Przetargi.pl
Opracowanie Programu Inwestycji (PI) oraz Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) dla zadania 54400 pn. Przebudowa drogi startowej i dróg kołowania lotniska Siemirowice

17 Terenowy Oddział Lotniskowy ogłasza przetarg

  • Adres: 80-240 Gdańsk, ul. Konopnickiej 13
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 348 3403 , fax. 58 3483404
  • Data zamieszczenia: 2013-02-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 17 Terenowy Oddział Lotniskowy
    ul. Konopnickiej 13 13
    80-240 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 58 348 3403, fax. 58 3483404
    REGON: 19013195000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.17tol-gdansk.com
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka organizacyjna podległa Ministrowi Obrony Narodowej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie Programu Inwestycji (PI) oraz Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) dla zadania 54400 pn. Przebudowa drogi startowej i dróg kołowania lotniska Siemirowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Programu Inwestycji (PI) oraz Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) dla zadania 54400 pn. - Przebudowa drogi startowej i dróg kołowania lotniska Siemirowice:, w oparciu o zatwierdzone Minimalne Wojskowe Wymagania Organizacyjno-Użytkowe (MWWOU). W ramach opracowywanych programów należy uwzględnić poniższe 4 warianty rozwiązań projektowych i technologicznych modernizacji nawierzchni dróg: 1) WARIANT I : Frezowanie istniejących warstw asfaltowych na wymaganą głębokość oraz ułożenie zaprojektowanych, nowych warstw konstrukcyjnych z betonu asfaltowego. 2) WARIANT II: Wykonanie nakładki z asfaltobetonu na drodze startowej (DS) i drogach kołowania (DK) oraz płaszczyźnie postoju (APRON 3) bez frezowania istniejącej nawierzchni, traktując istniejącą nawierzchnię jako podbudowę. 3) WARIANT III: Regeneracja lub Remix istniejących warstw z jednoczesnym ułożeniem nowej warstwy ścieralnej - Remix Plus. 4) WARIANT IV: dla płaszczyzny APRON 3 - nowa nawierzchnia z betonu cementowego z frezowaniem lub bez frezowania istniejącej nawierzchni. CPV -71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania. Wszystkie nazwy i kody w przedmiocie zamówienia muszą być określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień CPV. II. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1. Opracowanie Programu Inwestycji (PI) w 3 egz. w formie wydruku i 1 egz. w wersji elektronicznej na CD (plik w formacie PDF) - ze szczególnym uwzględnieniem poniższych wytycznych: 1) Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa Program Inwestycji winien zawierać co najmniej: a) Dane o planowanym: - zakresie rzeczowym inwestycji; - okresie realizacji inwestycji. b) Ocenę efektywności inwestycji, w tym ekonomicznej efektywności (dla każdego z wariantów osobno w odniesieniu do każdej nawierzchni podlegającej przebudowie); c) Dane o planowanych efektach rzeczowych inwestycji; d) Harmonogram rzeczowo- finansowy inwestycji, e) Szacunkowy łączny koszt inwestycji oraz dane o planowanych z poszczególnych źródeł środkach na jej finansowanie w kolejnych latach realizacji; f) Dane o planowanym okresie zagospodarowania obiektów budowlanych i innych składników majątkowych, po zakończeniu realizacji inwestycji, oraz o planowanej kwocie środków finansowych i źródłach ich pochodzenia, które umożliwiają zagospodarowanie tych efektów rzeczowych inwestycji w planowanym okresie; g) Analiza celowości i możliwości wykonania inwestycji etapami; 2) PI należy opracować w formie zgodnej ze wzorem Programu Organizacyjno - użytkowego zawartym w decyzji nr 7/MON z dnia 14 stycznia 2008 roku (Dz. Urz. MON 2008 nr 1 poz. 6 z późniejszymi zmianami) z uwzględnieniem postanowień pkt. 1 ppkt. 1). 2. Opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) - 3 egz. w formie wydruku i 1 egz. w wersji elektronicznej na CD (plik w formacie PDF) - ze szczególnym uwzględnieniem elementów wymienionych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. (Dz. U. z 2004 r. Nr 120, poz. 1133) w części dotyczącej zakresu i formy programu organizacyjno-funkcjonalnego. 3. W PI oraz PFU należy: 1) przeprowadzić analizę dotyczącą decyzji administracyjnych, które należy pozyskać dla każdego z wariantów przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych, w tym w szczególności potrzebę opracowania raportu oddziaływania na środowisko i uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji oraz decyzji o pozwoleniu na budowę. 2) Przeprowadzić analizę w zakresie doboru technologii robót dla danej nawierzchni wraz z ekonomicznym i technicznym uzasadnieniem. 3) uzyskać uzgodnienia z: - Użytkownikiem - 44 Bazą Lotniczą w Siemirowicach; - Zarządem Planowania Obronnego Rozwoju N-5 Sztabu Marynarki Wojennej; - CWTiD MW; - Rejonowym Zarządem Infrastruktury w Gdyni; - 17 Terenowym Oddziałem Lotniskowym w Gdańsku - jako Zamawiającym. 4. W opracowaniach należy uwzględnić inne elementy wynikające z MWWOU tj. oznakowanie poziome nawierzchni lotniskowych; ewentualną korektę wysokości i kątów ustawienia lamp systemu elektroświetlnego Calvert zgodnie z normą obronną NO-06 A023 oraz NO-06 A024; odwodnienie płaszczyzn lotniskowych; ukształtowanie poboczy. UWAGA: Przedmiot zamówienia musi być opracowany na podstawie i zgodnie z m.in.: - Decyzją nr 7/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 14 stycznia 2008 r. w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych; - Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - (tekst jednolity Dz. U. 2010 nr 243 poz. 1623 z późn. zm.) z aktami wykonawczymi do ustawy; - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 120, poz. 1133). - Rozporządzeniem Ministra Transportu, budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego z dnia 25 kwietnia 2012r. (Dz. U. z 2012r. poz.462). - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z dnia 8 czerwca 2004r. Nr 130, poz. 1389); - Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 31 sierpnia 1998r. w sprawie warunków techniczno-budowlanych dla lotnisk cywilnych; - Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 25 poz. 150); - Ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko. - Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa. - Normą PN-S-96025:2000 Drogi samochodowe i lotniskowe. Nawierzchnie asfaltowe. Wymagania; - Normą PN-V- 83002:1999 Lotniskowe nawierzchnie z betonu cementowego; - Normą NO-17-A200 Nawierzchnie lotniskowe z betonu asfaltowego; - Normą NO-06-A023 Oświetlenie nawigacyjne lotnisk wojskowych; - Normą NO-06-A024 Lotniska wojskowe, zasady oznakowania i kolory naziemnych świateł lotniczych. - Normą NO-05-A006 Lotniska wojskowe. Dzienne oznakowanie nawierzchni sztucznych. Farby do wykonania oznakowania poziomego drogi startowej powinny posiadać atest Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych.; - Katalogiem typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych. IBDiM - 1977; - Warunkami technicznymi. Drogowe kationowe emulsje asfaltowe Ema-94. IBDiM - 1944; - Zasadami projektowania betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na odkształcenia trwałe. Wytyczne oznaczania odkształcenia i modułu sztywności mieszanek mineralno-bitumicznych metodą pełzania pod obciążeniem statyczny. IBDiM- Zeszyt 48/1955; - Wytycznych Badań i Kryteriów Oceny Mączek Wapiennych do Mieszanek Mineralno-Asfaltowych. Zeszyt No56. IBDiM. Warszawa 1998; - Polskimi Normami, Normami obronnymi i innymi przepisami i aktami prawnymi, w tym obowiązującymi w Ministerstwie Obrony Narodowej związanymi z przedmiotem zamówienia . UWAGI OGÓLNE DOTYCZĄCE WYKONANIA PROGRAMÓW: 1. Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco uzgadniać z Zamawiającym wątpliwości związane z realizacją przedmiotu zamówienia. 2. Zgodnie z informacją uzyskaną od zarządcy tj. RZI Gdynia, dla lotniska Cewice sporządzone są: a) mapy zasadnicze w skali 1:500 i 1:100) o klauzuli ZASTRZEŻONE; b) mapy ewidencyjne jawne w skali 1:100; c) baza mapy numerycznej w systemie EWMAPA o klauzuli ZASTRZEŻONE. Inwestor pozyska nieaktualizowaną mapę sytuacyjno-wysokościową w niezbędnym zakresie w formie numerycznej wraz ze zgodą Zarządcy na wydruk papierowy w niezbędnych ilościach do opracowania programów. 3. Przed złożeniem oferty Wykonawca zobowiązany jest dokonać wizji lokalnej przedmiotowych płaszczyzn podlegających modernizacji. Jeżeli na etapie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca uzna, że konieczne jest wykonanie odwiertów w istniejących nawierzchniach przeznaczonych do modernizacji, w ilości niezbędnej do prawidłowego zaprojektowania i wyboru technologii ich przebudowy, to koszty tych odwiertów należy ująć w cenie ryczałtowej. 4. Nowo wykonana nawierzchnia zarówno drogi startowej, dróg kołowania jak również APRON-3 powinna charakteryzować się nośnością umożliwiającą wykonanie max 50000 operacji lotniczych rocznie założonego wskaźnika nośności PCN-45 ( samolot C-130 Hercules). 5. W przypadku konieczności sporządzenia dokumentacji fotograficznej, Wykonawca zobowiązany jest uzyskać zgodę Użytkownika. 6. W trakcie opracowywania Programu Inwestycji oraz Programu Funkcjonalno - Użytkowego Wykonawca zorganizuje 1 naradę techniczną. Narada organizowana będzie na terenie obiektu lub w siedzibie Zamawiającego, zgodnie z decyzją Zamawiającego. Narada techniczna winna odbyć się nie później niż do 90 dni od dnia podpisania umowy. UWAGA: a) Zorganizowanie narady technicznej uwarunkowane jest opracowaniem przez Wykonawcę(dla każdego z wariantów osobno w odniesieniu do każdej na-wierzchni podlegającej przebudowie) szczegółowych danych, w tym: b) Oceny efektywności inwestycji, w tym ekonomicznej efektywności (dla każdego z wariantów osobno w odniesieniu do każdej nawierzchni podlegającej przebudowie) c) Szacunkowego łącznego kosztu inwestycji; d) Analizy w zakresie doboru technologii robót dla danej nawierzchni wraz z ekonomicznym i technicznym uzasadnieniem, Powyższe opracowanie ma na celu umożliwienie Zamawiającemu dokonania właściwego wyboru wariantu dalszej realizacji przedmiotu zamówienia oraz wskazanie ostatecznego zakresu opracowania PI oraz PFU. 7. Opis proponowanych materiałów w opracowywanych programach należy dokonać wyłącznie za pomocą parametrów technicznych tzn. bez podawania nazw producentów i dostawców. Jeżeli nie będzie to możliwe Wykonawca zobowiązany jest do podania parametrów równoważnych tych materiałów i urządzeń. 8. Zamawiający informuje, że posiada dokumentację dotyczącą lotniska w Siemirowicach (spis posiadanych dokumentów znajduje się w rozdziale 29 SIWZ), która będzie udostępniona do wglądu na wniosek Wykonawcy oraz po wcześniejszym uzgodnieniu z pracownikiem Inwestora: - p. Mirosław JUŹWIAK - tel. (58) 348 34 10 w godzinach 8:00 ÷ 14 :30. - p. Katarzyna NOWAK - tel. (58) 348 34 16 w godzinach 8:00 ÷ 14:30. 9.Zadanie realizowane będzie na czynnym obiekcie zlokalizowanym na terenie zamkniętym. 10. Po opracowaniu programów oraz po uzyskaniu niezbędnych uzgodnień, Komisja powołana przez Zamawiającego dokona ich odbioru. Prace Komisji zakończone zostaną protokołem, który będzie podlegał zatwierdzeniu przez Szefa 17 TOL. 11. Opracowane programy powinny być trwale oprawiona oraz posiadać ponumerowane strony. 12. Informacje zawarte w MWWOU są materiałem poglądowym, nie posiadają cech dokumentacji obarczone mogą być błędem wynikającym z faktu, iż Użytkownik nie posiada kompetencji i wiedzy niezbędnej do projektowania i wymagają ponownej analizy ze strony Wykonawcy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 5 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium w wysokości 1000,00 zł ( tysiąc złotych) należy wnieść w terminie do dnia 13 marca 2013 r. do godz 10 30. Niewniesienie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub wniesienie wadium po tym terminie skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy. 2. Szczegóły dotyczące wadium zawarte są w Rozdziale 12 SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.17tol-gdansk.com
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach