Przetargi.pl
Pełnienie czynności Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla zadania współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej wg projektu pn.: Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi - Gmina Łapy: Termomodernizacja obiektów: Szkoła Podstawowa w Daniłowie Dużym, Wiejski Dom Kultury Łapy Szołajdy w Łapach Dębowinie, Wiejski Dom Kultury w Płonce Kościelnej, Wiejski Dom Kultury w Uhowie.

Urząd Miejski w Łapach ogłasza przetarg

  • Adres: 18-100 Łapy, ul. gen. Wł. Sikorskiego 24
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7152251 , fax. 085 7152256
  • Data zamieszczenia: 2013-02-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Łapach
    ul. gen. Wł. Sikorskiego 24 24
    18-100 Łapy, woj. podlaskie
    tel. 085 7152251, fax. 085 7152256
    REGON: 00052333000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lapy.podlasie.pl, www.bip.lapy.podlasie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie czynności Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla zadania współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej wg projektu pn.: Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi - Gmina Łapy: Termomodernizacja obiektów: Szkoła Podstawowa w Daniłowie Dużym, Wiejski Dom Kultury Łapy Szołajdy w Łapach Dębowinie, Wiejski Dom Kultury w Płonce Kościelnej, Wiejski Dom Kultury w Uhowie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu czynności Inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej wg projektu pn.: Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi - Gmina Łapy: Termomodernizacja obiektów: Szkoła Podstawowa w Daniłowie Dużym, Wiejski Dom Kultury Łapy Szołajdy w Łapach Dębowinie, Wiejski Dom Kultury w Płonce Kościelnej, Wiejski Dom Kultury w Uhowie. 2. Prace budowlane inwestycji objętej przedmiotem sprawowania nadzoru inwestorskiego polegają w szczególności na: - ociepleniu ścian zewnętrznych i stropodachów; - wymianie stolarki okiennej i drzwiowej na nowe wraz z parapetami zewnętrznymi i wewnętrznymi, - modernizacji instalacji centralnego ogrzewania, - modernizacja instalacji odgromowej, - modernizacja instalacji odprowadzającej wody opadowe z połaci dachowych, - dostawie i montażu wentylacji mechanicznej. 3. Termomodernizacja będzie realizowana w latach 2013-2014. 4. Dokumentacja techniczna dotycząca realizowanych prac przedmiotowych budynków stanowi załącznik nr 1 - 4 do SIWZ Nadzór inwestorski w przedmiotowym postępowaniu przetargowym obejmuje realizowane roboty przez Wykonawców wszystkich czterech budynków. 5. W ramach realizacji przedmiotu Zamówienia, Wykonawca pełnić będzie obowiązki i funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010 r Nr. 243, poz. 1623 z późn. zm.) - art. 24 i 25, w następujących specjalnościach: konstrukcyjno - budowlanej, elektrycznej i sanitarnej. W ramach pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: - udział w przekazaniu Wykonawcy protokolarnie tereny budowy - reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z audytem energetycznym, projektem, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, obowiązującymi normami i przepisami, w tym przepisami techniczno- budowlanymi, - uczestniczenie we wszystkich czynnościach odbiorowych, do dokonania, których zobowiązany jest Zamawiający, a dotyczących prac budowlanych realizowanych przez Wykonawcę robót budowlanych w okresie obowiązywania niniejszej umowy, - stałe uczestnictwo w naradach technicznych koordynacyjnych i innych organizowanych przez wszystkie strony procesu inwestycyjnego, - współpraca z Zamawiającym, jednostką projektową i wykonawcą robot budowlanych w zakresie realizowanych robót budowlanych, w tym stałe konsultowanie i fachowe doradztwo na rzecz Zamawiającego celem wspólnego poszukiwania rozwiązań bieżących problemów; - weryfikacja dokumentów dostarczonych przez wykonawcę robót budowlanych związanych z odbiorami robót budowlanych (odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu, odbioru końcowego), w tym m. in.: atestów, certyfikatów, świadectw jakości, wyników badań, itp., sprawdzania obmiarów wykonanych robót i protokołów oraz kontrola materiałów i urządzeń przed ich wbudowaniem; - przygotowanie pod względem merytorycznym i formalnym oraz rachunkowym protokołu odbioru w zakresie wykonywanych robót oraz zgodności przedkładanych przez Wykonawcę faktur z umową, kontrola ilości i wartości wykonanych robót budowlanych przed odbiorami procentowego zaawansowania robót, odbiorami robót zanikających i ulegających zakryciu, odbiorem końcowym oraz kontrola prawidłowości wykonania zafakturowanych robót; - sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych (o parametrach w szczególności zgodnych z audytem energetycznym), a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; - zatwierdzanie materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z audytem energetycznym, dokumentacją projektową dla wszystkich asortymentów robót; - potwierdzanie dopuszczenia do pracy sprzętu, urządzeń i narzędzi przewidzianych do realizacji robót w oparciu o obowiązujące przepisy, normy techniczne, audyt energetyczny, dokumentację projektową, specyfikacje techniczne, przepisy BHP i p/poż.; - wnioskowanie o wykonanie niezbędnych badań technicznych, ekspertyz, - wydawanie w porozumieniu z Zamawiającym poleceń kierownikowi budowy dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, które skutkować mogłyby zagrożeniem bezpieczeństwa lub spowodować niedopuszczalną niezgodność z audytem energetycznym, projektem; - prawo wstrzymania robót jeśli jest to konieczne dla ich prawidłowego wykonania oraz w przypadku, gdy Wykonawca nie wypełnia swych obowiązków z należytą starannością, wiedzą techniczną i postanowieniami zawartej z nim umowy, w tym zlecanie usunięcia robót niewłaściwych i wykonanych poniżej obowiązującego standardu - udzielanie opinii dotyczących dokumentacji projektowej w zakresie przyjętych rozwiązań projektowych, ich wykonalności, Szczegółowych Specyfikacji Technicznych dla robót, technologii robót, zastosowania materiałów; - rozliczenie zadania podstawowego w tym zużycia materiałów, weryfikacji kosztów i sprawdzanie oraz opisywanie faktur, - kontrolowanie prawidłowego prowadzenia Dziennika Budowy, prawidłowego gromadzenia atestów, materiałów, orzeczeń o jakości materiałów, kontrolnych wyników badań i innych dokumentów stanowiących załączniki do odbioru robót - rozliczenie budowy w zakresie finansowym i rzeczowym uzgodnionym z Zamawiającym i spełniającym wymogi Instytucji Zarządzającej, - rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej w toku prowadzonych robót, a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora audytu energetycznego, projektu. - egzekwowanie od projektanta uzupełnień lub poprawek dokumentacji w trakcie realizacji robót w przypadku ujawnienia wad tej dokumentacji. - sprawdzanie kwalifikacji oraz uprawnień do prowadzenia prac budowlanych osób zatrudnionych przez Wykonawcę robót, - sprawdzenie posiadania przez Kierownika budowy odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań, certyfikatów) dotyczących dostarczonych elementów i innych wyrobów oraz dokonanie ich oceny jakości na placu budowy przed ich wbudowaniem. Inspektor Nadzoru sprawdza i zatwierdza daną partię materiałów przeznaczonych przez Wykonawcę robót do wbudowania. - uczestniczenie przy przeprowadzaniu prób, pomiarów i sprawdzeń, odbiorów technicznych instalacji, urządzeń technicznych, - sprawdzanie kompletności i zatwierdzenie przedstawionej przez Wykonawcę robót całościowej dokumentacji powykonawczej niezbędnej do przeprowadzenia odbioru końcowego inwestycji, - podejmowanie wszelkich niezbędnych czynności w celu dotrzymania terminu realizacji budowy, - potwierdzanie w dzienniku budowy zapisu kierownika budowy o gotowości robót budowlanych do odbioru (po zakończeniu robót budowlanych i wykonaniu niezbędnych prób i sprawdzeń przewidzianych w przepisach odrębnych) oraz nadzór nad należytym urządzeniem i uporządkowaniem terenu inwestycji przez wykonawcę robót budowlanych, - sporządzanie protokołów konieczności (w przypadku gdy strony ustalą wykonanie robót zamiennych, dodatkowych w ramach niniejszej umowy) - bez zgody Zamawiającego Inspektor nie jest upoważniony do wydawania Wykonawcy polecenia wykonania robót zamiennych i dodatkowych, - monitorowanie postępu robót poprzez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym przy realizacji umowy, harmonogramem robót, - uczestniczenie na żądanie Zamawiającego w kontrolach przeprowadzanych przez Instytucję Zarządzającą oraz inne instytucje uprawnione do kontrolowania projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej; - egzekwowanie od Wykonawcy robót podlegających nadzorowi kompletu dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia odbioru końcowego; - inne zadania wynikające z przepisów prawa. W ramach pełnionego nadzoru inwestorskiego Wykonawca ma prawo po uprzednim powiadomieniu Zamawiającego: - wydawać kierownikowi budowy potwierdzone wpisem do dziennika budowy polecenia dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, - żądać od Kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z audytem energetycznym, projektem, - żądać od Kierownika budowy zawieszenia prowadzenia robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja może spowodować znaczne straty materialne. Inspektor zobowiązuje się zawiadamiać Inwestora niezwłocznie o zaistniałych na budowie nieprawidłowościach. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić nadzór inwestorski w okresie realizacji robót łącznie z bezusterkowym odbiorem końcowym, oraz przekazaniem Zamawiającemu przez Wykonawcę/ców wszystkich robót poprawnie działających instalacji i systemów technicznych. Częstotliwość pobytu poszczególnych Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego na budowie powinna być taka, aby nie hamowała postępu robót, jednak nie mniej niż 1 raz w tygodniu. Wyłoniony Inspektor Nadzoru Inwestorskiego powinien w trakcie całego procesu inwestycyjnego podejmować także inne działania, nie wymienione powyżej , które zabezpieczać będą interes Zamawiającego i przyczynią się do sprawnego realizowania inwestycji. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, jako osoba pełniąca samodzielne funkcje techniczne, jest odpowiedzialny za wykonywanie tych funkcji zgodnie z przepisami obowiązującego prawa i zasadami wiedzy technicznej oraz za należytą staranność w wykonywaniu pracy, jej właściwą organizację, bezpieczeństwo i jakość. Wykonawca wyznaczy koordynatora czynności Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego na budowie, spośród osób wymienionych w załączniku nr 10. 6. Pozostałe warunki dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia zostały określone w Projekcie umowy stanowiącym Załącznik Nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lapy.podlasie.pl; www.bip.lapy.podlasie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach