Przetargi.pl
„Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad inwestycją pn. Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Strzelcach Krajeńskich”

Gmina Strzelce Krajeńskie ogłasza przetarg

  • Adres: 66-500 Strzelce Krajeńskie, Al. Wolności
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 763 11 30 , fax. 957 633 294
  • Data zamieszczenia: 2021-02-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzelce Krajeńskie
    Al. Wolności 48
    66-500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie
    tel. 95 763 11 30, fax. 957 633 294
    REGON: 21096676300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.strzelce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad inwestycją pn. Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Strzelcach Krajeńskich”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Uwagi ogólne Przedmiotem Umowy jest pełnienie roli Inżyniera Kontraktu dla zadania: " Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Strzelcach Krajeńskich ". Celem Umowy z Inżynierem Kontraktu jest zapewnienie świadczenia na rzecz Zamawiającego usług związanych z Umową z Wykonawcą Zadania w czasie trwania Umowy, zgodnie z zakresem i terminami podanymi w Umowie oraz niniejszym opracowaniu, zawierającym Szczegółowy Zakres Usług Inżyniera. Usługi Inżyniera powinny zapewnić prawidłowe wykonawstwo wszystkich Robót objętych Umową z Wykonawcą Zadania oraz uzyskanie zaplanowanych efektów użytkowych i finansowych przy zachowaniu maksymalnej ochrony środowiska. W trakcie budowy Inżynier Kontraktu powinien zagwarantować efektywną kontrolę wykonania Robót zgodnie z przedmiotem zamówienia oraz harmonogramami realizacji, jak również zapewnić dyscyplinę wydatkowania środków finansowych oraz właściwą jakość Robót. 2. Przedmiot zamówienia 1. Przedmiot zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi Inżyniera Kontraktu związanej z zarządzaniem, kontrolą i nadzorem nad realizacją umowy o roboty budowlane, zwanej w dalszej treści również „Zadaniem głównym”, której przedmiotem jest wykonanie przebudowy i rozbudowy oczyszczalni ścieków w Strzelcach Krajeńskich, zgodnie z posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową oraz decyzją Starosty Strzelecko-Drezdeneckiego Nr 378/2017 z dnia 4 grudnia 2017 roku zatwierdzającą projekt budowlany i wydającą pozwolenie na budowę oraz decyzją Nr 24/2020 z dnia 23 września 2020 r. przenoszącą wyżej wymienioną decyzję wydaną dla Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. na rzecz Gminy Strzelce Krajeńskie. 2. Zadaniem Wykonawcy niniejszej usługi będzie również nadzór nad rozruchem nowych urządzeń i procesów technologicznych na oczyszczalni ścieków, właściwe ich powiązanie z istniejącą technologią oczyszczania ścieków, a także ocena posiadanej przez Zamawiającego dokumentacji i specyfikacji do przeprowadzenia procedury wyłonienia wykonawcy na Zadanie główne, z wymogiem zgłoszenia Zamawiającemu konieczności korekty w przypadku wykrytych niespójności. Szczegółowy zakres zadań określono w punkcie 7 niniejszego dokumentu. 3. Przedmiot inwestycji. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Strzelcach Krajeńskich zlokalizowanej na działkach nr 420/7, 851, 852, 853, 854, 855, 856, 857 obręb nr 0017 Strzelce Krajeńskie (Miasto), jednostka ewidencyjna Strzelce Krajeńskie – Miasto. Projekt budowlany, w którego posiadaniu jest Zamawiający, zawiera projekt zagospodarowania terenu inwestycji wraz z warunkami posadowienia obiektów oraz rozwiązaniami technicznymi obejmującymi: • obiekty oczyszczalni ścieków wraz z rurociągami międzyobiektowymi i infrastrukturą towarzyszącą. W zakresie projektu budowlanego wchodzą następujące branże: • projekt zagospodarowania terenu • projekt technologiczny • projekt konstrukcyjny • projekt elektryczny Przedmiotem inwestycji jest przebudowa i rozbudowa mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków o przepustowości Qśrd = 2200 m3/d, Qmaxd = 3000 m3/d (RLM 18333) w Strzelcach Krajeńskich do przepustowości Qśrd = 2500 m3/d, Qmaxd = 4000 m3/d (RLM 20833) Planowana inwestycja pozwoli dostosować istniejącą oczyszczalnię do przyjęcia większej ilości ścieków komunalnych w zakresie swoich pierwotnych możliwości eksploatacyjnych. Zakres zadań Inżyniera Kontraktu 1. ETAP I - obowiązki związane z weryfikacją Dokumentacji Projektowej, przygotowaniem dokumentacji Kontraktowej i Wyborem Wykonawcy Robót: 1) Inżynier Kontraktu zobowiązany jest do analizy dokumentacji, analiza dokumentacji powinna być wykonana przez osoby posiadające uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w branżach będących przedmiotem analizy. 2) Inżynier Kontraktu zobowiązany jest do przygotowania dokumentów na Wybór Wykonawcy Robót Budowlanych oraz przy organizację i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia w oparciu o nową ustawę z dnia 11 września 2019 Prawo zamówień publicznych. W ramach tych czynności zobowiązany jest do: a) opracowania projektu SWZ dla wyboru Wykonawcy Robót budowlanych zawierającego wszystkie wymagane zapisy, elementy wynikające z regulacji nowej ustawy Pzp., b) przygotowania Tabeli Elementów Ryczałtowych dla celów sporządzenia oferty Wykonawcy Robót i rozliczania robót budowlanych, c) publikacja ogłoszenia o zamówieniu zgodnie z wymaganiami nowej ustawy Prawo zamówień publicznych, d) opracowania w ścisłej współpracy z Projektantem odpowiedzi na zapytania wykonawców w zamówieniu na wybór Wykonawcy Robót, e) organizacji i przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia, w szczególności: - udział w pracy komisji przetargowej w charakterze eksperta, - ocena ofert, - pisemna ocena złożonych wyjaśnień Wykonawców, - udział w charakterze konsultanta Zamawiającego w ewentualnym postępowaniu odwoławczym. ETAP II - obowiązki związane z nadzorem nad realizacją robót budowlanych oraz w okresie gwarancji i rękojmi. W toku realizacji Robót Budowlanych będących przedmiotem Umowy z Generalnym Wykonawcą do obowiązków Inżyniera Kontraktu należy w szczególności: 1) pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, oraz pełnienie funkcji koordynatora czynności branżowych inspektorów nadzoru inwestorskiego, zgodnie z przepisami polskiego prawa, w szczególności Ustawy Prawo budowlane 2) monitoring postępu robót łącznie z raportowaniem, biorąc pod uwagę wskaźniki: rzeczowe i finansowe, 3) zapewnienie przestrzegania i stosowania polskiego prawa budowlanego przez Wykonawcę i Podwykonawców; 4) zapewnienie, że zakończone prace są zgodne z technicznymi i formalnymi wymaganiami umów na roboty budowlane oraz dostawy; 5) rozliczenie rzeczowe i finansowe umów na roboty budowlane, przygotowanie i kompletowanie dokumentów niebędnych do rozliczenia z jednostkami współfinansującymi; 6) protokolarne przekazanie Terenu Budowy Wykonawcy Robót w terminie wynikającym z Umowy o roboty budowlane, 7) egzekwowanie od Wykonawcy Robót, wymaganych dokumentów (w tym gwarancji, ubezpieczeń, harmonogramów, projektów umów z podwykonawcami, szczegółowych wykazów obejmujących kierownictwo robót i dokumentów potwierdzających ich uprawnienia oraz innych dokumentów wymaganych przez Zamawiającego) wraz z ich analizą, zaopiniowaniem oraz przekazaniem skompletowanych dokumentów Zamawiającemu. 8) egzekwowanie od Wykonawcy Robót postanowień Umowy oraz przestrzegania ustaw, w tym ustawy o ochronie znaków geodezyjnych. 9) przewodniczenie oraz organizowanie, co najmniej raz w tygodniu narad dotyczących postępu robót oraz spraw technicznych, w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację Kontraktu stron oraz sporządzania protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcy Robót w terminie do 2 dni od dnia narady. 10) zatwierdzanie specyfikacji materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń i dostaw przewidzianych przez Wykonawcę Robót do wbudowania, kontrola dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności; atestów, itp., w celu niedopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w Polsce lub niezgodnych z warunkami Kontraktu 11) dokonywanie sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami STWiOR ST, Dokumentacji Projektowej, SIWZ oraz praktyką inżynierską z powiadomieniem Wykonawcy Robót, Dostawcy i Zamawiającego o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych, w tym rozbiórek i ponownego wykonania lub dostarczenia nowych urządzeń. 12) kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów na placu budowy oraz uporządkowanie miejsc składowania po zakończeniu robót. 13) sprawowanie nadzoru nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych bezpieczeństwa i higieny pracy, przez wszystkich uczestników procesu realizacji inwestycji, w rozumieniu wymagań stawianych przez Prawo budowlane i inne obowiązujące przepisy, podczas całego procesu realizacji inwestycji, w tym utrzymania porządku na terenie budowy. 14) Wydawanie Wykonawcy Robót, Kierownikowi Budowy lub Kierownikowi Robót poleceń, potwierdzonych wpisem w Dzienniku Budowy, dotyczących w szczególności: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia opinii dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych. 15) żądanie od Wykonawcy Robót, Kierownika Budowy, Kierownika Robót bądź przedstawiciela Dostawcy, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, 16) monitorowanie postępu Robót poprzez sprawdzenie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym przy realizacji Kontraktu harmonogramem rzeczowo-finansowym. W przypadku stwierdzenia opóźnień wzywania Wykonawcy Robót do przedłożenia zaktualizowanego harmonogramu rzeczowo-finansowego bądź harmonogramu dostaw uwzględniającego ponowne rozplanowanie, skoordynowanie czynności Podwykonawców i zapewniającego ukończenie robót w wyznaczonym terminie. Jeżeli opóźnienia nie zostaną nadrobione, a zaktualizowany harmonogram rzeczowo-finansowy nie będzie realizowany - Inżynier Kontraktu poinformuje pisemnie Zamawiającego o zaistniałej sytuacji oraz wszystkich środkach, które należy podjąć w celu rozwiązania zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z Kontraktu. Harmonogram rzeczowo-finansowy oraz kolejne jego aktualizacje stanowić będą podstawę monitorowania postępu robót i dostaw. W przypadku, gdyby postęp robót lub dostaw nie był zadawalający z przyczyn niezależnych od Wykonawcy Robót, do obowiązków Inżyniera Kontraktu będzie należało poinformowanie Zamawiającego o wszystkich środkach, które należy podjąć w celu rozwiązania zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z Kontraktu. 17) monitorowanie dokonanych wierzytelności przez Wykonawcę Robót na rzecz jego Podwykonawców robót, dostaw i usług oraz na rzecz dalszych podwykonawców robót, dostaw lub usług, a także - egzekwowanie otrzymania przy każdym rozliczeniu finansowym z Wykonawcą Robót oraz Dostawcy wykazu Podwykonawców wraz określeniem finansowo-rzeczowym robót przez nich realizowanych wraz z dowodami o uregulowaniu Podwykonawcy należnej im zapłaty, 18) poświadczenie do zapłaty sum z faktury Podwykonawcy, o które Podwykonawca wystąpił do Zamawiającego z roszczeniem o zapłatę. 19) egzekwowanie od Wykonawcy Robót: a) programu zapewnienia jakości, b) harmonogramu rzeczowo - finansowego oraz jego aktualizacji oraz dostarczanie tych dokumentów Zamawiającemu wraz z swoją opinią, w terminie 7 dni od ich otrzymania. 20) dopilnowanie zabezpieczenia - na okres przerwy w realizacji procesu budowlanego - stanu robót oraz placu budowy w stopniu uniemożliwiającym zaistnienie zdarzeń w wyniku, których mogłyby wystąpić sytuacje odszkodowawcze w stosunku do Zamawiającego. 21) ochrona interesów Zamawiającego pod kątem uniknięcia ewentualnych roszczeń odszkodowawczych osób trzecich powstałych podczas lub w związku z prowadzonymi robotami 22) prowadzenie i przechowywanie dokumentacji budowy, w tym między innymi: a) dokumentacji fotograficznej w formie cyfrowej, w tym sporządzonej przed realizacją inwestycji oraz po zakończeniu realizacji robót, b) dokumentów z czynności odbiorowych, c) raportów, harmonogramów, decyzji, uzgodnień, postanowień, d) protokołów z rad budowy/narad koordynacyjnych i technicznych, e) dokumentacji robót dodatkowych i uzupełniających wraz z uzasadnieniem, rysunkami i wyceną robót. 23) bieżąca kontrola prawidłowości wykonywania i kompletności dokumentów budowy Wykonawcy Robót oraz Dostawców, 24) wskazanie Zamawiającemu konieczności wykonania robót dodatkowych wraz z ich nadzorem, których nie można było przewidzieć, a których wykonanie jest niezbędne ze względu na kompletną realizację zadania, umożliwiającą użytkowanie obiektów, 25) weryfikowanie wniosku/wystąpienia Wykonawcy Robót o roboty dodatkowe, zamianę materiałów i technologii, w tym przygotowanie niezbędnych opinii, ekspertyz, dokumentacji oraz zweryfikowanie wycen/kalkulacji robót wraz z przedłożeniem Zamawiającemu stosownego Protokołu Konieczności/Protokołu Zmian w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku przez Wykonawcę Robót. 26) rozpatrywanie wniosków/wystąpień/pism Wykonawcy Robót w terminie 7 dni od ich otrzymania - w niniejszym terminie Inżynier Kontraktu winien przedłożyć Zamawiającemu swoje pisemne stanowisko, tj. opinię, analizę (stosownie do rozpatrywanej sprawy). 27) kontrola i egzekwowanie prawidłowości wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej w rozumieniu wymagań stawianych przez Prawo budowlane, inne obowiązujące przepisy oraz warunki niniejszej umowy, podczas całego procesu realizacji inwestycji. 28) wydawanie poleceń Wykonawcy Robót w zakresie zawieszenia całości lub części prac w przypadkach określonych Umową na Roboty po uzyskaniu pisemnej zgody od Zamawiającego oraz udzielanie zezwolenia Wykonawcy Robót na wznowienie całości lub części Robót w przypadkach przewidzianych w Umowie na Roboty, po uzyskaniu pisemnej zgody od Zamawiającego. 29) przeprowadzanie z Wykonawcami Robót odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu, odbiorów częściowych i końcowych realizowanych Umów na Roboty, 30) zatwierdzenie laboratorium budowlanego zgłoszonego przez Wykonawcę Robót, 31) obecności pobieraniu próbek do badań kontrolnych oraz dopilnowanie zgodności wykonywania badań kontrolnych z metodyką opisaną w odpowiednich normach, 32) zapewnienie nadzoru i akceptacji przeprowadzonych testów i technologicznych rozruchów urządzeń i wyposażenia oraz zlecanie i zatwierdzanie instrukcji użytkowania urządzeń i wyposażenia przygotowanych przez Wykonawcę Robót, dostawcę urządzeń i wyposażenia. 33) akceptacja wszystkich prób i odbiorów przy oddaniu do eksploatacji. 34) uczestnictwo w odbiorach częściowych, końcowych, rozruchach technologicznych, odbiorach gwarancyjnych i ostatecznych, 35) akceptacja przejściowych, końcowych wniosków i raportów Wykonawcy Robót i przygotowanie odpowiednich Świadectw Płatności tak przygotowanych, aby umożliwić Zamawiającemu nadzorowanie kosztów i płatności. 36) sprawdzanie poprawności faktur Wykonawcy Robót pod względem merytorycznym, rachunkowym i formalnym i rekomendowanie w formie pisemnej do zapłaty. 37) sprawdzenie zagospodarowania materiałów rozbiórkowych, poprawności udokumentowania ilości materiałów rozbiórkowych przekazanych Zamawiającemu, zezłomowanych lub zutylizowanych. Inżynier Kontraktu dokona weryfikacji merytorycznej opracowania dotyczącego zbiorczego rozliczenia materiałów rozbiórkowych i potwierdzi ilości tych materiałów przy uwzględnieniu ilości oraz jednostek wskazanych w Tabeli elementów rozliczeniowych. Opracowanie stanowić będzie część dokumentacji powykonawczej. 38) skompletowanie dokumentacji i oświadczeń Wykonawcy Robót wymaganych odpowiednimi przepisami oraz współdziałanie z Zamawiającym celem uzyskania pozwolenia na użytkowanie. 39) dokonanie w Dzienniku Budowy wpisu potwierdzającego termin zakończenia robót. 40) sprawdzenie kompletności i prawidłowości dokumentacji powykonawczej, w tym weryfikacja i akceptacja kompletnej dokumentacji powykonawczej (dostarczonej przez Wykonawcę Robót), a następnie dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją związaną z nadzorowaną budową (łącznie z pomiarami geodezyjnymi naniesionymi na plany sytuacyjne) w formie ustalonej z Zamawiającym. 41) przedłożenie Zamawiającemu w ciągu 10 dni od otrzymania dokumentacji powykonawczej: a) pisemnego oświadczenia o sprawdzeniu, kompletności i prawidłowości wykonania dokumentacji powykonawczej wraz z pisemnym potwierdzeniem o gotowości do odbioru, lub b) pisemny wykaz wad w dokumentacji powykonawczej, co oznacza, że braki w dokumentacji nie zwalniają Inżyniera Kontraktu od zajęcia pisemnego stanowiska, co do kompletności i prawidłowości wykonania dokumentacji powykonawczej. 42) Przeprowadzenie odbioru robót z udziałem użytkowników obiektu wraz z sporządzeniem Protokołu Odbioru Końcowego przy współudziale komisji odbiorowej powołanej przez Zamawiającego. 43) Udział w procedurze uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71200000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach