Przetargi.pl
„Realizacja zadań ochronnych w rezerwatach przyrody Cisy Staropolskie i Jelenia Góra”

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Zamrzenica ogłasza przetarg

  • Adres: 89-510 Bysław, Zamrzenica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 341 175 , fax. 523 341 173
  • Data zamieszczenia: 2019-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Zamrzenica
    Zamrzenica
    89-510 Bysław, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 341 175, fax. 523 341 173
    REGON: 90550785280010
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zamrzenica.torun.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Realizacja zadań ochronnych w rezerwatach przyrody Cisy Staropolskie i Jelenia Góra”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r., poz. 2129 z późn. zm. – dalej: „Ustawa o lasach”) obejmujące prace z zakresu hodowli i ochrony lasu oraz pozyskania drewna. Prace będą wykonywane na terenie rezerwatów: Cisy Staropolskie im. Leona Wyczółkowskiego we Wierzchlesie oraz Jelenia Góra im. Kazimierza Szlachetko, podczas prowadzenia prac konieczne będzie zachowanie szczególnej ochrony nalotów i starszych egzemplarzy cisa pospolitego. Ze względu na występujące w rezerwatach martwe i obumierające drzewa i gałęzie, podczas prowadzenia prac konieczne będzie zachowanie szczególnej ostrożności. W rezerwacie Cisy Staropolskie poruszanie się po jego obszarze będzie mogło się odbywać tylko w miejscach wskazanych przez przedstawiciela zamawiającego. Wykaz zagrożeń mogących wystąpić podczas prowadzenia prac z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Zamrzenica, zawiera załącznik nr 8 do SIWZ. 2) Szczegółowy opis prac (czynności) wchodzących w skład przedmiotu zamówienia zawarty został odpowiednio w załączniku nr 1. 3) Zamówienie zostało podzielone na 3 części: Część 1 zamówienia- „Naprawa grodzenia” Przedmiotem zamówienia jest remont i naprawa istniejących grodzeń w obu rezerwatach oraz naprawa bramy wejściowej w rezerwacie Jelenia Góra, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik nr 1.1 do SIWZ. W zakres remontu wchodzi: - w rezerwacie Cisy Staropolskie we Wierzchlesie: naprawa ogrodzenia na długości 1 km od strony jeziora Mukrz polegająca na zamontowaniu dodatkowych słupków pomiędzy istniejącymi, podwyższeniu grodzenia poprzez dołożenie na całej długości siatki o wysokości 1,3 m i przybiciu żerdzi na łączeniu obu siatek oraz w górnej części grodzenia. - w Rezerwacie Cisów Jelenia Góra: wymiana słupków w ogrodzeniu w ilości 90 szt oraz naprawa bramy wejściowej wraz z wymianą istniejących tablic informacyjnych. Część 2 zamówienia- „Hamowanie sukcesji naturalnej i usuwanie gatunków obcych” Przedmiotem zamówienia jest usuwanie pojawiających się nalotów gatunków niepożądanych, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1.2 do SIWZ. W zakres prac wchodzi: - w rezerwacie Cisy Staropolskie we Wierzchlesie: hamowanie sukcesji w oddz. 210m i 211b o łącznej powierzchni 27,96 ha poprzez usuwanie nalotów drzew i krzewów z otwartych zbiorowisk bagiennych, wraz z wyniesieniem poza teren rezerwatu. Wywóz odpadów (usuniętych nalotów) wraz z utylizacją jest obowiązkiem Wykonawcy i stanowi jego koszt. - w Rezerwacie Cisów Jelenia Góra: usuwanie gatunków obcych (gł. czeremcha amerykańska, karagana syberyjska) w oddziałach 33f i 34f z łącznej powierzchni 4,39 ha, poprzez wyrywanie wraz z korzeniami egzemplarzy juwenilnych i karczowaniem starszych wraz szyją korzeniową i karpą, z wcześniejszym podkopaniem ręcznym, wraz z ich wyniesieniem poza teren rezerwatu w miejsce wskazane przez przedstawiciela Zamawiającego. Część 3 zamówienia- „Wykonanie trzebieży i podsadzeń w rezerwacie Jelenia Góra” Przedmiotem zamówienia jest wykonanie trzebieży późnej w oddziale 34f na powierzchni 2,10 ha, z pozostawieniem drewna, przygotowanie gleby na powierzchni 0,65 ha poprzez wykonanie talerzy oraz wykonanie podsadzeń dębu, lipy i graba, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1.3 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77200000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu. Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik nr 3 do SIWZ)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: . W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia do oferty należy załączyć oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia – zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu do oferty należy załączyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich. Inne dokumenty, które należy przedłożyć wraz z ofertą: 1) Pełnomocnictwo (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy osoba upoważniona do reprezentowania Wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa); 2) oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1445) (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ). Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu, czyli wskazywać jakiego zasobu dotyczy, określać jego rodzaj, zakres, czas udostępnienia oraz inne okoliczności wynikające ze specyfiki danego zasobu. Z treści przedstawionego dokumentu musi jednoznacznie wynikać: (1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, (2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, (3) charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, (4) zakresu i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Niewiążący wzór zobowiązania o oddaniu Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia określa załącznik nr 5 do SIWZ. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, Zamawiający ocenia, zgodnie z art. 22a ust. 3 PZP, czy udostępnione Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 PZP. Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP z dnia przekazania ogłoszenia o zamówieniu do Biuletynu Zamówień Publicznych. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP Wykonawca będzie zobowiązany złożyć oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ). Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieści na stronie internetowej informacje dotyczące: (1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, (2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie oraz (3) cen zawartych w ofertach. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej ww. informacji przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z takich wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach