej w zakresie budowy dróg, e) Mostowej. 2.2. Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w/w branż w okresie realizacji przedmiotowej inwestycji. 2.3. Inżynier kontraktu zobowiązany będzie wykonywać czynności nadzoru w sposób określony w art. 25 i 26 ustawy Prawo budowlane z dn. 07.07.1994 r (Dz. U. z 2018 r, poz. 1202 ze zm.) i zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i wiedzą techniczną w tym zakresie oraz uczestniczyć w przeglądach i odbiorach w okresie gwarancji i rękojmi. 2.3.1. 1. Zakres pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu obejmuje: - sprawdzenie prawidłowości wykonania, kontrola, weryfikacja i aktualizacja przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, - kierowanie realizacją Umowy/Umów na roboty budowlane, sporządzanie i przechowywanie dokumentacji, - koordynacja i zarządzanie kontraktem; - pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami polskiego prawa i postanowieniami odpowiednich zgłoszeń robót i pozwoleń na budowę. Nadzór inwestorski obejmuje nadzór nad robotami ogólnobudowlanymi, a także w branży konstrukcyjnej, sanitarnej, energetycznej, drogowej, - prowadzenie rozliczenia budowy, - współpracę z Zamawiającym w zakresie działań informacyjnych związanych z realizacją Projektu; - przygotowanie wniosków dla Zamawiającego wymaganych dla uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektów Projektu, dla których takie pozwolenie jest wymagane, W celu wykonania usługi, Inżynier Kontraktu będzie działał w zakresie uprawnień i obowiązków określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), umowie, jak również regulacji wynikających z aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane. 2. Obowiązki Inżyniera Kontraktu – Etap poprzedzający budowę: - sprawdzenie kompletności przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej opisującej przedmiot zamówienia na roboty budowlane, - sprawdzenie dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie Wykonawcy robót budowlanych dot. placu budowy - przed przekazaniem placu budowy, - informowanie Zamawiającego o wszelkich okolicznościach występujących przed rozpoczęciem robót budowlanych mogących mieć wpływ na prawidłową realizację umowy na roboty budowlane. Inżynier Kontraktu poinformuje Zamawiającego o wszystkich środkach, które należy podjąć w celu płynnego uruchomienia robót budowlanych oraz wypełnienia zobowiązań Zamawiającego wynikających z umowy, - przygotowanie niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy i przekazanie go wykonawcy robót budowlanych przy udziale Zamawiającego, - zawiadomienie organu nadzoru budowlanego o zamiarze rozpoczęcia robót (wraz z przekazaniem niezbędnych dokumentów w tym zakresie) oraz o zmianach powstałych w trakcie realizacji umowy z Wykonawcą robót budowlanych. - Przed planowanym rozpoczęciem realizacji Kontraktu Inżynier dokona weryfikacji wymagań Zamawiającego wobec Wykonawcy robót budowlanych pod względem zgodności ze stanem istniejącym. Dokona również weryfikacji opracowanej dokumentacji technicznej, pod względem wymagań Zamawiającego i obowiązujących przepisów i norm w tym zakresie. Przeprowadzi inspekcję terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego z wymogami Zamawiającego. Ewentualne rozbieżności zostaną zgłoszone Zamawiającemu. 3. Obowiązki Inżyniera Kontraktu -Etap budowy: - dokonywanie analizy i opiniowanie przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych, harmonogramów rzeczowo-finansowych robót i uaktualnionych harmonogramów w celu ich akceptacji przez Zamawiającego, - kierowanie realizacją Umowy na roboty budowlane, sporządzanie i przechowywanie dokumentacji z tym związanej, - weryfikowanie, sprawdzanie i uzgadnianie z Zamawiającym opracowywanych w ramach realizacji Umowy na roboty budowlane dokumentacji projektowych, - zapewnienie nadzoru, w tym inwestorskiego nad realizacją inwestycji, a w szczególności wizytowanie budowy, monitorowanie realizacji kontraktu, sprawdzanie obmiarów, nadzorowanie i odbiór robót, zagwarantowanie stałego nadzoru inspektorów nadzoru, w tym ich codziennej dyspozycyjności nadzoru na placu budowy; Inżynier Kontraktu zobowiązany jest zapewnić siłami i środkami własnymi obecność inspektorów nadzoru w odpowiednim dla prawidłowej realizacji robót budowlanych czasie; Inżynier Kontraktu ponosi odpowiedzialność za wszelkie opóźnienia, nieprawidłowości lub wady, do których przyczynił się w szczególności poprzez brak zapewnienia nadzoru wymaganego przepisami prawa lub umową, - udzielanie Wykonawcy robót budowlanych wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących Umowy na roboty budowlane i Projektu, - udzielanie w porozumieniu z Zamawiającym wszelkich informacji związanych z realizacją Umowy na roboty budowlane, uprawnionym osobom i instytucjom, - organizowanie oraz przewodniczenie naradom dotyczącym postępu robót (Rady Budowy, narady koordynacyjne), w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację Projektu stron. Zespół Inżyniera Kontraktu ma obowiązek osobistego uczestniczenia we wszystkich naradach; Inżynier Kontraktu ma obowiązek sporządzania protokołów z narad, - egzekwowanie jakości robót i materiałów zgodnie ze STWiOR, - wydawanie pisemnych opinii odnośnie proponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych Podwykonawców i pisemne przekazywanie tych opinii Zamawiającemu. Opinię należy dostarczyć jednocześnie z dokumentami, o których mowa poniżej, - w przypadku zgłoszenia podwykonawstwa, dostarczenia Zamawiającemu w ciągu 3 dni od otrzymania przez Inżyniera Kontraktu, powiadomienia o podwykonawstwie wraz z projektem umowy lub umową pomiędzy Wykonawcą robót budowlanych i Podwykonawcą robót budowlanych, - zgłaszanie projektantowi zastrzeżeń do dokumentacji wyspecyfikowanych przez wykonawcę robót i wyegzekwowanie od projektanta stosownych poprawek, - uzyskiwanie od Projektanta niezbędnych pisemnych opinii w tym na rysunkach zamiennych świadczących bądź o zmianie istotnej, bądź nieistotnej, - opiniowanie organizacji ruchu, oznakowania i ustalania długości odcinków roboczych przewidywanych do wyłączenia z ruchu, - w przypadku rozbieżności pomiędzy dokumentacją a stanem faktycznym w terenie rozstrzyganie takich problemów przy ewentualnej bezpośredniej konsultacji z Projektantem, - odbiór wszelkich robót w tym zanikających i ulegających zakryciu, - sprawdzenie wykonanych robót i powiadomienie wykonawcy robót budowlanych o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych; - poświadczenie usunięcia wad przez Wykonawcę robót budowlanych, - wstrzymanie robót w wypadku prowadzenia ich niezgodnie z Umową zawartą z Wykonawcą robót i przepisami BHP, - powiadomienie Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót budowlanych w terminie maksymalnie do 3 dni od daty zaistnienia roszczeń, - ocenę słuszności roszczeń, która powinna mieć formę pisemną i zostać przedstawiona Zamawiającemu, - wnioskowanie o dokonanie zmian (wydłużenia) terminu wykonania robót wyszczególnionych w umowie z Wykonawcą w uzasadnionych przypadkach i przedstawienia ich do akceptacji Zamawiającemu w ciągu 5 dni od daty zgłoszenia propozycji Wykonawcy robót budowlanych, - informowanie na piśmie odpowiedzialnych za realizację robót budowlanych przedstawicieli Zamawiającego o wszelkich faktach mających znaczenie dla realizacji Projektu, a zwłaszcza o wszelkich zagrożeniach terminu zakończenia robót w sposób i w czasie umożliwiającym podjęcie stosownych działań przez Zamawiającego, - sporządzanie okresowych (kwartalnych) sprawozdań rzeczowych z przebiegu realizacji Projektu, ze szczególnym uwzględnieniem ewentualnych zagrożeń w terminowości realizacji Projektu oraz wątpliwości w zakresie zgodności z przepisami prawa, wytycznymi, zasadami sztuki budowlanej, - wskazanie i poświadczenie terminu zakończenia robót oraz zgłoszenia Zamawiającemu gotowości do zakończenia; - przygotowanie do odbioru częściowego i końcowego robót, sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorze robót, - rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia, - zabezpieczenie i postępowanie z wykopaliskami odkrytymi na terenie budowy zgodnie z przepisami prawa, - sporządzenie uzgodnionych z Zamawiającym dowodów odbioru technicznego wraz z przedstawieniem danych dotyczących przekazania środka trwałego (OT w rozbiciu na poszczególne obiekty) i przekazywanie tych dokumentów do Zamawiającego wraz z oświadczeniem o usunięciu przez Wykonawcę robót ewentualnych usterek stwierdzonych przy odbiorze w terminie jednego miesiąca od daty przekazania Zamawiającemu protokołu odbioru końcowego, - wykonywanie innych czynności inwestorskich uzgodnionych w toku realizacji Projektu w tym przeprowadzenie dodatkowych postępowań, gdyby zaistniała taka potrzeba, niezbędnych do prawidłowego wykonania Projektu. 4. Zakres świadczenia usług Inżyniera Kontraktu obejmuje również: - wydawanie Projektantowi, kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania pomiarów kontrolnych, prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, - żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, - prowadzenie rozliczenia oraz inwentaryzacji wykonanych robót w przypadku rozwiązania, wypowiedzenia etc. Umowy na roboty budowlane pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą robót budowlanych wraz z późniejszym przekazaniem zinwentaryzowanych i rozliczonych robót, kolejnemu wykonawcy robót budowlanych, - akceptowanie przedstawionych, przez Wykonawcę robót budowlanych planu BIOZ, Projektu Czasowej Organizacji Ruchu, - akceptowanie propozycji Wykonawcy robót budowlanych odnośnie zmiany kierownika budowy lub robót na inną osobę niż wskazana w ofercie Wykonawcy robót budowlanych, - kontrolowanie prawidłowości wystawiania faktur, zakresów prac i kwot, w zakresie zgodności z umową zawartą z Wykonawcą robót budowlanych, - weryfikowanie kosztorysów (kalkulacji) Wykonawców robót pod względem rzeczowym, zgodności z obowiązującymi normami (nakładami rzeczowymi) oraz stosowania cen zgodnie z zawartą umową: zatwierdzanie sprawdzonych kalkulacji oraz sprawdzanie kalkulacji (kosztorysów np. zamiennych) robót, - przygotowanie materiałów związanych z naliczeniem ewentualnych kar umownych oraz odszkodowań uzupełniających Wykonawcy za nienależyte lub nieterminowe wykonanie przez niego zobowiązań umownych, których obowiązek zapłaty musi być zastrzeżony w zawartej z Wykonawcą robót budowlanych umowie, 5 . Etap po zakończeniu robót: Przygotowanie czynności odbioru końcowego wykonania robót. W ramach tych czynności Inżynier Kontraktu jest zobowiązany do: 1) przeglądu robót zgłoszonych do odbioru końcowego, stwierdzenia gotowości do odbioru lub wykazania braku gotowości, 2) skompletowanie i sprawdzenie dokumentów odbiorowych oraz dokumentacji powykonawczej robót budowlanych w szczególności w zakresie ilości, jakości i zgodności wykonanych robót z umową jako podstawy odbioru oraz zapłaty wynagrodzenia, 3) obsługi komisji odbiorowej powołanej przez Zamawiającego, 4) oświadczenia o usunięciu przez Wykonawcę Robót budowlanych wad i usterek stwierdzonych w czasie budowy i przy odbiorze robót, 5) zapewnienia sprawnego i terminowego przejęcia robót objętych protokołem odbioru końcowego od Wykonawcy robót budowlanych oraz przekazania ich Zamawiającemu, 6) przygotowania wniosku o uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektów Projektu, dla których takie pozwolenie jest wymagane. 6. Obsługa okresu gwarancji: - Uczestniczenie w zorganizowanych przez Zamawiającego przeglądach gwarancyjnych. Zamawiający zakłada, że w okresie gwarancyjnym przynajmniej raz na rok dokonywane będą przeglądy stanu technicznego obiektów Projektu. Okres gwarancji: 60 miesięcy na roboty budowlane, od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. W okresie trwania rękojmi i gwarancji Wykonawca zobowiązany będzie do uczestnictwa w komisjach do stwierdzenia ewentualnych wad i usterek, bez dodatkowego wynagrodzenia. Opisany powyżej zakres usługi obejmuje w pełnym zakresie każde z zadań (Część I i Część II).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający informuje, że działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty, wg wzoru Zamawiającego, o treści odpowiadającej załącznikowi nr 1 lub 1A do SIWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawcy ci składają jeden formularz oferty. 2. Zobowiązanie do udostępnienia zasobów, jeżeli Wykonawca polega na zasobach innego podmiotu załącznik nr 3 do SIWZ. 3. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.dobiegniew.pl w zakładce: Dla Przedsiębiorców - Aktualne zamówienia, dot. danego postępowania informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) Pzp wg wzoru zamieszczonego w SIWZ – załącznik nr 8. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach