Przetargi.pl
„Ograniczenie niskiej emisji poprzez rozbudowę śródmiejskich dróg rowerowych” – I ETAP

Gmina Miejska Złotoryja ogłasza przetarg

  • Adres: 59500 Złotoryja, Pl. Orląt Lwowskich
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768 779 138 , fax. 768 783 120
  • Data zamieszczenia: 2018-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Złotoryja
    Pl. Orląt Lwowskich 1
    59500 Złotoryja, woj. dolnośląskie
    tel. 768 779 138, fax. 768 783 120
    REGON: 39064765300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zlotoryja.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Ograniczenie niskiej emisji poprzez rozbudowę śródmiejskich dróg rowerowych” – I ETAP
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa dróg rowerowych na terenie miasta Złotoryja w formule „zaprojektuj i wybuduj”. etap A – Opracowanie dokumentacji projektowej dla poszczególnych odcinków (oprócz odcinka N – ul. Krótka, dla którego Zamawiający posiada opracowaną dokumentację) na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego wraz z uzyskaniem zezwoleń na realizację oraz uzyskanie niezbędnych decyzji i pozwoleń, uzgodnień i opinii. etap B – Wykonanie na poszczególnych odcinkach robót budowlanych wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w oparciu o dokumentację projektową wykonaną przez Wykonawcę wraz ze świadczeniami nie będącymi robotami budowlanymi oraz zapewnienie nadzoru autorskiego nad opracowaną dokumentacją projektową. W wyniku realizacji etapu A (dokumentacja) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dwa egzemplarze kompletnej dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (na każdy z odcinków) wraz z decyzją pozwolenie na budowę lub prawomocnym zgłoszeniem zamiaru wykonania robót. Do dokumentacji załączy wszelkie inne decyzje, uzgodnienia i opinie, jeśli zostały dokonane. W wyniku prac etap B (wykonawstwo robót) powstanie pętla rowerowa o długości 8,5 km - odcinkami od A do O, bez G wraz z niezbędną infrastrukturą w postaci wiat, tablic informacyjnych, oznakowania pionowego i poziomego – niezbędne do bezpiecznego użytkowania drogi rowerowej. W gestii Wykonawcy leży decyzja o kolejności wykonywanych prac projektowych i wykonawczych. Zamawiający wymaga by odcinek N - ul. Krótka - został zakończony do 12.10.2018 r., a jako ostatni realizowany był odcinek C – ul. Lubelska. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do SIWZ: - Załącznik nr 1 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Program Funkcjonalno-Użytkowy zwany dalej „PFU”. 3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Informacje dotyczące przedmiotu zamówienia: 1. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do SIWZ. 2. W przypadku odniesienia się w opisie przedmiotu zamówienia do norm europejskich lub technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. 3. Wykonawca, który w ofercie powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez Niego roboty budowlane, użyte materiały czy urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 4. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia posłużono się znakiem towarowym, patentem lub wskazano pochodzenie należy rozumieć i brać pod uwagę również rozwiązania lub produkty równoważne, czyli o parametrach nie gorszych od opisanych w dokumentacji, z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych, co oznacza, że opis przedmiotu zamówienia nie zmierza do ograniczania konkurencji. Wskazane konkretne produkty mają charakter ogólny i przykładowy. 5. Wszelkie koszty związane ze zmianą rozwiązań lub produktów w tym koszty ewentualnych opracowań i uzgodnień ponosi jednakże wyłącznie Wykonawca. 6. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy. 7. Cena ofertowa powinna obejmować pełny, kompletny zakres przedmiotu zamówienia w tym koszty wykonania prac projektowych i robót budowlanych. 8. Wycena prac projektowych powinna obejmować m. in. koszty opracowania dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, uwzględniać koszty wizji lokalnej, zakupu map, uzyskania zezwoleń na realizację oraz niezbędnych decyzji (w tym pozwolenia na budowę i zezwolenia na realizację inwestycji drogowej – jeżeli dotyczy), badań, pozwoleń, uzgodnień i opinii wynikających z zakresu projektu a niezbędnych do realizacji zadania; Wycena prac projektowych powinna obejmować także koszt przeniesienia praw autorskich oraz nadzoru autorskiego. 9. Wycena robót budowlanych powinna obejmować m. in. roboty przygotowawcze, porządkowe, koszty zagospodarowania placu budowy, zorganizowania zaplecza budowy, dozorowania budowy, wywozu i utylizacji odpadów, sporządzenia planu BiOZ, uzyskania niezbędnych pozwoleń i uzgodnień podczas prowadzenia prac, sporządzenia niezbędnych dokumentacji i instrukcji, odbiorów, koszty dokumentacji powykonawczej, itp. 10. Zamawiający wskazuje konieczność przeniesienia na Niego praw własności intelektualnej. 11. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę robót budowlanych. 12. Zamawiający wymaga, by Wykonawca realizował zadanie wg harmonogramu rzeczowo-finansowego, który będzie musiał przedłożyć Zamawiającemu zgodnie z zapisami umowy. Informacje dotyczące art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: 1. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) wykonanie robót ziemnych; b) wykonanie robót związanych z budową oświetlenia; c) wykonanie robót drogowych. 2. Wykonywanie wskazanych czynności powinno wypełniać warunki powstania stosunku pracy zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 108 ze zm.), tj. stosunek pracy jest zobowiązaniem pracownika względem pracodawcy do wykonywania wyznaczonego rodzaju pracy, która przebiega w określonym przez pracodawcę miejscu i czasie, a także odbywa się pod kierownictwem. 3. Wykonawca i Podwykonawca w celu potwierdzenia warunków, o których mowa powyżej, na każde wezwanie Zamawiającego w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym jednak niż 3 dni robocze, przedstawi oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt IV b 2 oraz umowy o pracę tych osób (dopiero na etapie realizacyjnym). 4. Kopie umów powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL, wynagrodzenia). Do zidentyfikowania powinny być możliwe: imię i nazwisko pracownika, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu. 5. Zamawiający w celu spełnienia zapisów może również zażądać oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: - dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, - datę złożenia oświadczenia, - wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 6. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa powyżej. 7. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w opisie przedmiotu zamówienia czynności Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5 000,00 zł za każdy stwierdzony w okresie umownym przypadek.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233162-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego w Powiatowy Banku Spółdzielczym w Złotoryi, nr rachunku 83 8658 0009 0000 3506 2000 0050, z dopiskiem na przelewie: „Ograniczenie niskiej emisji poprzez rozbudowę śródmiejskich dróg rowerowych” – I ETAP 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. X ust. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; b) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach jak określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa art. 46 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dowód wniesienia wadium. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć Oświadczenie w zakresie spełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub 14 RODO według wzoru z załącznika nr 14 – jeżeli dotyczy. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP (protokół z otwarcia ofert), przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Oświadczenie zaleca się przygotować zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 6 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, winien wraz z ofertą przedłożyć zobowiązanie innych podmiotów, (w trybie art. 22a ustawy Pzp), do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia na zasobach, których Wykonawca będzie polegał. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (dotyczy również wspólników spółki cywilnej). Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach