Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego dla zadania inwestycyjnego pod nazwą: Budowa wraz z projektowaniem Centrum Wdrażania Promocji i Innowacji w Olsztynie.

Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie ogłasza przetarg

  • Adres: 10-516 Olsztyn, Plac Generała Józefa Bema 3
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 0-89 5211250, 5211286 , fax. 0-89 5211260
  • Data zamieszczenia: 2011-03-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie
    Plac Generała Józefa Bema 3 3
    10-516 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 0-89 5211250, 5211286, fax. 0-89 5211260
    REGON: 51019821400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wmarr.olsztyn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Spółka Akcyjna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego dla zadania inwestycyjnego pod nazwą: Budowa wraz z projektowaniem Centrum Wdrażania Promocji i Innowacji w Olsztynie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    poniżej kwot określonych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy oraz aktów wykonawczych do niniejszej ustawy 1. Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie Pełnienia funkcji Inwestora Zastępczego dla zadania inwestycyjnego pod nazwą: Budowa wraz z projektowaniem Centrum Wdrażania i Promocji Innowacji w Olsztynie. Zestawienie podstawowych parametrów projektowanych w obiekcie: Powierzchnia zabudowy - 1.326 m2 Powierzchnia użytkowa - 2.790 m2 Kubatura - 12.300 m3 2. Zamówienie obejmuje pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego nad usługami projektowymi, pełnieniem nadzoru autorskiego i robotami budowlanymi wykonywanymi przez wykonawcę robót w systemie zaprojektuj i wybuduj, a w szczególności nad: - Opracowaniem dokumentacji projektowej budowlanej wraz z dokumentacją kosztorysową, przeprowadzeniem wymaganych prawem niezbędnych uzgodnień oraz uzyskaniem w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na budowę; - Opracowaniem dokumentacji wykonawczej w tym rysunków warsztatowych w zakresie niezbędnym do realizacji robót budowlanych; - Opracowaniem dokumentacji projektowej wraz z dokumentacją kosztorysową w zakresie wystroju wnętrz; - Nadzorem autorskim; - Przygotowaniem terenu - ukształtowaniem terenu, pracami przygotowawczymi, ziemnymi, gospodarką drzewostanem; - Robotami budowlanymi związanymi z modernizacją i nadbudową oraz przebudową budynku centrum szkoleniowo-konferencyjnego w tym instalacjami wewnętrznymi; - Dostawą i montażem platformowego dźwigu zewnętrznego wraz z obudową szybu; - Dostawą i montażem wewnętrznej platformy pionowej; - Dostawą i montażem dźwigu przelotowego; - Robotami budowlanymi związanymi zagospodarowaniem terenu i obiektami pomocniczymi (oświetleniem, osłoną śmietnika, ogrodzeniem terenu, nawierzchniami z kostki betonowej, trawnikami, klomby, rabaty, nasadzenia) - Robotami budowlanymi związanymi z uporządkowaniem gospodarki wodno-ściekowej, gazowej i energetycznej w tym: przełożeniem odcinka wodociągu i wykonaniem hydrantu przebudowę przyłącza kablowego NN, siecią kanalizacji sanitarnej, siecią kanalizacji deszczowej, modernizacją przyłącza gazu ziemnego; - Opracowaniem dokumentacji powykonawczej; - Uzyskaniem w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 3. Zamówieniem objęte są usługi związane z pełnieniem funkcji Inwestora Zastępczego nad projektowaniem w zakresie umożliwiającym uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę i wykonaniem w oparciu o opracowaną dokumentację projektową robót budowlanych w systemie zaprojektuj i wybuduj. 4. Usługi projektowe i roboty budowlane, nad którymi sprawowana będzie funkcja Inwestora Zastępczego obejmuje w szczególności: 4.1 wykonanie wielobranżowego projektu budowlanego w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę oraz wykonawczego w tym rysunków warsztatowych wraz z dokumentacją kosztorysową służącą Zamawiającemu w zakresie niezbędnym do rozliczenia inwestycji w ramach środków pochodzących z funduszy unijnych w ramach projektu: Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013, w ramach działania 1.1.11 Regionalny System Wspierania Innowacji częściowo finansujących realizację projektu pt. Budowa wraz z projektowaniem Centrum Wdrażania i Promocji Innowacji w Olsztynie w stopniu szczegółowości umożliwiającym należyte wykonanie robót budowlanych dotyczący Budowy Centrum Wdrażania i Promocji Innowacji w Olsztynie w następującym minimalnym zakresie: 4.1.1 Uszczegółowienie koncepcji architektoniczno-budowlanej Budowy Centrum Wdrażania i Promocji Innowacji w Olsztynie oraz przekazanie Zamawiającemu w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz wersji elektronicznej w formacie *.pdf i wersji edytowalnej. 4.1.2 Opracowanie projektu budowlanego wielobranżowego w zakresie wymaganym dla uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę w 6 egzemplarzach w wersji papierowej oraz wersji elektronicznej w formacie *.pdf i wersji edytowalnej. 4.1.3 Opracowanie projektów wykonawczych, przy czym projekty wykonawcze powinny uzupełniać i uszczegóławiać projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do należytego wykonania robót budowlanych w 6 egzemplarzach w wersji papierowej oraz wersji elektronicznej w formacie *.pdf i wersji edytowalnej. 4.1.4 Opracowania projektu zagospodarowania terenu w 6 egzemplarzach w wersji papierowej oraz wersji elektronicznej w formacie *.pdf i wersji edytowalnej. 4.1.5 Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót dla każdej branży z uwzględnieniem wytycznych zawartych w treści programu funkcjonalno użytkowego w 2 egzemplarzach każdej branży w wersji papierowej oraz wersji elektronicznej w formacie *.pdf i wersji edytowalnej. 4.1.6 Opracowanie projektu wystroju wnętrz z uwzględnieniem wytycznych zawartych w treści programu funkcjonalno użytkowego w 6 egzemplarzach. 4.1.7 Opracowanie informacji o wymaganiach bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w 6 egzemplarzach w wersji papierowej oraz wersji elektronicznej w formacie *.pdf i wersji edytowalnej. 4.1.8 Uzyskanie świadectwa energetycznego oraz przekazanie Zamawiającemu w 2 egzemplarze w wersji papierowej oraz wersji elektronicznej w formacie *.pdf. 4.1.9 Opracowanie dokumentacji kosztorysowej do celów rozliczenia finansowania projektu w 2 egzemplarzach. 4.2 Wystąpienie w imieniu Zamawiającego i uzyskanie niezbędnych pozwoleń, uzgodnień, decyzji wraz z ostateczną decyzją o pozwoleniu na budowę. 4.3 Wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej oraz ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę w zakresie umożliwiającym oddanie obiektu do użytkowania oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 4.4 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dotyczącego wykonania robót budowlanych w systemie zaprojektuj i wybuduj zawiera program funkcjonalno użytkowy wraz z koncepcją architektoniczną oraz uzupełniającym opisem. 5. Wykonawca w zakresie pełnienia funkcji Inwestora Zastępczego przyjmuje na siebie między innymi następujące obowiązki: 5.1 Wykonawca zapewni Zamawiającemu pomoc merytoryczną w trakcie kontroli przeprowadzanej przez Instytucję Zarządzającą lub inną uprawnioną do tego instytucję, na miejscu realizacji Projektów, w celu zbadania zgodności z wnioskiem o dofinansowanie Projektów oraz zakładanymi we wniosku rezultatami. 5.2 Zadaniem Inwestora zastępczego jest prawidłowa i terminowa realizacja zadania inwestycyjnego oraz uzyskanie zakładanej jakości w ramach planowanego finansowania. 5.3 Uczestniczenie w spotkaniach z projektantami. 5.4 Sprawdzanie projektów i opracowań projektowych, budowlanych, wykonawczych, kosztorysów i dokumentacji powykonawczej wraz z wniesieniem stosownych uwag. 5.5 Analiza zaprojektowanych rozwiązań projektowych i ich bieżąca kontrola pod kątem kosztów realizacji inwestycji. 5.6 Reprezentowanie interesów Zamawiającego wobec wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego. 5.7 Powołanie inspektorów nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach oraz koordynatora - zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. 2010 r. Nr 243 poz. 1623 z późn zm.). 5.8 Kontrola terminów i zakresu robót przyjętych w umowie o prace projektowe. 5.9 Przygotowanie niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy i przekazanie go wykonawcy robót przy udziale Zamawiającego; 5.10 Powiadomienie organu nadzoru budowlanego o terminie rozpoczęcia robót, 5.11 Zawiadomienie organu nadzoru budowlanego o zamiarze rozpoczęcia robót budowlanych wraz z przekazaniem niezbędnych dokumentów w tym zakresie w tym z załączeniem oświadczenia kierownika budowy i inspektorów nadzoru, stwierdzających przejęcie obowiązków przypisanych tym funkcjom na budowie oraz o zmianach powstałych w trakcie realizacji inwestycji; 5.12 Koordynacja procesu realizacji inwestycji oraz nadzór inwestorski nad realizacją Inwestycji we wszystkich branżach zgodnie z obowiązującymi przepisami. 5.13 Kontrola zgodności wykonywania robót budowlanych z dokumentacją projektową, warunkami technicznymi wykonania robót, obowiązującymi przepisami, aktualną wiedzą techniczną, prawem budowlanym oraz zawartą z wykonawcą robót budowlanych umową. 5.14 Prowadzenie kontroli jakości wykonywanych robót i wbudowywanych materiałów, kontrola i archiwizacja dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie. 5.15 Sprawdzanie i dokonywanie odbiorów robót zanikających i/lub ulegających zakryciu. 5.16 Współpraca z projektantami - kwalifikowanie nadzorów autorskich do zapłaty 5.17 Zgłaszanie wykonawcy zastrzeżeń do dokumentacji projektowej i wyegzekwowanie stosownych poprawek. 5.18 Opracowywanie i przekazanie Zamawiającemu miesięcznych i kwartalnych raportów z wykonanego zakresu rzeczowo - finansowego, postępu robót, zagrożeń, stanu BHP, oraz innych istotnych z punktu widzenia prowadzenia inwestycji informacji mających wpływ na jej wykonanie. 5.19 Kontrola zgodności realizacji inwestycji z postanowieniami umowy z wykonawcą robót budowlanych, w szczególności z harmonogramem rzeczowo-finansowym. 5.20 Ocena i kwalifikowanie zasadności wykonania ewentualnych robót dodatkowych w świetle obowiązujących przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz składanie do Zamawiającego wniosków wraz z uzasadnieniem faktycznym i prawnym o ich uznanie. 5.21 Bieżące załatwianie spraw dokumentacyjnych, wynikających w toku realizacji zadania oraz rozwiązywanie bieżących problemów technicznych powstających na budowie. 5.22 Prowadzenie narad koordynacyjnych na budowie w terminach uzgodnionych z Zamawiającym i wykonawcą robót budowlanych nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu. 5.23 Przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu podpisanego przez uczestników narady koordynacyjnej Protokołu. 5.24 Opracowanie i wdrożenie systemu przepływu informacji pomiędzy uczestnikami procesu inwestycyjnego, w tym opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji w terminie do 20 dni od dnia podpisania umowy procedur administracyjnych związanych z prowadzeniem Inwestycji obejmujących między innymi procedury administracyjne związane z obiegiem dokumentacji, prowadzeniem narad koordynacyjnych, raportowaniem, rozliczeniem. 5.25 Opracowanie i wdrożenie systemu odbioru wykonywanych robót z uwzględnieniem przekazania dokumentacji powykonawczej, przeprowadzenia rozruchów technologiczno - instalacyjnych, dostarczenia kompletu świadectw, atestów, instrukcji obsługi urządzeń oraz innych dokumentów odbioru, a także przedstawienie Zamawiającemu opracowanego systemu, celem zgłoszenia ewentualnych uwag. 5.26 Zapewnienie stałej obecności na budowie w czasie prowadzenia robót budowlanych przynajmniej jednego przedstawiciela Inwestora Zastępczego tj. kierownika kontraktu lub upoważnionego przez kierownika inspektora nadzoru. 5.27 Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych oraz archiwizacja wszystkich protokołów prób i badań przeprowadzonych w trakcie budowy. 5.28 Doprowadzenie do odbioru końcowego inwestycji, udział w komisjach odbiorowych i przekazanie inwestycji do eksploatacji przy założeniu, że odbierającym jest Zamawiający. 5.29 Udział w przygotowaniu dokumentów do złożenia przez wykonawcę w imieniu Zamawiającego wniosku wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 5.30 Przekazywanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej inwestycji oraz innej dokumentacji związanej z inwestycją. 5.31 Egzekwowanie usunięcia przez projektanta wad dokumentacji projektowej, a przez Wykonawcę robót budowlanych usterek stwierdzonych komisyjnie w trakcie odbiorów częściowych i odbioru końcowego. 5.32 Wykonanie czynności związanych z inwestorską obsługą księgowości zadania oraz kontrola rozliczeń finansowych. 5.33 Prowadzenie kontroli dotyczącej prawidłowości wystawiania faktur, zakresów prac i kwot; w zakresie zgodności z umową zawartą z wykonawcą robot, 5.34 Sprawdzanie faktur przejściowych i końcowych przedkładanych przez wykonawcę robót pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym oraz kwalifikowanie ich do zapłaty. 5.35 Weryfikacja kosztorysów (kalkulacji) wykonawców robót. 5.36 Przygotowanie dokumentów związanych z naliczaniem ewentualnych kar umownych oraz odszkodowań uzupełniających wykonawcy robót za nienależyte lub nieterminowe wykonanie przez nich zobowiązań umownych, których obowiązek zapłaty musi być zastrzeżony w zawartej z wykonawcą robót umowie. 5.37 Bieżące prowadzenie księgowości inwestycyjnej. 5.38 Prowadzenie sprawozdawczości inwestycyjnej - statystycznej, sporządzenie protokołów przekazania i odbioru środka trwałego. 5.39 Rozliczenie końcowe inwestycji. 5.40 Informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania robót zamiennych w terminie 7 dni od stwierdzenia takiej konieczności, wraz z propozycją sposobu ich wykonania. 5.41 Sukcesywnie w zależności od kolejno wykonywanych robót opiniowanie przedstawianych przez Wykonawcę robót budowlanych Zamawiającemu wszelkich próbek materiałów instalacyjnych i wykończeniowych oraz kart katalogowych urządzeń i wyposażenia, które mają być użyte podczas realizacji przedmiotu umowy, w celu zatwierdzenia przez Zamawiającego w terminie 7 dni roboczych od daty otrzymania od Wykonawcy do zatwierdzenia. Przedstawienie Zamawiającemu opinii dotyczącej próbek materiałów instalacyjnych i wykończeniowych oraz kart katalogowych urządzeń i wyposażenia musi następować odpowiednio wcześniej, tak, aby Wykonawca robót budowlanych miał możliwość i czas na ponowną prezentację próbek i kart, które nie zostały zaaprobowane. 5.42 Akceptacja przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych instrukcji obsługi i eksploatacji obiektów w zakresie wykonanych robót, uwzględniającą listę producentów i dostawców urządzeń zainstalowanych w obiekcie, w trzech egzemplarzach wraz ze szkoleniem użytkownika. 5.43 Akceptacja opracowanej przez wykonawcę robót budowlanych instrukcji bezpieczeństwa pożarowego. 5.44 Wykonanie obowiązków wynikających z pozwolenia na budowę. 5.45 Opiniowanie pod względem technicznym i akceptacja w uzgodnieniu z Zamawiającym proponowanych przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych. 5.46 Udzielania wszelkiej pomocy w przygotowaniu niezbędnych dokumentów wymaganych przez jednostki finansujące przy realizacji i rozliczeniu inwestycji; 5.47 Wykonania dokumentacji fotograficznej z realizacji przedmiotu umowy wraz z raportowaniem miesięcznym o postępie prac. Dokumentację fotograficzną i raporty Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu w terminie 7 dni po upływie każdego miesiąca; 5.48 Udział w przeglądach okresowych i gwarancyjnych. 5.49 Wykonanie innych czynności inwestorskich uzgodnionych w toku realizacji zadania. 5.50 Pełnienie funkcji inwestora zastępczego w zakresie prac związanych z ewentualnymi robotami dodatkowymi wynikłymi w trakcie realizacji budowy, niezbędnymi do wykonania robót podstawowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5.51 Inwestor Zastępczy ponosi pełną odpowiedzialność za sprawowanie nadzoru ze strony Zamawiającego nad bezpieczeństwem w rejonie prac budowlanych (a w szczególności; nadzór nad planem BIOZ, określanie sposobu należytego zabezpieczenia prac, przerywanie prac mogących być przyczyną katastrofy, pożaru itp.) o wszelkich zagrożeniach obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego. 5.52 Pisemne potwierdzanie przez inspektorów Wykonawcy gotowości całej inwestycji do końcowego odbioru robót. 5.53 Sprawdzenie pod względem kompletności, zgodności z obowiązującym prawem oraz przekazania najpóźniej w dniu odbioru dokumentacji powykonawczej. 5.54 Wykonywanie czynności wynikających z praw i obowiązków Zamawiającego w zakresie gwarancji i rękojmi za wady fizyczne obiektu. 5.55 Pisemne powiadamianie wykonawcy robót / dostawcy o zgłaszanych przez Użytkowników usterkach i wadach, a także egzekwowanie od wykonawcy robót / dostawcy ich usunięcia. 5.56 Nadzór nad usuwaniem wad i usterek przez wykonawców robót / dostawców w okresie gwarancji i rękojmi. 5.57 Organizowanie przeglądów budowlanych w okresie udzielonych gwarancji oraz w okresie rękojmi, a w szczególności przed zwolnieniem zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5.58 Dokonanie ostatecznego odbioru po upływie terminu gwarancji i rękojmi ustalonego w umowie z wykonawcą 5.59 Nadzór nad czynnościami wykonawcy robót / dostawcy wynikającymi z obowiązków pełnienia serwisu i konserwacji urządzeń i instalacji. 5.60 Archiwizowanie korespondencji oraz dokumentacji i przekazanie ich Zamawiającemu w stanie kompletnym po zakończeniu gwarancji i rękojmi. 5.61 Składanie Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o stanie zaawansowania inwestycji, analizę zgodności terminów wykonywania robót budowlano - montażowych / dostaw z przyjętym harmonogramem, informację o kosztach w zakresie zgodności z przyjętymi założeniami oraz harmonogramem wymagalności płatności, ocenę wykonawców robót / dostawców, ocenę jakości wykonanych robót i występujących głównych problemów. Raporty Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu w terminie 7 dni po upływie każdego miesiąca. 5.62 Składanie Zamawiającemu raportów interwencyjnych dotyczących nagłych nieprzewidzianych zdarzeń mających wpływ na termin i budżet inwestycji przekazywanych do upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego w terminie 2 dni roboczych od zdarzenia. 5.63 Składanie Zamawiającemu raportów rozliczeniowych w terminie 14 dni od zakończenia określonego etapu inwestycji określonego w harmonogramie inwestycji. 5.64 Składanie Zamawiającemu wszelkich informacji na piśmie mających znaczenie dla realizacji inwestycji. 5.65 Składanie Zamawiającemu dokumentacji fotograficznej, raz w miesiącu, ilustrującej postęp robót. 5.66 Kontrola kosztów we wszystkich fazach realizacji inwestycji. 5.67 Opracowanie i wdrożenie systemu raportowania, monitorowania, kontroli kosztów i wydatków dotyczących inwestycji. 5.68 Przygotowywanie raportów dotyczących kosztów budowy w formie uzgodnionej z Zamawiającym. 5.69 Analiza kosztów, harmonogramów płatności wykonawców robót / dostawców i przedstawianie jej Zamawiającemu. 5.70 Sprawdzanie dokumentów rozliczeniowych pod względem merytorycznym i rachunkowym. 5.71 Opracowanie oraz przekazywanie Zamawiającemu niezbędnych dokumentów do planowania i finansowania inwestycji, w tym protokołów odbiorów częściowych i odbioru końcowego z udziałem przedstawicieli uczestników procesu inwestycyjnego. 5.72 Dokonanie rozliczenia kosztu zadania inwestycyjnego w terminie 60 dni od daty odbioru końcowego inwestycji, po dokonaniu zapłaty wszystkich faktur przez Zamawiającego oraz przekazanie Zamawiającemu ostatecznej. 5.73 Przygotowanie dokumentów oraz dowodów księgowych (zgodnie z obowiązującymi przepisami), będących podstawą wprowadzenia do ewidencji księgowej efektów zrealizowanej inwestycji w postaci środków trwałych. 6. Inwestor zastępczy we własnym zakresie zapewnia na potrzeby własne zaplecze socjalno-biurowe oraz łączność i komunikację a także obsługę biurowo-administracyjną dla potrzeb związanych z pełnieniem funkcji inwestora zastępczego dla realizacji zadania inwestycyjnego. 7. Zamawiający ma prawo zgłaszać w każdym czasie uwagi i zastrzeżenia dotyczące procesu inwestycyjnego, które Inwestor zastępczy winien niezwłocznie przeanalizować i uwzględnić, zawiadamiając Zamawiającego o podjętych działaniach. 8. Inwestor zastępczy zobowiązany jest do podejmowania czynności mających na celu zabezpieczenie praw i interesów Zamawiającego. 9. Inwestor zastępczy ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzone szkody, będące następstwem nienależytego wykonania czynności objętych umową ocenianych w granicach przewidzianych dla umów starannego działania. 10. Inwestor Zastępczy udzieli Zamawiającemu rękojmi na świadczone usługi na okres 36 miesięcy od dnia końcowego odbioru robót budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych) na okres związania ofertą. 2. Wadium w wymaganej przez Zamawiającego wysokości należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) w pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późń. zm.). 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta / poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji / poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji / poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, f) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do: zapłacenia kwoty gwarancji / poręczenia jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie, g) gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe. Gwarancja lub poręczenie winny przewidywać termin bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 21 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium, h) wszelkie spory dotyczące gwarancji/poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczpospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego. i) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą. j) w przypadku wniesienia wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia Zamawiający uzna wadium za wniesione skutecznie, o ile odpowiadać będzie postanowieniom niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wniesione zostało przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w wymaganej wysokości i wymaganym terminie. 5. Miejsce i sposób wniesienia wadium. a) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy: 33 1020 3541 0000 5602 0179 6606, prowadzony w Banku PKO BP I Oddział w Olsztynie. b) Do oferty należy dołączyć kopię potwierdzenia wniesienia wadium. c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia wadium może być wniesione przez Pełnomocnika Wykonawców lub jednego z wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego. 6. Termin wniesienia wadium. a) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego będzie skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. b) Wniesienie wadium w innej formie niż pieniężnej poprzez dołączenie go do oferty jest równoznaczne z wniesieniem jego przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem złożenia oferty przed upływem terminu do jej złożenia. 7. Zwrot wadium. a) Wadium zostanie zwrócone niezwłocznie na zasadach określonych ustawą Prawo zamówień publicznych. b) Wadium zatrzymuje się wraz z odsetkami na zasadach określonych ustawą Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.wmarr.olsztyn.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach