Przetargi.pl
Opracowanie programu doskonalenia wewnętrznych i zewnętrznych procesów dla optymalnego wykorzystania posiadanych zasobów oraz wyznaczenia kierunków działania na najbliższe lata dla SPZOZ-ów podległych Samorządowi Województwa Wielkopolskiego.

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 61-713 Poznań, Al. Niepodległości 18
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 626 70 80 , fax. 61 626 70 81
  • Data zamieszczenia: 2011-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
    Al. Niepodległości 18 18
    61-713 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 61 626 70 80, fax. 61 626 70 81
    REGON: 63126850100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umww.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie programu doskonalenia wewnętrznych i zewnętrznych procesów dla optymalnego wykorzystania posiadanych zasobów oraz wyznaczenia kierunków działania na najbliższe lata dla SPZOZ-ów podległych Samorządowi Województwa Wielkopolskiego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie programu doskonalenia wewnętrznych i zewnętrznych procesów dla optymalnego wykorzystania posiadanych zasobów oraz wyznaczenia kierunków działania na najbliższe lata dla SPZOZ-ów podległych Samorządowi Województwa Wielkopolskiego. Celem przygotowywanych dokumentów jest określenie możliwości i niezbędnych warunków dla funkcjonowania SPZOZ jako spółki kapitałowej, w formule, w której będą świadczone usługi zdrowotne. Ma on na celu również odpowiedź na pytanie, czy po przekształceniu, w przypadku spełnienia założeń prezentowanych w biznesplanach oraz po zrealizowaniu zamierzonych działań (w tym działań naprawczych) podmiot osiągnie parametry finansowe potwierdzające trwałość planowanego przedsięwzięcia. Do podlegających badaniu w ramach niniejszej umowy SPZOZ-ów należą: a) Wielkopolskie Centrum Medycyny Pracy, ul. Poznańska 55a, 60 - 852 Poznań, b) Szpital Rehabilitacyjno - Kardiologiczny w Kowanówku, ul. Sanatoryjna 34, 64 - 600 Kowanówko k/Obornik Wlkp., c) Zakład Opiekuńczo - Leczniczy, ul. Grobla 26, 61 - 858 Poznań, d) Zakład Pielęgnacyjno - Opiekuńczy Samodzielny Publiczny ZOZ, ul. Promenada 7, 63 - 100 Śrem, e) Poznański Ośrodek Reumatologiczny Samodzielny Publiczny Specjalistyczny ZOZ, ul. Mickiewicza 95, 63 - 100 Śrem, f) Zakład Leczenia Uzależnień, Charcice 12, 64 - 412 Chrzypsko Wielkie, g) Specjalistyczny Zespół Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem, ul. Krysiewicza 7/8, 61 - 825 Poznań, h) Szpital Rehabilitacyjny dla Dzieci, ul Sanatoryjna 2, 60 - 480 Kiekrz, i) Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. Aleksandra Piotrowskiego - Dziekanka, ul. Poznańska 15, 62 - 200 Gniezno, j) Wielkopolskie Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii, ul. Szamarzewskiego 62, 60 - 569 Poznań, k) Rejonowa Stacja Pogotowia Ratunkowego, ul. Rycerska 10, 60 - 346 Poznań, l) Szpital Wojewódzki w Poznaniu, ul. Juraszów 7/19, 60 - 479 Poznań, m) Wielkopolskie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej - Curie, ul. Garbary 15, 61 - 866 Poznań, n) Poznański Ośrodek Zdrowia Psychicznego, os. Kosmonautów 110, 61 - 642 Poznań, o) Ośrodek Profilaktyki i Epidemiologii Nowotworów, ul. Kazimierza Wielkiego 24, 61 - 863 Poznań, p) Wojewódzki Szpital Zespolony im. Ludwika Perzyny, ul. Poznańska 79, 62 - 800 Kalisz, q) Wojewódzki Specjalistyczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej Chorób Płuc i Gruźlicy, 62 - 872 Godziesze Małe, Wolica k/Kalisza, r) Wojewódzki Zakład Opieki Psychiatrycznej, Sokołówka, 62 - 840 Koźminek, s) Wojewódzki Szpital Zespolony w Koninie, ul. Szpitalna 45, 62 - 504 Konin, t) Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego, ul. Wyszyńskiego 1, 62 - 510 Konin, u) Wojewódzki Szpital Zespolony w Lesznie, ul. J. Kiepury 45, 64 - 100 Leszno, v) Wojewódzki Szpital Neuropsychiatryczny im. Oskara Bielawskiego, ul. Paderewskiego 1a, 64 - 000 Kościan, w) Szpital Rehabilitacyjno - Leczniczy dla Dzieci i Młodzieży im. Prof. Mieczysława Walczaka, ul. Zamkowa 2, 64 - 113 Osieczna, x) Wielkopolski Specjalistyczny Szpital Chorób Płuc i Gruźlicy im. Władysława Biegańskiego, ul. Strzelecka 32, 64 - 800 Chodzież, y) Pogotowie Ratunkowe w Kaliszu, ul. Nowy Świat 35, 62 - 800 Kalisz. PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA Podejmowane analizy mają na celu skonstruowanie koncepcji aktywnego modelu doskonalenia wewnętrznych i zewnętrznych procesów szpitali, optymalnego wykorzystania posiadanych zasobów oraz wyznaczenie strategicznych kierunków działania na najbliższe lata. Wyznaczone kierunki działań muszą odpowiadać nowym regulacjom prawnym w systemie opieki zdrowotnej, planowanym przemianom i rzeczywistym potrzebom rynku. Zaproponowane koncepcje powinny uwzględniać potencjał i możliwości jednostek z wykorzystaniem aktywności najbliższego otoczenia społeczno-gospodarczego oraz w zderzeniu z otoczeniem konkurencyjnym. Koncepcje powinny być również zweryfikowane z prognozowanymi trendami demograficznymi, z planowanym rozwojem przestrzennym, założeniami krajowej strategii sektorowej, założeniami Narodowego Programu Zdrowotnego oraz z priorytetami społeczno-gospodarczymi regionu. Ostateczny dokument powinien również zawierać rekomendowane kroki postępowania dla Samorządu Województwa Wielkopolskiego, który będzie pełnił rolę koordynującą i monitorującą w całym procesie. Część analityczna opracowania powinna zawierać analizę danych historycznych za min. 3 pełne lata obrachunkowe. Pierwsza, analityczna część dokumentu wymaga wykonania i prezentacji odrębnej analizy dla każdego SPZOZ, natomiast w drugiej części zawierającej rekomendacje dopuszczalne jest łączne przedstawienie odpowiednio pogrupowanych podmiotów dla celów porównawczych lub symulacji integracji. ZAKRES OPRACOWANIA: A. Indywidualna analiza podmiotu na podstawie danych historycznych 1. Audyt prawny jednostek, który obejmuje: a) wskazanie podstaw prawnych funkcjonowania analizowanych spzoz b) identyfikacja sytuacji prawnej nieruchomości i ruchomości 2. Analiza organizacyjna i zakres działalności podmiotu a) Struktura organizacyjna i cel działalności podmiotu b) Zakres działalności, w tym: - działalność medyczna - zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych (w ramach umowy z NFZ oraz inne umowy i działalność komercyjna) - działalność niemedyczna (umowy outsourcingowe, struktura administracji i sposób zarządzania, system obiegu informacji podmiotu, działalność dydaktyczna). 3. Analiza kondycji finansowej jednostek, uwzględniająca: a) analizę bilansu wraz z jego dynamiką b) określenie stanu majątkowego spzoz c) analizę rachunku wyników wraz z wyjaśnieniem przyczyn zmian wyników finansowych oraz podstawowych wskaźników rentowności d) opis struktury przychodów e) opis struktury kosztów f) wyznaczenie progu rentowności spzoz g) analiza wskaźnikowa dla podstawowych wskaźników z grup: płynności, obrotowości, zadłużenia, struktury przychodów i kosztów, zagrożenia upadłością oraz średnie wartości przychodów przypadających na jeden etat. h) umowy kredytu/pożyczek, których stroną lub poręczycielem jest spzoz i) ogólny opis kondycji finansowej ze wskazaniem obszarów niegospodarności oraz potencjalnego ryzyka finansowego. 4. Ogólna ocena własności i struktury budynków z punktu widzenia zaspokojenia wymagań związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych. 5. Wielkość poniesionych nakładów inwestycyjnych w ostatnich 3 latach. 6. Analiza zatrudnienia a) analiza wielkości zatrudnienia w osobach i etatach w podziale na poszczególne grupy zawodowe w poszczególnych komórkach spzoz b) przeciętne wynagrodzenia w poszczególnych grupach zawodowych oraz w poszczególnych jednostkach organizacyjnych spzoz c) ocena zatrudnienia pod kątem niedoborów, nieefektywności lub przerostów oraz z uwzględnieniem przewidywanych zmian na rynku pracy d) aktywne na terenie jednostki związki zawodowe oraz obowiązujące porozumienia, układy. 7. Opis podejmowanych działań restrukturyzacyjnych w okresie ostatnich trzech lat. 8. Analiza otoczenia konkurencyjnego jednostki. 9. Analiza SWOT. B. Łączna analiza potencjału wszystkich badanych jednostek. Wszelkie dane prezentowane w tej części opracowania muszą być ze sobą spójne. Prognozy powinny opierać się na realnych założeniach i być dostosowane do specyfiki działalności. W przypadku wykorzystywania danych zewnętrznych niezbędne jest wskazanie źródeł informacji. Obliczenia finansowe należy przygotować z dokładnością do pełnych złotych. Przygotowując model finansowy, będący podstawowym narzędziem do prognozy wyników finansowych, należy mieć na uwadze spójność informacji zawartych w poszczególnych rozdziałach opracowania z danymi i złożeniami prezentowanymi w modelu. Tabele i rysunki (wykresy) w dokumencie muszą być ponumerowane, a pod każdą tabelą i rysunkiem (wykresem) należy podać źródło danych. Na końcu dokumentu należy sporządzić spis tabel oraz spis rysunków (wykresów). Załączniki do dokumentu w formie elektronicznej powinny być przygotowane w formacie możliwym do odczytania w następujących programach: MS Office, Adobe Acrobat. Załączniki graficzne mogą być zapisane w plikach z rozszerzeniem JPG lub JPEG lub GIF. Analiza porównawcza podstawowych parametrów ekonomicznych i organizacyjnych (benchmarking), z uwzględnieniem wybranych wskaźników. W tej części opracowania należy przedstawić, najlepiej w formie tabelarycznej, wartości wybranych wskaźników ekonomicznych i organizacyjnych służących porównaniu poszczególnych podmiotów z pozostałymi i ustaleniem wartości przeciętnych. Wskaźniki: - struktura zatrudnienia w grupach zawodowych na poszczególnych oddziałach wyrażona w osobach i w etatach, - przeciętne wynagrodzenie w poszczególnych grupach zawodowych i na poszczególnych oddziałach, - wskaźniki statystyczne (liczba łóżek, osobodni, hospitalizowanych, przeciętny czas pobytu) na poszczególnych oddziałach, - struktura i dynamika przychodów wg źródeł finansowania na poszczególnych oddziałach, - struktura i dynamika kosztów w grupach rodzajowych w poszczególnych oddziałach, - liczba wykonanych badań diagnostycznych w poszczególnych pracowniach (laboratorium, rtg, usg, KT, MR) - liczba sal operacyjnych, - liczba wykonanych zabiegów operacyjnych, - liczba aparatury strategicznej - liczba godzin pracy ważnej aparatury (stopień wykorzystania) - wartość kontraktu z NFZ w poszczególnych oddziałach - stopień wykonania kontraktu (wartość procentowa) C. Wnioski, zalecenia, rekomendacje 1. Wskazanie potencjału poszczególnych podmiotów w kontekście możliwości przekształcenia w spółki prawa handlowego. 2. Wskazanie kierunków rozwoju dla poszczególnych dziedzin medycznych i rekomendowanego programu medycznego, uwzględniającego: rzeczywiste zapotrzebowanie zdrowotne, potencjał jednostek oraz ograniczenia publicznego systemu finansowania świadczeń zdrowotnych. 3. Wskazanie priorytetowych potrzeb inwestycyjnych. 4. Identyfikacja głównych źródeł ryzyka dla proponowanych przekształceń i komercjalizacji podmiotów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 790000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 4 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 12.000 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b, ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). Wykonawca ma obowiązek wnieść wadium w jednej lub kilku z wybranych przez siebie wyżej wymienionych form. Uwaga: dokument gwarancji, poręczeń winien zawierać wyszczególnione warunki zapłaty kwoty wadium Zamawiającemu (utraty wadium przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego), tj. gdy: - Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; - Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Wniesione wadium musi zabezpieczać ofertę Wykonawcy przez cały okres związania ofertą. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO Bank Polski S.A I Oddział/Poznań, numer rachunku: 47 1020 4027 0000 1502 0400 8058. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna, iż będzie ono wniesione skutecznie jedynie w przypadku wpływu pieniędzy na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Na poleceniu przelewu należy zamieścić adnotację: dotyczy przetargu nieograniczonego - numer sprawy DZ.I.272.2.2011. Potwierdzeniem wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna, jest oryginalny dokument banku, ubezpieczyciela lub poręczyciela, wystawiony na Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, Al. Niepodległości 18, 61-713 Poznań z oznaczeniem, iż dotyczy przetargu nieograniczonego - numer sprawy DZ.I.272.2.2011 - złożony w pokoju nr 901, ul. Piekary 17 w Poznaniu przed upływem terminu wyznaczonego na dzień składania ofert. Kopia wyżej wskazanego dokumentu, poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, powinna być dołączona do oferty. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium zostanie wykluczony z postępowania. Zamawiający dokona zwrotu wadium: a) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp; b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. W przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, tj. gdy: a) Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; c) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.umww.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach