Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na zadaniu inwestycyjnym pn. Przebudowa ulicy Lipowej wraz z infrastrukturą techniczną w miejscowości Lubczyna, Gmina Goleniów

Gmina Goleniów ogłasza przetarg

  • Adres: 72-100 Goleniów, Plac Lotników 1
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 914 698 200 , fax. 914 698 298
  • Data zamieszczenia: 2019-05-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Goleniów
    Plac Lotników 1
    72-100 Goleniów, woj. zachodniopomorskie
    tel. 914 698 200, fax. 914 698 298
    REGON: 81168436700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.goleniow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na zadaniu inwestycyjnym pn. Przebudowa ulicy Lipowej wraz z infrastrukturą techniczną w miejscowości Lubczyna, Gmina Goleniów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na zadaniu inwestycyjnym pn. Przebudowa ulicy Lipowej wraz z infrastrukturą techniczną w miejscowości Lucbczyna , Gmina Goleniów. 1.1. Zamawiający rozumie usługę pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu jako funkcję realizowaną poprzez zespół specjalistów opisany w niniejszej SIWZ. 1.2. Przez użyte w niniejszej SIWZ określenie „Inżyniera Kontraktu” rozumie się przedstawiciela Zamawiającego, działającego w jego imieniu i na jego rzecz, który odpowiada za kompleksową i terminową realizację projektu zgodnie: - z ustawą Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2018 r., poz. 1202, 1276, 1496, 1669, 2245), - z ustawą Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 poz. 1986 z późn. zm.), - z warunkami określonymi w umowach zawartych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych, - z Kodeksem Cywilnym (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1025, 1104, 1629, 2073), jak również: - umową o dofinasowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014 – 2020, - warunkami określonymi w niniejszej SIWZ, - przepisami prawa dotyczącymi współfinansowania i realizacji zadania ze środków Unii Europejskiej. 1.3. Inżynier Kontraktu realizuje zadania wynikające z nadzoru inwestorskiego poprzez Zespół Inżyniera Kontraktu (opisany w niniejszej SIWZ) wydając polecenia, decyzje, opinie, zgody, akceptacje dla Wykonawcy robót budowlanych. 2. Zamówienie obejmuje następujący zakres obowiązków i czynności do wykonania przez Inżyniera Kontraktu: 2.1. Nadzór Inżyniera Kontraktu nad realizacją inwestycji powinien zapewnić w szczególności: 1) efektywną kontrolę wykonania robót zgodnie z przedmiotem zamówienia i harmonogramami realizacji, 2) nadzór nad prawidłowym wydatkowaniem środków finansowych, 3) zakończenie robót w wyznaczonym terminie i rozliczenie inwestycji. 2.2. Zamawiający oczekuje, że cele te Inżynier Kontraktu osiągnie poprzez: 1) właściwą i profesjonalną organizację i koordynację robót, 2) administrowanie i zarządzanie kontraktem na roboty, przy czynnym współudziale Zamawiającego 3) monitorowanie postępu prac pod względem rzeczowym i finansowym, 4) zapewnienie kompletnego i profesjonalnego nadzoru inwestorskiego nad robotami, 5) zapewnienie zgodności realizacji kontraktu na roboty zgodnie z Prawem Budowlanym oraz wydanymi decyzjami administracyjnymi, 6) skuteczne wyegzekwowanie od wykonawcy robót budowlanych spełnienia wymagań dotyczących jakości stosowanych materiałów i wykonywanych robót, 7) zapewnienie zgodności realizacji kontraktu na roboty z dokumentacją projektową oraz warunkami kontraktowymi, 8) właściwe rozliczenie kontraktu na roboty budowlane, 9) organizacja odbiorów robót budowlanych (zarówno częściowych, jak i końcowego) wraz z udziałem w procedurze oddania inwestycji do użytkowania, 10) właściwy nadzór w okresie zgłaszania wad i usterek, 11) konsekwentne egzekwowanie obowiązków od Wykonawcy robót budowlanych. 2.3. Szczegółowy zakres zadań do wykonania przez Inżyniera Kontraktu: 2.3.1. Przez cały czas trwania umowy Inżynier Kontraktu ma za zadanie: 1) reprezentowanie Zamawiającego, jako Inwestora, zgodnie z Prawem Budowlanym na podstawie udzielonego Inżynierowi Kontraktu pełnomocnictwa, w tym przygotowanie stosownych dokumentów, 2) zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającym oraz koordynację swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego, 3) bieżącą analizę ryzyka oraz podejmowanie i/lub sugerowanie działań zapobiegawczych lub naprawczych. 4) analizowanie i sugerowanie wszelkich zmian w projektach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas realizacji kontraktu na roboty, w szczególności: a. na podstawie przekazanej dokumentacji projektowej i przedmiarów robót, b. pomoc przy udzielaniu odpowiedzi na zapytania do SIWZ dla Kontraktu na roboty budowlane, c. pomoc w dokonywaniu ewentualnych modyfikacji SIWZ dla Kontraktu na roboty budowlane, 5) analizowanie wszystkich decyzji, uzgodnień i postanowień uzyskanych w trakcie przygotowania i realizacji nadzorowanej inwestycji i zapewnienie spełnienia zawartych w nich wymagań, 6) współpraca z Zamawiającym we wszystkich działaniach związanych z wdrożeniem i realizacją kontraktu na roboty, 7) Inżynier zobowiązany jest do współdziałania z wykonawcą robót budowlanych w uzyskaniu w imieniu Zamawiającego pozwoleń na użytkowanie inwestycji. 2.3.2. Na etapie poprzedzającym realizację: 1) udział przedstawiciela Inżyniera w procedurze wyboru Wykonawcy robót budowlanych w charakterze biegłego (na życzenie Zamawiającego). 2) zweryfikowanie dokumentacji projektowej dostarczonej przez Zamawiającego i kompletności poszczególnych elementów składających się na tą dokumentację odpowiednio do wymagań Zamawiającego, wskazanie ewentualnych błędów w dostarczonej dokumentacji oraz interpretacja wpływu stwierdzonych błędów na przyszłą realizację robót budowlanych i zaproponowanie konkretnych zmian (rozwiązań). 3) zaopiniowanie dokumentacji projektowej w zakresie przyjętych rozwiązań projektowych, ich wykonalności, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, technologii robót, zastosowania materiałów, itp. 4) przeprowadzenie inspekcji terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego z dokumentacją projektową. 2.3.3.Na etapie realizacji: 1) sprawdzanie posiadania i przedkładanie Zamawiającemu wymaganych od Wykonawcy robót budowlanych, ubezpieczeń i gwarancji, 2) przekazanie placu budowy Wykonawcy robót budowlanych przy udziale Zamawiającego, 3) przekazanie Wykonawcy robót budowlanych dokumentacji projektowej i innych dokumentów wymaganych przez kontrakt na roboty, po uprzednim przekazaniu jej Inżynierowi przez Zamawiającego, 4) przekazanie Wykonawcy robót budowlanych zarejestrowanego Dziennika Budowy wraz z wypełnioną kartą tytułową i wpisami o podjęciu funkcji Inspektora Nadzoru, 5) przedstawienie metodyki działań Wykonawcy robót budowlanych (procedury) w tym: przepływu korespondencji, zatwierdzania materiałów, odbierania robót, przygotowanie obmiarów, rozliczeń poszczególnych elementów robót budowlanych, 6) informowanie Zamawiającego o postępie prac oraz realizacji harmonogramu rzeczowo – finansowego poprzez Raporty Miesięczne i Kwartalne Inżyniera, do 10 - tego dnia każdego miesiąca po upływie okresu raportowania, 7) powiadomienie właściwych organów nadzoru budowlanego o zamiarze rozpoczęcia robót przez Wykonawcę robót budowlanych, stosownie do decyzji o pozwoleniu na budowę, na podstawie pełnomocnictw otrzymanych przez Zamawiającego, 8) sprawdzanie i opiniowanie przedstawionych przez Wykonawcę metodologii robót, harmonogramów, planu BIOZ i przekazywanie ich do zatwierdzenia Zamawiającemu, 9) potwierdzanie pobytów w ramach ewentualnych nadzorów autorskich, 10) nadzór nad postępem kontraktu na roboty budowlane pod względem technicznym, jakościowym, finansowym, organizacyjnym, formalnym i terminowym, 11) koordynacja nadzoru geotechnicznego i archeologicznego nad prowadzeniem prac w przypadku takiej konieczności, 12) współpraca z Zarządcami infrastruktury technicznej w zakresie koordynacji robót, w szczególności z: GWiK Sp. z o.o., Enea Operator, Enea Oświetlenie, Orange, PSG, 13) informowanie Zamawiającego o wadach dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania kontraktu na roboty, w terminach umożliwiających ich usunięcie przez właściwe Biuro Projektów bez opóźnienia terminów zakończenia kontraktu na roboty, ocena i weryfikacja propozycji robót dodatkowych i zmian przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie finansowym i rzeczowym oraz przedłożenie do decyzji Zamawiającego. Bez zgody Zamawiającego Inspektorzy Nadzoru nie są upoważnieni do wydawania Wykonawcy robót budowlanych poleceń wykonywania robót dodatkowych (w tym robót koniecznych) i zamiennych, 14) zatwierdzanie, po uprzednim poinformowaniu Zamawiającego, materiałów budowlanych oraz urządzeń przewidzianych przez Wykonawcę robót budowlanych do wbudowania, kontrola dokumentów jakości oraz innych dokumentów przedstawionych na potwierdzenie zgodności materiałów z obowiązującymi normami, 15) weryfikacja projektów umów zawieranych przez Wykonawcę robót budowlanych z podwykonawcami i rekomendowanie zgody albo odmowy zgody na zawarcie przez Wykonawcę robót budowlanych umowy z podwykonawcą zgodnie z art. 647(1) Kodeksu cywilnego i art. 143 a-d ustawy Prawo zamówień publicznych, 16) sprawdzanie zgodności dostaw materiałów i urządzeń z kontraktem na roboty budowlane i sprawdzanie kompletności wymaganych dokumentów potwierdzających ich zgodność z obowiązującymi normami oraz ich świadectw pochodzenia, z przedłożonymi przez Wykonawcę robót budowlanych wnioskami materiałowymi, 17) kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót, 18) zatwierdzanie zmian osób wykonujących zamówienie oraz podwykonawców zaproponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, 19) bezzwłoczne informowanie o występowaniu na terenie budowy podwykonawców bez wiedzy i zgody Zamawiającego, 20) koordynacja robót w taki sposób, aby nie zakłócić pracy istniejących sieci i instalacji, 21) dołożenie wszelkich starań w celu zapewnienia terminowego zakończenia realizacji Kontraktu na roboty budowlane przy minimalnym stopniu utrudnień dla uczestników ruchu, właścicieli gruntów, na których prowadzone są roboty oraz właścicieli nieruchomości przyległych, 22) nadzór, aby roboty wykonywane były przy zachowaniu należytego poziomu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa, 23) monitorowanie zagrożeń dla środowiska w zakresie sposobu prowadzenia robót, 24) Kierownik Zespołu Inżyniera Kontraktu (Inżynier Rezydent) pełniący jednocześnie funkcję inspektora nadzoru robót budowlanych w specjalności inżynieryjnej drogowej będzie obecny na placu budowy minimum dwa razy w tygodniu nie mniej niż 4 godziny dziennie oraz w terminie wskazanym z jednodniowym wyprzedzeniem przez Zamawiającego będzie gotowy do udzielania wyczerpujących informacji na temat budowy (na budowie lub w biurze Inżyniera) osobiście lub przy pomocy poszczególnych inspektorów nadzoru, 25) Inspektorzy Nadzoru pozostałych branż będą obecni na placu budowy minimum dwa razy w tygodniu, gdy prowadzone będą roboty budowlane nadzorowanej branży i będą przebywać tam tak długo jak wymaga tego skuteczność nadzoru, ale nie mniej niż 4 godziny dziennie, w tym będą gotowi w terminie ustalonym z Zamawiającym do osobistego udzielenia wyczerpujących informacji (na budowie lub w biurze Inżyniera) na temat nadzorowanych robót. W czasie każdorazowego pobytu na terenie budowy, poszczególni Inspektorzy Nadzoru mają obowiązek dokonania przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzenia swojej obecności i dokonanych czynności stosownym zapisem w dzienniku budowy w zakresie powierzonych im czynności, 26) sprawdzanie wykonania robót i powiadamianie Wykonawcę robót budowlanych o wykrytych wadach oraz poświadczanie usunięcia wad przez Wykonawcę robót budowlanych, a także ustalanie rodzaju i zakresu robót koniecznych do usunięcia wad, 27) przygotowanie rozliczenia finansowego i rzeczowego zadania służących do monitorowania oraz sporządzanie niezbędnych dokumentów finansowych, kontrola budżetu, kwalifikacja kosztów, sprawozdań wraz z osobą wyznaczoną przez Zamawiającego 28) opracowanie skutecznego systemu identyfikacji i kontroli ryzyka, przygotowanie programów naprawczych w celu łagodzenia wszelkich niekorzystnych zmian dotyczących jakości, kosztów i terminów realizacji kontraktu na roboty, 29) informowanie Zamawiającego o wszystkich występujących problemach oraz problemach przewidywanych i podejmowanych działaniach zapobiegawczych lub/i naprawczych dla ich przezwyciężenia, 30) przeprowadzanie z Wykonawcą robót budowlanych przy udziale Zamawiającego odbiorów robót ulegających zakryciu lub zanikających, niezbędnych przeglądów międzyoperacyjnych i odbiorów końcowych realizowanego zadania inwestycyjnego z udziałem przedstawicieli Zamawiającego o ile Zamawiający uzna swój udział za konieczny, 31) ocena i weryfikacja propozycji robót dodatkowych i zmian przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie finansowym i rzeczowym oraz przedłożenie do decyzji Zamawiającego, 32) sprawdzanie i akceptacja przejściowych i końcowych oświadczeń Wykonawcy robót budowlanych o wykonaniu robót i przygotowanie odpowiednich Świadectw Płatności (Przejściowych i Końcowego oraz Świadectwa Przejęcia), 33) sprawdzanie i akceptacja faktur VAT wystawianych przez Wykonawcę robót budowlanych do zapłaty przez Zamawiającego, 34) dokumentowanie wszelkich postępów prac oraz płatności, 35) prowadzenie dokumentacji fotograficznej z realizacji inwestycji w formie zdjęć cyfrowych. Zdjęcia powinny być opatrzone datą ich wykonania i z archiwizowane w formacie cyfrowym (nośnik DVD lub CD– w ilości 2 egz.) 36) nadzór nad montażem i utrzymaniem w należytym stanie tablic informacyjnych, pamiątkowych itp., 37) współpraca z Zamawiającym w zakresie informacji, promocji, 38) organizowanie okresowych spotkań w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego (minimum dwa razy w miesiącu, a w razie potrzeby ad-hoc), sporządzanie i uzgadnianie ze stronami protokołów z tych spotkań i przekazywanie ich wszystkim uczestnikom spotkania, 39) obsługa kontroli (w tym organizacja spotkań roboczych) i przedstawicieli podmiotów - uczestników procesu budowlanego odpowiedzialnych za realizację inwestycji w zakresie swoich praw i obowiązków, 40) udzielanie Wykonawcy robót budowlanych pomocy w zakresie uzyskiwania wszelkich koniecznych dokumentów i pozwoleń tj. weryfikacji przygotowanych dokumentów, wniosków administracyjnych, sprawdzania ich kompletności, bieżącego informowania Wykonawcy robót budowlanych o obowiązujących przepisach i procedurach formalno-prawnych i administracyjnych (ze szczególnym uwzględnieniem zmian wprowadzanych do obowiązujących przepisów), 41) zapobieganie zdarzeniom mogącym prowadzić do powstania roszczeń Wykonawcy robót budowlanych w stosunku do Zamawiającego, sygnalizowanie takich zagrożeń odpowiednio wcześniej Zamawiającemu. 42) w miarę możliwości doprowadzanie do polubownego rozwiązywania sporów z Wykonawcą robót budowlanych, 43) udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wynikłych podczas realizacji kontraktu na roboty budowlane, 44) wstrzymanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami kontraktu na roboty budowlane, 45) udział w odpowiedniej procedurze arbitrażowej, tj.: doradztwo, opiniowanie dokumentów, wydawanie ekspertyz, udział (w charakterze konsultanta-asysta) w spotkaniach/posiedzeniach związanych z procedurą arbitrażową, 46) dopilnowanie zabezpieczenia przez Wykonawcę robót placu budowy w przypadku wypowiedzenia kontraktu na roboty budowlane, 47) rozliczenie kontraktu na roboty budowlane w przypadku jego wypowiedzenia, 48) sprawdzenie i akceptacja wyników wszystkich prób i rozruchów przy oddaniu do eksploatacji po ich weryfikacji i uzgodnieniu z Zamawiającym, 49) sprawdzenie wymaganej dokumentacji i oświadczeń Wykonawcy robót budowlanych w celu zgłoszenia zakończenia robót do nadzoru budowlanego i uzyskania pozwolenia na użytkowanie, 50) sprawdzenie dokumentacji powykonawczej, jej zatwierdzenie, a następnie dostarczenie jej Zamawiającemu w formie ustalonej z Zamawiającym, 51) bieżące dokonywanie przeglądów placów budowy pod względem bezpieczeństwa prowadzonych robót, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości niezwłoczne poinformowanie Zamawiającego oraz sporządzenie informacji z kontroli do wiadomości Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych, 52) identyfikowanie ryzyka powstania roszczeń ze strony Wykonawcy robót i stron trzecich oraz zapobieganie zdarzeniom mogącym prowadzić do ich powstania, 53) proponowanie metod zapobiegania tym roszczeniom, a w przypadku ich wystąpienia - przedstawienie stanowiska w odniesieniu do zasadności tych roszczeń, 54) sprawdzanie jakości wykonanych robót i powiadamianie Wykonawcy robót budowlanych o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych, 55) stwierdzanie i poświadczania usunięcia wad, uszkodzeń i usterek przez Wykonawcę robót budowlanych, 56) przygotowanie do odbioru częściowego i końcowego robót, sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorach robót, 57) comiesięczne przedkładanie zaktualizowanych harmonogramów płatności dla całości Projektu, a w przypadku istotnych zmian udzielenie uzasadnienia przyczyn powstania różnic w stosunku do poprzedniego harmonogramu, 58) zatwierdzanie / akceptowanie / zgłaszanie ewentualnych uwag do wszelkich dokumentów, które wymagają opinii inspektora nadzoru danej branży w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze, 59) w przypadku wystąpienia m.in. robót dodatkowych, robót zamiennych, zmian w zakresie technologii wykonania robót, zmian materiałowych – sporządzanie protokołów konieczności (wraz z aneksem do umowy) z Wykonawcą robót budowlanych i przedkładanie ich Zamawiającemu, 60) Wnioskowanie z odpowiednim, minimum dwumiesięcznym wyprzedzeniem, o przesunięcie planowanego terminu zakończenia robót w uzasadnionych przypadkach oraz opiniowanie wnioskowanego przez Wykonawcę robót budowlanych skrócenia terminu wykonywania prac. 2.3.4. Obowiązki Inżyniera Kontraktu w zakresie pomiarów i badań kontrolnych: 1) Inżynier Kontraktu jest odpowiedzialny za kontrolę jakości robót i materiałów. 2) Inżynier Kontraktu jest zobowiązany do uczestniczenia w wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych minimum 50% pomiarów, badań oraz czynności polegających na pobieraniu prób na placu budowy. 3) Inżynier Kontraktu jest zobowiązany potwierdzić fakt uczestnictwa w pomiarach, badaniach oraz przy pobieraniu prób, o których mowa w ust. 2, własnoręcznym podpisem na karcie badań i pomiarów oraz protokołach pobierania próbek. Jednocześnie informacja o obecności przedstawicieli Inżyniera Kontraktu przy powyższych czynnościach powinna znaleźć się na sprawozdaniu z badań. 4) Forma, rodzaj zlecanych badań i sposób pobierania próbek będą zgodne z normami badawczymi przywołanymi w poszczególnych Specyfikacjach Technicznych. W przypadku braku odpowiednich postanowień w Specyfikacjach Technicznych, forma, rodzaj zlecanych badań i sposób pobierania próbek zostaną uzgodnione przez Inżyniera Kontraktu. 5) W przypadku materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości, Inżynier Kontraktu zobowiązany jest do zlecenia wykonanie badań dodatkowych. 6) W uzasadnionych przypadkach, po uzgodnieniu z Zamawiającym jako badania kontrolne mogą być traktowane badania Wykonawcy robót budowlanych, w których udział wezmą przedstawiciele Inżyniera Kontraktu lub Zamawiającego. 7) Pobranie próbek do badań i pomiarów kontrolnych będzie dokonywane przez przedstawicieli jednostek zaakceptowanych przez Inżyniera Kontraktu, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach przez Inżyniera Kontraktu przy udziale lub po poinformowaniu przedstawicieli Wykonawcy robót budowlanych. 8) Każda pobrana próbka powinna posiadać protokół pobrania oraz etykietę. Protokół pobrania oraz etykieta powinny zawierać niezbędne informacje do jednoznacznej identyfikacji próbki. 9) Inżynier Kontraktu w uzasadnionych przypadkach zobowiązany jest do wnioskowania do Zamawiającego o zlecenie wykonania dodatkowych badań laboratoryjnych i pomiarów przez specjalistyczne, niezależne laboratoria. W takiej sytuacji koszty ponosi Zamawiający. 10) Inżynier Kontraktu jest zobowiązany do dokonywania procedury akceptacji laboratoriów Wykonawców, po szczegółowym sprawdzeniu kwalifikacji personelu, kompletności i sprawności (również w zakresie potwierdzeń metrologicznych) sprzętu i urządzeń laboratoryjnych. 11) W przypadku negatywnych wyników badań i pomiarów kontrolnych Inżynier Kontraktu jest zobowiązany ustosunkować się pisemnie do monitoringu zapewnienia jakości w okresach miesięcznych w zakresie podjętych działań naprawczych, w tym ich efektywności oraz innych nieprawidłowości jakościowych. 2.3.5. Na etapie po zakończeniu realizacji: 1) przygotowanie dokumentów dla sporządzenia dowodów OT dotyczących robót budowlanych, rekomendowanie zwrotu gwarancji wykonania, 2) w okresie zgłaszania wad, w sytuacji wystąpienia wad, uszkodzeń, niezwłoczne stawiennictwo celem zbadania przyczyn powstania niezgodności, 3) sporządzenie harmonogramu i prowadzenie przeglądów gwarancyjnych zgodnie z warunkami nadzorowanego kontraktu na roboty, 4) zapewnienie stałego nadzoru w okresie zgłaszania wad, 5) finalizacja zadań wynikających z obowiązków na etapie budowy, 6) dokonywanie inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia stwierdzonych wad i ich odbiór, 7) wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów, 8) organizowanie i dokonywanie przeglądów gwarancyjnych zgodnie z harmonogramem oraz na każde wezwanie Zamawiającego, 9) prowadzenie dokumentacji w sprawie zgłaszania wad, 10) konsekwentne egzekwowanie obowiązków gwarancyjnych od Wykonawcy robót budowlanych oraz potwierdzenie usuwania usterek, 11) składanie Zamawiającemu raportów po każdym przeglądzie gwarancyjnym, 12) Wystawienie Przejściowego Świadectwa Płatności, Świadectwa Wykonania i Ostatecznego Świadectwa Płatności, innych dokumentów zgodnych z warunkami nadzorowanego kontraktu oraz pozostałej dokumentacji niezbędnej dla prawidłowej i skutecznej realizacji robót 13) przygotowanie wszelkiego rodzaju sprawozdań dotyczących prowadzonych robót budowlanych do organu monitorującego. 3. Inżynier Kontraktu, w porozumieniu z Zamawiającym, powinien realizować wszystkie inne czynności i zarządzenia określone przez Zamawiającego, a nie wymienione w powyższym zakresie zadań, które będą niezbędne dla poprawnej realizacji Kontraktu i zabezpieczenia interesów Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W przedmiotowym postępowaniu jest wymagane wadium. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 5000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach przewidzianych art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a) pieniądzu b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PKO BP Regionalne Centrum Korporacyjne w Szczecinie, Al. Niepodległości 44, 70-404 Szczecin, nr konta: 06 1020 4795 0000 9802 0350 9361 z adnotacją na blankiecie przelewu: „Wadium - znak sprawy: WGG.271.4.44.2019.KJ”. 4. Wadium wnoszone w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, zaleca się w interesie wykonawcy, w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie Zamawiającego tj. w Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie z siedzibą przy Plac Lotników 1, 72–100 Goleniów przed upływem terminu składania ofert. UWAGA: Kasa Zamawiającego czynna jest od poniedziałku do piątku, w godzinach od 08:00 do 14:00. Nie ma obowiązku załączać dokumentu wadium wniesionego w formie niepieniężnej do oferty (w przypadku, gdy wadium zostanie zdeponowane w oryginale w kasie Zamawiającego, o czym mowa w pkt 4. Jeśli Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej zostanie jednak złożone w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty, zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 5. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. Jeśli treść wnoszonego wadium będzie ograniczać w jakikolwiek sposób bezwarunkowy i na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego wypłatę wadium Zamawiający uzna, że wadium zostało nieskutecznie wniesione i na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b) Pzp odrzuci ofertę wykonawcy. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji / poręczeń, o których mowa w punkcie 2 niniejszego ogłoszenia, gwarancja/poręczenie ma być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) oznaczenie postępowania, c) określenie przedmiotu postępowania, d) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, e) kwotę gwarancji, f) termin ważności gwarancji. 6.1. W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formie niepieniężnej, jako Beneficjenta należy oznaczyć Gminę Goleniów, Plac Lotników 1, 72-100 Goleniów. 7. Wadium powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 8. Zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 9. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 10. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 1) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2) Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 3) Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 4) W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP oraz wadium wniesionego w formie niepieniężnej, wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 11. Zgodnie z art. 46 ust. 4a Pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienie tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale 6 SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na ofertę składają się: 1) Dokumenty składane przez wszystkich wykonawców: a) formularz ofertowy przygotowany dla zamówienia - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ, b) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ, c) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-22 oraz ust. 24 pkt 1) i 4) ustawy Pzp - zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ, d) jeżeli wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części zamowienia podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 4 do SIWZ, e) pisemne zobowiązanie (w formie oryginału) podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca będzie polegał celem spełnienia warunku udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy), f) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. UWAGA! Każdy Wykonawca, który złożył ofertę, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą lub wykonawcami, którzy złożyli oferty nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Informację należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ, 2) Dokumenty składane tylko przez Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona – Wykonawca składa na wezwanie zamawiającego w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni) aktualne na dzień złożenia oświadczenia lub dokumenty potwierdzające okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 Pzp to jest: a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące prze upływem terminu składania ofert (wykaz należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ), b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego - wykaz należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ, c) oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy - oświadczenie należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 7A do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach