Przetargi.pl
„Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad Rozbudową Kompostowni Miejskiej w Łodzi przy ul. Sanitariuszek 70/72”

Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich ogłasza przetarg

  • Adres: 90-447 Łódź, Piotrkowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 272 62 80, , fax. 42 272 62 77
  • Data zamieszczenia: 2020-08-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich
    Piotrkowska 175
    90-447 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 42 272 62 80, , fax. 42 272 62 77
    REGON: 36442956300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zim.lodz.bip-e.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad Rozbudową Kompostowni Miejskiej w Łodzi przy ul. Sanitariuszek 70/72”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na pełnieniu funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego przy realizacji przedsięwzięć pn.:” Rozbudowa Kompostowni Miejskiej w Łodzi przy ul. Sanitariuszek 70/72 w zakresie: a) wykonanie robót budowlanych na podstawie dokumentacji projektowej, b) dostawami i montażem sprzętu i wyposażenia, c) działaniami promocyjnymi i informacyjnymi, Zamówienie realizowane jest w ramach „Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020” w ramach Osi Priorytetowej V Ochrona środowiska 3.2 Zamówienie obejmuje swoim zakresem: a) świadczenie usług nadzoru, raportowania, kontroli, koordynacji i rozliczenia Inwestycji w odniesieniu do robót budowlanych, dostaw i montażu sprzętu i wyposażenia oraz działań promocyjnych oraz informacyjnych , b) nadzór nad wykonywaniem obowiązków gwarancyjnych przez Wykonawców robót budowlanych oraz Dostawców sprzętu i wyposażenia, 3.3 Inspektor Nadzoru Inwestorskiego zobowiązany jest do takiego działania na rzecz i w imieniu Zamawiającego, aby zrealizować przedsięwzięcie w ramach zabezpieczonych na ten cel środków, działając zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy Prawo budowlane, ustawy o finansach publicznych utrzymując jednocześnie standardy jakościowe zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją i zasadami wiedzy technicznej oraz umowami o dofinansowane projektów. 3.4 Obowiązki Inspektora Nadzoru Inwestorskiego: 3.4.1 Zadaniem Inspektora Nadzoru Inwestorskiego jest przede wszystkim: a) Działanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego w celu profesjonalnej i terminowej realizacji przedsięwzięć zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, w tym w szczególności przepisami Prawa budowlanego oraz warunkami określonymi w umowie i OPZ b) organizacja, nadzór i koordynacja całego procesu inwestycyjnego w zakresie robót budowlanych i remontowych, dostaw urządzeń i sprzętu stanowiącego wyposażenie Kompostowni oraz działań promocyjnych i informacyjnych. c) Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z zapisami ustawy Prawo budowlane przez osoby posiadające uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: - konstrukcyjno-budowlanej, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i teletechnicznych, d) Nadzorowanie w pełnym zakresie wypełniania warunków umów zawartych pomiędzy Zamawiającym a wykonawcami robót budowlanych, dostawcami sprzętu i wyposażenia. e) Nadzór finansowy nad przedsięwzięciem związanym z wykonaniem robót budowlanych oraz dostawą wyposażenia, w szczególności w zakresie: - bieżącej kontroli realizacji inwestycji w zakresie rzeczowo – finansowym, zgodnie z zatwierdzonym przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego oraz zaakceptowanym przez Zamawiającego, aktualnym harmonogramem rzeczowo – finansowym realizacji inwestycji, - opiniowania i potwierdzania rzeczywistego zaawansowania robót budowlanych, w odniesieniu do przedstawionych w harmonogramie przez Wykonawcę robót budowlanych, - prawidłowości wystawiania faktur częściowych i końcowej za wykonane roboty budowlane oraz za dostawy i montaż wyposażenia oraz kalkulacji kosztów robót budowlanych, przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych, zgodnie z umową na roboty budowlane. f) Udział w rozliczeniach merytorycznych i finansowych wykonywanych robót, dostaw i usług. g) Udział w rozliczeniu inwestycji w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łodzkiego poprzez opracowanie wniosków o płatność z niezbędnymi załącznikami i przekazanie ich Zamawiającemu w terminie umożliwiającym spełnienie warunków dotyczących rozliczeń zgodnie z zapisami umów do dofinansowanie projektów. h) Monitorowanie i prowadzenie sprawozdawczości przez cały okres trwania projektu w tym przygotowanie wszelkich dokumentów (m.in. informacji, wyjaśnień, zestawień) jakich zażąda Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego w ramach realizacji projektu, i) Obsługę prawną przedsięwzięć związanych z wykonywaniem robót budowlanych, dostawą sprzętu i urządzeń oraz promocją projektów. j) Przygotowanie zestawienia majątkowego wg klasyfikacji środków trwałych po zakończeniu inwestycji związanych z wykonaniem robót budowlanych oraz dostawą sprzętów o wyposażenia. k) Pełnienie wszystkich obowiązków wskazanych w umowie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego z Zamawiającym i OPZ. 3.4.2 Obowiązki Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru nad robotami budowlanymi i remontowymi: a) Wykonywanie czynności określonych w art. 25-27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane. b) Weryfikacja i zatwierdzenie harmonogramu rzeczowo-finansowego przedstawionego przez Wykonawcę. c) Koordynowanie wszelkich działań związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia. d) Sprawdzenie i przedłożenie Zamawiającemu ubezpieczeń i gwarancji udzielonych przez Wykonawcę zgodnie z postanowieniami Umowy. e) Weryfikacja i zatwierdzanie sporządzonego przez Wykonawcę planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. f) Egzekwowanie od Wykonawców terminowego wywiązywania się z realizacji robót wg opracowanego harmonogramu rzeczowo – finansowego oraz informowanie Zamawiającego o ewentualnych zagrożeniach jego realizacji. g) Sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowywanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie. h) Kontrolowanie wykonania robót w zakresie zgodności z umową, dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę, zasadami wiedzy technicznej oraz przepisami techniczno – budowlanymi. i) Kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonywania robót. j) Czuwanie nad przestrzeganiem oraz egzekwowanie przepisów BHP i p.poż. w czasie realizacji inwestycji przez wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego. k) Monitorowanie obsługi geodezyjnej Wykonawcy. l) Zatwierdzanie do realizacji oraz wbudowania materiałów, urządzeń i sprzętów. m) Wymaganie i egzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych wykonania poniższych czynności: - wykonania i utrzymania zaplecza budowy, instalacji i zabudowań tymczasowych i wszystkich innych czynności niezbędnych do właściwej realizacji prac, - zabezpieczenia i oznaczenia prowadzonych robót oraz dbania o stan techniczny i prawidłowość oznakowania prowadzonych prac przez cały czas realizacji robót, - usunięcia przez Wykonawcę robót budowlanych wszelkich wad i usterek stwierdzonych w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin określony w umowie na roboty budowlane zawartej z Wykonawcą włącznie z okresem gwarancji i rękojmi Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. - zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów, wyposażenia na terenie robót i w jego bezpośrednim otoczeniu przed zniszczeniem lub uszkodzeniem przez cały czas realizacji zadania, - naprawy ewentualnych uszkodzeń urządzeń i obiektów oraz usuwania awarii powstałych w wyniku realizacji robót budowlanych, - dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymywania terenu robót w należytym stanie i porządku, w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, - składowania i usuwania wszelkich zbędnych materiałów, odpadów i śmieci oraz niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych i pomocniczych, - odtworzenia stanu pierwotnego nieruchomości, na których wykonywane były roboty budowlane – uporządkowanie terenu i pomieszczeń po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów i pomieszczeń sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez wykonawcę robót budowlanych; - potwierdzenia złożenia odpadów powstałych w wyniku realizacji robót budowlanych do miejsc przeznaczonych do ich odzysku lub utylizacji, - przestrzegania przepisów wynikających z ustawy – Prawo ochrony środowiska i ustawy o odpadach, - wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, podjęcia niezbędnych przedsięwzięć, jakie mogą być konieczne w celu uniknięcia lub zmniejszenia ryzyka wystąpienia jakiejkolwiek awarii mającej wpływ na bezpieczeństwo życia lub przylegającego majątku oraz powiadamianie o tym Zamawiającego, - żądanie od Wykonawcy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektami, pozwoleniami na budowę lub zasadami wynikającymi z wiedzy technicznej. n) Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich w imieniu Zamawiającego do użytkowania. o) Informowanie Zamawiającego o zgłoszonych przez wykonawcę robót budowlanych problemach technicznych i innych problemach związanych z realizacją robót. p) Niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszelkich przerwach i nieprawidłowościach w realizacji robót, wraz ze wskazaniem ich przyczyny i sposobu usunięcia. q) Współpraca ze wszystkimi uczestnikami procesu realizacji inwestycji (w tym z Zamawiającym, Projektantem, Kierownikiem budowy, Kierownikami robót, Przedstawicielami Zarządu Gospodarowania Odpadami oraz Urzędu Miasta oraz innymi osobami wskazanymi przez Zamawiającego) w przypadku wystąpienia sytuacji wymagającej dodatkowych działań/ustaleń/wyjaśnień którejkolwiek ze stron. r) Pisemne informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania robót zamiennych, uzupełniających, dodatkowych w stosunku do przedmiotu zamówienia podstawowego, wraz z uzasadnieniem. s) Sporządzanie protokołów konieczności na roboty zamienne, uzupełniające, dodatkowe po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego. t) Weryfikacja poprawności technicznej rozwiązań zamiennych i uzyskanie zgody na ich wprowadzenie od Projektanta sprawującego nadzór autorski. u) Uczestniczenie w kontrolach i odbiorach przeprowadzanych przez organy uprawnione do kontroli budowy oraz sprawdzanie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas tych kontroli. v) Potwierdzenie wykonania robót w danym etapie, przeprowadzenie procedury przeglądu technicznego i odbioru robót z udziałem przedstawiciela Zamawiającego, sporządzenie listy ewentualnych usterek i wyznaczenie czasu do ich usunięcia przez Wykonawcę. w) Sprawdzanie i zatwierdzanie w terminie 7 dni od dnia dostarczenia faktur Wykonawców, a także dokumentów, które będą załącznikami do tych faktur (w tym protokołów odbioru) pod względem merytorycznym oraz rachunkowym. x) Nadzór nad podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami Wykonawcy robót budowlanych z uwzględnieniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, wszelkich innych obowiązujących przepisów, umowy z Wykonawcą robót budowlanych oraz w sposób zabezpieczający interesy Zamawiającego, w tym w szczególności: - kompleksowa weryfikacja projektów umów z podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami, których przedmiotem są roboty budowlane, w tym także w zakresie terminów zapłaty wynagrodzenia oraz prawidłowości i skuteczności dostarczenia zgody Wykonawcy na zawarcie umowy o określonej treści między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą, - informowanie Zamawiającego o wszelkich elementach projektów umów o których mowa powyżej, które mogą stanowić podstawę do zgłoszenia zastrzeżeń przez Zamawiającego lub o braku takich elementów, wraz z opiniowaniem tych umów, w terminie do 7 dni od dnia otrzymania projektu umowy przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, - kompleksowa weryfikacja umów z podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami, których przedmiotem są dostawy lub usługi, w tym także w zakresie terminów zapłaty wynagrodzenia, terminowości dostarczenia umowy Zamawiającemu oraz prawidłowości poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii umowy – z wyłączeniem umów o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy z Wykonawcą, chyba, że są to umowy o wartości powyżej 50 000 zł, - informowanie Zamawiającego o wszelkich elementach umów o których powyżej, które mogą stanowić podstawę do wezwania do doprowadzenia do zmiany lub o braku takich elementów, wraz z opiniowaniem tych umów, w terminie do 7 dni od dnia otrzymania umowy przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, - opiniowanie umów o podwykonawstwo, których przedmiotem są roboty budowlane, zaakceptowanych przez Zamawiającego oraz umów o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi, przedłożonych Zamawiającemu, w zakresie zasadności dokonania bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy lub złożenia odpowiednich kwot do depozytu sądowego, w terminie do 7 dni od dnia zgłoszenia uwag do wniosku podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy o zapłatę bezpośrednią, - gromadzenie i analiza dowodów zapłaty wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom i dalszym podwykonawcom biorącym udział w realizacji części zamówienia, - kontrola nad obecnością na placu budowy wyłącznie podwykonawców lub dalszych podwykonawców zaakceptowanych przez Zamawiającego, - kontrola wysokości wynagrodzenia podwykonawców i dalszych podwykonawców, w taki sposób, aby nie przekroczyło ono kwot wynagrodzenia Wykonawcy za dany zakres robót, y) Opracowanie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT). 3.4.3 Obowiązki Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w zakresie nadzoru nad dostawą sprzętu i montażem wyposażenia: a) Zatwierdzenie do montażu sprzętów i urządzeń, na podstawie przekazanych przez dostawców dokumentów technicznych, w oparciu o wymagania wskazane w Opisie Przedmiotu Zamówienia na dostawę i montaż sprzętu i wyposażenia. b) Egzekwowanie od dostawców wywiązywania się terminów z dostaw i montażu sprzętów i wyposażenia, wskazanych w harmonogramie dostaw i montażu oraz informowanie Zamawiającego o ewentualnych zagrożeniach jego realizacji. c) Sprawdzenia i kontrola dostarczanego sprzętu pod kątem: - czy są fabrycznie nowe, nieuszkodzone i zgodne z wymaganiami oraz zestawieniami ilościowymi określonymi w , Opisie Przedmiotu Zamówienia i ofercie Dostawców, - czy są wolne od wad fizycznych i prawnych, - spełniają wszystkie polskie i europejskie normy dotyczące użytych materiałów oraz technologii produkcji. Prawidłowość wykonania powyższych czynności musi zostać potwierdzona protokolarnie przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. e) Sporządzenie listy ewentualnych usterek i wyznaczenie czasu do ich usunięcia przez Wykonawcę. f) Sprawdzanie i zatwierdzanie w terminie 7 dni od dnia dostarczenia faktur dostawców, a także dokumentów, które będą załącznikami do tych faktur (w tym protokołów odbioru) pod względem merytorycznym oraz rachunkowym. g) Nadzór nad podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami dostawców wyposażenia z uwzględnieniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, wszelkich innych obowiązujących przepisów, umów Zamawiającego z dostawcami w sposób zabezpieczający interesy Zamawiającego, w tym w szczególności: - kompleksowa weryfikacja umów z podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami, których przedmiotem są dostawy lub usługi, w tym także w zakresie terminów zapłaty wynagrodzenia, terminowości dostarczenia umowy Zamawiającemu oraz prawidłowości poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii umowy z wyłączeniem umów o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy z Wykonawcą, chyba, że są to umowy o wartości powyżej 50 000 zł, - informowanie Zamawiającego o wszelkich elementach umów o których powyżej, które mogą stanowić podstawę do wezwania do doprowadzenia do zmiany lub o braku takich elementów, wraz z opiniowaniem tych umów, w terminie do 7 dni od dnia otrzymania umowy przez Inspektora, - gromadzenie i analiza dowodów zapłaty wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom i dalszym podwykonawcom biorącym udział w realizacji części zamówienia, - kontrola nad obecnością na placu budowy wyłącznie podwykonawców lub dalszych podwykonawców zaakceptowanych przez Zamawiającego, - kontrola wysokości wynagrodzenia podwykonawców i dalszych podwykonawców, w taki sposób, aby nie przekroczyło ono kwot wynagrodzenia Wykonawcy za dany zakres dostaw i usług. h) Opracowanie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT). 3.4.4 Obowiązki Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w zakresie nadzoru nad działaniami promocyjnymi i informacyjnymi: a) kontrola i nadzór nad prawidłowością realizacji działań promocyjnych i informacyjnych poszczególnych projektów, realizowanych przez podmioty zewnętrzne w oparciu o wymagania Zamawiającego. 3.4.5 Inspektora Nadzoru Inwestorskiego zobowiązany jest przez cały okres trwania projektów do : a) Pełnienia swoich obowiązków w sposób ciągły, nieprzerwany, zapewniający prawidłowe i terminowe ukończenie robót budowlanych oraz dostaw i montażu wyposażenia i sprzętów. b) Ścisłej współpracy z Kierownikiem Projektu Zamawiającego. c) Stawiania się na wezwanie Zamawiającego na placu budowy lub w siedzibie Zamawiającego w ciągu nie później niż 24 godzin od wezwania. d) Pełnienia obowiązków inspektora nadzoru w branżach i we wszystkich miejscach do tego koniecznych w oparciu o własny sprzęt (m. in. własny środek transportu) niezbędny do ich prawidłowego wykonania. e) Posiadania podczas wykonywania przedmiotu zamówienia aktywnego i działającego adresu poczty elektronicznej, a wszyscy inspektorzy nadzoru posiadania aktywnych i działających numerów telefonów komórkowych. f) Organizowania i prowadzenia narad koordynacyjnych w których uczestniczyć będą przedstawiciele wszystkich stron. Dokonywanie notatek z każdego spotkania a następnie przekazywania ich w wersji elektronicznej i papierowej uczestnikom spotkania. g) Uczestniczenia w naradach technicznych, problemowych i innych organizowanych przez wszystkie strony procesu inwestycyjnego. 3.4.6 Wymagania odnośnie Raportów składanych przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego zobowiązany jest do złożenia w czasie trwania robót budowlanych i dostaw Raportów Miesięcznych, Interwencyjnych oaz Raportu Końcowego w podziale na poszczególne Zadania. Raporty Miesięczne Inżynier Kontraktu zobowiązany jest składać przez cały okres wykonywania swoich obowiązków. Raporty powinny być składane do 10 dnia miesiąca i obejmować prace wykonane w miesiącu poprzedzającym (np. raport za styczeń, luty itd.) . Pierwszy raport miesięczny powinien zostać złożony do 10 dnia miesiąca po upływie pełnego miesiąca kalendarzowego po rozpoczęciu pełnienia funkcji przez Inspektor Nadzoru Inwestorskiego. Za termin rozpoczęcia pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego rozumie się dzień zawarcia umowy z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego. 3.4.6.1 Raporty Miesięczne powinny zawierać: - wykaz robót budowlanych rozpoczętych i zakończonych w danym miesiącu, - analizę procentową wykonywanych robót budowlanych i remontowych w odniesieniu do harmonogramu, - informacje dotyczące realizacji robót nadzorowanych przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego z uwzględnieniem aspektów BHP, kontroli, jakości, aprobat technicznych, gwarancji na materiały i urządzenia, - analizę zgodności postępu robót budowlanych z harmonogramem z opisem ewentualnych pojawiających się trudności oraz zastosowanych środkach zaradczych, - dokumentację fotograficzną (minimum 10) z przebiegu aktualnie prowadzonych prac. 3.4.6.2 Raporty Interwencyjne powinny zawierać: - informacje i analizę zaistniałej sytuacji mogącej wpłynąć na prawidłową realizację Inwestycji, - proponowany sposób rozwiązania. 3.4.6.3 Raport Końcowy powinien zawierać: - zestawienie i przebieg wszystkich robót budowlanych i remontowych wykonanych w ramach realizacji Inwestycji wraz z podziałem czasowym i finansowym 3.4.6.4 Przedkładanie i zatwierdzanie Raportów: Wszystkie Raporty powinny być sporządzane w języku polskim. Ostateczną zawartość, szczegółowy format należy uzgodnić z Zamawiającym. Raporty należy przekazywać w 1 egz. w wersji papierowej i w 1 egz. na płycie CD. Zamawiający będzie zatwierdzał Raporty Miesięczne w terminie 5 dni od dnia otrzymania, Raport Końcowy z realizacji Inwestycji i Raport z wykonania Projektu Budowlanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania. W przypadku odrzucenia Raportu przez Zamawiającego, Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie zobligowany do uzupełnienia Raportu w wymaganym zakresie, w terminie 5 dni od dnia otrzymania niezatwierdzonego przez Zamawiającego Raportu. Zamawiający będzie zatwierdzał poprawiony/uzupełniony Raport w terminie 5 dni od dnia otrzymania. 3.5 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w pkt. 3.1 - 3.4 TOM I SIWZ, w Załączniku do Opisu Przedmiotu Zamówienia – Dokumentacja projektowa - TOM III SIWZ zamieszczonym w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego pod linkiem: https://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne/postepowania-zakonczone/10183,Rozbudowa-Kompostowni-Miejskiej-w-Lodzi-przy-ul-Sanitariuszek-7072.html oraz w TOMIE II SIWZ– Formularz Aktu Umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium ustala się w następującej kwocie: 1 800,00 PLN (słownie złotych: jeden tysiąc osiemset złotych 00/100)
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: [numeracja zgodna z SIWZ] 7. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU Zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 7.1 Wykaz oświadczeń składanych przez wykonawcę WRAZ Z OFERTĄ w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu: 7.1.1 Aktualne na dzień składania ofert oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Formularz nr 2 do SIWZ oraz braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania – Formularz nr 3 do SIWZ; 7.1.2 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, w postępowaniu: 7.1.2.1 zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o jakich mowa w pkt 7.1.1. SIWZ, oraz 7.1.2.2 składa zobowiązanie tego podmiotu do oddania swego zasobu na potrzeby wykonawcy składającego ofertę. W celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentu, który określa w szczególności: 7.1.2.2.1 zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 7.1.2.2.2 sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 7.1.2.2.3 zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 7.1.2.2.4 czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7.1.3 Zamawiający nie żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach oświadczeniach, o jakich mowa w pkt 7.1.1. SIWZ. 7.1.4 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców - oświadczenia z pkt 7.1.1. SIWZ: 7.1.4.1 Formularz Nr 2 winien być złożony w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 7.1.4.2 Formularz Nr 3 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 7.2 Wykonawca, BEZ WEZWANIA ZAMAWIAJACEGO w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, z otwarcia ofert, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej zostanie umieszczony na stronie internetowej zamawiającego wraz z informacją z otwarcia ofert. 7.3 Wykonawca, którego ofertę najwyżej oceniono NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO w oparciu o art. 26 ust. 2 Ustawy w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni składa aktualne na dzień ich złożenia nw. dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia: 7.3.1 W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów (art. 25 ust. 1 pkt 1 Ustawy): 7.3.1.1 wykazu usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy usługi zostały wykonane należycie. Wzór formularza wraz z wykazem usług zostanie przesłany wykonawcy wraz z wezwaniem Zamawiającego, o którym mowa w pkt 7.3. SIWZ. 7.3.1.2 dowodów, o których mowa powyżej. Dowodami są: 7.3.1.2.1 referencje, 7.3.1.2.2 inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, 7.3.1.2.3 oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów 7.3.1.3 wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór formularza dotyczącego wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, zostanie przesłany wykonawcy wraz z wezwaniem Zamawiającego, o którym mowa w pkt 7.3 SIWZ. 7.3.2 W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów (art. 25 ust. 1 pkt 3 Ustawy): 7.3.2.1 Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 7.3.2.2 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.3.2.3 Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.3.2.4 W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 7.3.3 Poleganie na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a – przedstawienia – w odniesieniu do tych podmiotów - dokumentów wymienionych w pkt od 7.3.2.1. do 7.3.2.4. SIWZ. 7.4 W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa powyżej, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 7.5 W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, 5 i 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (zwane dalej: rozporządzeniem), które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 7.6 Forma składanych dokumentów 7.6.1 Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 7.6.1.1 Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 7.6.1.2 Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. 7.6.2 Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu, sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w rozporządzeniu, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach