Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania: Budowa łącznika drogowego wraz z przebudową drogi gminnej ul. Solidarności” realizowanego w ramach projektu: „Lepsza dostępność transportowa w ruchu drogowym na terenie Gminy Stalowa Wola poprzez stworzenie bezkolizyjnego dojazdu do kolejowego dworca pasażerskiego zlokalizowanego w sieci TEN-T

Gmina Stalowa Wola ogłasza przetarg

  • Adres: 37-450 Stalowa Wola, ul. Wolności
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 156 433 456 , fax. 156 433 412
  • Data zamieszczenia: 2017-05-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stalowa Wola
    ul. Wolności 7
    37-450 Stalowa Wola, woj. podkarpackie
    tel. 156 433 456, fax. 156 433 412
    REGON: 830409086
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.stalowawola.pl/?c=mdPrzetargi-cmPokaz-1203
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania: Budowa łącznika drogowego wraz z przebudową drogi gminnej ul. Solidarności” realizowanego w ramach projektu: „Lepsza dostępność transportowa w ruchu drogowym na terenie Gminy Stalowa Wola poprzez stworzenie bezkolizyjnego dojazdu do kolejowego dworca pasażerskiego zlokalizowanego w sieci TEN-T
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi wykonywane przez Wykonawcę obejmujące zarządzanie i nadzór nad Projektem (pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu), a także pomoc techniczna dla Zamawiającego. 2. Przedmiotem Projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 jest: 1.) Budowa i przebudowa drogi gminnej ul. Solidarności w Stalowej Woli wraz ze skrzyżowaniem z ul. Grabskiego oraz budowa łącznika drogowego pomiędzy ul. Grabskiego i ul. Energetyków. Zakres robót obejmuje: -przebudowa ul. Solidarności w km od 0 + 467,78 do 1 + 484,59, -budowa łącznika drogowego ul. Solidarności km od 1 + 484,59 do 1 + 828,68, -wykonanie uszczelnienia wykopu drogowego w rejonie łącznika drogowego za pomocą iniekcji strumieniowej oraz pionowych ścian szczelnych, -budowa wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej nr 68 Lublin – Przeworsk w km 107 + 428 nad budowanym łącznikiem drogowym, -budowa wiaduktu drogowego w ciągu ul. Solidarności nad budowanym łącznikiem drogowym, -budowa kanalizacji deszczowej, -przebudowa sieci wodociągowych, -przebudowa sieci gazowej średniego i wysokiego ciśnienia, -budowa oświetlenia drogowego, -przebudowa sieci i urządzeń energetycznych, -przebudowa istniejących urządzeń kolejowych w rejonie budowanego wiaduktu kolejowego, -przebudowa sieci teletechnicznych, 3. Wykonawca w ramach niniejszego kontraktu ma za zadanie: 1) Wypełnienie roli „Inżyniera Kontraktu” dla kontraktu na roboty budowlane w zakresie: -nadzór nad wdrożeniem Kontraktu na Roboty, w zakresie zarządzania technicznego, włączając obowiązki inspektorów nadzoru prowadzonego zgodnie z warunkami polskiego prawa budowlanego, jak również innych wymagań wynikających z wykonywanego kontraktu na roboty, l -nadzór nad wdrażaniem Kontraktu na Roboty obejmujący administracyjne i finansowe zarządzanie prowadzone zgodnie z procedurami Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego, polskimi regulacjami i wymaganiami, które wynikają z kontraktów na roboty m.in. polskim prawem budowlanym, -prowadzenie spójnego finansowego i technicznego zarządzania kontraktami na roboty, -wsparcie terminowego przejęcia robót przez Zamawiającego, -prowadzenie konsultacji dla Zamawiającego w zakresie rozstrzygania bieżących problemów budowy. 2) Pomoc Techniczna dla Zamawiającego w zakresie działań związanych z przestrzeganiem reguł wdrażania Projektu. Inżynier Kontraktu będzie odpowiedzialny za przygotowanie i zrealizowanie usług zgodnie z wymaganiami wdrażania Programu i uregulowaniami prawa polskiego, w szczególności Ustawy Prawo Budowlane, Ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz Kodeksu cywilnego. Usługi obejmują monitoring, raportowanie, gromadzenie dokumentów i danych do pełnej kontroli realizacji inwestycji jak również jej rzeczowego i finansowego rozliczenia. Inżynier Kontraktu będzie zarządzał Kontraktem na Roboty do dnia wystawienia ostatecznego Świadectwa Wykonania. Pomoc Techniczna dla Zamawiającego obejmować będzie działania związane z przestrzeganiem reguł wdrażania Projektu. 3) Szczegółowe działania. W związku z zarządzaniem Projektem, Inżynier Kontraktu powinien zapewnić: a) Profesjonalny i kompetentny nadzór inwestorski we wszystkich branżach zgodnie z wymogami prawa budowlanego, w szczególności z zapisami Ustawy z 7 lipca 1994 Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2006 r. nr 156 poz.1118 z późniejszymi zmianami), poprzez wyznaczenie ze swego grona inspektorów nadzoru inwestorskiego (art.25 i art.26) i zapewnienie koordynacji ich pracy (art. 27). b) Pełnienie funkcji „Inżyniera Kontraktu” c) Do głównych obowiązków i zadań Inżyniera Kontraktu należą: -Utrzymywanie na bieżąco kontaktu ze wszystkimi uczestnikami Projektu, -Monitorowanie i kontrola Projektu pod względem technicznym, finansowym i organizacyjnym, -Informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów, -Współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień Projektu, -Składanie sprawozdań dotyczących między innymi fizycznego i finansowego postępu Robót, kosztów i budżetu, -Współpraca z Zamawiającym w administrowaniu i finansowym zarządzaniu Projektem - włączając w to przygotowanie wskaźników postępu fizycznego i finansowego, jaki jest niezbędny do raportowania, sporządzanie finansowej księgowości itd., -Przygotowanie w imieniu Zamawiającego w celu prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie Projektu, następujących materiałów: -harmonogramu płatności na sześć kolejnych miesięcy nie później niż do 5 dnia każdego miesiąca, uwzględniając podział środków na środki pochodzące z dotacji oraz własne Beneficjenta -prognozy wydatków na bieżący rok budżetowy oraz następny nie później niż do 28 lutego każdego roku. -wniosków o płatność wraz z wymaganymi załącznikami -zapotrzebowania na środki współfinansowania -sprawozdań okresowych, rocznych oraz końcowego z realizacji Projektu w terminie do 7 dni kalendarzowych od upływu okresu sprawozdawczego. -Pełny nadzór inwestorski nad robotami, ze szczególnym uwzględnieniem Polskiego Prawa Budowlanego i innych odnośnych regulacji prawnych. Nadzór musi być prowadzony przez zespół specjalistów, którzy posiadają odpowiednie certyfikaty wymagane przez Polskie prawo Budowlane, -Organizowanie wraz z Zamawiającym cyklicznych Rad Budowy na Placu Budowy (co najmniej raz w miesiącu, a jeśli zajdzie potrzeba lub na życzenie Zamawiającego raz w tygodniu) oraz przygotowanie notatek w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp Robót, sporządzanie protokołów ze spotkań, -Wydawanie okresowych raportów postępu robót, -Przeglądanie i analiza rysunków wykonawczych i dokumentów wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę Kontraktu na Roboty z komentarzami dla Zamawiającego (jeżeli wystąpi taka potrzeba), jeśli chodzi o zgodność (lub niezgodność) z kontraktami na roboty budowlane, -Przeglądanie rysunków roboczych Wykonawcy Kontraktu na Roboty zawierających zmiany, zatwierdzanie robót zamiennych, -Ustalanie i określanie wartości robót, wystawianie Przejściowych Świadectw Płatności, -Przeprowadzanie regularnych inspekcji Placu Budowy sprawdzających jakość wykonania i materiałów zgodnie z Kontraktem na Roboty oraz dobrą praktykę inżynierską, -Zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń oraz dostaw, mających być wbudowane, jak zaplanował to Wykonawca Kontraktu Na Roboty, sprawdzanie jakości dokumentów, zezwoleń, deklaracji zgodności, certyfikatów itd., w celu uniknięcia użycia materiałów uszkodzonych lub nie mających polskich certyfikatów, -Organizowanie testów jakości przez specjalistyczne instytuty, jeżeli jest to potrzebne, na prośbę i koszt Zamawiającego, -Sprawdzanie odpowiedniości i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Wykonawca Kontraktu Na Roboty jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami kontraktu, -Zatwierdzanie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane przez Wykonawcę Kontraktu Na Roboty, -Rekomendowanie wszystkich zmian w planach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych, -Szacowanie i weryfikowanie robót dodatkowych zaproponowanych przez Wykonawcę Kontraktu Na Roboty, w zakresie wartości fizycznych i finansowych, -Uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót, -Negocjowanie z Wykonawcą Kontraktu Na Roboty i pisemne rekomendowanie Zamawiającemu na bieżąco wszystkich robót spoza harmonogramu, -Nadzorowanie i rozliczanie w ramach niniejszego zamówienia wszelkich robót dodatkowych wynikłych w trakcie realizacji projektu -Nadzorowanie testów oraz zlecanie i przeglądanie podręczników operacyjnych przygotowanych przez Wykonawcę Kontraktu Na Roboty do ułatwienia przejęcia urządzeń, -Przejrzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót (włączając w to ekspertyzy geodezyjne) w formie uzgodnionej z Zamawiającym, -Przeprowadzenie inspekcji końcowej i sporządzenie Świadectwa Przejęcia, Listy Usterek i innych dokumentów związanych z warunkami kontraktu, -Skompilowanie dokumentacji Wykonawcy Kontraktu Na Roboty i oświadczeń wymaganych przez odpowiednie uregulowania i współpraca z Zamawiającym w otrzymaniu Pozwoleń Użytkowania, -Ścisła współpraca z nadzorem autorskim, archeologicznym i geologicznym zapewnionym przez Zamawiającego, -Ocenianie i rozstrzyganie wszelkich roszczeń lub dyskusji kontraktowych i problemów narastających podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne, -Kontrola Wykonawcy Kontraktu Na Roboty, że zapewnia realizację robót zgodnie z odpowiednimi wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, -Kontrola nad właściwym i czasowym wdrażaniem Projektu, koordynacja działań wszystkich organizacji uczestniczących w Projekcie, -Asystowanie Wykonawcy Kontraktu Na Roboty przy otrzymaniu wszystkich niezbędnych dokumentów i zezwoleń, -wydanie Świadectwa Wykonania i sprawdzenie Końcowego Oświadczenia Wykonawcy Kontraktu Na Roboty, -przygotowanie i wydanie Końcowego Świadectwa Płatności po upływie okresu gwarancyjnego, -zarekomendowanie zwrotu zobowiązań i kwoty zatrzymanej. -udział w odbiorze pogwarancyjnym d) Pomimo tak szerokiego zakresu uprawnień i obowiązków Inżynier Kontraktu nie będzie miał prawa do: -wprowadzania jakichkolwiek poprawek do podpisanego kontraktu, -zwolnienia Wykonawcy Kontraktu Na Roboty z jakichkolwiek jego zobowiązań lub odpowiedzialności zawartych w podpisanym kontrakcie, -zgody na ograniczenie zakresu robót lub przekazanie robót Wykonawcy Kontraktu Na Roboty innemu niż ten, który został wskazany w podpisanym kontrakcie. 4) Szczegółowe zadania Pomocy technicznej dla Zamawiającego: Do głównych obowiązków i zadań Pomocy technicznej dla Zamawiającego należą: -Pomoc techniczna we wszystkich działaniach Zamawiającego związanych z regułami wdrażania Projektu, tj.: -uczestnictwo i porady we wszystkich działaniach Zamawiającego odnoszących się do wdrożenia projektu, -zapewnienie efektywnego i sprawnego wdrożenia projektu, wliczając w to przygotowanie oraz uaktualnianie planów finansowych i rzeczowych projektu, -bieżące rozpoznawanie i informowanie Zamawiającego o wszystkich występujących i przewidywanych problemach technicznych, finansowych i prawnych oraz proponowanie działań zapobiegawczych lub/i naprawczych, - pomoc w monitorowaniu, raportowaniu i audycie przedsięwzięć realizowanych w ramach projektu; 4. Szczegółowy zakres usługi opisuje Szczegółowa Specyfikacja Techniczna stanowiąca załącznik do SIWZ. 5. Szczegółowy zakres robót budowlanych objętych nadzorem Inżyniera Kontraktu jest dostępny do pobrania pod adresem: http://bip.stalowawola.pl/?c=mdPrzetargi-cmPokazTresc-1203-860.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach