Przetargi.pl
OPTYMALIZACJA UKŁADU TECHNOLOGICZNEGO SZPITALNEJ KUCHNI Z UWZGLĘDNIENIEM ODZYSKU CIEPŁA W PAWILONIE NR III WOJEWÓDZKIEGO SZPITALA DLA NERWOWO I PSYCHICZNIE CHORYCH W BOLESŁAWCU

Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Bolesławcu ogłasza przetarg

  • Adres: 59700 Bolesławiec, al. Tysiąclecia
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 75 616 26 48 wew .317(sekretar , fax. 75 616 26 83
  • Data zamieszczenia: 2017-04-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Bolesławcu
    al. Tysiąclecia 30
    59700 Bolesławiec, woj. dolnośląskie
    tel. 75 616 26 48 wew .317(sekretar, fax. 75 616 26 83
    REGON: 29419000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    OPTYMALIZACJA UKŁADU TECHNOLOGICZNEGO SZPITALNEJ KUCHNI Z UWZGLĘDNIENIEM ODZYSKU CIEPŁA W PAWILONIE NR III WOJEWÓDZKIEGO SZPITALA DLA NERWOWO I PSYCHICZNIE CHORYCH W BOLESŁAWCU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    PKT. 3. SIWZ. 3.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące wszystkie czynności umożliwiające i mające na celu optymalizację układu technologicznego kuchni szpitalnej, wraz z zakupem, dostawą oraz montażem wyposażenia i urządzeń technologicznych w Pawilonie nr III Wojewódzkiego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Bolesławcu, Aleja Tysiąclecia 30 dz. nr 27/38 – w ramach realizacji projektu, stanowiącego niepodzielną całość pn. : OPTYMALIZACJA UKŁADU TECHNOLOGICZNEGO SZPITALNEJ KUCHNI Z UWZGLĘDNIENIEM ODZYSKU CIEPŁA, współfinansowanego ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Ogólny zakres prac. 3.1.1. Roboty budowlane – remont pomieszczeń kuchni  remont podłoży i posadzek  remont ścianek działowych i wymiana ścianek kabin sanitarnych  remont tynków wewnętrznych i okładzin  remont stolarki drzwiowej wewnętrznej  dostawa i montaż urządzeń technologicznych i urządzeń 3.1.2. Prace instalacyjne  instalacja centralnego ogrzewania  instalacja parowa i kondensatu  instalacja wentylacji mechanicznej  instalacje elektryczne 3.1.3. Przedmiot zamówienia szczegółowo określają:  Przedmiary robót stanowiące - Załącznik nr 2.1. do Siwz (budowlane z dostawą dot. pkt. 3.1.1. Siwz) oraz Załącznik nr 2.2. do Siwz (instalacje dot. pkt. 3.1.2. Siwz),  Opis techniczny (projekt) kuchni, stanowiący załącznik nr 2.3. do Siwz,  Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiąca Załącznik nr 2.4. do Siwz. 3.3. Organizacja robót, niezbędne warunki dotyczące wykonania robót, pozostałe informacje • Wykonawca do realizacji zamówienia zobowiązuje się stosować sprzęt sprawny technicznie oraz użyć materiałów własnych, dopuszczonych do stosowania na terenie Polski, posiadających wymagane atesty i certyfikaty. • Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót i zastosowanych materiałów oraz ich zgodność z opisem przedmiotu zamówienia, kosztorysem oraz obowiązującymi przepisami stosowanymi odrębnie do każdego rodzaju wykonania robót. • Roboty będą wykonywane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej z zachowaniem bezpieczeństwa i higieny pracy. Wykonawca winien zapewnić zabezpieczenie terenu na czas prowadzenia robót. • Wykonawca jest wytwórcą odpadów zgodnie z Ustawą o odpadach (Dz.U. 2013 poz. 21 z późn. zmian.), w związku z powyższym zagospodarowanie odpadów leży po stronie wykonawcy. Wykonawca uprzątnie materiały po demontażu i rozbiórce oraz przedstawi zamawiającemu dokumenty stwierdzające utylizację materiałów szkodliwych, powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy lub oświadczenie o ich braku. Złom stalowy, urządzenia i ich wyposażenie po zdemontowaniu zostaną protokolarnie przekazane i złożone w miejscu wskazanym przez zamawiającego. • Wykonawca zobowiązuje się, że przed rozpoczęciem wykonywania przedmiotu umowy osoby świadczące roboty budowlane zostaną przeszkolone w zakresie przepisów BHP i przepisów przeciwpożarowych. • Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia osobom świadczącym roboty budowlane odzieży ochronnej, odzieży roboczej i środków ochrony osobistej zgodnie z przepisami i zasadami BHP. • Zamawiający zapewnia miejsce do składowania niezbędnych materiałów i sprzętu, obiekty w których prowadzone będą roboty zlokalizowane są na terenie dozorowanym całodobowo. • Wykonawca udziela gwarancji na wykonane roboty budowlane i instalacyjne na okres minimum 36 miesięcy. • Zmawiający zaleca, aby wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie obiektu, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym lub mailowym. • Dostawa i montaż urządzeń technologicznych i urządzeń / element kosztorysu budowlanego pozycje 237-324 + 325-342 (zał. 2.1. do Siwz) / - zakup ratalny wg załączonego do oferty harmonogramu spłat. Zamawiający dokona zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu kompleksowej realizacji dostaw w równych ratach PLN, płatnych miesięcznie przez Zamawianego każdorazowo po 25. dniu kalendarzowym danego miesiąca. Dodatkowe informacje dotyczące dostawy i zakupu ratalnego:  Zamawiający będzie dysponować przedmiotem zamówienia od chwili podpisania protokołu odbioru,  dostarczone urządzenia muszą być w pełni nowe, nieużywane wcześniej, wolne od wad fizycznych i prawnych, spełniać wymagane polskim prawem normy i posiadać dokumenty dopuszczające do obrotu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, muszą być wykonane zgodnie z wymogami stawianymi przez przemysł gastronomiczny oraz właściwe instytucje powołane do sprawowania nadzoru nad warunkami sanitarno-epidemiologicznymi, spełniać wymagania GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej) i systemu HACCP oraz posiadać jeżeli jest to wymagane przepisami niezbędne świadectwa, certyfikaty, w tym deklarację zgodności CE, ponadto spełniać wymogi BHP, przeciwpożarowe, spełniać warunki techniczne i gwarancji.  wykonawca wraz z każdym urządzeniem dostarczy opis techniczny/ instrukcję użytkowania w języku polskim, i kartę gwarancji w języku polskim oraz certyfikaty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności, świadectwa bezpieczeństwa itp., o ile są wymagane przepisami,  wykonawca dokona sprawdzenia poprawności działania urządzeń oraz pouczy pracowników zamawiającego w zakresie użytkowania i konserwacji,  amortyzacja urządzeń po stronie zamawiającego,  w okresie gwarancji przeglądy i konserwacja urządzeń po stronie wykonawcy, zgodnie z zaleceniami producenta;  wymagany okres gwarancji dostarczonych i zamontowanych urządzeń – 24 miesiące,  stały, niezmienny harmonogram spłat, który stanowić będzie załącznik do przyszłej umowy kompleksowej,  jedna faktura VAT z harmonogramem spłat,  wartość przedstawiona w harmonogramie jest wartością całkowitą jaką poniesie zamawiający,  Zamawiający nie przewiduje opłaty wstępnej i końcowej, wysokość raty uwzględnia cenę urządzeń, montażu i ewentualne odsetki (oprocentowanie),  pierwsza rata płatna od miesiąca następującego po miesiącu odbioru całego przedmiotu dostawy po podpisaniu końcowego protokołu zdawczo – odbiorczego (po 25. dniu kalendarzowym miesiąca),  okres trwania zakupu ratalnego - minimum 60 miesięcy (rat),  Zamawiający dopuszcza kalkulację w oparciu o ostatnią ratę wyrównawczą (w przypadku kwoty niepodzielnej na równe raty),  Zamawiający dopuszcza stosowną modyfikację harmonogramu spłat w umowie, uzasadnioną zmianą wynagrodzenia wykonawcy wynikającą ze zmian w zakresie rzeczowym dostaw (na etapie realizacji zamówienia, w szczególności w przypadku zmian przepisów lub/ i zaleceń dotyczących przedmiotu dostaw,w tym użytkowania, funkcjonalności i bezpieczeństwa urządzeń) przy jednoczesnym zobowiązaniu do zakupu 70%. 3.4. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót będących przedmiotem zamówienia, w tym prac fizycznych – jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz.U. 2016 poz. 1666), / nie dotyczy osób kierujących budową, kierowców, dostawców materiałów/. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dotyczy czynności: - roboty instalacji sanitarnych, - roboty instalacji elektrycznych, - roboty budowlane. W składanej ofercie wykonawca wstępnie zapewni spełnienie wymogu zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę (formularz oferty pkt. 2). Wykonawca w terminie 5 dni kalendarzowych licząc od dnia przekazania terenu budowy będzie zobowiązany złożyć oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w zdaniu pierwszym niniejszego punktu. Nieprzedłożenie w terminie przez Wykonawcę takiego oświadczenia będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz skutkować będzie naliczeniem kary umownej. W trakcie realizacji umowy zamawiający uprawniony będzie do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający w szczególności może: a) żądać aktualnych dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania wymogu i dokonywania ich oceny, b) żądać wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania wymogu, c) przeprowadzać kontrole na miejscu wykonywania świadczenia. Na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. W przypadku dwukrotnego niewywiązania się z obowiązku przedłożenia stosownych oświadczeń, Zamawiający będzie miał prawo odstąpić od umowy i naliczyć wykonawcy karę umowną za odstąpienie. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań opisano w postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 4 do Siwz.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: PKT. 9 SIWZ. 9.1. Wykonawcy przystępujący do postępowania zobowiązani są wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 40.000 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych) 9.2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BGK o. Wrocław, NR 61 1130 1033 0018 8004 0320 0002 z dopiskiem „Wadium – przetarg kuchnia” 9.3. Możliwe jest również wniesienie wadium w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej (z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym); gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 9.4. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu zostało wniesione w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. 9.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, kwotę gwarancji, termin ważności gwarancji, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu kwoty wadium w okolicznościach określonych przepisami art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. 9.6. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości należy złożyć w osobnej kopercie z dopiskiem „wadium – przetarg kuchnia” w formie oryginału i załączyć do składanej oferty przetargowej 9.7. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 46 Pzp. 9.8. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 9.3. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 9.9. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 9.10. Zgodnie z przepisem art. 89 ust. 1 pkt. 7b Pzp, jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy, zamawiający odrzuci ofertę wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach