Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn.: „Budowa demonstracyjnego budynku użyteczności publicznej w Miękini”

Gmina Miękinia ogłasza przetarg

  • Adres: 55-330 Miękinia, ul. Kościuszki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 735 92 28 , fax. 71 733 64 00
  • Data zamieszczenia: 2020-04-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miękinia
    ul. Kościuszki 41
    55-330 Miękinia, woj. dolnośląskie
    tel. 71 735 92 28, fax. 71 733 64 00
    REGON: 93193504600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miekinia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn.: „Budowa demonstracyjnego budynku użyteczności publicznej w Miękini”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia: pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn.: „Budowa demonstracyjnego budynku użyteczności publicznej w Miękini”. Zakres usługi obejmuje wykonanie stosownie do przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm. ) zadań: - inspektora nadzoru inwestorskiego (art. 25, 26 Prawa budowlanego); - koordynatora czynności nadzoru inwestorskiego ( art. 27 Prawa budowlanego) 1.1. Obowiązki ogólne: 1. Inspektor nadzoru inwestorskiego zwany dalej inspektorem nadzoru, odpowiedzialny jest za prowadzenie nadzoru robót budowlanych zgodnie z: 1) prawem budowlanym; 2) polskimi normami i/lub normami zharmonizowanymi z UE i przepisami dotyczącymi realizacji i eksploatacji infrastruktury uzbrojenia terenu; 3) dokumentacją projektową / projektem budowlanym, projektami wykonawczymi oraz szczegółowymi Specyfikacjami Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. 2. Zamawiający sceduje na inspektora nadzoru inwestorskiego wszystkie uprawnienia przysługujące Zamawiającemu w zakresie nadzoru inwestorskiego z następującymi wyłączeniami kompetencji: 1) Zamawiający zatwierdza harmonogram robót oraz każdą zmianę umowy na wykonanie robót budowlanych, która powoduje zmianę technologii i zakresu robót budowlanych; 2) Zamawiający zatwierdza zmiany w składzie kluczowego personelu wykonawcy robót budowlanych i jego firm podwykonawczych; 3) Zamawiający zatwierdza zmiany wynikłe z prowadzenia nadzoru autorskiego. 3. Zamawiający jest informowany w ciągu 3 dni o wszelkich roszczeniach wykonawcy robót budowlanych i/lub propozycjach zmiany technologii, harmonogramu realizacji, roszczeniach osób prawnych i fizycznych związanych z realizacją robót budowlanych. Ponadto Zamawiający informowany jest niezwłocznie o zdarzeniach na budowie dotyczących spraw BHP, sanitarno - higienicznych, ochrony środowiska naturalnego, konfliktów z organami administracji państwowej oraz mieszkańcami. 4. Opis i zakres przedmiotu zamówienia: 1) Nadzór ciągły stosownie do wymagań wynikających z dokumentacji projektowej oraz warunków określonych w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych; 2) Podejmowanie decyzji (poleceń) w sprawach związanych z jakością robót budowlanych, oceną jakości materiałów, prowadzeniem robót oraz interpretacją dokumentacji projektowej. Powyższe inspektor nadzoru wydaje na piśmie; 3) Prowadzenie korespondencje z Zamawiającym i w imieniu Zamawiającego po uprzedniej akceptacji treści korespondencji przez Zamawiającego; 4) Organizowanie prac związanych ze sprawowaniem nadzoru, aby z tego tytułu nie było zbędnych przerw w realizacji robót budowlanych; 5) Podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do stosowania lub odrzuceniu materiałów, urządzeń lub sprzętu; 6) Żądanie usunięcia z placu budowy osób niekompetentnych lub niezdolnych do wykonania robót lub innych niezatrudnionych przez wykonawcę robót budowlanych i niezgłoszonych podwykonawców; 7) Udzielanie wykonawcy robot budowlanych informacji, wyjaśnień i wskazówek dotyczących robót budowlanych; 8) Wnioskowanie w sprawie: a) wprowadzenia niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej i uzyskania zgody na zmiany; b) przeprowadzenia niezbędnych ekspertyz i badań technicznych; c) zmian oznaczenia i organizacji ruchu w trakcie prowadzenia robót budowlanych; 9) Opiniowanie wniosków składanych przez wykonawcę robót budowlanych w zakresie roszczeń i sporów z osobami prawnymi i fizycznymi; 10) Opiniowanie harmonogramu robót budowlanych; 11) Zajmowanie stanowiska co do sposobu zabezpieczenia wszelkich wykopalisk archeologicznych odkrytych przez wykonawcą robót budowlanych na placu budowy; 12) Organizowanie rad budowy, sporządzanie protokołów z narad i przekazywanie ich zainteresowanym stronom w terminie do 5 dni od dnia ich odbycia oraz dopilnowanie realizacji ustaleń, decyzji i poleceń podjętych na radach budowy lub innych spotkaniach z zakresu prowadzenia robót budowlanych; 13) Uczestniczenie w pracach z zakresu obsługi geodezyjnej; w pracach komisji przy odbiorach robót ulegających zakryciu, odbiorach częściowych i odbiorze końcowym, w kontrolach przeprowadzanych przez Nadzór Budowlany i inne organy uprawnione do kontroli oraz dopilnowanie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas kontroli; 14) Udział w sprawach związanych z przygotowaniem inwestycji do przekazania jej w użytkowanie, 15) Potwierdzenie zakończenie robót budowlanych, sprawdzanie kompletności i prawidłowości dokumentów do akceptacji Zamawiającemu w celu ustalenia ostatecznego terminu odbioru robót budowlanych; 16) Wszystkie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa polskiego w relacji do zakresu robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia; 17) Przygotowania danych do uzyskania pozwolenia na użytkowane; 18) Potwierdzenie faktycznie wykonanych robót, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych. 19) Sprawdzenia dokumentacji niezbędnej do rozliczenia robót wraz z podwykonawcami oraz faktur za zrealizowane roboty pod względem formalnym i merytorycznym w terminie 5 dni od daty ich otrzymania od Wykonawcy robót; 20) Sporządzenie na żądanie lub wniosek Zamawiającego informacji, dokumentów, raportów, sprawozdań okresowych o stanie realizacji robót włącznie z prowadzeniem dokumentacji fotograficznej przebiegu realizacji zadania; 21) Kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę robót budowlanych zasad bhp, przepisów ppoż., ochrony środowiska; 22) Uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych oraz w okresie rękojmi; 23) Zamawiający będzie kontrolował jakość wykonania prac inspektora nadzoru inwestorskiego w oparciu o: a) zgodność wykonywania robót budowlanych z dokumentacja projektową; b) terminowość, systematyczność i rzeczowość merytoryczną prowadzonej dokumentacji budowy (sprawozdania, raporty, wnioski itp.); c) rzetelne i fachowe prowadzenie Rad Budowy, częstotliwość i jakość wpisów w dzienniku budowy; Ponadto w ramach przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązuje się do: 1) udziału w przekazaniu wykonawcy robót budowlanych terenu budowy i terenu pod zaplecze budowy; 2) udziału w przekazaniu wykonawcy robót budowlanych zarejestrowanego dziennika budowy oraz planów istniejącego uzbrojenia terenu budowy; 3) nadzorowaniu zachowania harmonogramu realizacji robót budowlanych; 4) sprawdzania w trakcie realizacji robót dokonanego przez wykonawcę robót budowlanych wytyczenia robót oraz rzędnych terenu; 5) przeprowadzania w okresie gwarancji, udzielonej przez wykonawcę robót budowlanych, przeglądów przy udziale wykonawcy robót budowlanych, Zamawiającego i użytkownika wraz ze spisaniem protokołu, określającego stwierdzone wady i usterki, sposób oraz termin ich usunięcia; 6) nadzorowania jakości i prawidłowości usunięcia wad i usterek przez wykonawcę robót budowlanych oraz dokonanie sprawdzenia ich usunięcia wraz ze spisaniem przy udziale wykonawcy robót budowlanych, Zamawiającego i użytkownika protokołu z usunięcia wad i usterek; 7) w przypadku nieterminowego usuwania przez wykonawcę robót budowlanych wad i usterek, przygotowania Zamawiającemu danych, niezbędnych do naliczania kar umownych z tego tytułu; 8) w przypadku nie usunięcia wad i usterek przez wykonawcę robót budowlanych, przygotowanie Zamawiającemu danych niezbędnych do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wybór wykonawcy zastępczego usunięcia wad i usterek (w tym przedmiar robót i kosztorys Inwestorski) oraz nadzór nad tymi pracami i dokonanie ich odbioru; 9) nadzorowanie (przez co najmniej 1 osobę nadzoru inwestorskiego) prac na budowie co najmniej (minimum 5 godzin tygodniowo), w czasie realizacji robót budowlanych danej branży, dodatkowo na każde wezwanie Zamawiającego i wykonawcy robót budowlanych w celu rozwiązania ewentualnych wątpliwości; 9a) wykonawca zobowiązuje się zgodnie z ofertą do godzin tygodniowo pobytu na budowie; 10) przedłożenia do wglądu na każdej radzie budowy - dziennika budowy oraz na każde wezwanie Zamawiającego. 11) zakres prac obejmuje również inne usługi konieczne do wykonania zamówienia, nie ujęte w dokumentacji a niezbędne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną, zasady wiedzy technicznej i przepisy prawa. W trakcie okresu rękojmi Wykonawca zobowiązuje się do poinformowania Zamawiającego o: 1) zmianie siedziby lub nazwy firmy, 2) zmianie osób reprezentujących, 3) zawieszeniu działalności. 1.2 Termin wykonania zamówienia. 1. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego obowiązany jest wykonać zamówienie w następujących terminach: I Etap: - wykonanie robót budowlanych związanych z budową budynku demonstracyjnego (zgłoszenie gotowości odbioru końcowego) - do dnia 31.05.2021 r. - Wykonanie następujących branż: - branża konstrukcyjno-budowlana - Branża sanitarna - Branża elektryczna II Etap: - uzyskanie pozwolenia na użytkowanie budynku demonstracyjnego - do dnia 22.06.2021 r. przez Wykonawcę robót budowlanych; - termin rozliczenia końcowego przez Wykonawcę robót budowlanych;: 30 dni od dnia zgłoszenia przez Wykonawcę robót budowlanych gotowości odbioru. III Etap: - po zakończeniu budowy obejmujący okres gwarancji od odbioru końcowego. – okres gwarancji zostanie ustalony w postępowaniu na roboty budowlane (wymagany jest 60 miesięczny, maksymalny 72 miesięcy). 2. Ogólny zakres robót budowlanych podlegających nadzorowi inwestorskiemu przy realizacji zadania pn.: „Budowa demonstracyjnego budynku użyteczności publicznej w Miękini” Lokalizacja inwestycji jest na działce nr 491, obręb Miękinia, gmina Miękinia 2.1 Zakres robót budowlanych podlegających nadzorowi obejmuje: - branżę konstrukcyjno-budowlaną, - branżę sanitarną, - branżę elektryczną. 1) Zakres robót dla całego zamierzenia budowlanego jest następujący: a) budowę budynku żłobka z przedszkolem; b) zagospodarowanie terenu; c) infrastrukturę towarzyszącą (przyłącza). 2) Bilans powierzchni terenu: a) Powierzchnia zabudowy - 1 031,00 m2 b) Komunikacja kołowa, dojścia, chodniki, miejsca postojowa - 953,62 m2 c) Tarasy, place zabaw - 943,33 m2 d) Zieleń -4 541,66 m2 3) Budynek wyposażony będzie w następujące instalacje: a) Wodociągową, b) kanalizacji sanitarnej i deszczowej, c) centralnej ciepłej wody, d) instalację C.O, e) wentylacji mechanicznej z funkcją chłodzenia i odzyskiem ciepła, f) hydrantową, g) odgromową, h) elektryczną, i) niskoprądową, j) ppoż., k) alarmową, l) gruntowa pompa ciepła, m) baterie fotowoltaiczne. 2.2 Szczegółowe określenie robót budowlanych podlegających nadzorowi inwestorskiemu: Budynek o rzucie w kształcie zbliżonym do prostokąta o wymiarach parteru 38,85 m x 28,60 m i wysokości nad poziomem terenu 9,45 m zlokalizowano równolegle do ul. Willowej. W ramach przedsięwzięcia zaprojektowano budynek w sposób szanujący okoliczny krajobraz. Wykonany jest z tradycyjnych materiałów w stonowanej kolorystyce. Budynek skalą, kształtem dachu, projektem elewacji nawiązuje do istniejącego układu obiektów. Wysokość proponowanej zabudowy nie jest większa niż zabudowy okolicznej. Obiekt zaprojektowany jako jednokondygnacyjny (w tym antresola) przykryty dachami: dwuspadowym o kącie nachylenia 35 stopni oraz płaskim. Na kształt bryły budynku składają się 4 części: część sal zabaw i komunikacji - bryła przykryta dachem dwuspadowym, część administracyjna i pomieszczeń pomocniczych - bryła z dachem płaskim, część sali wielofunkcyjnej wraz zapleczem - bryła przykryta dachem dwuspadowym, część stołówki z zapleczem kuchennym - bryła przykryta dachem dwuspadowym. Kompozycja elewacji części parterowej opiera się o wprowadzony moduł, który stanowi podstawę rozmieszczenia okien i drzwi. Elewacje zostały zaprojektowane z użyciem trzech materiałów: tynku elewacyjnego, desek elewacyjnych oraz płaskiej dachówki ceramicznej. Otwory okienne podkreślone zostały obramowaniami wykonanymi z drewna. Dwie ściany zaprojektowane jako ściany zielone nadają budynkowi unikalny charakter. Również na części dachu płaskiego przewidziano roślinność. Budynek zawiera w sobie funkcje żłobka, przedszkola wraz z niezbędnym zapleczem, pomieszczeniami pomocniczymi, stołówką, salą wielofunkcyjną, pralnią oraz kuchnią. Główne wejście i wejście do zaplecza znajdują się od strony północnej. Kolejne boczne wejście znajduje się od strony wschodniej. Parter budynku mieści 4 sale zabaw dla dzieci (3 żłobkowe, 1 przedszkolna) wraz z niezbędnymi pomieszczeniami towarzyszącymi (sanitariaty, pomieszczenie pomocnicze), przylegające do nich szatnie, salę wielofunkcyjną, stołówkę, pomieszczenia administracyjne i socjalne, pralnia, zaplecze kuchenne i magazynowe, pomieszczenia techniczne, pomocnicze oraz sanitariaty. Na piętrze z kolei znajdują się leżakownie, dostępne z każdej z sal dla dzieci za pomocą oddzielnej klatki schodowej. Z każdej sali będzie można wyjść na zewnątrz na przylegający do nich taras przykryty pergolą. Pergola ta ma zapewnić odpowiedni poziom nasłoneczniania i zacieniania sal znajdujących się od strony południowej budynku. Stąd zapewniony jest bezpośredni dostęp do ogrodu i placu zabaw dla dzieci. 1) Budynek demonstracyjny zaprojektowano w technologii pasywnej, docelowo obiekt ma spełniać wszelkie kryteria w tym zakresie, będą wymagane wszelkie próby, atesty, świadectwo energetyczne i certyfikaty potwierdzające wykonanie zgodnie z technologią. 2) W ofercie robót budowlanych należy skalkulować próbę szczelności budynku. 3) W ramach inwestycji planuje się wykonanie infrastruktury towarzyszącej takiej jak: utwardzony dojazd, miejsca postojowe, plac zabaw, miejsce gromadzenia odpadów stałych oraz trawnik. 4) Okres gwarancji obejmuje urządzenia i elementy wyposażenia. 2.3 Szczegółowy zakres i opis robót budowlanych podlegających nadzorowi inwestorskiemu określony został w przetargu nr KRO.ZP.271.05.2020. https://bip.miekinia.pl/a,26144,budowa-demonstracyjnego-budynku-uzytecznosci-publicznej-w-miekini.html
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium, w wysokości 3 000,00 złotych. 2. Forma wadium: 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 2) W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) oznaczenie beneficjenta gwarancji wierzyciela z tytułu poręczenia (zamawiającego), oznaczenie zobowiązanego (wykonawcy), oznaczenie gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego uzasadnione oświadczeniem, że w przypadku zobowiązanego (wykonawcy) zaszły okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 3). Wadium nie może zawierać postanowień sprzecznych z SIWZ oraz przepisami prawnymi. 3. Termin i miejsce wniesienia wadium: 1) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2) W przypadku gdy wykonawca wnosi wadium w pieniądzu winien wpłacić je na konto zamawiającego. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. 3) W przypadku wniesienia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach oryginał poręczenia lub gwarancji należy dołączyć do oferty (bez łączenia z ofertą w sposób trwały) lub dostarczyć do siedziby zamawiającego. 4. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 6. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 5. Ponowne wniesienie wadium: Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 4, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 6. Utrata wadium: 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany jest ponadto: 1) złożyć ofertę i zaakceptować wzór umowy, 2) wnieść wadium (jeżeli wymagane), 3) potwierdzić umocowanie do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy reprezentant wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa),

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach