Przetargi.pl
Wykonanie studiów wykonalności projektów: Część I: Intermodalny węzeł komunikacyjny w Białymstoku (centrum przesiadkowe wraz z korytarzami publicznego transportu zbiorowego), Część II: Poprawa dostępności centrum Białegostoku dla komunikacji miejskiej, Część III: Rozwój infrastruktury transportu miejskiego w Białymstoku

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, ul. Słonimska 1
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 869 60 02 , fax. 085 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2016-07-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    ul. Słonimska 1 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 085 869 60 02, fax. 085 869 62 65
    REGON: 00051500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialystok.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie studiów wykonalności projektów: Część I: Intermodalny węzeł komunikacyjny w Białymstoku (centrum przesiadkowe wraz z korytarzami publicznego transportu zbiorowego), Część II: Poprawa dostępności centrum Białegostoku dla komunikacji miejskiej, Część III: Rozwój infrastruktury transportu miejskiego w Białymstoku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie Studiów Wykonalności następujących projektów: Część I Intermodalny węzeł komunikacyjny w Białymstoku (centrum przesiadkowe wraz z korytarzami publicznego transportu zbiorowego), szacowana wartość projektu 155,00 mln PLN, w tym dofinansowanie ok. 125,49 mln PLN. Zakres rzeczowy projektu: 1) utworzenie centrum przesiadkowego w Białymstoku w okolicy dworców PKP i PKS, wraz z niezbędną infrastrukturą ITS; 2) budowę przebudowę układu drogowego wokół centrum zapewniającego sprawne funkcjonowanie komunikacji miejskiej, wraz z działaniami mającymi na celu uprzywilejowanie autobusów komunikacji miejskiej w ruchu, w tym: budowa tunelu dla autobusów, rowerów i pieszych pod torami PKP na przedłużeniu ul. Św. Rocha i ul. Zwycięstwa, przebudowa skrzyżowania ul. Zwycięstwa ul. Kolejowa, przebudowa skrzyżowania ul. Bohaterów Monte Cassino ul. kard. S. Wyszyńskiego, budowa skrzyżowania ul. Bohaterów Monte Cassino ul. Łomżyńska, przebudowa skrzyżowania ul. Bohaterów Monte Cassino ul. M. Kopernika, przebudowa skrzyżowania ul. Łomżyńska ul. M. Kopernika, przebudowa ul. Św. Rocha, przebudowa ul. Bohaterów Monte Cassino, budowa przedłużenia ul. Bohaterów Monte Cassino, przebudowa ul. Łomżyńskiej, budowa ul. Młynowej. 3) zakup 20 szt. niskoemisyjnego taboru. Stan przygotowania projektu do realizacji: Projekt podzielono na trzy zadania inwestycyjne: 1. budowa centrum przesiadkowego przy dworcach PKP i PKS wraz z budową tunelu pod torami PKP przebudową ul. św. Rocha i przebudowa skrzyżowania ul. Kolejowa ul. Zwycięstwa, 2. budowa i przebudowa układu komunikacyjnego wokół centrum przesiadkowego, 3. zakup niskoemisyjnego taboru. Dokumenty i decyzje: 1) koncepcja budowy zintegrowanego centrum komunikacyjnego wraz z terenami przyległymi: opracowana - 10.2015; 2) dokumentacja projektowa: zadanie 1 - II kw. 2018, zadanie 2 - zakładany termin opracowania - IV kw. 2017; 3) decyzja zrid pozwolenie na budowę: zadanie 1 - zakładany termin uzyskania - IV kw. 2018, zadanie 2 - zakładany termin uzyskania - II kw. 2018; 4) decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach: zadanie 1 - zakładany termin uzyskania- IV kw. 2016, zadanie 2 - zakładany termin uzyskania - IV kw. 2016. Część II Poprawa dostępności centrum Białegostoku dla komunikacji miejskiej, szacowana wartość projektu 116,00 mln PLN, w tym dofinansowanie 92,34 mln PLN. Zakres rzeczowy projektu: 1) Rozwój korytarzy autobusu wysokiej jakości ułatwiające dostęp do centrum miasta dla komunikacji miejskiej: budowa ul. Sitarskiej (od ul. Kozłowej do ul. Świętokrzyskiej), przebudowa ul. Jurowieckiej (od ul. Ciepłej do ul. Poleskiej), przebudowa Al. 1000 -lecia Państwa Polskiego, 2) zakup 20 szt. niskoemisyjnego taboru, 3) kampania promocyjno - informacyjna dot. komunikacji miejskiej i rowerowej. Stan przygotowania projektu do realizacji: Projekt podzielono na pięć zadań inwestycyjnych: 1. budowa ul. Sitarskiej; 2. przebudowa Al. 1000 -lecia Państwa Polskiego; 3. przebudowa ul. Jurowieckiej; 4. kampania promocyjna; 5. zakup niskoemisyjnego taboru. Dokumenty i decyzje: 1) dokumentacja projektowa: zadanie 1 - opracowana II kw. 2014, zadanie 2 - zakładany termin opracowania - IV kw. 2016, zadanie 3 - zakładany termin opracowania - IV kw. 2016; 2) decyzja zrid pozwolenie na budowę: zadanie 1 - wydana w dniu 20.04.2015, zadanie 2 - zakładany termin wydania - I kw. 2017, zadanie 3 - zakładany termin wydania - I kw. 2017; 3) decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach: zadanie 1 - wydana 29.09.2014 ostateczna 16.03.2016, zadanie 2 - wydana - 30.09.2011, zadanie 3 - zakładany termin wydania - nie dotyczy; 4) koncepcja kampanii promocyjnej - IV kw. 2016. Część III Rozwój infrastruktury transportu miejskiego w Białymstoku, szacowana wartość projektu 133, 00 mln PLN, w tym dofinansowanie 106,79 mln PLN. Zakres rzeczowy projektu: 1) Rozwój Korytarzy Autobusu Wysokiej Jakości w Białymstoku: przebudowa ul. Wiosennej wraz z budową pętli autobusowej, przebudowa ul. Legionowej (od ul. Cieszyńskiej do ul. M. Skłodowskiej - Curie), przebudowa ul. J.K. Branickiego wraz z budową pętli autobusowej w okolicy ul. Piastowskiej. 2) Rozbudowa systemu transportu publicznego w Białymstoku, na potrzeby gmin BOF, budowa infrastruktury drogowej i przystankowej mającej na celu uruchomienie nowych połączeń lub utrzymania dotychczasowych, pomiędzy Białymstokiem a osiedlami zlokalizowanymi na terenie gmin obszaru funkcjonalnego: budowa ul. Gminnej, przebudowa ul. A. Mickiewicza, budowa wlotu drogi z Hryniewicz do ul. K. Ciołkowskiego, przebudowa ul. K. Pułaskiego, przebudowa ul. Klepackiej wraz z budową tunelu, 3) budowa ulicy łączącej ul. Elewatorską z miejscowością Porosły w granicach miasta), 4) przebudowa ul. Produkcyjnej; 5) zakup 20 szt. niskoemisyjnego taboru; 6) infrastruktura na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej (wiaty przystankowe, system dynamicznej informacji pasażerskiej, biletomaty stacjonarne i w autobusach, system windykacji i kontroli, karta miejska, utworzenie P&R w okolicy ul. K. Ciołkowskiego ul. Wiosennej na ok 100-150 miejsc). Stan przygotowania projektu do realizacji: Projekt podzielono na siedemnaście zadań: 1. przebudowa ul. Legionowej (od ul. Cieszyńskiej do ul. M. Skłodowskiej - Curie); 2. przebudowa ul. Wiosennej wraz z budową pętli autobusowej; 3. przebudowa ul. J.K. Branickiego wraz z budową pętli autobusowej w okolicy ul. Piastowskiej; 4. przebudowa ul. Produkcyjnej; 5. budowa ulicy łączącej ul. Elewatorską z miejscowością Porosły (w granicach miasta); 6. przebudowa ul. A. Mickiewicza (w granicach miasta); 7. budowa wlotu drogi z Hryniewicz do ul. K. Ciołkowskiego; 8. przebudowa ul. K. Pułaskiego (w granicach miasta); 9. budowa ul. Gminnej (w granicach miasta); 10. przebudowa ul. Klepackiej wraz z budową tunelu; 11. budowa P&R w okolicy ul. K. Ciołkowskiego ul. Wiosennej na ok 100-150 miejsc; 12. zakup niskoemisyjnego taboru; 13. infrastruktura na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej - wiaty przystankowe; 14. infrastruktura na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej - biletomaty stacjonarne i w autobusach; 15. infrastruktura na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej - rozbudowa systemu dynamicznej informacji pasażerskiej; 16. infrastruktura na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej - system kontroli i windykacji; 17. infrastruktura na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej - karta miejska. Dokumenty i decyzje: 1) dokumentacja projektowa: zadanie 1 - opracowana IV kw. 2016 zadanie 2 - opracowana II kw. 2015, zadanie 3 - planowane opracowanie IV. kw. 2016, zadanie 4 - planowane opracowanie I. kw. 2017, zadanie 5 - aktualizacja dokumentacji, planowane opracowanie I. kw. 2017, zadanie 6 - planowane opracowanie IV. kw. 2017, zadanie 7 - planowane opracowanie I. kw. 2017, zadanie 8 - w trakcie opracowania - planowane IV kw. 2016, zadanie 9 - planowane opracowanie IV. kw. 2017, zadanie 10 - planowane opracowanie IV. kw. 2016, zadanie 11 - planowane opracowanie I. kw. 2017, 2) decyzja zrid pozwolenie na budowę: zadanie 1 - planowane wydanie IV. kw. 2016, zadanie 2 - planowane wydanie IV. kw. 2016, zadanie 3 - planowane wydanie II. kw. 2017, zadanie 4 - planowane wydanie II. kw. 2017, zadanie 5 - wydana 21.05.2010, zadanie 6 - planowane wydanie I. kw. 2018, zadanie 7 - planowane wydanie II. kw. 2017, zadanie 8 - planowane wydanie I. kw. 2017, zadanie 9 - planowane wydanie II. kw. 2018, zadanie 10 - planowane wydanie II kw. 2018, zadanie 11 - planowane wydanie II. kw. 2017, 3) decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach: zadanie 1 - wydana - 19.12.2008, zadanie 2 - nie dotyczy, zadanie 3 - nie dotyczy, zadanie 4 - nie dotyczy, zadanie 5 - wydana - 04.18.2009, zadanie 6 - planowane wydanie IV kw. 2016, zadanie 7 - nie dotyczy, zadanie 8 - planowane wydanie IV. kw. 2016, zadanie 9 - planowane wydanie IV. kw. 2016, zadanie 10 - wydana - 26.02.2016, zadanie 11 - planowane wydanie IV kw. 2016. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również przeprowadzenie, w odniesieniu do każdego projektu, wszystkich niezbędnych badań lub analiz (w tym np. badań ruchu) niezbędnych do opracowania przedmiotu zamówienia. 3. Przedmiotowe studia wykonalności stanowią załączniki do wniosków o dofinansowanie projektów planowanych do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020, Oś priorytetowa II. Nowoczesna Infrastruktura Transportowa, działanie 2.1 Zrównoważony transport miejski. Projekty zostały zidentyfikowane w SZOOP Programu Polska Wschodnia - zał. nr 4 Wykaz projektów zidentyfikowanych przez właściwą instytucję w ramach trybu pozakonkursowego oraz są wskazane jako projekty komplementarne do planowanych do realizacji projektów w ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego. Planowany termin składania wniosków: IV kw. 2016r. Zakres merytoryczny opracowania: 1) Studia Wykonalności muszą być zgodne z obowiązującym prawem polskim i unijnym oraz obowiązującymi wytycznymi i programami. Wszystkie obowiązujące dokumenty dostępne są za pośrednictwem strony internetowej: https: www.polskawschodnia.gov.pl strony o-programie dokumenty . 2) Studia wykonalności muszą uwzględniać wymogi dotyczące projektów z zakresu transportu miejskiego Zrównoważona intermodalna mobilność miejska PI 4e), Postanowienia Umowy Partnerstwa, Wspólna interpretacja oraz inne wytyczne KE dotyczące zrównoważonej mobilności miejskiej. 3) Studia wykonalności powinny zawierać aktualne badania ruchu na odcinkach dróg objętych inwestycją, w szczególności niezbędne do celów opracowania analizy ekonomicznej projektu. Badania należy wykonać w ciągu dwóch dni roboczych (wtorek, środa lub czwartek) jednego tygodnia, w miesiącach, w których średni dobowy ruch jest najbardziej zbliżony do średniego dobowego ruchu w roku. W każdym z dni pomiarowych pomiary należy prowadzić przez 16 godzin, w godzinach 6:00 - 22:00, w przekroju drogi, należy przeprowadzać w podziale na kategorie pojazdów (zakres minimalny): samochody osobowe; samochody dostawcze; samochody ciężarowe bez przyczep; samochody ciężarowe z przyczepami; autobusy. Pomiary należy wykonywać w punktach pomiarowych zlokalizowanych w ten sposób, aby mierzona wielkość ruchu była miarodajna dla całego odcinka drogi. Zamawiający dopuszcza również możliwość wykonania prognoz ruchu w oparciu o model ruchu dla Miasta Białystok w programie Visum (stan obecny). W przypadku wykorzystania prognoz w oparciu o model ruchu, w studium wykonalności Wykonawca zamieści opis oraz przekaże wersje elektroniczne prognoz. 4) Studia wykonalności muszą zawierać wszystkie informacje wynikające z wniosku o dofinansowanie oraz ujęte w kryteriach oceny projektów dla osi priorytetowej II Nowoczesna Infrastruktura Transportowa działania 2.1 Zrównoważony transport miejski Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. W szczególności w ramach przygotowywanych studiów wykonalności projektów należy szeroko i wieloaspektowo opisać kwestie środowiskowe i dotyczące odporności i adaptacji do zamian klimatu. Aspekty te powinny zostać szczegółowo potraktowane w studium wykonalności, w tym w ramach analizy wariantów, analizy ekonomicznej, analizy wrażliwości i ryzyka. Na obecnym etapie wskazówkami co do zakresu i sposobu ujęcia wskazanych powyżej kwestii może być wzór formularza wniosku wraz z instrukcją (w zakresie punktów D,E,F) przygotowany w ramach Działania III.1 Infrastruktura kolejowa PO PW, dostępnym na stronie http: www.cupt.gov.pl ?id=1977. Wszechstronne i wnikliwe uwzględnienie szeroko rozumianych kwestii środowiskowych jest niezbędne ze względu na konieczność spełnienia przez projekt kryteriów oceny wniosku o dofinansowanie m.in. Projekt jest zgodny z ogólnymi zasadami ustanowionymi w art. 7 i 8 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303 2013, Zgodność projektu z polityką ochrony środowiska, Odporność na zmiany klimatu, Adaptacja do zmian klimatu. 5) Jednym z elementów, każdego ze studiów wykonalności musi być rozdział Analiza popytu. Analiza popytu ma identyfikować i ilościowo określać społeczne zapotrzebowanie na realizację planowanej inwestycji. W jej ramach należy uwzględnić zarówno bieżący (w oparciu o aktualne dane), jak również prognozowany popyt (w oparciu o prognozy przeprowadzone przez Wykonawcę, uwzględniające m.in. wskaźniki makroekonomiczne i społeczne). W celu prawidłowego wykonania analizy popytu należy opisać założenia oraz metodykę wykonania prognoz popytu. Do przeprowadzenia analizy popytu Zamawiający dopuszcza możliwość wykorzystania informacji uwzględnionych w Studium Transportowym Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego (2014), Planie Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego na lata 2015-2020, dla Miasta Białegostoku i gmin ościennych które zawarły z Miastem Białystok porozumienie w sprawie wspólnej organizacji transportu publicznego oraz pozostałych gmin wchodzących w skład obszaru funkcjonalnego (przyjęty Uchwałą Nr XVI 240 15 Rady Miasta Białystok z dnia 14.12.2015), dane udostępnione przez organizatora komunikacji w Białymstoku - Zarząd Białostockiej Komunikacji Miejskiej (ilość przewożonych pasażerów, planowane zmiany linii komunikacyjnych itp.) oraz posiadanego przez Zamawiającego modelu ruchu dla miasta Białystok w programie Visum (stan istniejący). Zamawiający będzie dysponował prognozami ruchu w programie Visum w latach 2020, 2025, 2030 na przełomie września października br. 6) Zadaniem Wykonawcy jest przygotowanie kompletnych Studiów Wykonalności, zgodnych z ww. wymogami. 7) Przedmiot zamówienia należy wykonać i dostarczyć do siedziby Zamawiającego, Urząd Miejski w Białymstoku, Biuro Funduszy Europejskich, ul. Słonimska 1 pok. 908 w ilości 4 egzemplarzy w wersji papierowej oraz w ilości 4 egzemplarzy w wersji elektronicznej (w formatach: .pdf, .doc lub .docx), łącznie z aktywnymi arkuszami kalkulacyjnymi i modelami, służącymi do dokonania obliczeń (w formacie .xls lub .xlsx), osobno dla każdej części. 8) Na każde wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia wyjaśnień dotyczących treści opracowanego Studium Wykonalności, w szczególności w trakcie oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu, oraz do poprawy dokumentów zgodnie z uwagami zgłaszanymi przez Instytucję Pośredniczącą Zarządzającą w trakcie oceny wniosku o dofinansowanie projektu, którego studium wykonalności jest załącznikiem. 9) W przypadku opublikowania przez Instytucję Zarządzającą lub Instytucję Pośredniczącą zmian uzupełnień dokumentów niezbędnych do opracowania przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić opublikowane zmiany i uzupełnić Studium Wykonalności zgodnie z obowiązującą wersją, jeżeli publikacja zmian nastąpi nie później niż 7 dni przed terminem złożenia pierwszej wersji Studium Wykonalności. Jeżeli zmiany lub uzupełnienia dokumentów niezbędnych do opracowania przedmiotu umowy zostaną opublikowane w terminie późniejszym, Wykonawca sporządzi wykaz zmian, które należy wprowadzić w Studium Wykonalności i dołączy go do końcowej wersji. 3. W ramach prawa opcji, w przypadku złożenia przez Zamawiającego wniosku o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020, Oś priorytetowa II. Nowoczesna Infrastruktura Transportowa, działanie 2.1 Zrównoważony transport miejski, Wykonawca zobowiązuje się do ustosunkowania się do uwag (w tym wprowadzenia zmian do studium wykonalności) zgłaszanych przez Instytucję Pośredniczącą Instytucję Zarządzającą na etapie oceny formalnej i merytorycznej wniosku o dofinansowanie w zakresie studium wykonalności i zaakceptowanie ich przez Instytucję Pośredniczącą Instytucję Zarządzającą.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712410009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Organizacja pracy zespołu
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.bialystok.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach