Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego w zakresie kompleksowego nadzoru przygotowania i realizacji inwestycji budowlanej pod nazwą Budowa siedziby Archiwum Państwowego w Białymstoku na terenach zlokalizowanych przy ul. Mickiewicza w Białymstoku

Archiwum Państwowe w Białymstoku ogłasza przetarg

  • Adres: 15-426 Białystok, ul. Rynek Kościuszki 4
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 7435603, 85 6537761 , fax. 85 7435655
  • Data zamieszczenia: 2015-06-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Archiwum Państwowe w Białymstoku
    ul. Rynek Kościuszki 4 4
    15-426 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 85 7435603, 85 6537761, fax. 85 7435655
    REGON: 00000103400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialystok.ap.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego w zakresie kompleksowego nadzoru przygotowania i realizacji inwestycji budowlanej pod nazwą Budowa siedziby Archiwum Państwowego w Białymstoku na terenach zlokalizowanych przy ul. Mickiewicza w Białymstoku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z pełnieniem funkcji Inwestora Zastępczego przy realizacji inwestycji pn.: Budowa siedziby Archiwum Państwowego w Białymstoku (dalej: inwestycja). Zamawiający planuje rozpoczęcie robót budowlanych w 2016 r., przy czym zastrzega, że: a) termin realizacji robót może zostać przesunięty, b) może odstąpić od planów realizacji robót budowlanych - w takim przypadku wykonawcy przysługuje tylko wynagrodzenie za wykonane usługi. Szczegółowy zakres realizowanej inwestycji oraz wymagania jakościowe określone będą w projekcie budowlanym, projekcie wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót oraz decyzji o pozwoleniu na budowę - zamawiający ogłosił odrębny przetarg na wykonanie powyższej dokumentacji i uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę w tym zakresie. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej, będzie zobowiązany opracować tę dokumentację w szczególności na podstawie Koncepcji Architektoniczno-Programowej - Archiwum Państwowe w Białymstoku, stanowiącej załącznik do SIWZ (załącznik nr 8 do SIWZ) oraz przy wykorzystaniu Standardu Budynku Archiwum Państwowego, stanowiącego załącznik do SIWZ (załącznik nr 9 do SIWZ), a wykonawca niniejszego zamówienia będzie zobowiązany sprawdzić opracowaną w ten sposób dokumentację w szczególności pod kątem jej poprawności, zgodności z Koncepcją Architektoniczno-Programową - Archiwum Państwowe w Białymstoku i Standardem Budynku Archiwum Państwowego, jak również pod kątem zgodności dokumentacji z prawem. Wykonawca zobowiązany będzie działać w imieniu i na rzecz zamawiającego. W ramach wykonywanych czynności wykonawca nie ma prawa do podpisywania w imieniu zamawiającego umów i zaciągania jakichkolwiek zobowiązań finansowych wobec podmiotów związanych z realizacją inwestycji. W ramach przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi w zakresie funkcji Inwestora Zastępczego na dwóch etapach: Etap I - pełnienie nadzoru nad wykonaniem dokumentacji projektowej na podstawie Koncepcji Architektoniczno-Programowej - Archiwum Państwowe w Białymstoku oraz Standardu Budynku Archiwum Państwowego, a także weryfikacja tej dokumentacji w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę i do wykonania robót budowlanych inwestycji: a) organizowanie i prowadzenie narad technicznych z udziałem projektantów na etapie opracowywania dokumentacji projektowej, w zależności od potrzeb, b) kontrola realizacji prac projektowych i dokumentacji w zakresie zgodności z obowiązującymi normami i aktualną wiedzą techniczno-budowlaną, c) bieżące przedstawianie projektantom zastrzeżeń i propozycji ewentualnych zmian własnych i/lub zgłaszanych przez zamawiającego, d) sprawdzenie zgodności wykonanej dokumentacji projektowej z wymogami Koncepcji Architektoniczno-Programowej - Archiwum Państwowe w Białymstoku oraz Standardu Budynku Archiwum Państwowego, e) ocena dokumentacji przygotowanej przez jej wykonawcę przed skierowaniem do właściwego organu celem uzyskania pozwolenia na budowę i jej akceptacja, sprawdzenie naniesienia poprawek, nowych rozwiązań, dokonanie analizy kosztorysów inwestorskich, f) przeprowadzenie oceny dokumentacji i sporządzenie raportu dla zamawiającego zawierającego opinie o: - posiadaniu przez zamawiającego wymaganych zgód i zezwoleń niezbędnych do rozpoczęcia i realizacji roboty budowlanej, - kompletności, poprawności, zgodności z prawem dokumentacji techniczno-projektowej celem uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę, - wykonalności roboty budowlanej w ramach budżetu i harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego, g) ocena dokumentacji wykonawczej przygotowanej przez autora tej dokumentacji do realizacji, wniesienie zastrzeżeń i/lub jej akceptacja, h) podejmowanie wszelkich czynności koniecznych do przygotowania i sporządzenia dla zamawiającego niezbędnych dokumentów i informacji w zakresie realizowanego przedmiotu zamówienia, i) występowanie do instytucji i urzędów w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, o ile w tym zakresie nie wystąpił już skutecznie inny zobowiązany przez zamawiajacego podmiot, j) reprezentowanie zamawiającego w kontaktach i sporach z wykonawcą dokumentacji projektowej. Etap II - pełnienie nadzoru nad wykonywaniem robót budowlanych inwestycji w zakresie umożliwiającym użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie: a) udział w przygotowaniu i organizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z przepisami p.z.p. na generalnego wykonawcę/wykonawców robót budowlanych inwestycji, w tym przygotowanie opisu zamówienia w specyfikacji przetargowej, uwzględniającego charakterystykę obiektu i wymagania zamawiającego, przygotowywanie odpowiedzi na zapytania wykonawców w przetargu na roboty budowlane, dokonanie oceny złożonych ofert w postępowaniu na roboty budowlane, reprezentowanie zamawiającego w kontaktach i sporach z wykonawcą robót budowlanych, reprezentowanie zamawiającego w sporach przed Krajowa Izbą Odwoławczą, b) dokonanie zgłoszenia o rozpoczęciu robót budowlanych do odpowiedniego organu nadzoru budowlanego, a także występowanie do instytucji i urzędów w innym zakresie, niezbędnym do realizacji robót budowlanych, c) uzgodnienie z wykonawcą robót budowlanych harmonogramu rzeczowo - terminowo - finansowego, przedstawiającego cykl realizacji robót budowlanych, a także dokonanie weryfikacji harmonogramu i przedłożenie go do akceptacji zamawiającemu; obowiązki te stosuje się odpowiednio w przypadku konieczności aktualizacji tego harmonogramu, d) pełnienie - w imieniu zamawiającego - funkcji koordynacyjnych na budowie, e) przejęcie ustawowych obowiązków zamawiającego (jako inwestora) wobec podwykonawców wykonawcy robót budowlanych, w tym: analiza umów przedstawianych z podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami, uzgadnianie z zamawiającym zasadności wyrażenia zgody na udział podwykonawcy w procesie budowlanym, nadzór nad płatnościami na rzecz podwykonawców za wykonane przez nich roboty budowlane (warunkiem płatności wykonawcy wynagrodzenia za wykonanie zakresu robót, w których uczestniczył podwykonawca, będzie uprzednie przedstawienie oświadczenia podwykonawcy o otrzymaniu przez niego całości zapłaty za wykonane roboty), f) zorganizowanie i udział w przekazaniu wykonawcy robót budowlanych kompletnej dokumentacji i terenu budowy oraz przygotowanie dziennika budowy, g) kontrola procesu realizacji robót budowlanych - w tym procedur prowadzenia robót i weryfikacja poprawności ich wykonania, h) dokonywanie - z projektantami wykonawcy dokumentacji projektowej - stosownych uzgodnień oraz egzekwowanie uzupełnień w ramach prowadzonego nadzoru autorskiego na etapie prowadzenia robót w zakresie: - uzgadniania możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, - uzupełnienia dokumentacji i wyjaśniania wątpliwości dotyczących realizacji projektu, i) bieżące analizowanie zagrożeń dla prawidłowej realizacji robót budowlanych wynikłych w trakcie wykonywania robót, analiza ryzyk w zakresach: terminowym, technicznym i finansowym oraz ich eliminacja, j) sprawowanie w pełnym zakresie nadzoru inwestorskiego nad procesem inwestycyjnym, w tym zapewnienie personelu technicznego; obowiązki z zakresu nadzoru inwestorskiego szczegółowo określone zostały w pkt 5 niniejszego rozdziału SIWZ, k) przeprowadzenie procedury oddania obiektu inwestycji do użytkowania wraz z monitorowaniem wykonawcy z wykonania umowy oraz przygotowaniem Książki Obiektu Budowlanego, l) nadzór nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów p.pożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy przez wszystkich uczestników procesu realizacji inwestycji, w rozumieniu wymagań stawianych przez Prawo budowlane i inne obowiązujące przepisy, ł) przygotowanie i koordynacja umów na dostawę energii elektrycznej, wody i innych, niezbędnych do wykonania zadania inwestycyjnego, m) dokonywanie bieżącej analizy kosztów inwestycji oraz zestawień po zakończeniu każdego kwartału, n) bieżące sprawdzanie dokumentów rozliczeniowych inwestycji pod względem merytorycznym i rachunkowym, o) bieżące, nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, pisemne informowanie zamawiającego o przebiegu realizacji zadania inwestycyjnego oraz informowanie zamawiającego o postępach robót budowlanych i wszelkich okolicznościach, które mogą mieć wpływ na wydłużenie terminu realizacji inwestycji; składanie zamawiającemu miesięcznych raportów powinno nastąpić w terminie do 7 dnia po upływie każdego miesiąca kalendarzowego, p) inicjowanie wprowadzania zmian do treści umów zawartych z wykonawcami inwestycji, przez przygotowywanie stosownych projektów aneksów do tych umów, w związku ze zmianami warunków określonych w umowach, zawsze przy uwzględnieniu ograniczeń do dokonywania takich zmian a wynikających z przepisów p.z.p., r) przygotowanie materiałów do odbioru częściowego lub końcowego inwestycji, powiadomienie wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego o terminie odbioru inwestycji oraz dokonanie - wraz z zamawiającym - odbioru częściowego lub końcowego inwestycji, s) uzyskanie wszystkich wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych, opinii, uzgodnień, stanowisk organów administracyjnych po zakończeniu procesu inwestycyjnego i uzyskanie ostatecznej (w administracyjnym toku instancji) oraz bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie inwestycji, t) rozliczenie końcowe robót budowlanych inwestycji (przy czym wypłaty wynagrodzenia należnego wykonawcom robót budowlanych dokonuje zamawiający), u) po przeprowadzeniu wszystkich wymaganych prawem odbiorów (w tym odbioru końcowego z udziałem wykonawcy robót budowlanych) przekazanie zamawiającemu obiektu, którego dotyczy robota budowlana, wraz z kompletem niezbędnych dokumentów umożliwiających natychmiastowe rozpoczęcie użytkowania, w) występowanie w imieniu zamawiającego przed organami administracji i przed sądami, w sprawach wynikających z realizacji inwestycji, w granicach udzielonych pełnomocnictw, x) naliczanie i egzekwowanie w imieniu zamawiającego kar umownych i/lub odszkodowań od wykonawców oraz dostawców i niezwłoczne przekazywanie ich zamawiającemu, y) przeprowadzenie przeglądów gwarancyjnych inwestycji i w okresie rękojmi, z) archiwizacja korespondencji i dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia i przekazanie ich zamawiającemu w stanie kompletnym niezwłocznie po zakończeniu inwestycji lub rozwiązaniu niniejszej umowy. Wykonawca zobowiązuje się do pełnienia nadzoru inwestorskiego w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji robót budowlanych dotyczących inwestycji w oparciu o wykonaną dokumentację projektową. Do obowiązków i praw wykonawcy należy pełen zakres czynności oraz uprawnień inspektora nadzoru określonych w przepisach ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz.U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm. - zwanej Prawo budowlane).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 48 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu na rachunek bankowy zamawiającego w NBP O/O Białystok nr 66 1010 1049 0012 7013 9120 1000 ; 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) w gwarancjach bankowych; 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 3. Dowód wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu załącza się do składanej oferty. 4. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w pieniądzu zaleca się załączyć do oferty. 5. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania rachunku zamawiającego. 6. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium, wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Podjęcie dodatkowego pisemnego zobowiązania do uczestniczenia w przeglądach pogwarancyjnych, o którym mowa w pkt I.2 rozdziału XIII SIWZ
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bialystok.ap.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach