Przetargi.pl
OPRACOWANIE ANEKSÓW DO PLANÓW URZĄDZENIA LASU DLA NADLEŚNICTW: GOŁĄBKI, SZUBIN i ZAMRZENICA

Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Toruniu ogłasza przetarg

  • Adres: 87-100 Toruń, ul. Mickiewicza
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 056 6584348, 6564334 , fax. 566 224 407
  • Data zamieszczenia: 2019-07-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Toruniu
    ul. Mickiewicza 9
    87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 056 6584348, 6564334, fax. 566 224 407
    REGON: 87052998800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.torun.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    OPRACOWANIE ANEKSÓW DO PLANÓW URZĄDZENIA LASU DLA NADLEŚNICTW: GOŁĄBKI, SZUBIN i ZAMRZENICA
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia 1.1 Opracowanie aneksów do planów urządzenia lasu dla Nadleśnictw: Gołąbki, Szubin i Zamrzenica, według stanu na dzień 1 stycznia 2020 r. 1.2 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych 1.3 Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV): 77200000-2 Usługi leśnictwa 77231000-8 Usługi gospodarki leśnej 77231400-2 Usługi oceny zasobów leśnych 77231900-7 Usługi sektorowego planowania lasów 2. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia 2.1 Szczegółowy zakres i opis prac obligatoryjnych wynika z: - ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach (Dz. U. z 2018 r., poz. 2129), - ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2018r. poz. 1614) - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. 2012. poz. 1302), - zarządzenia Nr 55 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie Instrukcji urządzania lasu (znak sprawy ZU-7019-72/2011) wraz z IUL część 1-3, stanowiącą załącznik do powyższego zarządzenia, http://www.lasy.gov.pl/publikacje/copy_of_gospodarka-lesna/urzadzanie/iul/instrukcja-urzadzania-lasu-czesc-i-dokument-przed-korekta/view - zarządzenia Nr 83 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 23 listopada 2012 r. w sprawie korekty Instrukcji urządzania lasu stanowiącej załącznik do zarządzenia Nr 55 DGLP z dnia 21 listopada 2011 r. (znak sprawy ZU-042-01-81/2012), - zarządzeniem Nr 21 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie korekty Instrukcji Urządzania Lasu stanowiącej załącznik do Zarządzenia nr 55 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r. oraz do Zarządzenia Nr 83 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 23 listopada 2012 r. - zarządzenia Nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie wprowadzenia „Instrukcji ochrony przeciwpożarowej lasu” w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych, http://www.lasy.gov.pl/publikacje/copy_of_gospodarka-lesna/ochrona_lasu/instrukcja-ochrony-przeciwpozarowej - zarządzenia Nr 53 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie wprowadzenia „Zasad hodowli lasu” w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe, http://www.lp.gov.pl/media/biblioteka/hodowla.ZHL.pdf - zarządzenia Nr 57 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 listopada 2011 r. w sprawie wprowadzenia „Instrukcji ochrony lasu” w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych, http://www.lp.gov.pl/media/biblioteka/ochrona_lasu/Instrukcja_Ochrony_Lasu.pdf - zarządzenia Nr 13 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie przenoszenia informacji pomiędzy planem urządzenia lasu dla nadleśnictwa i Systemem Informatycznym Lasów Państwowych (SILP) oraz w sprawie bieżącej aktualizacji stanu lasu w SILP (znak sprawy ZU-7019-11/07), http://www.lasy.gov.pl/publikacje/biuletyn-informacyjny-lasow-panstwowych/2007/bilp-4-2007, - innymi wytycznymi i ustaleniami Zamawiającego spisanymi w formie protokołów oraz ustnych i pisemnych poleceń odbierającego i kontrolującego prace. 2.2. Szczegółowy zakres i opis prac objętych aneksem: 2.2.1 W związku z uzgodnieniem z RDOŚ i PWIS odstąpienia od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektów aneksów do planów urządzenia lasu przedmiotowych nadleśnictw, prognozy oddziaływania aneksu do p.u.l. nie będą sporządzane i tym samym nie są przedmiotem niniejszego zamówienia. 2.2.2 W ramach aneksu wykonawca wykona następujące prace: - terenowe: a) taksację wszystkich wydzieleń wchodzących w skład działek ewidencyjnych wyszczególnionych w załączniku nr 6a, 6b i 6c do SIWZ oraz określi dla nich wskazania gospodarcze do końca obowiązywania planu urządzenia lasu w tych nadleśnictwach. - kameralne: b) sporządzi opis ogólny, w którym zamieści między innymi: - zakres i metodykę wykonanych prac oraz zasady obliczeń nowych etatów 10-letnich - zestawienie i opisanie zadań gospodarczych dla nadleśnictwa na 10-lecie, z zakresu użytkowania - zestawienie i opisanie zadań gospodarczych dla nadleśnictwa na 10-lecie, z zakresu hodowli lasu - opis taksacyjny obszaru objętego taksacją w ramach aneksu (wg obrębów) - zaktualizowany plan ochrony przeciwpożarowej - wykaz projektowanych cięć rębnych na obszarze objętym taksacją w ramach aneksu (wg obrębów - wzór nr 6 wg instrukcji u.l.) - wykaz drzewostanów projektowanych do użytkowania przedrębnego na obszarze objętym taksacją w ramach aneksu (wg obrębów) - wykaz projektowanych wskazań gospodarczych z zakresu hodowli na obszarze objętym taksacją w ramach aneksu (wg obrębów) - wykaz drzewostanów poza obszarem objętym taksacją w ramach aneksu, które ze względu na wykonane w ramach cięć przygodnych porządkowanie lasu po klęsce, nie wymagają wykonania cięć pielęgnacyjnych (wykaz przedłoży wykonawcy nadleśnictwo) - Tabele: XV, XVI, XVII i XVIII wg instrukcji u.l. dla obszarów objętych taksacją w ramach aneksu (wg obrębów) - wielkość zadań gospodarczych na 10-lecie w zakresie hodowli lasu [ha] i użytkowania [m3 i ha], określona będzie w aneksie wg ogólnego wzoru: Za = Zp – Zn + Zk gdzie: Za – zadania na 10-lecie wynikające z aneksu Zp – zadania na 10-lecie wynikające z obowiązujących PUL Zn – zadania na 10-lecie wynikające z PUL ale nie wykonane z powodu klęski (wg danych z SILP nadleśnictwa) Zk – zadania wynikające z nowych opisów taksacyjnych c) sporządzi operaty dla leśniczych leśnictw objętych taksacją w ramach aneksu (Nadl. Gołąbki - Leśnictwo: Łysinin, Mięcierzyn, Szkółka Mięcierzyn, Długi Bród; Nadl. Szubin – Leśnictwo: Nakło, Studzienki, Ustronie, Wieszki; Nadl. Zamrzenica – Leśnictwo: Klonia, Leontynowo, Pieńkowo), zawierające: - zaktualizowane opisy taksacyjne z określeniem wskazań gospodarczych - wykazy cięć użytków rębnych i przedrębnych - wykazy zadań hodowlanych d) dokona aktualizacji LMN dla nadleśnictwa e) materiały kartograficzne: - mapy przeglądowe drzewostanów, cięć i ochrony przeciwpożarowej dla Nadleśnictwa Gołąbki (obręb Gołąbki i Szczepanowo), Nadleśnictwa Szubin (obręb Szubin i Samostrzel) i dla Nadleśnictwa Zamrzenica (obręb Zamrzenica), w ilości po 4 szt./obręb (w tym po 2 szt. podklejone na płótnie) - mapy gospodarczo-przeglądowe drzewostanów i cięć oraz powierzchni do odnowienia, dla leśnictw objętych taksacją w ramach aneksu (wg pkt. 2.2.2.b) w ilości po 2 szt./l-ctwo (w tym po 1 szt. podklejonej na płótnie) - wszystkie mapy tematyczne wykonawca sporządzi oprócz wersji analogowej również w wersji cyfrowej w formacie PDF. 2.2.3 Aktualizacja planu ochrony przeciwpożarowej będzie polegać na uzupełnieniu informacji zawartych w „Kierunkowych zadaniach z zakresu ochrony przeciwpożarowej” dotyczących głównie zmian w zakresie: powierzchni drzewostanów I i II klasy wieku, ilości punktów czerpania wody, sieci łączności, ilości dojazdów pożarowych itp. w oparciu o dane otrzymane z nadleśnictw, bez zmiany kategorii zagrożenia pożarowego lasu oraz bez uzgadniania z KW PSP w Toruniu. W przypadku Nadleśnictwa Szubin należy wykorzystać opracowywany na zlecenie RDLP w Toruniu, przez Laboratorium Ochrony Przeciwpożarowej Lasu IBL „Program zabezpieczenia przeciwpożarowego terenów poklęskowych dla Nadleśnictwa Szubin”. Zamawiający udostępni Wykonawcy przedmiotowy program niezwłocznie po jego otrzymaniu, co zgodnie z zawartą umową nastąpi 15.10.2019 roku. 2.2.4 Zgodnie z wytycznymi DGLP zawartych w załączniku nr 7 do SIWZ, aktualizacja opisów taksacyjnych w SILP objętych aneksem będzie wykonana za pomocą eksportu zaktualizowanej bazy Taksator do SILP (z pominięciem bazy geometrycznej) poleceniem „Eksport Danych do SILP (Aneks)”. Przekazanie zaktualizowanych danych geometrycznych odbędzie się za pomocą narzędzi w SILP, przewidzianych do eksportu i importu danych geometrycznych w strukturach standardu LMN. 2.2.5 W okresie między importem a eksportem bazy Taksator z i do SILP (maksymalnie do 2-ch miesięcy) nadleśnictwa wstrzymają się z rejestrowaniem w SILP zmian w wydzieleniach (tworzenie nowych wydzieleń, łączenie i dzielenie wydzieleń, usuwanie wydzieleń, korekty opisów taksacyjnych) i danych ewidencyjnych, dotyczących działek objętych aneksem. 2.2.6 Aneks nie będzie uwzględniał aktualizacji danych dotyczących ochrony przyrody oraz zagospodarowania turystycznego. 2.3 Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom. 2.3.1 Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77200000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 310). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO BP O/Toruń, nr rachunku: 70 1020 5011 0000 9802 0165 3369 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na: OPRACOWANIE ANEKSÓW DO PLANÓW URZĄDZENIA LASU DLA NADLEŚNICTW: GOŁĄBKI, SZUBIN i ZAMRZENICA Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 8).Wadium musi zabezpieczać ofertę na daną część zamówienia przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP .
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach