Przetargi.pl
Opracowanie studium wykonalności projektu pn.: Projekt partnerski: Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego i rowerowego w BOF

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, ul. Słonimska 1
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 869 60 02 , fax. 085 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2016-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    ul. Słonimska 1 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 085 869 60 02, fax. 085 869 62 65
    REGON: 00051500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialystok.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie studium wykonalności projektu pn.: Projekt partnerski: Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego i rowerowego w BOF
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium wykonalności projektu pozakonkursowego, zidentyfikowanego w Załączniku nr 5 do Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 pn.: Projekt partnerski: Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego i rowerowego w BOF. Zakres merytoryczny opracowania powinien być zgodny w szczególności z Wytycznymi w zakresie zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym projektów generujących dochód i projektów hybrydowych na lata 2014-2020 Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju z dnia 18 marca 2015 r. dostępnymi pod adresem: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/5193/NOWE_Wytyczne_PGD_PH_2014_2020_podpisane.pdf oraz dokumentem Ministerstwa Rozwoju pn.: Zrównoważona intermodalna mobilność miejska (PI 4e) Postanowienia Umowy Partnerstwa Wspólna interpretacja, a także innymi dokumentami i wytycznymi dotyczącymi perspektywy finansowej 2014-2020. 2.Studium wykonalności powinno zawierać wszelkie informacje wynikające z obowiązujących wytycznych dot. studium wykonalności oraz niezbędne w fazie uzupełniania wniosku o dofinansowanie. W szczególności w studium wykonalności Wykonawca opisze następujące informacje/rozdziały: analiza otoczenia społeczno- gospodarczego, ocena potrzeb w tym opis występujących braków - analiza problemów, cele projektu, analiza popytu, analiza techniczna i technologiczna, analiza wariantów/opcji, analiza wykonalności, pomoc publiczna w projekcie, analiza finansowa i ekonomiczna dochód w projekcie, zasady horyzontalne (zrównoważony rozwój, równość szans i niedyskryminacja, równouprawnienie płci, przeciwdziałanie zmianom klimatu i ład przestrzenny, współpraca), zgodność projektu ze strategiami (Strategia rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej do roku 2020, Strategia Rozwoju Polski Południowej do roku 2020, Strategia Rozwoju Polski Zachodniej do roku 2020, Strategia UE Morza Bałtyckiego), komplementarność, analiza finansowa, analiza ekonomiczna, analiza ryzyka, analiza wrażliwości. W Studium wykonalności powinny być zawarte wszystkie informacje i dane wynikające z kryteriów oceny projektów pozakonkursowych przyjętych Uchwałą Nr 37/2015 Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 z dnia 29 października 2015 r. w sprawie zatwierdzenia kryteriów oceny projektów w trybie pozakonkursowym do Działania 5.4 Strategie niskoemisyjne, Poddziałania 5.4.2. Strategie niskoemisyjne BOF, Typ projektu - zrównoważona mobilność miejska. Przedmiot zamówienia obejmuje również przeprowadzenie wszelkich badań i analiz w celu określenia wskaźników rezultatu lub wskaźników do oceny efektywności ekonomicznej przedsięwzięcia. Dodatkowe wymagania dotyczące studium wykonalności: Z uwagi na fakt, że realizacja projektu będzie miała wpływ na redukcję zanieczyszczeń pyłu PM10 (wskaźnik rezultatu strategicznego), studium wykonalności powinno zawierać analizę wskaźnika wartości redukcji zanieczyszczeń wraz z metodologią wyliczenia. Skrócony opis inwestycji: Celem projektu jest zwiększenie mobilności mieszkańców BOF oraz rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego i transportu rowerowego w obsłudze mieszkańców BOF. Projekt zakłada zwiększenie udziału efektywnego ekonomicznie i przyjaznego środowisku naturalnemu publicznego transportu zbiorowego w obsłudze Białegostoku i jego obszaru funkcjonalnego, a także integrowanie i tworzenie warunków do komplementarności różnych rodzajów transportu niskoemisyjnego. Nadrzędnym celem niniejszego przedsięwzięcia jest ograniczenie zanieczyszczeń powietrza poprzez rozwój bezpiecznych i czystych form transportu: zmotoryzowanego (autobusowego -BKM) i niezmotoryzowanego transportu indywidualnego (rowerowego). Realizacja projektu przyczyni się nie tylko do zmniejszenia emisji CO2 do atmosfery, ale również wpłynie pozytywnie na poprawę jakości życia mieszkańców Białegostoku i obszaru funkcjonalnego. W projekcie zaplanowano realizację strategii niskoemisyjnych poprzez jednoczesną interwencję we wszystkich aspektach kształtujących zrównoważoną mobilność miejską, w tym:- wyposażenie dróg i ulic w infrastrukturę służącą obsłudze transportu miejskiego (zatoki, pętle autobusowe) oraz pasażerów (przystanki, wiaty autobusowe) - budowę liniowej infrastruktury dla rozwoju niezmotoryzowanego transportu indywidualnego - dróg rowerowych, - zakup niskoemisyjnego taboru na potrzeby transportu miejskiego, - budowę i przebudowę dróg lokalnych, które stanowią jedynie niezbędny uzupełniający element projektu. Zakłada się, że poprzez realizację niniejszego projektu nastąpi poszerzenie zasięgu usług świadczonych przez komunikację miejską (BKM - Białostocka Komunikacja Miejska) na obszarze BOF, gdzie dynamicznie powstają nowe osiedla domów jednorodzinnych. Miejscowości, w szczególności leżące tuż przy granicy z miastem Białystok, w ostatnich latach znacznie się rozbudowują, co jest efektem trwającego procesu suburbanizacji. Niezadowalający stan dróg posiadających nawierzchnię gruntową nie pozwala na uruchomienie połączeń niskopodłogowym taborem komunikacji miejskiej do w/w terenów. Wymusza to konieczność korzystania przez mieszkańców z transportu indywidualnego, co prowadzi do zatłoczenia komunikacyjnego na drogach dojazdowych i w Białymstoku oraz wzrostu zanieczyszczenia powietrza. Budowa dróg zaplanowanych w projekcie umożliwi utworzenie dodatkowych lub wydłużenie istniejących linii komunikacji miejskiej pomiędzy Białymstokiem, a miejscowościami leżącymi na terenie gmin BOF lub wewnątrzgminnych w oparciu o usługi świadczone przez BKM. Dotyczy to w szczególności miejscowości: Kleosin, Niewodnica Nargilewska (gm. Juchnowiec Kościelny), Porosły, Jeroniki, Łyski, Klepacze (gm. Choroszcz), Henrykowo, Sobolewo (gm. Supraśl) oraz Kuriany (gm. Zabłudów). Poprawa jakości infrastruktury została zaplanowana również w gminach: Wasilków oraz Dobrzyniewo Duże. Ponadto, dzięki realizacji projektu, możliwa będzie poprawa jakości infrastruktury komunikacyjnej, w celu umożliwienia dalszego świadczenia usług przez BKM na terenie gmin obszaru funkcjonalnego. Pogorszający się stan dróg w szczególności poza granicami Białegostoku powoduje, że w przypadku braku interwencji w tym zakresie, część połączeń może być zakwalifikowana do zawieszenia z uwagi na parametry dróg - nieprzystosowane do poruszenia się po nich autobusów. Zły stan dróg powoduje również większą awaryjność taboru, co z kolei wpływa negatywnie na wizerunek komunikacji miejskiej oraz postrzeganie przez pasażerów jako atrakcyjnego i niezawodnego środka transportu. W ramach projektu powstaną niezbędne elementy infrastruktury służące komunikacji miejskiej i poprawiające warunki oczekiwania pasażerów na autobus w szczególności nowe przystanki, zatoki, wiaty autobusowe oraz pętle autobusowe. Interwencja w drogi lokalne i regionalne będą realizowane w projekcie jedynie jako niezbędny i uzupełniający element projektu. Celem interwencji w drogi jest przede wszystkim dostosowanie ich parametrów do obsługi osiedli mieszkaniowych przez komunikację miejską (BKM). Projekt przewiduje również interwencję w zakresie transportu niezmotoryzowanego - w szczególności poprzez budowę dróg rowerowych oraz tworzenie miejsc pozwalających na pozostawienie rowerów (stojaki) i przesiadanie się na inne dostępne środki transportu - kolej, autobus (BKM), prywatna komunikacja zbiorowa. Rozwój infrastruktury rowerowej w ramach projektu będzie stanowił dodatkowy argument za pozostawieniem samochodów osobowych w domach, co wpłynie na redukcję zanieczyszczeń emitowanych przez samochody osobowe do atmosfery oraz zmniejszenie zatłoczenia motoryzacyjnego w rdzeniu obszaru funkcjonalnego - w Białymstoku. Drogi rowerowe powstaną w niemal wszystkich gminach obszaru funkcjonalnego objętych projektem. Na przestrzeni najbliższych lat budowa dróg rowerowych w BOF zarówno w ramach niniejszego projektu jak również innych działań podejmowanych lokalnie, w tym z innych środków zewnętrznych doprowadzi do powstania spójnej sieci dróg rowerowych w całym obszarze. Jest to szczególnie istotne w kształtowaniu idei zrównoważonej mobilności miejskiej. Ponadto rower, poprzez funkcjonujący system roweru miejskiego, na trwałe wpisał się i utrwala się w świadomości mieszkańców jako podsystem komunikacji miejskiej Białegostoku. Dzięki rozwojowi dróg rowerowych będzie możliwe zwiększenie mobilności mieszkańców oraz dotarcie rowerem do przystanków kolejowych, autobusowych z bardziej odległych części gmin lub miejscowości. Następnie mieszkańcy BOF za pośrednictwem zorganizowanej komunikacji zbiorowej autobusowej (BKM i prywatnych przewoźników) oraz kolejowej będą mieli możliwość odbywania podróży w BOF. Taka sytuacja dotyczy w szczególności Czarnej Białostockiej oraz Łap. Dzięki budowie dróg rowerowych zakłada się, że nastąpi wzrost udziału niezmotoryzowanej komunikacji w obsłudze BOF. Ponadto powstaną drogi rowerowe w Białymstoku zarówno w mieście - elementy brakującej infrastruktury oraz tworzące połączenia z siecią dróg rowerowych w gminach BOF. Ponadto efektem dodanym jest zaplanowana budowa oświetlania niskoemisyjnego wzdłuż budowanych w projekcie dróg rowerowych, m.in. w Białymstoku. Projekt Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego i rowerowego w BOF jest projektem kompleksowym i zintegrowanym, obejmuje zadania związane z zbiorowym transportem miejskim i indywidualnym niezmotoryzowanym na terenie gmin BOF, w tym w ramach czterech głównych zadań, którymi są budowa dróg pozwalających na uruchomienie nowych połączeń komunikacją miejską, budowa i przebudowa dróg pozwalająca na utrzymanie dotychczasowych połączeń, budowa dróg rowerowych umożliwiająca rozwój indywidualnej komunikacji niezmotoryzowanej, niskoemisyjny tabor autobusowy do obsługi połączeń. Szczegółowy zakres projektu: - budowa drogi łączącej ul. Wodociągową w Klepaczach z drogą powiatową nr 1535 B - przebudowę drogi gminnej nr 106266B o nawierzchni asfaltowej o długości 1400 m z konstrukcją drogi dla ruchu kategorii KR-2 wraz z kanalizacją deszczową, obustronnymi chodnikami (z wyłączeniem odcinka przez las o dł. 315 m, gdzie przewidziano chodnik jednostronny) oraz przystankami autobusowymi, - budowa drogi gminnej łączącej ul. Elewatorską w Białymstoku z miejscowością Porosły w gminie Choroszcz -przebudowa drogi gminnej nr 106271B o nawierzchni asfaltowej o długości około 960 m z konstrukcją drogi dla ruchu kategorii KR-1 wraz z kanalizacją deszczową, obustronnymi chodnikami oraz przystankami autobusowymi, - budowa drogi Choroszcz-Jeroniki-Łyski - przebudowa dróg gminnych nr 106253B oraz 106254B o nawierzchni asfaltowej o długości 3000 m z konstrukcją drogi dla ruchu kategorii KR-2 wraz z odwodnieniem, obustronnymi chodnikami (z wyłączeniem odcinka przez las o dł. 1350 m) oraz przystankami autobusowymi, - przebudowa drogi powiatowej Białystok-Niewodnica Nargilewska wraz z pętlą autobusową w Niewodnicy Nargilewskiej, droga o długości ok. 3,2 km, (w pasie drogowym znajdzie się chodnik, ścieżka rowerowa o dł. 2,97 km, jezdnia oraz przewidziana jest pętla autobusowa), - budowa ulicy Kraszewskiego w Kleosinie wraz z pętlą autobusową, droga długości 0,43 km, (w pasie drogowym znajdzie się chodnik, jezdnia, ścieżka rowerowa, pętla autobusowa), - budowa drogi w Henrykowie, gm. Supraśl, o długości ok. 2,09 km, jednostronny chodnik na odcinku długości 833 mb. (od skrzyżowania z drogą prowadzącą do Henrykowa, w miejscowości Henrykowo chodnik obustronny) oraz kanalizacja deszczowa, pętla autobusowa, - budowę ciągu komunikacyjnego (ul. Gminna), gm. Zabłudów, będącego przedłużeniem ulicy Gminnej Białymstoku, który składa się odcinków: a) wewnętrznej drogi gminnej o dł. ok. 570 m (od granicy administracyjnej Gminy Zabłudów z miastem Białystok do skrzyżowania z drogą gminną Nr 106899B Kuriany - Sobolewo), projektowane: jezdnia, chodnik, ścieżka rowerowa, b) publicznej drogi gminnej Nr 106899B Kuriany - Sobolewo o dł. ok. 260m (od skrzyżowania z wewnętrzną drogą gminną oznaczoną jako działka nr geod. 317 do skrzyżowania z wewnętrzną drogą gminną oznaczoną jako działka), projektowane: jezdnia, chodnik, ścieżka rowerowa, c) drogi powiatowej Nr 1476B Sobolewo - Kuriany o dł. ok. 1000 m (odcinek przebiegający przez wieś Kuriany od skrzyżowania z drogą gminną Nr 106899B Kuriany - Sobolewo do skrzyżowania z drogą krajową nr 19), projektowane: jezdnia, chodnik, pozostawienie ruchu rowerów na jezdni na zasadach ogólnych. Zadanie zakłada budowę przystanków komunikacji publicznej oraz na całym projektowanym odcinku drogowym przewidziana jest budowa infrastruktury technicznej (kanalizacja sanitarna) wraz budową i przebudową uzbrojenia terenu. - przebudowa drogi powiatowej Fasty-Dobrzyniewo Fabryczne, gm. Dobrzyniewo Duże, w tym dostosowanie do potrzeb komunikacji miejskiej drogi powiatowej Fasty-Dobrzyniewo Fabryczne - przebudowa nawierzchni drogi, budowa dwóch zatok autobusowych, przebudowa skrzyżowania ulic Dobrzyniewskiej, Rolnej i Białostockiej, przebudowa skrzyżowania ul. Dobrzyniewskiej z drogą krajową nr 65, budowa chodnika, - przebudowa drogi powiatowej nr 1393B - przejście przez Dobrzyniewo Fabryczne, Ogrodniki, Dobrzyniewo Kościelne, Dobrzyniewo Duże - ul. Kościelna - przebudowa nawierzchni drogi o długość ok. 2,9 km, budowa chodnika, - przebudowa i rozbudowa drogi gminnej w Wasilkowie ul. Białostockiej i ul. Grodzieńskiej w zakresie budowy nowej nawierzchni, budowę ścieżki rowerowej, budowę ronda, zatok autobusowych, chodników, zjazdów wraz z przebudową linii oświetlenia, sieci teletechnicznej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, przebudowa istniejących wiat przystankowych oraz budowa nowych przystanków autobusowych, - przebudowa ulic w Choroszczy: a) ul. Adama Mickiewicza - na odcinku 730 m od Rynku 11-go Listopada w kierunku DK S8, b) ul. Henryka Sienkiewicza - na odcinku 760 m od Placu Brodowicza do skrzyżowania z ul. Branickiego i ul. Ogrodową, c) ul. Jana Klemensa Branickiego - na odcinku 390 m od Rynku 11-go Listopada do skrzyżowania z ul. Sienkiewicza i ul. Ogrodową, d) ul. Dominikańskiej - na odcinku 370 m od Rynku 11-go listopada do skrzyżowania z ul. Piaskową i ul. Zastawie I. Zakres przebudowy obejmuje konstrukcję jezdni o szerokości minimum 6,0 m wraz z podbudową kanalizacją deszczową, obustronne chodniki, przystanki autobusowe. - budowa 15 zatok autobusowych przy drodze powiatowej Juchnowiec Kościelny - Hryniewicze - Nr 1483B. - budowa drogi rowerowej przy drodze nr 106251B , gm. Choroszcz, na odcinku Choroszcz-Sienkiewicze - dwukierunkowa droga rowerowa o długości 3800 m i szerokości 2,0 m wzdłuż drogi gminnej nr 106251B (Choroszcz-Sienkiewicze-Krupniki) na odcinku od ulicy Białostockiej w Choroszczy do wsi Sienkiewicze, - Budowa dróg rowerowych lub ciągów pieszo-rowerowych w gminie Czarna Białostocka - długości ok. 8500 m i szerokości 2,0 - 2,5 m., przebieg dróg: droga powiatowa ul. Fabryczna (odnogi w ul. Sienkiewicza, ul. Torowej, ul. Kościelnej), drogi gminne ul. Marszałkowska i Młynowa w Czarnej Białostockiej - zalew w Czarnej Białostockiej, Czarna Wieś Kościelna, Klimki, - budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Tuwima w Kleosinie, gmina Juchnowiec Kościelny o nawierzchni asfaltowej, dł. 0,5 km, - budowa ciągu pieszo - rowerowego wzdłuż drogi powiatowej Nr 1483B: granica miasta Białegostoku - Wólka, gmina Juchnowiec Kościelny, o nawierzchni asfaltowej, dł. 9 km, - budowa dróg rowerowych w ciągu komunikacyjnym dróg gminnych i powiatowych w Łapach od skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 681 - Płonka Kościelna - Łapy (Osse), Gąsówka - Skwarki, Gąsówka - Somachy, Płonka - Matyski. Odcinek o dł. 2,1 km, o szerokości 3,5 m o nawierzchni utwardzonej jako ciąg pieszo-rowerowy oraz oznakowaniem poziomym i pionowym, a na dł. 7,25 km droga rowerowa będzie wykonywana, jako zlokalizowana w jezdni na zasadach ogólnych, - budowa drogi rowerowej Białystok - Wasilków o nawierzchni asfaltowej, długość drogi rowerowej 3 km, szerokość 2 m, - budowa dróg rowerowych w Białymstoku: a) wzdłuż ul. I Armii Wojska Polskiego - dł. 1,00 km, b) wzdłuż ul. Radzymińskiej - dł. 0,86 km, c) wzdłuż ul. Antoniukowskiej - dł. 1,00 km, d) połączenie dróg rowerowych przebiegających wzdłuż ulic: Gen. St. Maczka i Gen. F. Kleeberga - dł. 1,30 km, kładka, e) wzdłuż ul. Produkcyjnej na odc. od wjazdu do CH AUCHAN do oczyszczalni ścieków - dł. 0,90 km, oświetlenie, f) ścieżki rowerowe w centrum miasta - ok 3,7 km, oświetlenie, g) droga rowerowa do Olmont - dł. 1,70 km, szer. 3 mb, oświetlenie, h) biegnącej przez Las Solnicki (od drogi do Hryniewicz do ul. Leśnej) - dł. 0,35 km, i) wzdłuż ul. W. Witosa i ul. Marczukowskiej - dł. 1,30 km, j) wzdłuż ul. Wasilkowskiej (od ul. Gen. St. Sosabowskiego) i ul. W. Wysockiego do granicy miasta - 3,00 km, k) kładka pieszo-rowerowa nad ul. Gen. N. Sulika i ciąg pieszo -rowerowy od kładki nad ul. Gen. N. Sulika do ul. K. Ciołkowskiego, dł. 0,6 km, l) droga rowerowa wzdłuż Al. Jana Pawła II na odc. od ul. Wysoki Stoczek do ul. Bacieczki, 0,90 km, m) droga rowerowa wzdłuż Al. Solidarności, 0,60 km. Wzdłuż dróg rowerowych w Białymstoku, przy których zaplanowane zastało oświetlenie planowane jest zainstalowanie oświetlenia energooszczędnego. Ponadto, na obszarze objętym projektem powstanie łącznie 140 miejsc postojowych dla rowerów, w tym: Białystok - 51 szt., Choroszcz - 23 szt., Czarna Białostocka - 6 szt., Dobrzyniewo Duże - 10 szt., Juchnowiec Kościelny - 19 szt., Łapy - 4 szt., Supraśl - 6 szt., Zabłudów - 6 szt., Wasilków - 15 szt. - zakup 12 szt. niskoemisyjnego taboru autobusowego (BKM). W dniu 29 kwietnia 2016 r. zostało zawarte Porozumienie w sprawie realizacji projektu Projekt partnerski: Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego i rowerowego w BOF regulujące zakres obowiązków i zasady współpracy pomiędzy Liderem a Partnerami projektu. 3. Przedmiot zamówienia należy wykonać i dostarczyć do siedziby Zamawiającego, Urząd Miejski w Białymstoku, Biuro Funduszy Europejskich, ul. Słonimska 1 pok. 901 w ilości 13 egzemplarzy w wersji papierowej oraz w ilości 13 egzemplarzy w wersji elektronicznej (w formatach: .pdf, .doc lub .docx), łącznie z arkuszami kalkulacyjnymi i aktywnymi modelami, służącymi do dokonania obliczeń (w formacie .xls lub .xlsx). 4. Na każde wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia wyjaśnień dotyczących treści sporządzonej analizy. W ramach prawa opcji Wykonawca zobowiązuje się do ustosunkowania się do uwag (w tym wprowadzenia zmian do studium wykonalności) zgłaszanych przez Instytucję Zarządzającą/Instytucję Pośredniczącą Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 na etapie oceny formalnej i merytorycznej wniosku o dofinansowanie w zakresie studium wykonalności i zaakceptowanie ich przez Instytucję Zarządzającą/Instytucję Pośredniczącą Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 w przypadku złożenia wniosku o dofinansowanie i wnoszenia uwag Instytucji Zarządzającej/Instytucji Pośredniczącej na etapie oceny formalnej i merytorycznej wniosku w zakresie studium wykonalności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712410009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 3.000,00 PLN. 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić PRZELEWEM na rachunek bankowy w Banku Pekao S.A. nr 37 1240 5211 1111 0010 3553 7299, a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. 4. Wadium wnoszone w pozostałych formach można złożyć w kasie Urzędu Miejskiego, ul. Słonimska 1, pok. 21 (oryginał), a potwierdzenie wraz z kopią złożonego dokumentu należy załączyć do oferty lub oryginał wraz z kopią załączyć do oferty. 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego. 6. Wykonawca, który nie wniósł wadium zostanie wykluczony z postępowania. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 lub informacji o tym, informacji o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Organizacja pracy zespołu
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.bialystok.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach