Przetargi.pl
Opracowanie Studium rozwoju transportu zrównoważonego Obszaru Funkcjonalnego Aglomeracji Konińskiej

Powiat Koniński - Starostwo Powiatowe w Koninie ogłasza przetarg

  • Adres: 62-510 Konin, Al. 1 Maja 9
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 63 240 32 12 , fax. 63 240 32 05
  • Data zamieszczenia: 2013-12-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Koniński - Starostwo Powiatowe w Koninie
    Al. 1 Maja 9
    62-510 Konin, woj. wielkopolskie
    tel. 63 240 32 12, fax. 63 240 32 05
    REGON: 31102291400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.konin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie Studium rozwoju transportu zrównoważonego Obszaru Funkcjonalnego Aglomeracji Konińskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Źródła i metody gromadzenia informacji przy opracowywaniu studium Przy opracowywaniu studium rozwoju transportu zrównoważonego Wykonawcy będą opierać się na danych statystycznych, przeprowadzonej wcześniej i dostarczonej przez Zamawiającego diagnozie i badaniach społecznych Obszaru Funkcjonalnego Aglomeracji Konińskiej (raport z badań) oraz na konsultacjach społecznych, spotkaniach warsztatowych, które odbędą się w trakcie opracowywania dokumentu. Wszystkie wnioski, opinie i rekomendacje uzyskane w ramach dialogu społecznego powinny być wykorzystane przez Wykonawcę w opracowaniu studium rozwoju transportu zrównoważonego OFAK. Grupa docelowa Obszar Funkcjonalny Aglomeracja Konińska (liczba mieszkańców: 206 084 - dane GUS 2012) złożony z partnerów samorządowych: Miasto Konin (powiat grodzki), Powiat Koniński (powiat ziemski) oraz 14 gmin powiatu konińskiego: Miasto i Gmina Golina, Miasto i Gmina Kleczew, Miasto i Gmina Rychwał, Miasto i Gmina Ślesin, Miasto i Gmina Sompolno, Gmina Grodziec, Gmina Kazimierz Biskupi, Gmina Kramsk, Gmina Krzymów, Gmina Rzgów, Gmina Skulsk, Gmina Stare Miasto, Gmina Wilczyn i Gmina Wierzbinek. Proponowany sposób przeprowadzenia dialogu społecznego W trakcie prac nad opracowywaniem studium rozwoju transportu zrównoważonego OFAK zostaną przeprowadzone: a)konsultacje społeczne - wśród partnerów społeczno-gospodarczych, zwłaszcza lokalnych (m.in. mieszkańców, organizacji pozarządowych, podmiotów ekonomii społecznej). Konsultacji poddany zostanie wypracowany wstępny zestaw celów i kierunków rozwojowych OFAK. Wykonawca przygotuje merytoryczny zakres konsultacji z uwzględnieniem mieszkańców powiatu konińskiego i Miasta Konina dla studium rozwoju transportu zrównoważonego - min. 60 osób. b)spotkania warsztatowe na etapie tworzenia studium z przedstawicielami partnerów projektu tj. min. 2 spotkania warsztatowe, dotyczące m.in. analizy SWOT oraz wyznaczenia celów i zadań do zrealizowania, c)konsultacje ze Stałym Społecznym Zespołem Konsultacyjnym (raz na kwartał) d)konsultacje z Aglomeracyjnym Konwentem Samorządowym (raz na kwartał) Za zorganizowanie całego procesu konsultacji odpowiedzialny będzie Wykonawca, w tym zobowiązany będzie do zapewnienia środków niezbędnych do prowadzenia warsztatów i konsultacji społecznych (Zamawiający może udostępnić salę). Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia osoby (osób), która będzie prowadziła spotkania. Wielkość opracowania: Studium transportu zrównoważonego OFAK - min. 150 stron Studium rozwoju transportu zrównoważonego OFAK zostanie dostarczony Zamawiającemu w postaci: - elektronicznej - dwa nośniki CD lub DVD zawierający studium rozwoju transportu zrównoważonego w formie MS Word i dwa nośniki CD lub DVD zawierające dokument w formacie PDF, - oprawiony wydruk w sztywnej oprawie - 20 egzemplarzy Merytoryka i prawa autorskie Wykonawca odpowiada za merytoryczną stronę opracowania, błędy literowe, układ i zawartość. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów w opracowaniu Wykonawca uwzględni uwagi Zamawiającego. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu prawa autorskie do opracowania (zgodnie z § 7 wzoru umowy - załącznik nr 2 do SIWZ). Zgodność z innymi dokumentami Studium rozwoju transportu zrównoważonego OFAK powinno być zgodne z dokumentami lokalnymi, regionalnymi i krajowymi, których treść porusza tematykę opracowywanych dokumentów. Zakres tematyczny: 1. Studium powinno mieć charakter multimodalny, obejmujący wszystkie gałęzie transportu pasażerskiego i towarowego. 2. Syntetyczna diagnoza systemu transportowego: - Uwarunkowania zewnętrze; - Tendencje wpływające na rozwój transportu w regionie; - Dostępność transportowa na tle kraju; - Uwarunkowania wewnętrzne. 3. Diagnoza strategiczna systemu transportu zbiorowego: - Opis układu drogowego; - Układ linii transportu zbiorowego (MZK, PKS, PKP); - Charakterystyka organizatorów transportu zbiorowego; - Ocena i prognoza potrzeb przewozowych; - Finansowanie usług przewozowych; - Preferencje dotyczące wyboru rodzaju środków transportu; - Kierunki potencjalnych działań; - Pożądany standard usług przewozowych w przewozach o charakterze użyteczności publicznej; - Charakterystyka transportu indywidualnego; 5.Śródlądowy transport wodny; 6.Rozwój lokalnego transportu lotniczego; 7.Charakterystyka transportu towarowego (centra przeładunkowe, działalność logistyczna) 8.Budowa systemu ścieżek rowerowych i ruchu pieszych, 9.Organizacja i zarządzanie ruchem, 10. Bezpieczeństwo ruchu drogowego, 11.Badanie natężenia ruchu (na dworcu kolejowym, dworcu PKS, drogach krajowych, wojewódzkich i wybranych powiatowych przebiegających przez obszar aglomeracji; 50 punktów x 50 godzin) i badanie rentowności linii komunikacyjnych (min. 50 linii, dane płatne do pozyskania od lokalnych przewoźników), 12.Wyniki przeprowadzonych wcześniej badań społecznych w ramach projektu, 13.Przebieg konsultacji społecznych, 14.Prognoza oddziaływania na środowisko Studium transportu zrównoważonego OFAK, 15.Analiza SWOT systemu transportu, 16.Studium Rozwoju Transportu Zrównoważonego OFAK: Misja i wizja strategiczna oraz strategiczne obszary rozwojowe; - Priorytety strategiczne; - Cele strategiczne; - Działania strategiczne; - Narzędzia realizacji studium - Podmioty realizujące studium 17.Tryb i zasady monitoringu i ewaluacji postępów wdrażania studium Studium dodatkowo powinno dać odpowiedź na podstawowe cele: - poprawa dostępności obszarów aktywności gospodarczej oraz budowa nowych obszarów aktywności gospodarczej (w tym produkcyjnej, logistycznej i pozostałej usługowej), w celu wykorzystania położenia Aglomeracji Konińskiej w centrum Polski, przy autostradzie A2 oraz linii kolejowej E20 (korytrarz TEN-T); - integracja i modernizacja komunikacji miejskiej i PKS (w tym integracja taryfowa), z możliwością przystąpienia do systemu również innych przewoźników (np. prywatnych, wykonujących przewozy na zlecenie gmin i powiatu) - należy wykonać studium możliwości ekonomiczno-prawnych; - poprawa jakości i dostępności do dworców i przystanków kolejowych (z wykorzystaniem komunikacji samochodowej, rowerowej i autobusowej), gdyż miejscowości Aglomeracji położone są pewnym oddaleniu od dworców. Układ dokumentu powinien zawierać poniższe, podobne lub rozszerzone elementy: 1.Wstęp 2.Diagnoza systemu transportu - stan istniejący 3.Analiza SWOT 4.Polityka transportu (warianty polityki transportowej dla OFAK, cel generalny, cele szczegółowe oraz zasady realizacji polityki transportowej) 5.Określenie celów strategicznych 6.Zrównoważony plan rozwoju transportu (identyfikacja możliwych działań do zrealizowania, ocena możliwości działań wraz z szacunkiem kosztów i analizą wielokryterialną oraz wybór działań do realizacji) 7.Prognoza oddziaływania na środowisko 8.Określenie wartości docelowych wybranych wskaźników, 9.Tryb i zasady monitoringu i ewaluacji postępów wdrażania Studium. Harmonogram prac: Realizacja Studium rozwoju transportu zrównoważonego OFAK od daty zawarcia umowy do 30 listopada 2014 r: a)Przygotowanie oraz zaakceptowanie harmonogramu prac nad opracowaniem studium, propozycja ankiety na konsultacje społeczne oraz wstępna koncepcja zawartości studium (do 31 maja 2014 r.) b)Opracowywanie studium oraz przeprowadzanie dialogu społecznego (czerwiec - października 2014 r.) c)Projekt opracowanego studium (do 31października 2014 r.) d)Przedstawienie ostatecznej wersji studium rozwoju transportu zrównoważonego OFAK (do 30 listopada 2014 r.)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 732200000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat.konin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach