Przetargi.pl
OPRACOWANIE STRATEGII MARKI I PRODUKTU TURYSTYCZNEGO DLA OBSZARU POWIATU TURECKIEGO

Burmistrz Miasta Turku ogłasza przetarg

  • Adres: 62-700 Turek, ul. Kaliska 59
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 063 289 61 00 , fax. 063 289 61 11
  • Data zamieszczenia: 2014-09-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Miasta Turku
    ul. Kaliska 59 59
    62-700 Turek, woj. wielkopolskie
    tel. 063 289 61 00, fax. 063 289 61 11
    REGON: 00052658700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.miastoturek.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    OPRACOWANIE STRATEGII MARKI I PRODUKTU TURYSTYCZNEGO DLA OBSZARU POWIATU TURECKIEGO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Strategii marki i produktu turystycznego dla obszaru powiatu tureckiego. Zamówienie publiczne jest realizowane w ramach projektu pn.: Partnerstwo lokalne na rzecz rozwoju gospodarczego gmin powiatu tureckiego, dofinansowanego z funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych. Projekt realizowany jest przez Gminę Miejską Turek jako Lidera projektu w partnerstwie z: Powiatem Tureckim, Gminą Brudzew, Miastem i Gminą Dobra, Gminą Kawęczyn, Gminą Malanów, Gminą Przykona, Gminą i Miastem Tuliszków, Gminą Turek, Gminą Władysławów, Turecką Izbą Gospodarczą oraz Stowarzyszeniem Turkowska Unia Rozwoju T.U.R. 2.Zadanie Wykonawcy będzie polegało w szczególności na wykonaniu prac analitycznych, badawczych, koncepcyjnych i redakcyjnych prowadzących do opracowania Strategii marki i produktu turystycznego dla obszaru powiatu tureckiego, zwanej w dalszej części SIWZ - Strategią. 3.Strategia, będąca przedmiotem niniejszego zamówienia, ma stanowić materiał wyjściowy dla promocji obszarów położonych w powiecie tureckim, województwo wielkopolskie, w tym przede wszystkim wykorzystując ich aktualny i przyszły potencjał turystyczny. 4.Opracowanie Strategii wymaga od Wykonawcy znajomości i uwzględnienia treści oraz wytycznych wynikających z dokumentów strategicznych o zasięgu ogólnopolskim, ponadregionalnym oraz regionalnym. 5.Zamówienie winno być zrealizowane zgodnie z poniższymi zasadami i założeniami, mając na względzie konieczność zawarcia w opracowaniu dokumentu części analitycznej, strategicznej oraz wniosków i rekomendacji. 6.Do niezbędnych elementów przedmiotu zamówienia zalicza się: a)aktualną inwentaryzację obiektów znajdujących się na obszarze powiatu tureckiego uwzględniającą: -walory i atrakcje przyrodnicze, w tym obszary NATURA 2000 -walory i atrakcje kulturowe -infrastrukturę ogólną -stan zagospodarowania turystycznego -istniejące atrakcje -bazę noclegową -informację turystyczną -dostępność transportową i komunikacyjną -transport -imprezy turystyczne -imprezy kulturalne -inne usługi towarzyszące b)szczegółowe wyselekcjonowanie ww. obiektów w kontekście ich identyfikowalności i atrakcyjności z punktu widzenia potencjalnego turysty; c)uwzględnienie potencjału gmin ościennych: Goszczanów, Kościelec, Uniejów, mogącego mieć pozytywny wpływ na wizerunek obszaru funkcjonalnego w opracowywaniu strategii marketingowej i produktu turystycznego; d)ocenę warunków środowiska przyrodniczego, dostępności oraz potencjału do rozwoju turystyki na tle innych regionów o podobnych uwarunkowaniach geograficznych, demograficznych, administracyjnych; e)pojemność turystyczną obszaru; f)segmentację rynku; g)konkurencyjne regiony; h)konkretne propozycje produktów lub kategorii produktów charakterystycznych dla obszaru, ze wskazaniem grup jakie winny być włączone (odpowiedzialne) za ich budowanie i wprowadzenie na rynek i utrzymanie; i)wskazanie do realizacji w okresie 2015-2020 konkretnych projektów o charakterze zintegrowanym z uwzględnieniem zasobów ludzkich, przyrodniczych i kulturowych regionu oraz określeniem źródeł ich finansowania; j)strategię marketingową w/w produktów turystycznych z uwzględnieniem procesu budowania marki; k)metody aktywizacji mieszkańców, wyzwalania wśród nich inicjatyw do twórczego łączenia pasji i przedsiębiorczości (w tym uwzględnienie aspektów społeczeństwa obywatelskiego), l)wskazanie liderów instytucjonalnych (osobowych) poszczególnych produktów/grup produktów lokalnych oraz możliwości ich wykorzystania potencjału technicznego i osobowego. m)promocja marki powiatu - identyfikacja wizualna obszaru powiatu tureckiego (np. wspólny dla całego obszaru znak graficzny, hasło itp. którymi będą posługiwać się wszyscy partnerzy projektu). 7.W realizacji zamówienia oferent powinien wykorzystywać metody benmarchingu (wskazywać przykłady dobrych praktyk w przedmiocie zamówienia). 8.Opracowanie strategii winno uwzględniać przeprowadzenie warsztatów, spotkań tematycznych w grupach (łącznie ok. 8-10 spotkań i warsztatów) z interesariuszami, przeprowadzenie badań ankietowych i wywiadów pogłębionych nt. postrzegania regionu przez mieszkańców w kontekście atrakcyjności turystycznej (także kulturowej). Wykonawca w ramach ceny oferowanej usługi pokrywa we własnym zakresie koszty: dojazdu konsultantów i trenerów do danych jednostek samorządu terytorialnego, wyżywienia oraz ich ewentualnych noclegów, materiałów biurowych. Wykonawca w ramach ceny oferowanej zapewni środki niezbędne do przeprowadzenia działań na wszystkich etapach, w tym m.in.: -moderacji i przygotowania merytorycznego wszystkich zaplanowanych spotkań, -sporządzania protokołów ze spotkań, -przygotowania zaproszeń dla uczestników, -organizację pomieszczeń (wynajem sali, nagłośnienie, laptop, rzutnik, ekran i inne w zależności od potrzeb) - Zamawiający deklaruje współpracę w tym zakresie; -zapewnienie odpowiedzialnych osób merytorycznych 9.Dokument należy opracować w języku polskim, a jego wersję ostateczną dostarczyć Zamawiającemu w 12 egzemplarzach drukowanych, oprawionych, w formacie A4, pełny kolor oraz w 12 egzemplarzach na elektronicznych nośnikach informacji (CD/DVD), w plikach w formacie .pdf oraz plikach źródłowych możliwych do edycji (np.doc). 10.Wykonawca zobowiązany jest przygotować prezentację multimedialną ostatecznej wersji Strategii, którą zaprezentuje przed przedstawicielami Partnerstwa, w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 11.Wykonawca przeniesie na Zamawiającego majątkowe prawa autorskie do wszystkich elementów prac i dokumentów, powstałych w związku z opracowaniem Strategii w zakresie rozporządzania nimi i korzystania z nich przez czas nieoznaczony na wszystkich polach eksploatacji. Opracowanie będzie wykorzystywane przez partnerów projektu do realizacji projektów rozwojowych oraz aplikowaniu o środki zewnętrzne, w tym z budżetu Unii Europejskiej, w szczególności w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2014-2020. 12.Strategia musi zostać opatrzona logotypami: Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego oraz formułką Finansowane z funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 732200000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający żąda wniesienia wadium przetargowego w wysokości 2000,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miastoturek.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach