Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją inwestycji: Rozbudowa i przebudowa Zespołu Szkół Muzycznych im. Ignacego Paderewskiego w Białymstoku - Etap II

Zespół Szkół Muzycznych im. I. Paderewskiego w Białymstoku ogłasza przetarg

  • Adres: 15-227 Białystok, ul. Podleśna 2
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7416507 , fax. 085 7416507
  • Data zamieszczenia: 2012-11-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Szkół Muzycznych im. I. Paderewskiego w Białymstoku
    ul. Podleśna 2 2
    15-227 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 085 7416507, fax. 085 7416507
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.muzykbial.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowa jednostka budżetowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją inwestycji: Rozbudowa i przebudowa Zespołu Szkół Muzycznych im. Ignacego Paderewskiego w Białymstoku - Etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego przy realizacji inwestycji pod nazwą: Rozbudowa i przebudowa Zespołu Szkół Muzycznych im. I. Paderewskiego w Białymstoku Etap II, współfinansowanej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, priorytet XI Kultura i Dziedzictwo Kulturowe, Działanie 11.3 Infrastruktura Szkolnictwa Artystycznego, zgodnie z wymogami określonymi w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz załącznikami stanowiącymi jej integralną część. Inwestor Zastępczy wykonuje czynności zastępstwa inwestycyjnego w imieniu i na rzecz Zamawiającego tj. Zespołu Szkół Muzycznych im. I. Paderewskiego w Białymstoku. Inwestycja prowadzona będzie zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik Nr 7 SIWZ. W ramach realizacji zamówienia Inwestor Zastępczy będzie prowadził monitoring, nadzór i kontrolę oraz sprawozdawczość dla projektu, w tym pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. II. SZCZEGÓŁOWY ZAKRES ZAMÓWIENIA I SPOSÓB JEGO REALIZACJI: 1. zapoznanie się z dokumentacją projektową wykonawczą, pełna współpraca z Zamawiającym i Projektantem przy realizacji inwestycji oraz sprawdzenie kosztorysu ofertowego złożonego przez Wykonawcę robót budowlanych w terminie 7 dni od dostarczenia kosztorysu przez Wykonawcę robót budowlanych 2. zapewnienie własnych środków finansowych oraz personelu posiadającego doświadczenie zawodowe oraz wymagane przepisami prawa uprawnienia do wykonywania powierzonych im czynności 3. organizacja na terenie miasta Białegostoku na własny koszt i utrzymanie przez cały okres trwania umowy biura wyposażonego w niezbędny sprzęt biurowy i komunikacyjny, archiwum do przechowywania dokumentacji oraz zapewnienie wszelkich innych środków technicznych, w tym środków transportu, koniecznych dla realizacji umowy 4. protokolarne przekazanie dokumentacji projektowej i placu budowy Wykonawcy robót budowlanych 5. kontrolowanie objęcia ubezpieczeniem Wykonawcy robót budowlanych przez cały okres trwania robót budowlanych 6. kontrolowanie wykonywania robót pod kątem zgodności z umową o dofinansowanie projektu i obowiązującymi przepisami 7. informowanie Zamawiającego na bieżąco o postępach w realizacji robót, stwierdzonych nieprawidłowościach lub zagrożeniach w realizacji robót wynikających z zatwierdzonego harmonogramu robót oraz informowanie o sposobach ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi, mającymi na celu usuwanie tych problemów 8. ocenianie i rozstrzyganie wszelkich roszczeń związanych z realizacją umowy, problemów powstałych podczas robót , zapobieganie sporom i opóźnieniom; 9. współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień umowy na roboty budowlane 10. uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich koniecznych pozwoleń uzgodnień oraz innych decyzji administracyjnych 11. reprezentowanie Zamawiającego przed Sądami w sprawach ewentualnych sporów sądowych 12. zachowanie poufności informacji związanych z realizacją inwestycji. 13. pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w pełnym zakresie (w specjalności: konstrukcyjno budowlanej; instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych) zgodnie z art. 25, 26 i 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.), a w szczególności reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie stałej kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę, obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z ustawą Prawo budowlane, przepisami techniczno budowlanymi i normami oraz specyfikacjami technicznymi, poprzez: a) regularne sprawdzanie postępu robót na budowie oraz jakości ich wykonania, a także wszystkich innych działań Wykonawcy robót budowlanych w aspekcie jego zobowiązań wynikających z kontraktu, b) zapewnienie stałej obecności kadry technicznej pełniącej bieżący nadzór nad realizacją budowy w godzinach pracy Wykonawcy robót budowlanych w wymiarze niezbędnym do sprawowania prawidłowego nadzoru nad realizacją budowy, c) kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót budowlanych przepisów BHP, przeciwpożarowych i ochrony środowiska naturalnego, d) uzgadnianie lokalizacji baz, warsztatów, magazynów, składowisk ukopów i dróg dojazdowych na terenie i wokół terenu budowy uzgadnianie z Zamawiającym i pozostawienie Zamawiającemu podjęcie ostatecznej decyzji dotyczącej materiałów wykończeniowych, ich koloru, struktury itp., e) współdziałanie z władzami lokalnymi i użytkownikami urządzeń podziemnych w przypadku uszkodzenia przez Wykonawcę robót budowlanych nie uwzględnionych w dokumentacji urządzeń podziemnych, f) sprawdzenie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych (Inwestor Zastępczy zobowiązany jest wykonać szczegółową dokumentację fotograficzną w technologii cyfrowej oraz opisowej wykonanych robót zanikających i ulegających zakryciu, przed ich odbiorem częściowym i końcowym; dokumentacja fotograficzna winna być opisana w sposób umożliwiający identyfikację pomieszczeń), g) sprawdzenie jakości wykonanych robót, wbudowanych materiałów budowlanych, zapobieganie zastosowaniu materiałów wadliwych, nie dopuszczonych do obrotu i stosowania na budowie; kontrola jakości używanych materiałów polega na sprawdzeniu posiadanych przez nie stosownych atestów, aprobat technicznych, deklaracji zgodności i innych dokumentów zgodnych z polskim prawem; w razie potrzeby Inwestor Zastępczy zażąda dodatkowych badań jakościowych próbek materiału pod kątem osiągnięcia przez nie zakładanych w dokumentacji parametrów; Inwestor Zastępczy zobowiązany jest do przechowania przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych certyfikatów i deklaracji zgodności materiałów budowlanych; w przypadku dopuszczenia do zabudowania materiałów niespełniających ww warunków, Inwestor Zastępczy ponosi odpowiedzialność za ich wymianę; niedopuszczalne jest wbudowanie materiałów niezgodnych z dokumentacją projektową, h) dostarczanie kompetentnym organom sprawozdań z wyników wszelkich prób i odbiorów wykonanych zgodnie z wymaganiami, warunkami umowy oraz obowiązującymi w Polsce przepisami Prawa Budowlanego, i) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów, dokonania poprawek, bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub z pozwoleniem na budowę, wstrzymania robót gdy Wykonawca robót budowlanych nie wypełnia swych obowiązków z należytą starannością, wiedzą techniczną i postanowieniami zawartej z nim umowy; j) dokumentowanie czynności nadzoru autorskiego na drukach karta pobytu. 14. obsługa finansowa inwestycji w tym kontrola rozliczenia budowy w szczególności poprzez: a) opracowanie oraz przekazanie Zamawiającemu dokumentów niezbędnych do uruchomienia finansowania, b) nadzór nad realizacją robót budowlanych zgodnie z harmonogramem, c) sprawdzanie obmiarów robót oraz potwierdzenie ilości i jakości wykonywanych robót jako podstawy do zapłaty Wynagrodzenia wykonawcy robót budowlanych, d) kontrolę prawidłowości wystawienia faktur, zakresów prac i kwot w zakresie zgodności z zawartą umową z Wykonawcą robót budowlanych, e) zatwierdzanie do zapłaty faktur VAT wystawionych przez Wykonawcę robót budowlanych w terminie do 5 dni od daty dostarczenia - Inwestor Zastępczy ponosi skutki finansowe wynikające z nieterminowego przekazania Zamawiającemu faktur wystawionych przez Wykonawcę robót budowlanych, f) sprawdzanie kalkulacji i sporządzenie protokołów konieczności wykonania robót zamiennych (o ewentualnych robotach zamiennych Inwestor Zastępczy jest zobowiązany poinformować Zamawiającego wraz z uzasadnieniem potrzeby wykonania tych prac oraz uzyskać zgodę Zamawiającego i autora projektu), g) przygotowanie materiałów związanych z rozliczeniem ewentualnych kar umownych oraz odszkodowań obciążających Wykonawcę robót budowlanych za nienależyte lub nieterminowe wykonanie przez niego zobowiązań umownych, h) prowadzenie pełnej sprawozdawczości finansowej, zarówno dla Zamawiającego, jak i wszelkich instytucji uczestniczących w finansowaniu zadania; sprawozdania finansowe mają być wykonywane przez Inwestora Zastępczego w okresach uzgodnionych z Zamawiającym, bez wezwania, i) rozliczenie końcowe inwestycji (włącznie z rozliczeniem dotacji pozyskanych przez Zamawiającego ze źródeł zewnętrznych), w tym: - całościowe zestawienie faktur i kosztów inwestycji z podziałem na koszty prac podstawowych, zamiennych i niewykonanych, - dokumentację wykonanych robót w postaci szczegółowych książek obmiaru; 15. zapewnienie właściwego obiegu informacji dotyczących Inwestycji, w tym: przekazywanie Zamawiającemu wszelkich żądanych przez niego informacji i wyjaśnień, w szczególności w zakresie postępu robót budowlanych i stanu realizacji dostaw, składanie Zamawiającemu, nie rzadziej niż raz w miesiącu do 15 dnia każdego miesiąca, w którym realizowana będzie Inwestycja, raportów o pracach wykonanych przez Wykonawcę robót budowlanych, zawierających informacje i dane o stanie zaawansowania budowy oraz wszelkich przypadkach ujawnionych wad i opóźnień w wykonywaniu prac wraz z dokumentacją fotograficzną; 16. prowadzenie pełnej dokumentacji budowy obejmującej także sporządzone i przekazane przez Wykonawcę robót budowlanych oryginały i potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów (dokumentacje techniczne, rysunki, raporty, pisma, harmonogramy itp.) wraz z ich wykazem i przekazanie Zamawiającemu w terminie 30 dni od daty odbioru końcowego budowy; dokumentacja obejmuje w szczególności: a) dokumentację projektową, b) dokumentację powykonawczą sposobu wykonania prac, w tym: rysunki i wszelkie dokumentacje warsztatowe oraz powykonawcze, podpisane przez osoby odpowiedzialne za ich realizację, dokumentację fotograficzną wykonaną przez Inwestora Zastępczego części i fragmentów robót i obiektu w szczególności dotyczącą robót zanikających i ulegających zakryciu, c) atesty materiałowe, certyfikaty, deklaracje zgodności i inne dokumenty wymagane prawem budowlanym dotyczące wbudowanych materiałów, d) instrukcje obsługi, karty DTR, karty gwarancyjne i inne dotyczące wbudowanych urządzeń i sprzętu w obiekcie, e) protokoły prób i sprawdzeń, odbiorów UDT i innych urządzeń i instalacji oraz sprzętu, f) raporty, g) dokumentację zmian, w tym: analizy ekonomiczno-techniczne, projekty i rysunki zamienne, protokoły konieczności, rysunki robocze i zamienne powstające na budowie a nie spełniające formalnych wymogów nadzoru autorskiego, h) dokumentację nadzorów autorskich, w tym: dziennik nadzorów autorskich w formie załącznika do dziennika budowy, kserokopie potwierdzonych wpisów nadzoru autorskiego do dziennika budowy, projekty i rysunki zamienne, i) przedmiary robót oraz książkę obmiaru robót, dokumentację finansowo-księgową budowy, korespondencję, w tym: decyzje, opinie, uzgodnienia j) oryginały protokołów z rad budowy podpisane przez wszystkich uczestników rady budowy UWAGA: Wszelka dokumentacja sporządzana przez Inwestora Zastępczego winna być opatrzona logo Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 17. w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego lub Wykonawcę robót budowlanych, Inwestor Zastępczy : odbierze od wykonawcy robót plac budowy, dokona pełnej inwentaryzacji robót, wraz z przygotowaniem stosownej ekspertyzy co do prawidłowości wykonanych robót budowlanych, przygotuje plan zabezpieczenia placu budowy, przeprowadzi jego zabezpieczenie; przygotuje wszystkie dokumenty niezbędne do ubezpieczenia placu budowy; dokona rozliczenia wykonanych robót w szczególności oszacowania wartości już wykonanych oraz oceny ich wadliwości; przygotuje zestawienia kosztorysowe na podstawie dokumentacji projektowej niezbędnych do wykonania robót, przygotuje opis przedmiotu zamówienia niezbędny w dalszym zleceniu robót budowlanych koniecznych do zakończenia realizowanej inwestycji. 18. na etapie zakończenia budowy Inwestor Zastępczy zobowiązany jest do: sprawdzenia kompletności dokumentacji powykonawczej i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót (w formie wskazanej przez Zamawiającego), przygotowania wszelkich materiałów do umożliwienia dokonania odbioru końcowego, organizacji odbioru, powiadomienia wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego o terminie udziału w czynnościach odbioru końcowego, sporządzenie protokołu odbioru, listy wad i usterek i innych dokumentów związanych z warunkami umowy dotyczącymi realizacji projektu, przygotowania wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie; reprezentowanie Zamawiającego i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, przygotowania wszystkich dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy o przyłączenie mediów i dostawę mediów i przedstawienie ich do podpisania Zamawiającemu, dokonania ostatecznego rozliczenia Inwestycji w terminie 30 dni od zakończenia robót budowlanych. 19. po zakończeniu robót budowlanych, podczas okresu objętego gwarancją na roboty budowlane, Inwestor Zastępczy będzie pełnił nadzór, przeprowadzał inspekcje (minimum 2 razy w roku), uczestniczył w przeglądach gwarancyjnych i zgłaszał wady (z inicjatywy własnej i na wniosek Zamawiającego) oraz kontrolował ich usuwanie przez Wykonawcę robót budowlanych oraz będzie uczestniczył w ewentualnym rozwiązywaniu sporów pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych. W celu wyczerpującego zapoznania się z przyszłą inwestycją Zamawiający, proponuje dokonanie samodzielnej wizji w terenie oraz zapoznanie się z dokumentacją jw., która dodatkowo udostępniona będzie w siedzibie Zamawiającego: 15 227 Białystok,ul. Podleśna 2, pok. nr 42 w dni robocze w godzinach od 8.00 do 15.00 po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 8 000,00 PLN /słownie: osiem tysięcy złotych/. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenia kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem (tj. w formie bezgotówkowej) na rachunek bankowy w Narodowym Banku Polskim oddział w Białymstoku nr rachunku 29 1010 1049 0014 0113 9120 0000, a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. 4. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w kasie Zespołu Szkół Muzycznych im.I.Paderewskiego w Białymstoku przy ul. Podleśnej 2, pok.12 - Internat ZSM (oryginał), a potwierdzenie wraz z kopią złożonego dokumentu należy załączyć do oferty. 5. Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 11. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.muzykbial.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach