Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniami drogowymi realizowanymi w ramach projektów dofinansowanych z EFRR w ramach POPW 2014-2020

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, Słonimska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 869 62 49, , fax. 85 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2017-08-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    Słonimska 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 85 869 62 49, , fax. 85 869 62 65
    REGON: 000515000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bialystok.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniami drogowymi realizowanymi w ramach projektów dofinansowanych z EFRR w ramach POPW 2014-2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad budową inwestycji drogowych realizowanych w ramach projektów dofinansowanych z EFRR w ramach POPW 2014-2020. 1.1 Części I: „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pt „Budowa ul. Klepackiej w Białymstoku”; w szczególności w zakresie: robót drogowych, zieleni, kanalizacji deszczowej, robót mostowych (wiadukty kolejowe nad ul. Klepacką, mury oporowe), robót sanitarnych, wodociągowych, robót gazowych, c.o., robót elektrycznych (oświetlenie uliczne i sygnalizacje świetlne), energetycznych, robót teletechnicznych, telekomunikacyjnych. Zakres prac Części I objętych nadzorem inwestorskim przedstawiono w dokumentacji projektowej (załącznik nr 8 do SIWZ). 1.2 Części II: „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pt„ Budowa odcinka ul. Tysiąclecia P.P. od skrzyżowania z ul. Gen. St. Maczka do skrzyżowania ul. Wileńską w Białymstoku wraz z tym skrzyżowaniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w szczególności w zakresie: robót drogowych, zieleni, kanalizacji deszczowej, robót mostowych (przepust), robót sanitarnych, wodociągowych, robót gazowych, c.o., robót elektrycznych (oświetlenie uliczne i sygnalizacje świetlne), energetycznych, robót teletechnicznych, telekomunikacyjnych. Zakres prac Części II objętych nadzorem inwestorskim przedstawiono w dokumentacji projektowej (załącznik nr 9 do SIWZ). 1.3 Części III: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pt „Rozbudowa Alei Tysiąclecia Państwa Polskiego w Białymstoku od ul. Wileńskiej do terenu kolejowego przy ul. Poleskiej wraz z infrastrukturą techniczną” w szczególności w zakresie: robót drogowych, zieleni, kanalizacji deszczowej, robót mostowych (przepust, most), robót konstrukcyjno-budowlanych (ekrany akustyczne), robót sanitarnych, wodociągowych, robót gazowych, robót elektrycznych (oświetlenie uliczne i sygnalizacje świetlne), energetycznych, robót teletechnicznych, telekomunikacyjnych. Zakres prac Części III objętych nadzorem inwestorskim przedstawiono w dokumentacji projektowej (załącznik nr 10 do SIWZ). 2. Zadania inwestycyjne ujęte są w zakresie rzeczowym projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020. 3. Inspektor Nadzoru powinien posiadać wymagane prawem uprawnienia budowlane oraz spełniać pozostałe wymogi wynikające z prawa budowlanego. 4. Inspektor Nadzoru będzie występował z ramienia Zamawiającego, zgodnie z obowiązującymi przepisami polskiego Prawa budowlanego oraz wymaganiami Specyfikacji istotnych warunków zamówienia określonymi dla wykonawców w oparciu o dokumenty przetargowe. 5. Do podstawowych obowiązków Inspektora Nadzoru należy: 1) Zapewnienie wykonywania przedmiotu umowy zgodnie z wytycznymi Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020; 2) Uczestniczenie w procedurze przetargowej na wybór wykonawcy robót budowlanych Obowiązek udzielania odpowiedzi na zapytania oferentów w porozumieniu z Zamawiającym, na etapie trwania procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych; 3) Przygotowanie, na żądanie Zamawiającego, wszelkich informacji i wyjaśnień związanych z realizacją zamówienia w wyznaczonym przez niego terminie; 4) Kontrola nad właściwym i terminowym wdrażaniem inwestycji; 5) Administrowanie i zarządzanie robotami będącymi przedmiotem umowy na wykonanie robót budowlanych, w zakresie wynikającym z warunków zawartych w tej umowie; 6) Reprezentowanie interesów Zamawiającego na budowie w zakresie spraw technicznych i ekonomicznych w ramach dokumentacji projektowej, prawa budowlanego oraz umowy na realizację inwestycji; 7) Monitorowanie postępu prac, włącznie ze składaniem okresowych raportów je określających, w których będą wzięte pod uwagę zarówno wskaźniki fizyczne, jak i finansowe; 8) Zabezpieczenie profesjonalnego i kompletnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami budowlanymi; 9) Zapewnienie codziennej dyspozycyjności nadzoru na placu budowy; 10) Nadzór i akceptacja przeprowadzonych prób, badań i sprawdzeń; 11) Zapewnienie zgodności wykonanych robót z technicznymi i umownymi wymaganiami wykonania robót; 12) Rzeczowe i finansowe rozliczenie robót wynikających z zawartej umowy; 13) Przygotowanie dokumentacji do ewentualnego postępowania sadowego (ekspertyzy itp.); 14) Zachowanie poufności informacji. 6. Przewiduje się, że zakres zadań Inspektora Nadzoru będzie obejmował prowadzenie następujących działań: 1) Zadania podczas realizacji zadania inwestycyjnego: a) utrzymywanie na bieżąco łączności i sprawozdawczości między wszystkimi uczestnikami inwestycji, b) dokonywanie sprawdzenia dokumentacji technicznej, a w razie potrzeby wnioskowania do Zamawiającego o dokonanie w niej zmian i uzupełnień, c) kontrola realizacji zadania zgodnie z dokumentacją oraz zgodnie z odpowiednimi wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, d) sprawdzanie poprawności kalkulacji sporządzonych przez Wykonawcę robót w zakresie obmiarów robót, nakładów rzeczowych, cen i narzutów oraz faktur w terminach wynikających z zawartych między Wykonawcą a Zamawiającym umów, e) współpraca z nadzorem autorskim w okresie realizacji robót oraz z Wykonawcą robót budowlanych, f) zatwierdzanie i kontrolowanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych materiałów i ich zgodności z obowiązującymi normami, przepisami i specyfikacją techniczną, g) sprawdzanie odpowiedniości i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności, itp., za które Wykonawca jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami umowy na roboty budowlane, h) zatwierdzanie (w uzgodnieniu z Zamawiającym) proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe, zaproponowane przez Wykonawcę, i) kontrolowanie zgodności wykonanych robót z dokumentacją projektową, umową i obowiązującym w trakcie realizacji harmonogramem robót, j) rozstrzyganie w uzgodnieniu z Zamawiającym spraw technicznych powstałych w toku wykonywania robót, k) rekomendowanie wszystkich zmian rozwiązań projektowych i specyfikacji technicznych, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych, l) szacowanie i weryfikowanie robót dodatkowych zaproponowanych przez Wykonawcę, w zakresie wartości fizycznych i finansowych, m) uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót, n) negocjowanie z Wykonawcą i pisemne rekomendowanie Zamawiającemu na bieżąco wszystkich robót spoza harmonogramu, o) sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, uzasadnienie potrzeby wykonywania tych prac oraz wnioskowanie do Zamawiającego o ich wykonanie, p) nadzorowanie robót wynikających z zamówień uzupełniających i dodatkowych udzielonych Wykonawcy robót, q) sprawdzanie wykonania robót zanikowych, r) uczestniczenie w odbiorach i próbach technicznych, s) kompletowanie dokumentacji związanych z odbiorem końcowym, t) potwierdzanie gotowości do odbioru robót i urządzeń, u) uczestniczenie w czynnościach odbioru robót i przekazania do użytkowania, v) informowanie Zamawiającego na bieżąco o postępach w realizacji robót, stwierdzonych nieprawidłowościach lub zagrożeniach w realizacji robót wynikających z zatwierdzonego przez zleceniodawcę harmonogramu robót oraz informowanie o sposobach ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi, mającymi na celu usuwanie tych problemów, w) informowanie Zamawiającego o terminach odbioru robót, których obowiązek odbioru spoczywa na Zamawiającym (robót ulegających zanikowi, częściowych, prób urządzeń i instalacji oraz obiektów inżynierskich) niezwłocznie po dokonaniu zgłoszenia przez Wykonawcę, x) pełnych rozliczeń końcowych budowy oraz poszczególnych etapów zgodnie z wytycznymi dla projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 - 2020, y) współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień umowy na roboty budowlane, z) ocenianie i rozstrzyganie wszelkich roszczeń, związanych z realizacją umowy, problemów powstałych podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne, aa) sporządzanie raportów miesięcznych z realizacji inwestycji oraz dokumentacji fotograficznej obrazującej postęp wykonywanych robót budowlanych (min 10 zdjęć), przekazywanych w terminie do 7-ego dnia każdego miesiąca kalendarzowego Zamawiającemu w formie papierowej i elektronicznej, po zakończeniu Robót, przed odbiorem końcowym zostanie sporządzony raport końcowy, bb) sprawdzanie kompletności dokumentacji powykonawczej i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót (włączając w to ekspertyzy geodezyjne w postaci map), w formie uzgodnionej z Zamawiającym, cc) organizowanie odbioru końcowego i sporządzenie Protokołu Odbioru, Listy Usterek i innych dokumentów związanych z warunkami umowy dotyczącymi realizacji projektu. 2) Zadania podczas okresu zgłaszania wad: a) po zakończeniu robót, podczas zgłaszania wad, Inspektor Nadzoru będzie uczestniczył w nadzorowaniu przeglądów gwarancyjnych, końcowych akceptacji i rozwiązywaniu sporów, b) organizowanie i uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych (min. 1 raz w roku) – okres gwarancji od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót, c) nadzorowanie wad usuwanych przez Wykonawcę w okresie gwarancji, d) przygotowanie i sprawdzanie protokołów końcowych, e) uczestnictwo w rozwiązywaniu sporów wynikłych na tle realizacji umowy o roboty budowlane, f) zarekomendowanie zwrotu zobowiązań wynikających z umowy z Wykonawca robót; 3) Dodatkowo do zadań Inspektora Nadzoru należeć będzie: a) organizowanie w porozumieniu z Zamawiającym cyklicznych narad koordynacyjnych na Placu Budowy oraz w nich udział, przygotowanie protokołów z narad. b) prowadzenie ewidencji wizyt przedstawicieli Inspektora Nadzoru, Zamawiającego oraz innych Instytucji zaangażowanych w realizację projektu na placu budowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: CZĘŚCI I – 2 500,00 zł CZĘŚCI II – 1 500,00 zł CZĘŚĆ III – 1 800,00 zł 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić PRZELEWEM na rachunek bankowy w Banku Pekao S.A. nr 37 1240 5211 1111 0010 3553 7299, a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. W tytule wpłaty należy wpisać słowo WADIUM i nazwę części zamówienia, którego wadium dotyczy. 4. Wadium wnoszone w pozostałych formach można złożyć w kasie Urzędu Miejskiego, ul. Słonimska 1, pok. 21 (oryginał), a potwierdzenie wraz z kopią złożonego dokumentu należy załączyć do oferty lub oryginał wadium załączyć do oferty (luzem) kopię wadium wpiąć do oferty. 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w tym terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji (lub poręczeń) powinna ona obejmować pełny okres związania ofertą. 6. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 3) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: NIE DOTYCZY
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy wykonawca, w celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć do oferty oddzielne oświadczenie wstępne o którym mowa w Rozdz. VII pkt 1 SIWZ, (na lub wg załącznika nr 2 do SIWZ). 2. W przypadku, gdy Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zasobach innych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest: 1) zamieścić informację o tych podmiotach we wstępnym oświadczeniu Wykonawcy, składanym na podstawie art. 25a ust. 1 Pzp, dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu i niepodlegania wykluczeniu – w zał. nr 2 do SIWZ, 2) złożyć oświadczenie, że w stosunku do podmiotu, na którego zasoby powołuje się w niniejszym postępowaniu, nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania – w zał. nr 2 do SIWZ, 3) złożyć dokumenty, w szczególności zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - na lub wg zał. nr 3 do SIWZ), które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wraz z innymi wykonawcami, którzy złożyli oferty w postępowaniu (na lub wg zał. nr 4 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach