Przetargi.pl
Opracowanie studium wykonalności wraz z analizą finansową dla projektu pn. Modernizacja gospodarki osadowej i renowacja kanalizacji w PWiK w Suwałkach

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji ogłasza przetarg

  • Adres: 16-400 Suwałki, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 14
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 087 5676053 , fax. 087 5675022
  • Data zamieszczenia: 2014-05-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji
    ul. Gen. Wł. Sikorskiego 14 14
    16-400 Suwałki, woj. podlaskie
    tel. 087 5676053, fax. 087 5675022
    REGON: 790011345
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pwik.suwalki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Spółka Prawa Handlowego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie studium wykonalności wraz z analizą finansową dla projektu pn. Modernizacja gospodarki osadowej i renowacja kanalizacji w PWiK w Suwałkach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Opracowanie studium wykonalności wraz z analizą finansową dla projektu pn. Modernizacja gospodarki osadowej i renowacja kanalizacji w PWiK w Suwałkach. Opracowanie studium wykonalności powinno być zgodne z wytycznymi opracowanymi przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju - dostępne na stronie www.mir.gov.pl i uwzględniaćm.in.: a. Zakres studium wykonalności dla przedsięwzięć inwestycyjnych w sektorze wodno-ściekowym, b. Wytyczne w zakresie wybranych zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym generujących dochód, c. Studium należy złożyć w 3 egzemplarzach wraz z wersją elektroniczną na płycie CD. Studium wykonalności, które stanowi dokumentację dla projektu inwestycyjnego przewidzianego do współfinansowania ze środków POIiŚ w latach 2014-2020 uwzględnia następujące zadania: 1. Modernizacja systemu mieszania osadów w komorach fermentacyjnych na oczyszczalni ścieków w Suwałkach. Istniejące mieszadła pracują od 1995 r., a dokonane oględziny wykazały ich znaczne zużycie, stwierdzono również duże ubytki materiału spowodowane korozją. Skuteczne mieszanie osadu wpływa na efektywność produkcji biogazu, który wykorzystywany będzie następnie w procesie suszenia osadów ściekowych. Obiektem prac są dwie komory fermentacyjne o średnicy 18 m i wysokości 22 m. Modernizacja obejmie m.in. demontaż starych mieszadeł, wykonanie naprawy wewnętrznej izolacji chemoodpornej komór fermentacyjnych, montaż nowych mieszadeł i przebudowa rurociągów i armatury. 2. Zwiększenie stopnia odwadniania osadów ściekowych przed procesem suszenia. Realizacja tego zadania zależna będzie od wyników, sporządzonej przez autora studium wykonalności - analizy ekonomicznej dwóch wariantów rozwiązań w zakresie suszenia osadów ściekowych, uwzględniającej wszystkie finansowe koszty i korzyści tych rozwiązań: - wariant I: suszenie osadów z wykorzystaniem prasy do odwadniania osadów ściekowych - wyliczenie całkowitych kosztów związanych z zakupem prasy i wybudowaniem budynku, w którym będzie zainstalowana oraz kosztów eksploatacji prasy i suszarni osadów w 30-letnim horyzoncie czasowym. - wariant II: suszenie osadów bez wykorzystania prasy kosztem zwiększonych nakładów na paliwo wykorzystywane do suszenia (LPG) - wyliczenie całkowitych kosztów związanych z eksploatacją suszarni osadów w 30-letnim horyzoncie czasowym. Autor studium wykonalności dla projektu Modernizacja gospodarki osadowej i renowacja kanalizacji w PWiK w Suwałkach uwzględni oba rozwiązania i policzy dla nich wszystkie niezbędne wskaźniki, umożliwiające właściwą ocenę ekonomiczną każdego z nich. 3. Rozbudowa budynku administracyjnego - centralnej dyspozytorni. W związku z wprowadzeniem suszarni osadów do cyklu oczyszczania ścieków i sterowania oczyszczalnią, rozbudowany został w sposób znaczący system sterowania i automatyki. Istniejące pomieszczenia dyspozytorni są niewystarczające do obsługi systemów sterowania pracą oczyszczalni. Planuje się wykonanie nadbudowy o powierzchni użytkowej ok. 180m2 nad częścią parterową budynku wraz z przebudową istniejących pomieszczeń na drugiej kondygnacji. 4. Budowa przepompowni na oczyszczalni ścieków. W związku z okresowymi podtopieniami rurociągu grawitacyjnego odprowadzającego ścieki z obiektów oczyszczalni, zachodzi konieczność budowy przepompowni, która będzie utrzymywać niski poziom ścieków w rurociągu. Przepompownia zlokalizowana będzie w pobliżu przepompowni głównej, a ścieki tłoczone będą do kolektora wlotowego do oczyszczalni ścieków. Lokalny układ sterowania przepompowni zostanie podłączony do systemu monitoringu i sterowania oczyszczalni ścieków z jednoczesnym naniesieniem zmian w systemie wizualizacji. Serwer monitoringu znajduje się w pomieszczeniu centralnej dyspozytorni. Aktualny system SCADA oparty jest na aplikacji WinCC. 5. Przebudowa kanalizacji sanitarnej w ul. Klonowej. Zadanie obejmuje przebudowę kanalizacji sanitarnej na długości ok. 600m w ul. Klonowej (od ul. Świerkowej do ul. Akacjowej) wraz z odtworzeniem nawierzchni. Kanalizacja sanitarna w ul. Klonowej wykonana jest z rur kamionkowych ? 150-200mm. Studnie przepływowe i połączeniowe wykonane są z kręgów betonowych ? 1000-1200mm. Trasa rurociągu przebiega pod nawierzchnią asfaltową (od krawężnika - poprzez środek jezdni - do krawężnika). Rurociąg położony jest na głębokości od ok. 1,6m do ok. 4,2m pod terenem. W ulicy znajduje się gęsta infrastruktura podziemna: kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa, sieć telekomunikacyjna, elektryczna i c.o. 6. Przebudowa odcinka magistrali wodociągowej DN 800mm oraz kanału tłocznego DN 300mm pod rzeką Czarna Hańcza. Sieć wodociągowa z rur żeliwnych ?800mm oraz kanał tłoczny z rur żeliwnych ?300mm położone są wzdłuż drogi gruntowej łączącej ul. Ogrodową z ul. Reymonta. W miejscu przejścia przez rzekę wymagają przebudowy. Trasa rurociągów przebiega centralnie pod mostem. Cała konstrukcja opiera się na przyczółkach mostku, przez które przechodzą rurociągi. Na tym odcinku wodociąg wykonany jest z rury stalowej ?800mm, która jest w znacznym stopniu skorodowana. Rurociąg tłoczny wykonany z rury stalowej ?300mm również wymaga remontu. Zadanie obejmuje wykonanie nowych odcinków rurociągów pod dnem rzeki (obok mostu) z przepięciem ich do istniejących sieci. 7. Renowacja zbiornika wody pitnej na terenie ujęcia wody w Suwałkach. Inwestycja obejmuje remont i uszczelnienie wewnętrznego płaszcza, stropu zbiornika żelbetowego na wodę pitną o pojemności V = 4000 m3 na terenie ujęcia wody w Suwałkach. Wykonane prace mają w celu zatrzymanie korozji betonu, zbrojenia i instalacji technologicznej oraz likwidację przecieków ścian i stropu. 8. Wymiana i uruchomienie agregatów prądotwórczych z automatyką SZR do zasilania awaryjnego ujęcia wody oraz przepompowni ścieków Zastawie. Inwestycja realizowana będzie w celu zapewnienia ciągłości dostaw wody mieszkańcom Suwałk, w tym szczególnie w okresach występowania awarii. Zadanie obejmuje również przebudowę rozdzielni nN w związku z montażem automatyki SZR. W ramach tego zadania planowana jest wymiana agregatu prądotwórczego w przepompowni ścieków Zastawie w celu zapewnienia ciągłości pracy w sytuacji braku zewnętrznego zasilania, co wyeliminuje podtopienia kanalizacji i przepompowni oraz skażenia środowiska ściekami wypływającymi z kanalizacji. 9. Wykonanie naprawy kanałów sanitarnych metodą bezwykopową. Naprawa realizowana będzie na uszkodzonych odcinkach kanałów sanitarnych, w których podczas przeglądu kamerą stwierdzono: punktowe uszkodzenia kanału, pęknięcia poprzeczne, ubytki rur, nieszczelne złącza, przesunięcia osiowe oraz przedmioty zaklinowane w rurach. Do naprawy przewidziano ok. 9 km kanałów sanitarnych o średnicy 150-400mm wykonanych z rur kamionkowych położonych w różnych ulicach na terenie miasta Suwałki. Studnie rewizyjne na odcinkach przewidzianych do naprawy wykonane są z kręgów betonowych o średnicy 1000 -1200mm.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712410009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 3 000,00 zł. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pwik.suwalki.pl - BIP - Menu przedmiotowe - Zamówienia publiczne - Specyfikacje do pobrania
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach