Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na zadaniu „Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych – Węzeł Zawodzie”

Miasto Katowice ogłasza przetarg

  • Adres: 40-098 Katowice, ul. Młyńska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48 32 2593302, , fax. 48 327 054 949
  • Data zamieszczenia: 2019-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Katowice
    ul. Młyńska 4
    40-098 Katowice, woj. śląskie
    tel. +48 32 2593302, , fax. 48 327 054 949
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.katowice.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na zadaniu „Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych – Węzeł Zawodzie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na zadaniu „Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych – Węzeł Zawodzie" Przedmiotem umowy jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu polegającej na wykonaniu usług mających na celu zrealizowanie i rozliczenie Inwestycji zakresu drogowego i kubaturowego, o którym mowa w sekcji II.4.1 ogłoszenia, zgodnie z przepisami prawa polskiego, w tym rozdziałem 3 Prawa budowlanego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1332 ze zm.) dla „inspektora nadzoru inwestorskiego", „koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego" i „projektanta" w zakresie sprawowania nadzoru autorskiego. 1.Inwestycja w „zakresie drogowym i kubaturowym" obejmuje w szczególności: a.opracowanie, zatwierdzenie i wprowadzenie organizacji ruchu na czas prowadzenia robót; b.wykonanie robót rozbiórkowych; c.wycinkę kolidujących drzew i krzewów; d.wykonanie uzdatnienia podłoża wraz z badaniami geofizycznymi przed i po uzdatnianiu; e.wykonanie przebudowy infrastruktury drogowej; f.budowę muru oporowego oddzielającego jezdnie ul. Bagiennej od jezdni serwisowej Centrum Przesiadkowego; g.budowę dwóch jednopoziomowych parkingów naziemnych; h.budowę miejsc postojowych dla autobusów; i.budowę budynku dworca z funkcjami m. in. obsługi podróżnych, dyspozytorni, monitoringu wraz z instalacjami; j.wykonanie instalacji w budynku dworca w zakresie sieci wodno-kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, wentylacji, klimatyzacji, sieci elektroenergetycznej, sieci teleinformatycznych; k.budowę przystanków tramwajowo-autobusowych; l.budowę wiaty peronowej o konstrukcji stalowej; m.budowę wiaty rowerowej z wyposażeniem w stojaki rowerowe; n.budowę punktu postoju taksówek; o.budowę miejsc krótkotrwałego postoju do ok. 3 min. do wysiadania (tzw. „Kiss&Ride"); p.wykonanie oświetlenia terenu inwestycji; q.wykonanie oświetlenia w przestrzeni dachu wiaty peronowej; r.wykonanie monitoringu wizyjnego; s.przebudowę i budowę sieci uzbrojenia terenu w zakresie kanalizacji sanitarnej, deszczowej, ogólnospławnej, wodociągu, sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych; t.zabezpieczenie sieci uzbrojenia terenu w zakresie sieci gazowej, teletechnicznej; u.przebudowę i rozbudowę istniejących ciągów pieszych i ciągów rowerowych; v.wykonanie punktów informacji pasażerskiej, tablic Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, „urzędomat", punktów zakupu biletów – biletomatów; w.wykonanie instalacji nagłośnienia; x.wykonanie nasadzeń drzew, krzewów, zieleni urządzonej; y.dostawa i montaż elementów małej architektury – ławki, kosze na śmieci, donice, elementy dekoracyjne; z.wykonanie, dostawę i montaż 2 sztuk trwałych tablic: informacyjnej i pamiątkowej; aa.wykonanie aktualizacji projektu docelowej organizacji ruchu wraz z wymaganymi opiniami i uzgodnieniami; ab.wdrożenie elementów organizacji ruchu wraz z sygnalizacją świetlną; ac.wykonanie systemu parkingowego dla obsługi parkingów Park&Ride obejmującego urządzenia płatnicze – parkomaty, terminale: wjazdowe i wyjazdowy, bariery parkingowe - szlabany, tablice wyświetlające informacje o zajętości miejsc parkingowych wraz z zasilaniem; ad.wykonanie stalowej konstrukcji pomostu technicznego mocowanego do konstrukcji wiaty peronowej umożliwiającego dokonywania prac eksploatacyjno-kontrolnych przestrzeni dachu wiaty; ae.wykonanie wyłazu w poszyciu dachu wiaty peronowej; af.wykonanie podświetlanego neonu wraz z podkonstrukcją umieszczonego na Budynku Obsługi Podróżnych (BOP); ag.wykonanie ogrzewania dachu wiaty peronowej: koryt, wpustów, rur spustowych wraz z wykonaniem obróbek dekarskich, dostawą i montażem rozdzielni elektrycznej z podkonstrukcją, z kompletnym okablowaniem i sterowaniem; ah.wykonanie sieci zasilana dla stacji ładowania pojazdów elektrycznych (bez ładowarek); ai.budowa przyłącza energetycznego zasilającego obiekt węzła przesiadkowego od zestawu złączowo – pomiarowego Tauron zlokalizowanego w granicy działki, do szafy rozdzielczej w rejonie BOP; aj.wykonanie instalacji odgromowej i uziemiającej wiaty peronowej; ak.wykonanie systemu schładzania pomieszczeń BOP; al.wykonanie instalacji klimatyzacyjnej wraz z dostawą i montażem urządzenia klimatyzacyjnego w pomieszczeniu serwerowni w BOP; am.wykonanie instalacji kamer monitoringu zewnętrznego wraz z zasilaniem; an.wykonanie sieci wraz z dostawą i montażem urządzeń WiFi w BOP oraz w obszarze wiaty peronowej; ao.instalacja kompensacji mocy biernej wraz z dostawą i montażem baterii kompensacyjnej w szafie rozdzielczej; ap.wykonanie ciągów pieszych z dostosowaniem dla potrzeb osób niepełnosprawnych. 2. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usług w zakresie j.n.: 2.1. Inżynier Kontraktu (zwany w skrócie również IK) zobowiązany jest do wykonywania zadań i czynności mających na celu prawidłową realizację Inwestycji określonych w pkt 2.1.1., 2.1.2, 2.1.3 poniżej: 2.1.1. Zadania i czynności mające na celu prawidłową realizację inwestycji (m.in. nadzór inwestorski) a.zapoznania się z dokumentacją projektową (w skrócie „Projekt") stanowiącą załącznik do niniejszej SIWZ; b.weryfikowania, sprawdzania każdej dokumentacji projektowej na etapie realizacji robót budowlanych (technicznej, zamiennej, dodatkowej, warsztatowej itp.) wykonanej dla Inwestycji oraz przekazywanie ostatecznych wersji Wykonawcy robót budowlanych do realizacji; c.zapoznania się z przepisami prawa dotyczącymi współfinansowania i realizacji zadania ze środków Unii Europejskiej; d.zapoznania się z zasadami finansowania Inwestycji oraz planem wydatków jakie Zamawiający planuje ponieść w danym roku budżetowym; e.nadzoru nad prawidłowym wydatkowaniem środków finansowych; f.weryfikowania wszelkich kosztorysów, przedmiarów i wycen na etapie realizacji robót budowlanych, zgodnie z warunkami umowy o roboty budowlane w tym także zatwierdzania ich „za zgodność zakresu rzeczowego i ilości"; g.zapewnienia kompletnego i profesjonalnego nadzoru inwestorskiego nad robotami; h.zapewnienia kompletnego i profesjonalnego nadzoru autorskiego; i.powiadomienia organu nadzoru budowlanego o terminie ewentualnego wznowienia robót z załączeniem oświadczenia kierownika budowy i inspektorów nadzoru inwestorskiego, stwierdzających przejęcie obowiązków przypisanych tym funkcjom na budowie; j.weryfikowania oraz wstępnej akceptacja harmonogramu rzeczowo-finansowego robót złożonego przez Wykonawcę (dalej „HRF") i przedkładanie go Zamawiającemu do zatwierdzania. Zapis stosuje się również do sporządzanych w trakcie realizacji Inwestycji wszelkich korekt HRF, a także do ewentualnych Planów Naprawczych sporządzanych przez Wykonawcę, w przypadku, gdy powstaną znaczące opóźnienia w realizacji robót w stosunku do zatwierdzonego HRF; k.nadzorowania terminowości realizacji inwestycji w oparciu o zatwierdzony przez Zamawiającego HRF; l.analizowania kosztów Inwestycji w oparciu o HRF oraz sporządzanie stosownych raportów; m.sprawdzania dokumentów rozliczeniowych budowy pod względem merytorycznym, rachunkowym, legalności i gospodarności, w szczególności faktur; n.weryfikowania zakresu robót wykonywanych przy pomocy Podwykonawców oraz określanie nazw Podwykonawców biorących udział w wykonywaniu robót w okresie rozliczeniowym, poprzez potwierdzanie stosownych zapisów w protokołach odbioru robót Wykonawcy, sporządzanych wg narzuconych przez Zamawiającego wzorów; o.inicjowania wprowadzania zmian do treści umów zawartych z Wykonawcami przez przygotowanie stosownych dokumentów, w związku ze zmianami warunków określonych w umowach, zawsze przy uwzględnieniu ograniczeń do dokonywania takich zmian wynikających z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych i ograniczeń narzuconych przez Zamawiającego; p.organizowania i prowadzenia roboczych narad koordynacyjnych z udziałem Zamawiającego raz w miesiącu w siedzibie Zamawiającego w terminie do 10 dnia każdego miesiąca, których celem będzie m.in. sprawozdanie IK z czynności w zakresie pełnionego nadzoru inwestorskiego, autorskiego oraz z przebiegu realizacji inwestycji. O terminie narady IK powiadomi Zamawiającego pisemnie lub drogą mailową co najmniej na 3 dni przed zaplanowaną datą jej zorganizowania; q.zapewnienia stałej wymiany informacji z Zamawiającym oraz koordynację swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego; r.stawiania się na każde spotkanie organizowane przez Zamawiającego w jego siedzibie lub w innym miejscu przez niego wskazanym w okresie trwania umowy oraz w okresie gwarancyjnym; s.w sytuacjach nagłych wymagających natychmiastowej reakcji, stawiania się na wezwanie Zamawiającego w miejscu przez niego wskazanym, w czasie nieprzekraczającym 6 godzin od chwili powiadomienia go (telefonicznie, mailem lub faksem); t.weryfikowania materiałów przygotowanych przez Wykonawcę do odbioru końcowego robót oraz – po sprawdzeniu ich kompletności - przeprowadzenie odbioru końcowego zgodnie z zapisami umowy o roboty budowlane; u.uzyskiwania, po zakończeniu procesu inwestycyjnego, wszystkich wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych, opinii, uzgodnień i pozwoleń warunkujących uzyskanie pozwolenia na użytkowanie; v.rozliczenia końcowego Inwestycji (wszystkich zamówień udzielonych w ramach Inwestycji), w tym przygotowanie niezbędnych materiałów i danych (zakres rzeczowy i finansowy) do rozliczenia majątku trwałego wytworzonego w ramach tego przedsięwzięcia, z uwzględnieniem podziału na użytkowników oraz na drogi, łącznice, obiekty w tym inżynierskie itp.; w.przekazania wraz z Zamawiającym, gotowego obiektu do użytkowania wraz z kompletem niezbędnych dokumentów w stanie faktycznym i prawnym, zdatnym do natychmiastowego rozpoczęcia użytkowania; x.występowania w imieniu Zamawiającego przed organami administracji i sądami w sprawach wynikających z realizacji Inwestycji, w granicach udzielonych pełnomocnictw; y.udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wynikłych podczas realizacji kontraktu na roboty budowlane; z.zawiadamiania Zamawiającego o konieczności naliczenia Wykonawcom kar umownych; aa.przeprowadzania przeglądów gwarancyjnych i pogwarancyjnych w okresie rękojmi; ab.archiwizowania wszelkiej korespondencji i dokumentacji wynikającej z realizacji Inwestycji, z podziałem na akta sprawy oraz przekazanie całości dokumentacji Zamawiającemu w stanie kompletnym po zakończeniu i rozliczeniu końcowym robót lub gdy dojdzie do rozwiązania, bądź odstąpienia od niniejszej umowy. Archiwizowaniu podlegają w szczególności: protokoły odbiorów robót ulegających zakryciu, protokoły odbioru robót częściowych i końcowych, wyniki badań kontrolnych, decyzje, uzgodnienia, protokoły szkoleń i inne pisma w sprawie; ac.zawiadamiania Zamawiającego o wszystkich istotnych nie przewidzianych robotach, usługach dodatkowych, zamiennych lub uzupełniających, potrzebnych do wykonania Inwestycji oraz przygotowanie – na żądanie Zamawiającego - procedury i dokumentów niezbędnych do zlecenia tych robót lub usług; ad.oceny i weryfikacji propozycji robót dodatkowych i zmian zgłaszanych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie finansowym i rzeczowym oraz ich przedłożenie do decyzji Zamawiającego. Po uzyskaniu zgody Zamawiającego Inspektorzy Nadzoru będą upoważnieni do wydania Wykonawcy robót budowlanych poleceń wykonywania robót dodatkowych (w tym robót koniecznych) i zamiennych; ae.podejmowania decyzji o robotach w stosunku, do których wymagane jest natychmiastowe wykonanie; af.wykonywania wszelkich kontrolnych badań laboratoryjnych, polowych i obiektowych, ekspertyz, ocen oraz operatów geodezyjnych potwierdzających należyte wykonanie robót przez Wykonawcę, przy czym ilość badań kontrolnych do wykonania przez IK nie może być mniejsza niż 10% badań wymaganych przez specyfikację przetargową na wykonanie robót budowlanych; ag.opracowania w uzgodnieniu z Zamawiającym Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Specyfikacji Technicznych, Programów Funkcjonalno – Użytkowych, zapytań ofertowych, projektów umów oraz innych dokumentów niezbędnych – w świetle Prawa zamówień publicznych i procedur obowiązujących Zamawiającego – do udzielenia zamówienia publicznego i wyboru Wykonawców, którym Zamawiający powierzy wykonanie usług lub dostaw niezbędnych do prawidłowego wykonania Inwestycji; ah.udziału w pracach komisji przetargowych powołanych w celu przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, na zasadach eksperta ds. technicznych i ekonomicznych, w tym: •sprawdzania ofert, dokumentów, kosztorysów ofertowych itp., •przygotowywania odpowiedzi na pytania zadawane przez oferentów w trakcie trwania postępowania, które dotyczyć mogą przyjętych rozwiązań projektowych, technologii, rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych, ilości robót ujętych w przedmiarach robót oraz innych wynikających z dokumentacji projektowo-kosztorysowej lub specyfikacji technicznej (STWiORB). a.sporządzania opinii z zakresu zamówień publicznych oraz opinii prawnych niezbędnych do podejmowania decyzji dotyczących realizacji Inwestycji; b.zawiadamiania Zamawiającego o wszelkich istotnych przerwach w realizacji zadania wraz z uzasadnieniem faktycznym oraz określeniem ewentualnych opóźnień; c.wykonywania czynności niewymienionych w niniejszym paragrafie, które winny być wykonane, gdyż mają wpływ na realizację Inwestycji i są związane z przedmiotem umowy, a ich brak spowoduje niewykonanie lub nienależyte wykonanie Inwestycji i które mieszczą się w ogólnym charakterze usługi stanowiącej przedmiot umowy. d.współpracy z inspektorem Nadzoru Inwestorskiego „zakresu tramwajowego" Spółki Tramwaje Śląskie S.A. e.współpracy z Zarządcami infrastruktury technicznej znajdującej się w obszarze Inwestycji oraz przyszłymi użytkownikami tj. Miejskim Zarządem Ulic i Mostów w Katowicach (MZUiM Katowice) oraz Komunalnym Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach (KZGM), a także Zakładem Zieleni Miejskiej w Katowicach (ZZM Katowice); f.w przypadku, gdy jedna ze Stron (IK, Wykonawca lub Zamawiający) odstąpi od umowy lub Zamawiający rozwiąże umowę z daną Stroną (IK lub Wykonawcą robót), wówczas IK w zależności od charakteru zaprzestania realizacji: i.dokona stosownych wpisów w dzienniku budowy, ii.przeprowadzi nadzór nad prawidłowym zabezpieczeniem placu budowy, iii.sporządzi szczegółową inwentaryzację wykonanych usług i robót w postaci raportu z przebiegu zakończenia prac zawierającego co najmniej stan zaawansowania rzeczowego i finansowego wykonanych prac, usług lub robót. 2.1.2. Zakres zamówienia obejmuje pełnienie Nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych wszystkich branż, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i innymi obowiązującymi przepisami, m.in.: a. sprawdzania zgodności realizowanych robót z dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub innych państw członkowskich, obowiązującego prawa i zasad wiedzy technicznej; b. nadzorowania prawidłowości realizacji Inwestycji, w tym osiągania zakładanych wskaźników produktu; c. sprawdzania jakości wykonanych robót, wbudowanych wyrobów, w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych, niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; d. dokonywanie bieżących wpisów w dzienniku budowy oraz książki obmiaru. 2.1.3. Zakres zamówienia obejmuje pełnienie Nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych wszystkich branż, m.in.: a. pełnienie obowiązków wynikających z przepisów Prawa Budowlanego w szczególności czynności określonych w art. 20 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane tj.: •stwierdzenia w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z Projektem; •uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych, w stosunku do przewidzianych w Projekcie, zgłoszonych przez Kierownika budowy lub Inspektora nadzoru inwestorskiego; b. wykonywanie czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia, w tym: •dokonywania stosownych zapisów na rysunkach wchodzących w skład Projektu; •czuwania by zakres wprowadzanych zmian nie spowodował istotnej zmiany zatwierdzonego decyzją pozwolenia na budowę projektu budowlanego; •dokonywania wyjaśnień przyjętych rozwiązań technicznych, materiałowych w Projekcie, które spowodowały wątpliwości w toku realizacji robót; •sporządzania dodatkowych szkiców lub rysunków uzupełniających lub opisów uzupełniających objaśniających rozwiązania projektowe, jeśli Projekt nie wyjaśnia w dostatecznym stopniu rozwiązań technicznych; •sporządzania rewizji projektów; •prace związane z wystąpieniem do instytucji opiniujących w celu uzyskania wszelkich niezbędnych zgód, opinii, warunków technicznych, wywiadów branżowych i decyzji administracyjnych dla opracowań wykonanych w ramach nadzoru autorskiego w tym rewizji projektów (w razie zaistnienia takiej konieczności); •dokonywania oceny produktów i wyrobów do przewidywanego zabudowania; •sporządzania oceny uzyskanych wyników poszczególnych badań materiałów i konstrukcji w zakresie zgodności z rozwiązaniami projektowymi, STWiORB, normami i innymi obowiązującymi przepisami; •przygotowanie wszelkich ekspertyz niezbędnych do prawidłowej realizacji robót, w tym w szczególności ekspertyzy w zakresie zastosowania przyjętych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych, co do ich zgodności aktualnymi przepisami, normami i ich bieżącymi interpretacjami; •wystąpienie z wnioskiem do właściwego organu i uzyskanie nowego lub zamiennego dokumentu pozwalającego realizować roboty zgodnie z Prawem Budowlanym, w przypadku wprowadzenia istotnych zmian w stosunku do Projektu; •udziału w komisjach i naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę; •udziału w odbiorach częściowych, technicznych oraz w odbiorze końcowym inwestycji oraz badaniach materiałów i konstrukcji; •opiniowania lub uzgadniania możliwości wprowadzania zmian materiałowych, konstrukcyjnych, technicznych lub technologicznych, nie odstępujący w sposób istotny od zatwierdzonych projektów; •dokonywanie wpisów w dzienniku budowy. 2.2. W celu należytego wykonywania przedmiotu umowy oraz zadań określonych w sekcji III.4.2.1 ogłoszenia , ppkt 2.1.1, 2.1.2, 2.1.3 Inżynier Kontraktu zobowiązany jest do: 1.Zorganizowania, wyposażenia i utrzymania Biura Inżyniera Kontraktu na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii oraz zaopatrzenie go w niezbędne sprzęty, materiały i urządzenia potrzebne do realizacji przedmiotu umowy. 2.Zatrudnienia i opłacenia personelu Inżyniera Kontraktu, a także zapewnienia personelowi zakwaterowania i zwrotu kosztów podróży do miejsca zakwaterowania i z powrotem oraz kosztów podróży lokalnych i delegacji. 3.Zapewnienia obsługi biurowo - administracyjnej, obsługi laboratoryjnej i geodezyjnej, obsługi prawnej, obsługi kosztorysowej oraz obsługi językowej (tłumacza). 4.Zweryfikowania i wstępnego zatwierdzenia Harmonogramu rzeczowo – finansowego (HRF), który został sporządzony przez Wykonawcę według wytycznych zawartych w umowie o roboty budowlane. Zatwierdzony przez Zamawiającego HRF będzie integralną częścią niniejszej umowy. 5.Zweryfikowania i wstępnego zatwierdzenia aktualizacji HRF w sytuacji, gdy stanie się on niespójny z faktycznym postępem robót, a opóźnienie wystąpiło z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada. 6.Zweryfikowania i wstępnego zatwierdzenia Planu Naprawczego sporządzonego przez Wykonawcę wg ustalonych wytycznych, w sytuacji, gdy wystąpi znaczne zawinione opóźnienie Wykonawcy w realizacji robót w stosunku do HRF. 7.Składania Zamawiającemu (Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Katowice ul. Warszawska 4, 40-006 Katowice – sekretariat, pok. 364) pisemnych RAPORTÓW, w określonych terminach. •RAPORT OKRESOWY z postępu prac, który będzie zawierał informacje na temat rzeczowego i finansowego zaawansowania inwestycji w zakresie drogowym i kubaturowym Inwestycji, ilości zatrudnionych pracowników, określenia Podwykonawców i dalszych Podwykonawców i ilości ich pracowników, a także rozliczenie finansowe usług Inżyniera Kontraktu. Wzór raportu zostanie przekazany przez Zamawiającego po zawarciu umowy. •RAPORT NA DZIEŃ ROZWIĄZANIA LUB ODSTĄPIENIA OD UMOWY Z WYKONAWCĄ lub niniejszej umowy zawierający rozliczenie rzeczowe i finansowe umowy oraz informacje dotyczące robót i usług wykonanych i nierozliczonych, a także określenie kwot na dzień odstąpienia (rozwiązania) umowy. Brak raportów wstrzymuje wypłatę należnej części wynagrodzenia Inżyniera Kontraktu do czasu ich przedstawienia. Wstrzymanie wypłaty wynagrodzenia nie jest naruszeniem warunków umowy przez Zamawiającego. 8. Oznakowania wszelkich faktur Wykonawców robót z naniesieniem stosownej adnotacji na dokumencie oraz sprawdzanie ich pod względem merytorycznym, rachunkowym, legalności i gospodarności oraz przekazanie zaakceptowanych faktur do Wykonawcy w celu ich złożenia Zamawiającemu. Wszystkie faktury dotyczące wydatkowania środków pieniężnych winny być oznaczone pieczątką o treści: „Realizacja wydatku jest zgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych Zastosowano tryb .................................................... Nr zamówienia publicznego ......................................................................... Sprawdzono pod względem merytorycznym, legalności i gospodarności, Data ……………………. podpis Kierownika Zespołu IK ………………………………………………………………" 9. Sprawdzania i potwierdzania przez branżowego inspektora nadzoru inwestorskiego różnic między ilością robót określoną przedmiarem robót planowanych do wykonania, a rzeczywistymi ilościami wynikającymi z obmiaru (zatwierdzanie za zgodność zakresu rzeczowego i ilości) wraz z zatwierdzaniem kosztorysów różnicowych, powykonawczych oraz przekazanie wszystkich dokumentów do Zamawiającego. 10. Powiadamiania Zamawiającego na piśmie (faxem, mailem) o planowanych odbiorach. 11. Bieżącego weryfikowania każdej dokumentacji projektowej wchodzącej w skład Inwestycji pod względem formalno-technicznym. 12. Sprawdzania lub sporządzania kosztorysów inwestorskich, kosztorysów ofertowych, kosztorysów powykonawczych robót, kosztorysów robót zamiennych lub dodatkowych, wycen usług i dostaw. 13. Sprawdzania, czy akceptowani przez Zamawiającego zgodnie z art. 143a-c ustawy Pzp Podwykonawcy robót wykonywali prace w okresie rozliczeniowym i odnotowywanie w protokole odbioru robót sporządzanym przez Wykonawcę, tych Podwykonawców, którzy uczestniczyli w wykonywaniu robót w tym okresie. 14. Organizowania i prowadzenia roboczych narad koordynacyjnych. 15. Sporządzania protokołów, notatek lub zapisów z ustaleń oraz innych czynności uzgodnionych odrębnie przez Strony; 16. Kontrolowania inwestycji poprzez bieżący i ciągły nadzór. 17. Obowiązkowego udziału w radach budowy osób wskazanych przez IK do realizacji zamówienia tj. Kierownika Zespołu Inżyniera Kontraktu, Inspektorów nadzoru wszystkich branż, co najmniej Koordynatora czynności projektantów. Do obowiązków osoby powołanej na stanowisko koordynatora czynności projektantów sprawujących nadzór autorski na budowie należeć będzie: a.koordynacja prac projektantów nadzoru autorskiego na budowie; b.reprezentowanie zespołu autorskiego w kontaktach z Zamawiającym; c.rozwiązywanie ewentualnych sporów i problemów powstałych w trakcie realizacji zadania inwestycyjnego; d.przybycie na budowę w ciągu 48 godzin od chwili wezwania przez inspektora nadzoru inwestorskiego, o ile nie zostanie uzgodniony przez Strony inny dłuższy termin; e.udział w komisjach, naradach koordynacyjnych i technicznych oraz innych spotkaniach w zakresie realizacji inwestycji; f.udział w odbiorach technicznych i końcowych. 18. Wystawiania kart nadzoru autorskiego albo innych opracowań wykonanych w ramach nadzoru autorskiego np. rewizji Projektu. 19. W ramach wynagrodzenia umownego realizowanie w okresie zgłaszania wad uprawnień z tytułu rękojmi i gwarancji poprzez wykonywanie wszystkich niezbędnych czynności faktycznych i prawnych do usunięcia ujawnionych wad lub usterek, w tym czynności zastrzeżonych umowami o roboty budowlane lub decyzjami administracyjnymi oraz przeprowadzanie przeglądów gwarancyjnych (min. 1-go obowiązkowego przeglądu na rok, przeprowadzonego w tożsamym miesiącu, w którym podpisano protokół odbioru końcowego Inwestycji i przekazania jej do użytkowania), a także sporządzanie stosownych dokumentów z przeprowadzonych czynności i przekazanie ich Zamawiającemu - Miastu Katowice. 20. Sprawdzania, czy Wykonawca prawidłowo prowadzi gospodarkę odpadami wytworzonymi w wyniku realizacji Inwestycji, w szczególności weryfikowania procesu przekazania odpadów, w tym ilości wytworzonych przez Wykonawcę odpadów i stanu prawnego dla nieruchomości, na których będą składowane opady. 21. Jeżeli będzie to wymagane - przekazywania niezbędnych informacji do przygotowania wniosków o płatność oraz sprawozdań zgodnie z wytycznymi Instytucji udzielającej dofinansowanie. Szczegółowy zakres prac określa: wzór umowy - załącznik nr 5 do SIWZ; formularz cenowy - załącznik nr 1a do oferty; dokumentacja projektowa udostępniona w ramach przetargu na roboty budowlane dla węzła Zawodzie łącznie ze zmianami na etapie przetargu i realizacji - załącznik nr 6 do SIWZ specyfikacja techniczna dla usług. Zamówienie jest współfinansowane jest przez Unię Europejską ze środków: Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. II. Wymagania wynikające z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osoby wykonującej pracę kancelaryjno-administracyjną, do wykonania czynności w trakcie realizacji zamówienia. Sposób dokumentowania zatrudnienia tej osoby: a.Na etapie postępowania Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył oświadczenie, iż do realizacji zamówienia skieruje osoby wykonujące czynności wskazane w pkt 6) zatrudnione na umowę o pracę, z co najmniej minimalnym miesięcznym wynagrodzeniem. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży takiego oświadczenia jego oferta zostanie odrzucona, gdyż nie będzie zgodna z SIWZ. b.Na etapie realizacji zamówienia Zamawiający wymaga, aby Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedkładał oświadczenia i dokumenty w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogu zatrudnienia osób wykonujących czynności wskazane w pkt 6) na umowę o pracę, z co najmniej minimalnym miesięcznym wynagrodzeniem. Wykaz oświadczeń i dokumentów oraz sankcje za niespełnienie ww. wymogu na etapie wykonywania zamówienia znajdują się w projekcie umowy zgodnie z art. 143 e ustawy Pzp. III. Wymagania dotyczące projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników (o których mowa w art. 29 ust. 5 i 6 ustawy wynikają z niżej wymienionego aktu prawa Unii Europejskiej: Konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych - Tekst Konwencji opublikowany został w Dz. U. z dnia 25 października 2012 r., poz. 1169. Projektowanie winno być zgodne z ww. aktem prawa Unii Europejskiej. IV. Wykonawca z chwilą przekazania dzieła (tj. wszystkich wymaganych opracowań wykonanych w ramach zamówienia) i w ramach wynagrodzenia za przedmiot zamówienia przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do dzieła, w całości i na wyłączność, a także własność nośników, na których utrwalono dzieło i przekazano je Zamawiającemu. Przeniesienie praw, nie będzie ograniczone ani czasowo, ani terytorialnie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca powinien zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium przetargowe w wysokości 10 000 PLN.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. 1.Ofertę na formularzu oferty, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do specyfikacji 2. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, ze wykonawca: - nie podlega wykluczeniu z postępowania - spełnia warunki udziału w postępowaniu w formie określonej w załączniku nr 2 i 3 do SIWZ. 3. Jeśli Wykonawca będzie polegać na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów - zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; 4.Dowód wniesienia wadium; 5. Kalkulację ceny ofertowej. 6. W przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja) - wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Fakt ustanowienia pełnomocnika należy udokumentować dołączeniem pełnomocnictwa podpisanego przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo winno być w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. II. Oświadczenie, o którym mowa w sekcji III.7.I.2 wykonawca składa zgodnie z wzorami załączonymi do SIWZ. 1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenia dotyczące tych podmiotów 3. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. III. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji albo od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach