Przetargi.pl
„Pełnienie funkcji inwestora zastępczego dla zadania pn.: „Adaptacja części pomieszczeń szkolnych na Przedszkole Samorządowe w Głuszycy.”

Gmina Głuszyca ogłasza przetarg

  • Adres: 58-340 Głuszyca, ul. Parkowa 9
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-05-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Głuszyca
    ul. Parkowa 9
    58-340 Głuszyca, woj. dolnośląskie
    REGON: 890718248
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.gluszyca.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Pełnienie funkcji inwestora zastępczego dla zadania pn.: „Adaptacja części pomieszczeń szkolnych na Przedszkole Samorządowe w Głuszycy.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inwestora zastępczego dla realizowanego zadania pn.: „Adaptacja części pomieszczeń szkolnych na Przedszkole Samorządowe w Głuszycy”. Usługa związana jest z organizacją, koordynacją, nadzorowaniem, zarządzaniem procesem inwestycyjnym, egzekwowaniem od Wykonawcy robót budowlanych uprawnień, rękojmi i gwarancji.2. Przedmiot zamówienia obejmuje pełnienie funkcji inwestora zastępczego w ramach nadzoru inwestorskiego dla branży ogólnobudowlanej, branży sanitarnej, branży elektrycznej oraz branży drogowej w trakcie adaptacji części pomieszczeń szkolnych na Przedszkole Samorządowe ul. Grunwaldzka 37 w Głuszycy. 3. Zakres czynności obejmuje w szczególności:organizację, koordynację oraz nadzór – od sprawdzenia dokumentacji projektowej po prace budowlane,a) wykonywanie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami prawa, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.);b) koordynację czynności inspektora nadzoru inwestorskiego;c) prowadzenie dokumentacji z przeprowadzonych nadzorów w formie protokołów z narad;d) dokonywanie regularnych wpisów do dziennika budowy;e) rozwiązywanie problemów związanych z technologią prowadzenia prac, ewentualnie inicjowanie spotkań w ramach bieżących potrzeb;f) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych przez okres trwania gwarancji i rękojmi udzielonej przez Wykonawcę robót budowlanych, egzekwowanie uprawnień Zamawiającego z tytułu gwarancji i rękojmi;g) zgłaszanie i uzasadnianie zgłoszenia wad i usterek wykonawcy robót budowlanych.3. Inwestor zastępczy i jego zespół nadzoru jako przedstawiciel Zamawiającego:1) działa w jego imieniu i odpowiada za realizację inwestycji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, Prawa zamówień publicznych oraz warunkami określonymi w umowie;2) podejmuje decyzje we wszelkich sprawach związanych z interpretacją dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych oraz sprawach dotyczących akceptacji wypełniania warunków Umowy przez Wykonawcę, właściwej interpretacji prawnej wszelkich zaistniałych faktów i zdarzeń;3) ponosi odpowiedzialność za zgodność zakresu rzeczowego zawartego w dokumentacji projektowej z realizowanym zakresem przedmiotowym określonym w umowie z generalnym wykonawcą. Upoważniony jest do wydawania zaleceń wynikających z dokumentacji projektowej oraz z wiedzy technicznej w celu prawidłowego wykonania zakresu robót.;4) nie może przekroczyć uprawnień wynikających z wykonywanej funkcji, a wszelkie niejasności, zwiększenia zakresu rzeczowego, zwłaszcza generujące zmiany wynagrodzenia i terminu realizacji inwestycji uzgadnia z Zamawiającym i bez jego zgody nie podejmuje żadnych decyzji wiążących w tym zakresie;5) Wykonawca oraz inspektorzy nadzoru inwestorskiego nie są umocowani do samodzielnego podejmowania decyzji w zakresie zlecania robót dodatkowych, zamiennych czy zaniechanych.4. Inwestor zastępczy będzie zobowiązany do zapewnienia systematycznego monitorowania przebiegu realizacji inwestycji oraz niezwłocznego informowania Zamawiającego o zaistniałych nieprawidłowościach.5. Inwestor zastępczy będzie organizował pełnobranżowe rady budowy, w zależności od potrzeb, jednak nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu oraz na każdy wniosek Zamawiającego. 6. Każdy z inspektorów nadzoru zobowiązany jest do obecności minimum 1 raz w tygodniu na placu budowy (poza obowiązkową pełnobranżową radą budowy), potwierdzonej wpisem do dziennika budowy lub listy obecności.7. Wykonawca powinien we własnym zakresie przyjąć podstawy wyceny, tak aby zakres prac zawarty w wycenie – zapewniał wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób określony w SWZ, wzorze umowy oraz dokumentacji projektowej dla robót budowalnych znajdujący się pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/7358758. Zamawiający informuje, iż koszt robót budowalnych, montażowych oraz wyposażenia wynosi: 8 998 752,67 zł brutto. 9. Zamawiający w postępowaniu przetargowym jako formę wynagrodzenia przyjął wynagrodzenie ryczałtowe. Uważa się, że Wykonawca dokładnie zapoznał się ze szczegółowym opisem zamówienia. Opis przedmiotu zamówienia stanowią:
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 3 000,00 zł.2. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp. wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Świdnicy o/Głuszyca nr rachunku 13 9531 1016 2007 7000 9928 0006 z podaniem w tytule wpłaty „Zamówienie publiczne nr. NIBITZKiZP.271.3.6.2023”Szczegółowe zapisy w SWZ
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że:1) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej:a) min. jedną usługę polegającą na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu lub Inwestora zastępczego dla przedsięwzięcia inwestycyjnego o wartości projektu nie mniejszej niż 8.000.000,00 zł brutto,b) min. jedną usługę polegającą na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu lub Inwestora zastępczego dla budynku użyteczności publicznej lub budynku będącego w wykazie zabytków wraz z infrastrukturą towarzyszącą (np. drogi, parkingi, place zabaw, nawierzchnie czynne biologicznie itp.) z wyłączeniem hal (zgodnie z definicją zawartą w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, Dz.U.2015.1422).UWAGA! Przez jedno zamówienie rozumie się zamówienie w ramach jednej umowy, przy czym jeśli Wykonawca wykonywał zamówienie wspólnie z innym wykonawcą (np. jako konsorcjum) uprawniony jest wykazać jedynie swoje własne doświadczenie.2) dysponuje następującymi osobami:a) min. 1 osoba – Inspektor branży ogólnobudowlanej, posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, posiadającym minimum 10 – letnie doświadczenie w w/w specjalności, który w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert pełnił, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych pełni funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego bądź kierownika budowy na co najmniej:• 1 przebudowie budynku użyteczności publicznej wraz z infrastrukturą towarzyszącą (np. drogi, parkingi, place zabaw, nawierzchnie czynne biologicznie itp.) z wyłączeniem hal (zgodnie z definicją zawartą w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, Dz.U.2015.1422) o powierzchni min. 1.700,00 m2, a wartość nadzorowanych bądź kierowanych na tym obiekcie robót była nie mniejsza niż 5.000.000,00 zł brutto,• 1 przebudowie budynku będącego w wykazie zabytków wraz z infrastrukturą towarzyszącą (np. drogi, parkingi, place zabaw, nawierzchnie czynne biologicznie itp.) z wyłączeniem hal, o powierzchni min. 1.000,00 m2, a wartość nadzorowanych bądź kierowanych na tym obiekcie robót była nie mniejsza niż 4.000.000,00 zł brutto.Inspektor nadzoru inwestorskiego bądź Kierownik budowy powinien wykazać, że pełnił swoją funkcję nieprzerwanie przez okres minimum 6 miesięcy na wykazanej budowie obiektu budowlanego.b) min. 1 osoba – Inspektor robót sanitarnych, posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadający minimum 5 – letnie doświadczenie w w/w specjalności (liczone od uzyskania uprawnień) w zakresie branży sanitarnej, który w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert pełnił , a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych pełni funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego bądź kierownika robót sanitarnych na co najmniej :• 1 przebudowie budynku użyteczności publicznej z wyłączeniem hal (zgodnie z definicją zawartą w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, Dz.U.2015.1422) o powierzchni min. 1 700,00 m2, a wartość kierowanych na tym obiekcie robót była nie mniejsza niż 1.500.000,00 zł brutto,• 1 przebudowie budynku będącego w wykazie zabytków z wyłączeniem hal, o powierzchni min. 1 000,00 m2, a wartość nadzorowanych bądź kierowanych na tym obiekcie robót była nie mniejsza niż 300.000,00 zł brutto.Inspektor nadzoru inwestorskiego bądź Kierownik budowy powinien wykazać, że pełnił swoją funkcję nieprzerwanie przez okres minimum 6 miesięcy na wykazanej budowie obiektu budowlanegoInformacje dodatkowe :Przez pojęcie „Przebudowa” Zamawiający rozumie definicje wynikające z Art.3 ust.7a) Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane tj.:„Ilekroć w ustawie jest mowa o przebudowie – należy przez to rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak : kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego”.Przez pojęcie „budynek użyteczności publicznej – należy przez to rozumieć budynek zgodny z definicją wynikającą z par. 3 ust.6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie tj.: „budynek użyteczności publicznej – należy przez to rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji, za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny”.Zamawiający nie uzna za wystarczające wykazanie się wykonaniem obiektów przemysłowych wielkogabarytowych typu hale stalowe, hale systemowe, hale przemysłowe, magazyny, garaże i myjnie samochodowe.c) min. 1 osoba – Inspektor robót elektrycznych, posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadający minimum 5 – letnie doświadczenie w w/w specjalności (liczone od uzyskania uprawnień).d) min. 1 osoba – Inspektor robót drogowych, posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej, posiadający minimum 5 – letnie doświadczenie w w/w specjalności (liczone od uzyskania uprawnień).Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą funkcję wszystkich warunków wymaganych dla tych funkcji.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-12

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach