Przetargi.pl
Pełnienie czynności zastępstwa inwestorskiego na zadanie pn. Realizacja zadań z Programu Rewitalizacji Miasta Kowary- Zadanie II

Urząd Miejski w Kowarach ogłasza przetarg

  • Adres: 58-530 Kowary, ul. 1-go Maja 1a
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 718-24-16
  • Data zamieszczenia: 2010-09-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Kowarach
    ul. 1-go Maja 1a 1a
    58-530 Kowary, woj. dolnośląskie
    tel. 075 718-24-16
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kowary.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie czynności zastępstwa inwestorskiego na zadanie pn. Realizacja zadań z Programu Rewitalizacji Miasta Kowary- Zadanie II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie czynności Inwestora zastępczego dla potrzeb realizacji zadania pn. Realizacja zadań z Programu Rewitalizacji Miasta Kowary - Zadanie II Zadanie II - Przebudowa i rozbudowa budynku administracyjno-mieszkalnego na potrzeby Centrum Integracji i Tradycji Miasta w Kowarach obejmuje : - opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie i treści dostosowanej dla potrzeb wykonania przedmiotowego zamówienia wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami dla potrzeb prac projektowych i wykonania przedmiotu zamówienia oraz uzgodnienie kompletnej dokumentacji projektowej z Zamawiającym, - uzyskanie pozwolenia na budowę, - opracowanie rzeczowo-finansowego harmonogramu realizacji robót, - zgłoszenie właściwemu organowi zamierzenia wykonania robót budowlanych, - wykonanie robót rozbiórkowych w zakresie wynikającym z projektowanej przebudowy i rozbudowy, - wykonanie robót budowlanych zgodnie z uzgodnioną przez Zamawiającego dokumentacją projektową i warunkami pozwolenia na budowę. Roboty budowlane polegać będą na przebudowie, rozbudowie i nadbudowie budynku, dobudowie klatki schodowej wyposażonej w dźwig osobowy przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, - wykonanie rozruchu technologicznego obiektu, przekazanie instrukcji obsługi zamontowanych urządzeń, przeszkolenie w zakresie użytkowania obiektu, - opracowanie dokumentacji powykonawczej celem przekazania Zamawiającemu, - uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu. Na zrealizowanie przedmiotowego zadania inwestycyjnego, Zamawiający dysponuje następującą dokumentacją : - inwentaryzacja budowlana budynku, - koncepcja programowo-przestrzenna, - wycena szacunkowa inwestycji, - program funkcjonalno-użytkowy Do obowiązków inwestora zastępczego należy : 1.Przygotowanie i przeprowadzenie, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych, postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wybór wykonawcy w/w inwestycji, wg następujących zasad : inwestor zastępczy : - opisze przedmiot zamówienia na zaprojektowanie i wykonanie inwestycji (w tym sporządzi specyfikację istotnych warunków zamówienia i specyfikację wykonania i odbioru robót budowlanych) oraz dokona oszacowania przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami Pzp, - ustanowi swojego przedstawiciela, który będzie uczestniczył w pracy komisji przetargowej powołanej przez Zamawiającego w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, - dokona opracowywania przygotowanych przez komisję przetargową dokumentów, w tym dokumentów dotyczących wyboru najkorzystniejszej oferty, - doprowadzi do zawarcia umowy z wykonawcą. 2. Nadzorowanie wykonania i rozliczenie inwestycji 2.1. Podstawowymi obowiązkami inspektora nadzoru budowlanego, określonymi w art. 25 Prawa budowlanego, są : - reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, - sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, - sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych, przygotowanie czynności odbioru gotowych obiektów budowlanych i udział w tych czynnościach oraz przekazywanie ich do użytkowania, - potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora, kontrolowanie rozliczeń budowy. 2.2. W ramach wykonywanych zadań inspektor nadzoru inwestorskiego, w myśl art. 26 Prawa budowlanego, ma prawo: wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, żądać od kierownika budowy lub kierownika robót wykonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła spowodować zagrożenie bądź niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. 2.3. Do obowiązków inwestora zastępczego należy wykonywanie w imieniu zamawiającego w toku całego procesu inwestycyjnego wszystkich czynności, jakie nakładają na zamawiającego przepisy prawa, wydane decyzje oraz SIWZ, a w tym : - przekazanie wykonawcy inwestycji wszystkich niezbędnych dokumentów, - przekazanie terenu budowy, dokonanie wpisu do dziennika budowy stwierdzającego podjęcie pełnienia nadzoru inwestorskiego nad określonymi robotami, kontrola zgodności realizacji inwestycji z pozwoleniem budowlanym, dokumentacją techniczną, warunkami technicznymi wykonania robót, obowiązującymi przepisami, aktualną wiedzą techniczną, zasadami technicznymi, przepisami prawnymi, Prawem budowlanym oraz umową o realizację inwestycji, koordynowanie prac pomiędzy specjalnościami i dokonywanie ustaleń wynikających z harmonogramu realizacji inwestycji, sprawdzanie jakości i ilości wykonywanych robót i wbudowywanych materiałów, kontrola dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie, kontrolowanie zgodności realizacji inwestycji z zapisami umowy, w szczególności z harmonogramem rzeczowo-finansowym, wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów, żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót wykonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, wstrzymywanie robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja może wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych, potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcie wad, sprawdzanie i dokonywanie odbiorów robót zanikających i (lub) ulegających zakryciu, sprawdzanie protokołów odbiorów częściowych i akceptowanie ich w zakresie rzeczowym i rachunkowym, kwalifikowanie, w uzgodnieniu z zamawiającym, zasadności wykonywania ewentualnych robót dodatkowych, opiniowanie propozycji zmiany umowy na roboty pod względem zgodności z Prawem zamówień publicznych i pod względem finansowym, uzgadnianie z zamawiającym wszelkich zmian projektowych i materiałowych, dokonywanie odbioru zakończonych części robót budowlanych, dokonywanie odbioru końcowego inwestycji, przygotowanie dokumentów do złożenia przez zamawiającego wniosku o pozwolenie na użytkowanie lub zgłoszenie zakończenia budowy ( ustawa Prawo budowlane ), wykonywanie rzeczowego i finansowego rozliczenia projektu oraz sporządzanie wniosków o płatności i przekazywanie ich za pośrednictwem zamawiającego do instytucji zarządzającej programem, w zakresie którego zamawiający uzyskał dofinansowanie, przyjmowanie faktur i dokumentów rozliczeniowych od wykonawcy inwestycji, bieżąca kontrola pod względem merytorycznym i rachunkowym oraz przekazywanie ich zamawiającemu w terminie 7 dni od daty otrzymania, przygotowanie materiałów związanych z naliczaniem kar umownych oraz odszkodowań uzupełniających wykonawcy za nienależyte lub nieterminowe wykonanie przez nich zobowiązań umownych, których obowiązek zapłaty musi być zastrzeżony w zawartej z wykonawcą umowie, wykonywanie wszelkich innych czynności faktycznych i prawnych związanych z właściwym prowadzeniem inwestycji. 2.4. Inwestor zastępczy jest zobowiązany do opracowywania : comiesięcznych raportów zawierających informacje o stanie zaawansowania inwestycji, analizę zgodności terminów wykonywania robót z przyjętym harmonogramem, informację o kosztach w zakresie zgodności z przyjętymi założeniami oraz harmonogramem wymagalności płatności, ocenę wykonawców, ocenę jakości wykonywania robót i występujących głównych problemów; raporty te należy złożyć zamawiającemu w terminie 10 dni po upływie każdego miesiąca kalendarzowego, raportów interwencyjnych dotyczących nagłych i nieprzewidzianych zdarzeń mających wpływ na termin i budżet inwestycji, przekazywanych do zamawiającego w terminie 2 dni od zdarzenia, raportów rozliczeniowych, składanych w terminie 14 dni od zakończenia etapu inwestycji określonego w harmonogramie inwestycji. 2.5.Do obowiązków inwestora zastępczego będzie należało również wykonywanie czynności odnoszących się do realizacji uprawnień zamawiającego z tytułu gwarancji oraz rękojmi za wady fizyczne inwestycji, w tym w szczególności : wyegzekwowanie usunięcia ewentualnych wad w ramach gwarancji i rękojmi, przygotowywanie pisma, skierowanego do wykonawcy inwestycji, zawierającego zgłoszenie wady po otrzymaniu zawiadomienia od zamawiającego o wadzie, powoływanie, w terminie 7 dni od momentu zgłoszenia wady, komisji ustalającej występowanie wad i przyczyny ich powstania, egzekwowanie od wykonawcy inwestycji szybkiego i terminowego usuwania potwierdzonych wad, protokolarne stwierdzanie przez komisję, przy udziale w niej m.in. Zamawiającego oraz inspektora nadzoru, usunięcia wad przez wykonawcę inwestycji, współuczestnictwo, na wniosek zamawiającego, w dochodzeniu od wykonawcy inwestycji roszczeń dotyczących rękojmi za wady, na koszt zamawiającego ( chyba że szkodę spowodował inwestor zastępczy ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kowary.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach