Przetargi.pl
„Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad inwestycją pn. Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Strzelcach Krajeńskich”

Gmina Strzelce Krajeńskie ogłasza przetarg

  • Adres: 66-500 Strzelce Krajeńskie, Al. Wolności
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 763 11 30, , fax. 957 633 294
  • Data zamieszczenia: 2020-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzelce Krajeńskie
    Al. Wolności 48
    66-500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie
    tel. 95 763 11 30, , fax. 957 633 294
    REGON: 21096676300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.strzelce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad inwestycją pn. Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Strzelcach Krajeńskich”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Uwagi ogólne Przedmiotem Umowy jest pełnienie roli Inżyniera Kontraktu dla zadania: " Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Strzelcach Krajeńskich ". Celem Umowy z Inżynierem Kontraktu jest zapewnienie świadczenia na rzecz Zamawiającego usług związanych z Umową z Wykonawcą Zadania w czasie trwania Umowy, zgodnie z zakresem i terminami podanymi w Umowie oraz niniejszym opracowaniu, zawierającym Szczegółowy Zakres Usług Inżyniera. Usługi Inżyniera powinny zapewnić prawidłowe wykonawstwo wszystkich Robót objętych Umową z Wykonawcą Zadania oraz uzyskanie zaplanowanych efektów użytkowych i finansowych przy zachowaniu maksymalnej ochrony środowiska. W trakcie budowy Inżynier Kontraktu powinien zagwarantować efektywną kontrolę wykonania Robót zgodnie z przedmiotem zamówienia oraz harmonogramami realizacji, jak również zapewnić dyscyplinę wydatkowania środków finansowych oraz właściwą jakość Robót. 2. Przedmiot zamówienia 1. Przedmiot zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi Inżyniera Kontraktu związanej z zarządzaniem, kontrolą i nadzorem nad realizacją umowy o roboty budowlane, zwanej w dalszej treści również „Zadaniem głównym”, której przedmiotem jest wykonanie przebudowy i rozbudowy oczyszczalni ścieków w Strzelcach Krajeńskich, zgodnie z posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową oraz decyzją Starosty Strzelecko-Drezdeneckiego Nr 378/2017 z dnia 4 grudnia 2017 roku zatwierdzającą projekt budowlany i wydającą pozwolenie na budowę oraz decyzją Nr 24/2020 z dnia 23 września 2020 r. przenoszącą wyżej wymienioną decyzję wydaną dla Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. na rzecz Gminy Strzelce Krajeńskie. 2. Zadaniem Wykonawcy niniejszej usługi będzie również nadzór nad rozruchem nowych urządzeń i procesów technologicznych na oczyszczalni ścieków, właściwe ich powiązanie z istniejącą technologią oczyszczania ścieków, a także ocena posiadanej przez Zamawiającego dokumentacji i specyfikacji do przeprowadzenia procedury wyłonienia wykonawcy na Zadanie główne, z wymogiem zgłoszenia Zamawiającemu konieczności korekty w przypadku wykrytych niespójności. Szczegółowy zakres zadań określono w punkcie 7 niniejszego dokumentu. 3. Przedmiot inwestycji. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Strzelcach Krajeńskich zlokalizowanej na działkach nr 420/7, 851, 852, 853, 854, 855, 856, 857 obręb nr 0017 Strzelce Krajeńskie (Miasto), jednostka ewidencyjna Strzelce Krajeńskie – Miasto. Projekt budowlany, w którego posiadaniu jest Zamawiający, zawiera projekt zagospodarowania terenu inwestycji wraz z warunkami posadowienia obiektów oraz rozwiązaniami technicznymi obejmującymi: • obiekty oczyszczalni ścieków wraz z rurociągami międzyobiektowymi i infrastrukturą towarzyszącą. W zakresie projektu budowlanego wchodzą następujące branże: • projekt zagospodarowania terenu • projekt technologiczny • projekt konstrukcyjny • projekt elektryczny Przedmiotem inwestycji jest przebudowa i rozbudowa mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków o przepustowości Qśrd = 2200 m3/d, Qmaxd = 3000 m3/d (RLM 18333) w Strzelcach Krajeńskich do przepustowości Qśrd = 2500 m3/d, Qmaxd = 4000 m3/d (RLM 20833) Planowana inwestycja pozwoli dostosować istniejącą oczyszczalnię do przyjęcia większej ilości ścieków komunalnych w zakresie swoich pierwotnych możliwości eksploatacyjnych. Zakres zadań Inżyniera Kontraktu 1. ETAP I - obowiązki związane z weryfikacją Dokumentacji Projektowej, przygotowaniem dokumentacji Kontraktowej i Wyborem Wykonawcy Robót: 1) Inżynier Kontraktu zobowiązany jest do analizy dokumentacji, analiza dokumentacji powinna być wykonana przez osoby posiadające uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w branżach będących przedmiotem analizy. 2) Inżynier Kontraktu zobowiązany jest do przygotowania dokumentów na Wybór Wykonawcy Robót Budowlanych oraz przy organizację i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia w oparciu o nową ustawę z dnia 11 września 2019 Prawo zamówień publicznych. W ramach tych czynności zobowiązany jest do: a) opracowania projektu SWZ dla wyboru Wykonawcy Robót budowlanych zawierającego wszystkie wymagane zapisy, elementy wynikające z regulacji nowej ustawy Pzp., b) przygotowania Tabeli Elementów Ryczałtowych dla celów sporządzenia oferty Wykonawcy Robót i rozliczania robót budowlanych, c) publikacja ogłoszenia o zamówieniu zgodnie z wymaganiami nowej ustawy Prawo zamówień publicznych, d) opracowania w ścisłej współpracy z Projektantem odpowiedzi na zapytania wykonawców w zamówieniu na wybór Wykonawcy Robót, e) organizacji i przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia, w szczególności: - udział w pracy komisji przetargowej w charakterze eksperta, - ocena ofert, - pisemna ocena złożonych wyjaśnień Wykonawców, - udział w charakterze konsultanta Zamawiającego w ewentualnym postępowaniu odwoławczym. ETAP II - obowiązki związane z nadzorem nad realizacją robót budowlanych oraz w okresie gwarancji i rękojmi. W toku realizacji Robót Budowlanych będących przedmiotem Umowy z Generalnym Wykonawcą do obowiązków Inżyniera Kontraktu należy w szczególności: 1) pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, oraz pełnienie funkcji koordynatora czynności branżowych inspektorów nadzoru inwestorskiego, zgodnie z przepisami polskiego prawa, w szczególności Ustawy Prawo budowlane 2) monitoring postępu robót łącznie z raportowaniem, biorąc pod uwagę wskaźniki: rzeczowe i finansowe, 3) zapewnienie przestrzegania i stosowania polskiego prawa budowlanego przez Wykonawcę i Podwykonawców; 4) zapewnienie, że zakończone prace są zgodne z technicznymi i formalnymi wymaganiami umów na roboty budowlane oraz dostawy; 5) rozliczenie rzeczowe i finansowe umów na roboty budowlane, przygotowanie i kompletowanie dokumentów niebędnych do rozliczenia z jednostkami współfinansującymi; 6) protokolarne przekazanie Terenu Budowy Wykonawcy Robót w terminie wynikającym z Umowy o roboty budowlane, 7) egzekwowanie od Wykonawcy Robót, wymaganych dokumentów (w tym gwarancji, ubezpieczeń, harmonogramów, projektów umów z podwykonawcami, szczegółowych wykazów obejmujących kierownictwo robót i dokumentów potwierdzających ich uprawnienia oraz innych dokumentów wymaganych przez Zamawiającego) wraz z ich analizą, zaopiniowaniem oraz przekazaniem skompletowanych dokumentów Zamawiającemu. 8) egzekwowanie od Wykonawcy Robót postanowień Umowy oraz przestrzegania ustaw, w tym ustawy o ochronie znaków geodezyjnych. 9) przewodniczenie oraz organizowanie, co najmniej raz w tygodniu narad dotyczących postępu robót oraz spraw technicznych, w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację Kontraktu stron oraz sporządzania protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcy Robót w terminie do 2 dni od dnia narady. 10) zatwierdzanie specyfikacji materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń i dostaw przewidzianych przez Wykonawcę Robót do wbudowania, kontrola dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności; atestów, itp., w celu niedopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w Polsce lub niezgodnych z warunkami Kontraktu 11) dokonywanie sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami STWiOR ST, Dokumentacji Projektowej, SIWZ oraz praktyką inżynierską z powiadomieniem Wykonawcy Robót, Dostawcy i Zamawiającego o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych, w tym rozbiórek i ponownego wykonania lub dostarczenia nowych urządzeń. 12) kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów na placu budowy oraz uporządkowanie miejsc składowania po zakończeniu robót. 13) sprawowanie nadzoru nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych bezpieczeństwa i higieny pracy, przez wszystkich uczestników procesu realizacji inwestycji, w rozumieniu wymagań stawianych przez Prawo budowlane i inne obowiązujące przepisy, podczas całego procesu realizacji inwestycji, w tym utrzymania porządku na terenie budowy. 14) Wydawanie Wykonawcy Robót, Kierownikowi Budowy lub Kierownikowi Robót poleceń, potwierdzonych wpisem w Dzienniku Budowy, dotyczących w szczególności: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia opinii dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych. 15) żądanie od Wykonawcy Robót, Kierownika Budowy, Kierownika Robót bądź przedstawiciela Dostawcy, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, 16) monitorowanie postępu Robót poprzez sprawdzenie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym przy realizacji Kontraktu harmonogramem rzeczowo-finansowym. W przypadku stwierdzenia opóźnień wzywania Wykonawcy Robót do przedłożenia zaktualizowanego harmonogramu rzeczowo-finansowego bądź harmonogramu dostaw uwzględniającego ponowne rozplanowanie, skoordynowanie czynności Podwykonawców i zapewniającego ukończenie robót w wyznaczonym terminie. Jeżeli opóźnienia nie zostaną nadrobione, a zaktualizowany harmonogram rzeczowo-finansowy nie będzie realizowany - Inżynier Kontraktu poinformuje pisemnie Zamawiającego o zaistniałej sytuacji oraz wszystkich środkach, które należy podjąć w celu rozwiązania zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z Kontraktu. Harmonogram rzeczowo-finansowy oraz kolejne jego aktualizacje stanowić będą podstawę monitorowania postępu robót i dostaw. W przypadku, gdyby postęp robót lub dostaw nie był zadawalający z przyczyn niezależnych od Wykonawcy Robót, do obowiązków Inżyniera Kontraktu będzie należało poinformowanie Zamawiającego o wszystkich środkach, które należy podjąć w celu rozwiązania zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z Kontraktu. 17) monitorowanie dokonanych wierzytelności przez Wykonawcę Robót na rzecz jego Podwykonawców robót, dostaw i usług oraz na rzecz dalszych podwykonawców robót, dostaw lub usług, a także - egzekwowanie otrzymania przy każdym rozliczeniu finansowym z Wykonawcą Robót oraz Dostawcy wykazu Podwykonawców wraz określeniem finansowo-rzeczowym robót przez nich realizowanych wraz z dowodami o uregulowaniu Podwykonawcy należnej im zapłaty, 18) poświadczenie do zapłaty sum z faktury Podwykonawcy, o które Podwykonawca wystąpił do Zamawiającego z roszczeniem o zapłatę. 19) egzekwowanie od Wykonawcy Robót: a) programu zapewnienia jakości, b) harmonogramu rzeczowo - finansowego oraz jego aktualizacji oraz dostarczanie tych dokumentów Zamawiającemu wraz z swoją opinią, w terminie 7 dni od ich otrzymania. 20) dopilnowanie zabezpieczenia - na okres przerwy w realizacji procesu budowlanego - stanu robót oraz placu budowy w stopniu uniemożliwiającym zaistnienie zdarzeń w wyniku, których mogłyby wystąpić sytuacje odszkodowawcze w stosunku do Zamawiającego. 21) ochrona interesów Zamawiającego pod kątem uniknięcia ewentualnych roszczeń odszkodowawczych osób trzecich powstałych podczas lub w związku z prowadzonymi robotami 22) prowadzenie i przechowywanie dokumentacji budowy, w tym między innymi: a) dokumentacji fotograficznej w formie cyfrowej, w tym sporządzonej przed realizacją inwestycji oraz po zakończeniu realizacji robót, b) dokumentów z czynności odbiorowych, c) raportów, harmonogramów, decyzji, uzgodnień, postanowień, d) protokołów z rad budowy/narad koordynacyjnych i technicznych, e) dokumentacji robót dodatkowych i uzupełniających wraz z uzasadnieniem, rysunkami i wyceną robót. 23) bieżąca kontrola prawidłowości wykonywania i kompletności dokumentów budowy Wykonawcy Robót oraz Dostawców, 24) wskazanie Zamawiającemu konieczności wykonania robót dodatkowych wraz z ich nadzorem, których nie można było przewidzieć, a których wykonanie jest niezbędne ze względu na kompletną realizację zadania, umożliwiającą użytkowanie obiektów, 25) weryfikowanie wniosku/wystąpienia Wykonawcy Robót o roboty dodatkowe, zamianę materiałów i technologii, w tym przygotowanie niezbędnych opinii, ekspertyz, dokumentacji oraz zweryfikowanie wycen/kalkulacji robót wraz z przedłożeniem Zamawiającemu stosownego Protokołu Konieczności/Protokołu Zmian w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku przez Wykonawcę Robót. 26) rozpatrywanie wniosków/wystąpień/pism Wykonawcy Robót w terminie 7 dni od ich otrzymania - w niniejszym terminie Inżynier Kontraktu winien przedłożyć Zamawiającemu swoje pisemne stanowisko, tj. opinię, analizę (stosownie do rozpatrywanej sprawy). 27) kontrola i egzekwowanie prawidłowości wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej w rozumieniu wymagań stawianych przez Prawo budowlane, inne obowiązujące przepisy oraz warunki niniejszej umowy, podczas całego procesu realizacji inwestycji. 28) wydawanie poleceń Wykonawcy Robót w zakresie zawieszenia całości lub części prac w przypadkach określonych Umową na Roboty po uzyskaniu pisemnej zgody od Zamawiającego oraz udzielanie zezwolenia Wykonawcy Robót na wznowienie całości lub części Robót w przypadkach przewidzianych w Umowie na Roboty, po uzyskaniu pisemnej zgody od Zamawiającego. 29) przeprowadzanie z Wykonawcami Robót odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu, odbiorów częściowych i końcowych realizowanych Umów na Roboty, 30) zatwierdzenie laboratorium budowlanego zgłoszonego przez Wykonawcę Robót, 31) obecności pobieraniu próbek do badań kontrolnych oraz dopilnowanie zgodności wykonywania badań kontrolnych z metodyką opisaną w odpowiednich normach, 32) zapewnienie nadzoru i akceptacji przeprowadzonych testów i technologicznych rozruchów urządzeń i wyposażenia oraz zlecanie i zatwierdzanie instrukcji użytkowania urządzeń i wyposażenia przygotowanych przez Wykonawcę Robót, dostawcę urządzeń i wyposażenia. 33) akceptacja wszystkich prób i odbiorów przy oddaniu do eksploatacji. 34) uczestnictwo w odbiorach częściowych, końcowych, rozruchach technologicznych, odbiorach gwarancyjnych i ostatecznych, 35) akceptacja przejściowych, końcowych wniosków i raportów Wykonawcy Robót i przygotowanie odpowiednich Świadectw Płatności tak przygotowanych, aby umożliwić Zamawiającemu nadzorowanie kosztów i płatności. 36) sprawdzanie poprawności faktur Wykonawcy Robót pod względem merytorycznym, rachunkowym i formalnym i rekomendowanie w formie pisemnej do zapłaty. 37) sprawdzenie zagospodarowania materiałów rozbiórkowych, poprawności udokumentowania ilości materiałów rozbiórkowych przekazanych Zamawiającemu, zezłomowanych lub zutylizowanych. Inżynier Kontraktu dokona weryfikacji merytorycznej opracowania dotyczącego zbiorczego rozliczenia materiałów rozbiórkowych i potwierdzi ilości tych materiałów przy uwzględnieniu ilości oraz jednostek wskazanych w Tabeli elementów rozliczeniowych. Opracowanie stanowić będzie część dokumentacji powykonawczej. 38) skompletowanie dokumentacji i oświadczeń Wykonawcy Robót wymaganych odpowiednimi przepisami oraz współdziałanie z Zamawiającym celem uzyskania pozwolenia na użytkowanie. 39) dokonanie w Dzienniku Budowy wpisu potwierdzającego termin zakończenia robót. 40) sprawdzenie kompletności i prawidłowości dokumentacji powykonawczej, w tym weryfikacja i akceptacja kompletnej dokumentacji powykonawczej (dostarczonej przez Wykonawcę Robót), a następnie dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją związaną z nadzorowaną budową (łącznie z pomiarami geodezyjnymi naniesionymi na plany sytuacyjne) w formie ustalonej z Zamawiającym. 41) przedłożenie Zamawiającemu w ciągu 10 dni od otrzymania dokumentacji powykonawczej: a) pisemnego oświadczenia o sprawdzeniu, kompletności i prawidłowości wykonania dokumentacji powykonawczej wraz z pisemnym potwierdzeniem o gotowości do odbioru, lub b) pisemny wykaz wad w dokumentacji powykonawczej, co oznacza, że braki w dokumentacji nie zwalniają Inżyniera Kontraktu od zajęcia pisemnego stanowiska, co do kompletności i prawidłowości wykonania dokumentacji powykonawczej. 42) Przeprowadzenie odbioru robót z udziałem użytkowników obiektu wraz z sporządzeniem Protokołu Odbioru Końcowego przy współudziale komisji odbiorowej powołanej przez Zamawiającego. 43) Udział w procedurze uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71200000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium na cały okres związania ofertą, w wysokości: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100) 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku z następujących form, w zależności od wyboru Wykonawcy: 1. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy nr 49 8362 0005 0399 1819 2000 0020; Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. Za wadium skutecznie wniesione w pieniądzu Zamawiający uznaje wadium, które w terminie składania ofert znajdzie się na koncie Zamawiającego; 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy musi być zawsze poręczeniem pieniężnym; 3. gwarancjach bankowych; 4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019, poz. 310,836 i 1572). 3. Wadia wniesione w formie gwarancji lub poręczeń powinny w swej treści mieć wymienionych wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o wykonanie i realizację zamówienia publicznego tj. członków konsorcjum/spółki cywilnej. 4. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna oryginał dokumentu należy złożyć w oddzielnej kopercie, a jego kopię w ofercie. 5. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w pkt 6.1., w formie lub formach oraz w terminie, o których mowa w pkt 6.2. jego oferta zostanie odrzucona. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza (z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.). 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp., oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: 14. odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie; 15. nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 16. zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, stanowiące wstępne potwierdzenie, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12) - 23) ustawy oraz że spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 4.1.2 - 4.1.4 SIWZ - sporządzone według wzorów stanowiących odpowiednio Załącznik Nr 2 i Nr 3 do SIWZ. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 5.1.1 SIWZ. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 5.1.1 SIWZ składa każdy w wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Dokument, z którego będzie wynikało zobowiązanie podmiotu trzeciego, do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, zgodnie z pkt 5.11 i 5.12 SIWZ, o ile wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innego podmiotu. UWAGA: Wykonawca jest zobowiązany do wypełnienia obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał (w przypadku korzystania z podwykonawców/ podmiotów trzecich/wykonawców wchodzących w skład konsorcjum) w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu. 5. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacji z otwarcia ofert), jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5. 6. Dowód wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach