Przetargi.pl
OPRACOWANIE ZINTEGROWANEJ STRATEGII ROZWOJU GOSPODARCZEGO GMIN POWIATU TURECKIEGO NA LATA 2015 - 2025

Burmistrz Miasta Turku ogłasza przetarg

  • Adres: 62-700 Turek, ul. Kaliska 59
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 063 289 61 00 , fax. 063 289 61 11
  • Data zamieszczenia: 2014-04-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Miasta Turku
    ul. Kaliska 59 59
    62-700 Turek, woj. wielkopolskie
    tel. 063 289 61 00, fax. 063 289 61 11
    REGON: 00052658700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.miastoturek.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    OPRACOWANIE ZINTEGROWANEJ STRATEGII ROZWOJU GOSPODARCZEGO GMIN POWIATU TURECKIEGO NA LATA 2015 - 2025
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Zintegrowanej Strategii rozwoju gospodarczego gmin powiatu tureckiego na lata 2015-2025. Zamówienie publiczne jest realizowane w ramach projektu pn.: Partnerstwo lokalne na rzecz rozwoju gospodarczego gmin powiatu tureckiego, dofinansowanego z funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych. Projekt realizowany jest przez Gminę Miejską Turek jako Lidera projektu w partnerstwie z: Powiatem Tureckim, Gminą Brudzew, Miastem i Gminą Dobra, Gminą Kawęczyn, Gminą Malanów, Gminą Przykona, Gminą i Miastem Tuliszków, Gminą Turek, Gminą Władysławów, Turecką Izbą Gospodarczą oraz Stowarzyszeniem Turkowska Unia Rozwoju T.U.R. Intencją Zamawiającego jest uzyskanie wiedzy, jakie konkretne działania należy podjąć, aby doprowadzić do poprawy sytuacji gospodarczej na terenie obszaru objętego Strategią. Strategia musi określić potencjał i perspektywy rozwoju - zarówno łącznie dla całego obszaru - liczba mieszkańców powiatu 84 452 - dane GUS 2013, jak i dla każdej z gmin, z uwzględnieniem ich ustawowych kompetencji. Dokument powinien uwzględniać możliwości finansowe samorządów w realizacji wskazanych dla nich zadań. Zapisy Strategii muszą dotyczyć nie tylko działań gmin i powiatu, ale także innych podmiotów, aby rezultaty opracowania miały znacznie szerszy wymiar niż tylko samorządowy. 2.Wykonawca przeniesie na Zamawiającego majątkowe prawa autorskie do wszystkich elementów prac i dokumentów, powstałych w związku z opracowaniem Strategii w zakresie rozporządzania nimi i korzystania z nich przez czas nieoznaczony na wszystkich polach eksploatacji. Opracowanie będzie wykorzystywane przez partnerów projektu do realizacji projektów rozwojowych oraz aplikowaniu o środki zewnętrzne, w tym z budżetu Unii Europejskiej, w szczególności w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2014-2020. 3.Strategia musi zostać opatrzona logotypami: Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego oraz formułką Finansowane z funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych. 4.Zadanie Wykonawcy będzie polegało w szczególności na wykonaniu prac analitycznych, badawczych, koncepcyjnych i redakcyjnych prowadzących do opracowania Zintegrowanej strategii rozwoju gospodarczego gmin powiatu tureckiego na lata 2015 - 2025, zwanej w dalszej części SIWZ - Strategią, wraz z materiałami uzupełniającymi tj.: prognozą oddziaływania na środowisko oraz programem promocji terenów inwestycyjnych. Opracowanie Strategii obejmie następujące etapy: Etap 1 Diagnoza strategiczna wskazująca na potencjał i bariery rozwojowe obszaru objętego strategią: Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić diagnozę społeczno-gospodarczą, która będzie bazą dla stworzenia zintegrowanej Strategii rozwoju gospodarczego gmin powiatu tureckiego na lata 2015 - 2025. Badania diagnostyczne obejmować będą co najmniej: 1)analizę otoczenia ekonomicznego, społecznego, technologicznego co najmniej w obszarach: a)gospodarka i jej otoczenie, w tym m.in: -wizerunek gospodarczy, -pozycja rozwojowa i konkurencyjna obszaru i jej przyczyny, -powiązania sektora nauki i badań z sektorem przedsiębiorstw, -ocena dotychczasowych działań promocyjnych podmiotów wchodzących w skład partnerstwa, -wiodące endogeniczne specjalizacje gospodarcze, -kapitał zagraniczny przedsiębiorstw, kooperacje zagraniczne, -innowacyjność regionu, -bariery dla prowadzenia działalności innowacyjnej przez przedsiębiorstwa, -ulgi inwestycyjne, zwolnienia z podatków, itp., b)edukacja, kapitał intelektualny i zatrudnienie, w tym m.in.: -rynek pracy w kontekście wzmocnienia usług i przedsiębiorczości - jakość zasobów pracy i sytuacja na rynku pracy, aktywność zawodowa ludności, poziom przedsiębiorczości, umiejętności cyfrowe ludności, grupy w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy, długotrwale bezrobotni, osoby młode, absolwenci, osoby w wieku 55+ i kobiety, migracja społeczności, -przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu mieszkańców regionu, -rynek edukacyjny w kontekście zapotrzebowania na zawody; c)infrastruktura, w tym m.in.: -dostępność komunikacyjna, -transport wewnętrzny, -mieszkalnictwo, -energetyka i pozostała infrastruktura techniczna; d)zagospodarowanie przestrzenne, uwarunkowania środowiskowe, kultura i turystyka, w tym m.in.: -stan planistyczny, -struktura własnościowa gruntów, -system transportowy, -infrastruktura techniczna, -walory kulturowe i turystyczne, -stan i funkcjonowanie środowiska, -obiekty i obszary wymagające rewitalizacji, -turystyka i rekreacja. Dane wykorzystane do analizy powinny obejmować okres, co najmniej ostatniej dekady. Na ich podstawie powinny być określone trendy rozwojowe, na których należy bazować opracowując Strategię. Analiza danych liczbowych powinna obejmować również formę tabelaryczną i graficzną -wykresy, diagramy, mapy, itp. 2)badania społeczne przeprowadzane na grupach respondentów. Badania powinny być przeprowadzone na terenie całego obszaru objętego Strategią tzn. na terenie każdej z gmin partnerskich i powinny być skierowane do szerokiego grona odbiorców. Zamawiający wymaga kompleksowego podejścia do przedmiotu zamówienia poprzez zapewnienie i zaangażowanie na tym etapie podmiotów wspierających rozwój gospodarczy obszaru objętego Strategią. Wykonawca zobowiązany jest: -zidentyfikować i dobrać (z uzasadnieniem doboru i liczebności) reprezentatywną grupę społeczną, która z racji pełnionych ról zawodowych, społecznych, instytucjonalnego usytuowania, zaangażowania itd. może wnieść największy wkład do formułowania diagnozy, -zaproponować rozwiązania (tj. dobór narzędzi, metody ich wykorzystania, planowane działania, itp.), które zapewnią skuteczne rozpoznanie, pozyskanie i wykorzystanie wiedzy o potrzebach, oczekiwaniach i obawach respondentów Wykonawca sporządzi i udostępni Zamawiającemu, w formie papierowej i elektronicznej Raport z etapu konsultacji społecznych, zawierający analizę uzyskanych wyników. Etap 2 Opracowanie koncepcji Strategii Na tym etapie Wykonawca przedstawi założenia do opracowania Strategii. Koncepcja uwzględniać będzie co najmniej: wyniki badań przeprowadzonych na Etapie 1, szczegółowy opis metodyki prac nad Strategią, strukturę dokumentu. Wykonawca przygotuje prezentację dokumentu, którą zaprezentuje przed przedstawicielami Partnerstwa na spotkaniu roboczym, w terminie wskazanym przez Zamawiającego. Za organizację spotkania (moderacja i przygotowanie merytoryczne, protokół ze spotkania, napoje zimne i ciepłe, drobny poczęstunek - dla minimum 30 osób) jest odpowiedzialny Wykonawca. Koncepcja Strategii, po zaakceptowaniu przez Zamawiającego, będzie podstawą do opracowania wersji ostatecznej dokumentu. Etap 3 Opracowanie Zintegrowanej strategii rozwoju gospodarczego gmin powiatu tureckiego na lata 2015 - 2025 1)Na tym etapie Wykonawca zobowiązany jest opracować dokument pn. Zintegrowana Strategia rozwoju gospodarczego gmin powiatu tureckiego na lata 2015-2025. Zaproponowane na tym etapie przedsięwzięcia powinny uwzględniać lub wskazywać w pierwszej kolejności na: -obecne uwarunkowania ekonomiczne, przestrzenne, środowiskowe, techniczne, ludzkie i naukowo-badawcze - zarówno atuty, jak i słabości obszaru, -kierunki pożądanego rozwoju - branże, -najbardziej atrakcyjne tereny pod aktywizację gospodarczą i potrzeby ich uzbrajania, -konkretne działania samorządów i partnerów w celu stymulowania zwiększenia zatrudnienia przez istniejące podmioty gospodarcze i lokowania się przez nowe firmy, w tym metody promocji i reklamy. 2)Etap będzie obejmował w szczególności: a)analizę SWOT systemu rozwoju społeczno-gospodarczego -potencjał wewnętrzny (silne- słabe strony) -uwarunkowania zewnętrzne (szanse-zagrożenia) b)określenie wizji i misji rozwoju c)określenie celów (strategicznych i operacyjnych) Strategii i ich terytorialnego wymiaru d)zaproponowanie projektów strategicznych w sferze gospodarczo-społecznej, tzn. konkretnych przedsięwzięć z określeniem: -celów realizacji poszczególnych projektów -uzasadnienia wyboru -zadań do wykonania w ramach projektu -przewidywanego czasu realizacji -spodziewanych źródeł finansowania -podmiotu odpowiedzialnego za realizację i ewentualnie podmiotów współpracujących e)określenie obszarów współpracy Partnerów, w ramach obszaru objętego strategią f)odniesienie do zatwierdzonych i projektowanych strategii rozwoju obszaru, polityk wspólnotowych, krajowych i regionalnych g)zaproponowanie sposobów wdrażania Strategii, w tym: -zarządzanie procesem realizacji -monitorowanie - należy sporządzić zestaw wskaźników, które będą służyły do monitorowania -aktualizacja Strategii h)partycypację społeczną-proces powinien być realizowany na terenie każdej z gmin partnerskich. Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić następujące działania: -zidentyfikować i dobrać (z uzasadnieniem doboru i liczebności) reprezentatywną grupę społeczną, która z racji pełnionych ról zawodowych, społecznych, instytucjonalnego usytuowania, zaangażowania itd. może wnieść największy wkład do formułowania Strategi, -zaproponować rozwiązania (tj. dobór narzędzi, metody ich wykorzystania, planowane działania, itp.), które zapewnią sformułowanie analizy SWOT, wizji i celów rozwoju, identyfikację przedsięwzięć rozwojowych. Kompleksowe podejście do przedmiotu zamówienia wymaga zapewnienia i zaangażowania na tym etapie najważniejszych podmiotów wspierających rozwój gospodarczy obszaru objętego Strategią takich jak np.: mieszkańcy JST wchodzących w skład Partnerstwa, przedstawiciele sektora gospodarczego, pozarządowego, naukowego, itp. -sporządzić i udostępnić Zamawiającemu, w formie papierowej i elektronicznej Raport z etapu konsultacji społecznych, zawierający analizę uzyskanych wyników, -zapewnić środki niezbędne do prowadzenia wszystkich działań (spotkań-warsztatów-konsultacji-wywiadów-ankiet) oraz osoby prowadzące. 3)Dokument należy opracować w języku polskim, a jego wersję ostateczną dostarczyć Zamawiającemu w 12 egzemplarzach drukowanych, oprawionych, w formacie A4, pełny kolor oraz w 12 egzemplarzach na elektronicznych nośnikach informacji (CD/DVD), w plikach w formacie .pdf oraz plikach źródłowych możliwych do edycji (np.doc). 4)Wykonawca zobowiązany jest przygotować prezentację multimedialną ostatecznej wersji Strategii, którą zaprezentuje przed przedstawicielami Partnerstwa, w terminie wskazanym przez Zamawiającego. Etap 4 Opracowanie Programu promocji terenów inwestycyjnych Materiałem uzupełniającym dla opracowanej Strategii rozwoju gospodarczego gmin powiatu tureckiego na lata 2015 - 2025, będzie Program promocji terenów inwestycyjnych. Program promocji terenów inwestycyjnych ma uwzględniać wypracowane wcześniej wnioski, zakładane do osiągnięcia cele, obszary współpracy Partnerów itp. Program powinien objąć m.in. następujące obszary: -obszary rolnicze, -obszary przemysłowe, poprzemysłowe, produkcji i usług, -obszary turystyczno - kulturowe. Program promocji terenów inwestycyjnych winien uwzględniać w szczególności: 1)wskazanie celów promocji oraz przewidywanych efektów 2)określenie wizerunku promowanego obszaru i metod jego kształtowania w ujęciu długofalowym - wewnątrz obszaru i poza jego granicami 3)identyfikację najważniejszych (kluczowych) atutów obszaru oraz dodatkowych atrybutów gminy, z uwzględnieniem serwisu usług, zaplecza administracyjnego oraz innych walorów obszaru, stanowiących o jego atrakcyjności z punktu widzenia potencjalnego inwestora 4)określenie grup docelowych działań promocyjnych z uwzględnieniem wiodących endogenicznych specjalizacji gospodarczych 5)analiza głównej -konkurencji- w zakresie pozyskiwania inwestorów z uwzględnieniem ich przewagi konkurencyjnej 6)rekomendowane metody i narzędzia komunikacji marketingowej wraz z intensywnością działań 7)przedstawienie listy zachęt dla inwestora z uwzględnieniem niekonwencjonalnych rozwiązań oraz metod mobilizowania dynamiki gospodarczej 8)wskazanie szacunkowych nakładów finansowych poszczególnych działań promocyjnych 9)wskazanie podmiotów (komórek) odpowiedzialnych za promocję obszaru, w tym partnerów działań promocyjnych 10)analiza potencjalnych zagrożeń dla działań promocyjnych oraz przewidywane skutki napływu firm zewnętrznych dla rodzimych firm i gospodarki obszaru Etap 5 Przygotowanie wniosków o uzgodnienie zakresu i stopnia szczegółowości Prognozy Oddziaływania na Środowisko w ramach procedury Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko dla Strategii rozwoju gospodarczego gmin powiatu tureckiego na lata 2015 - 2025. Wykonawca zobowiązany jest przygotować strategiczną ocenę oddziaływania na środowisko zgodnie z Ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w zakresie: a)Wniosku do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (RDOŚ) o uzgodnienie zakresu i stopnia szczegółowości Prognozy Oddziaływania na Środowisko w ramach procedury Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko, b)Wniosku do Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego (PWIS) o uzgodnienie zakresu i stopnia szczegółowości Prognozy Oddziaływania na Środowisko w ramach procedury Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko. Powyższe cele wynikają z przepisów Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227) oraz ustawy z dn. 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz.U. 2008 nr 25 poz. 150 ze zm.), w której w art. 8 wskazano na potrzebę uwzględnienia zasad ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju w politykach, strategiach i planach lub programach dotyczących w szczególności przemysłu, energetyki, transportu, telekomunikacji, gospodarki wodnej, gospodarki odpadami, gospodarki przestrzennej, leśnictwa, rolnictwa, rybołówstwa, turystyki i wykorzystywania terenu. Dodatkowo, we wszystkich etapach: 1.Wykonawca w ramach ceny oferowanej usługi pokrywa we własnym zakresie koszty: dojazdu konsultantów i trenerów do danych jednostek samorządu terytorialnego, wyżywienia oraz ich ewentualnych noclegów, materiałów biurowych. 2.Wykonawca w ramach ceny oferowanej zapewni środki niezbędne do przeprowadzenia działań na wszystkich etapach, w tym m.in.: -moderacji i przygotowania merytorycznego wszystkich zaplanowanych spotkań, -sporządzania protokołów ze spotkań, -przygotowania zaproszeń dla uczestników, -organizację pomieszczeń (wynajem sali, nagłośnienie, laptop, rzutnik, ekran i inne w zależności od potrzeb) - Zamawiający deklaruje współpracę w tym zakresie; -zapewnienie odpowiedzialnych osób merytorycznych oraz w uzgodnieniu z Zamawiającym -napoje ciepłe i zimne dla uczestników spotkań, drobny poczęstunek (opcjonalnie catering, w przypadku gdy zajdzie konieczność organizacji wielogodzinnych spotkań/warsztatów).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 732200000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający żąda wniesienia wadium przetargowego w wysokości 2200,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące dwieście).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Metody pracy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miastoturek.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach