Przetargi.pl
„Odtworzenie sieci drenarskiej stabilizującej poziom zwierciadła wód na terenie nowo projektowanego amfiteatru oraz remont urządzeń wodnych na terenie Parku Radolińskich w Jarocinie”

Gmina Jarocin ogłasza przetarg

  • Adres: 63200 Jarocin, Al. Niepodległości
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 499 500 , fax. 627 472 225
  • Data zamieszczenia: 2018-06-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jarocin
    Al. Niepodległości 10
    63200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    tel. 627 499 500, fax. 627 472 225
    REGON: 25085470200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jarocin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odtworzenie sieci drenarskiej stabilizującej poziom zwierciadła wód na terenie nowo projektowanego amfiteatru oraz remont urządzeń wodnych na terenie Parku Radolińskich w Jarocinie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    5.1. Przedmiotem zamówienia jest odtworzenie sieci drenarskiej stabilizującej poziom zwierciadła wód na terenie nowo projektowanego amfiteatru oraz remont urządzeń wodnych na terenie Parku Radolińskich w Jarocinie. Zakres przedmiotowego zamówienia obejmował będzie następujący zakres robót:  Remont koryta cieku Lipinka na odcinku od ul. Kasztanowej do wylotu z zarurowanego odcinka cieku Lipinka polegający na rozbiórce pozostałości po zniszczonych umocnieniach faszynowych, wyprofilowaniu przekroju poprzecznego i podłużnego koryta cieku wraz z wykonaniem umocnień faszynowych w stopie skarp, powyżej których przewiduje się umocnienie darniną pasem szerokości 1,0m i obsiew mieszanka traw pozostałej ziemnej części skarp oraz remont istniejących umocnień kamienno-betonowych na wylocie z rurociągu Ø 1500 mm oraz w obrębie wylotu z zastawki ze Stawu Małego;  Remont koryta cieku Lipinka na odcinku od zastawki na wlocie do zarurowanego odcinka cieku do wylotu z przepustu pod ul. Św. Ducha polegający na rozbiórce istniejących umocnień betonowych oraz stopni betonowych i wykonaniu nowych umocnień w postaci progów kamienno-betonowych oraz umocnień z narzutu kamiennego powyżej umocnień progowych;  Remont Stawu Dużego z remontem urządzeń piętrzących wodę (zastawek) na wlocie i wylocie ze stawu, z odmuleniem dna oraz rozbiórką i odtworzenie umocnień skarp stawu, remont kamiennych schodów skarpowych oraz kamiennego slipu dla sprzętu wodnego i rozbiórka kamienno-betonowej fontanny – wykonanie nowej podświetlanej fontanny pływającej. W ramach remontu przewiduje się wykonanie umocnień skarp w postaci materacy siatkowo-kamiennych oraz palisady drewnianej z ułożeniem w strefie wahań wody kiszki wegetacyjnej;  Remont Stawu Małego, którego zakres obejmował będzie remont budowli piętrzącej zastawki kamienno-betonowej wraz z jej płytą denną oraz umocnieniami kamienno-betonowymi na wypływie ze stawu, remont kamienno-betonowego doku rurociągu łączącego Staw Mały ze Stawem Dużym oraz dwóch biegów schodów skarpowych i kamienno-betonowego ścieku skarpowego. W ramach remontu przewiduje się wykonanie umocnień skarp w postaci materacy siatkowo-kamiennych oraz palisady drewnianej z ułożeniem w strefie wahań wody kiszki wegetacyjnej;  Remont odcinka rowu łączącego Staw Mały ze Stawem Dużym, którego zakres obejmie: rozbiórkę pozostałości po umocnieniach faszynowych oraz betonowych, odmulenie dna rowu do projektowych rzędnych, odtworzenie umocnień faszynowych na odcinku od wlotu do odcinku od Stawu Małego do mostu po niżej wypływu ze Stawu Dużego.  Odtworzenie sieci drenarskiej na terenie nowo projektowanego amfiteatru (według odrębnego opracowania) zlokalizowanego w kwaterze I zabytkowego założenia pałacowo-parkowego w Jarocinie (Park Radolińskich). Drenaż będzie pełnił funkcję odwodnienia terenu odprowadzając jedynie wody opadowe poprzez istniejący wylot do stawu znajdującego się w tym, że parku. Fontanna na dużym stawie: Zamówienie obejmuje demontaż istniejącej fontanny o konstrukcji betonowo-kamiennej, zlokalizowanej na Stawie Dużym oraz wykonanie w tym miejscu nowej podświetlanej fontanny pływającej. Fontanna pływająca ma być wyposażona w urządzenie napowietrzające wody zbiornika, o mocy napowietrzacza min. 1,5 kW. Fontannę należy wyposażyć w zestaw oświetleniowy LED RGB (min. 6 x 30W), sterowany przy pomocy sterownika RGB płynnej zmiany kolorów, pozwalającego na zaprogramowanie własnych programów, wybranie dowolnego zakresu kolorów z koła barw RGB (np. kolory zimne, ciepłe, pastelowe, odcienie żółci, fioletu, itp.). Fontanna ma być wyposażona w zestaw dysz, umożliwiający wybór min. 5 obrazów wodnych, o min. wysokości najwyższego obrazu co najmniej 5 m. Moc fontanny – min. 3 kW. Kotwiczenie fontanny za pomocą cum. Fontanna powinna być odporna na korozję. Dobór roślin do wałków wegetacyjnych: Skład gatunkowy oślin faszyny wetetacyjnej wraz z liczbą roślin w jednym walcu w podziale na 3 zestawy przedstawiony został w dokumentacji pn. „Nasadzenia roślinne w części parkowej w Parku Radolińskich w Jarocinie”. Rozmieszczenie poszczególnych zestawów roślinnych faszyn wegetacyjnych na obrysie zbiorników wodnych przedstawione zostało w części graficznej ww. dokumentacji. W walcu powinno być posadzonych 10 szt. roślin na mb. Faszynę wegetacyjną obsadza się roślinami przed dostawą. Faszyny wegetacyjne przed ułożeniem oraz materiał roślinny dosadzany muszą uzyskać akceptację INTZ. W momencie układania na miejscu przeznaczenia posadzone w faszynie rośliny powinny już posiadać dobrze rozwinięte systemy korzeniowe, a kłącza powinny przebijać się przez sieć. W uzasadnionych przypadkach, po uzgodnieniu z INTZ, dopuszcza się sadzenie roślin do ułożonych w miejscu docelowym faszyn. Rośliny powinny być przygotowane w przekorzenionych kokonach koksowych. Sadzenie roślin z korzeniem w kokonie odbywa się przy pomocy metalowego szpikulca. Narzędziem tym robi się w podłożu otwór takiej wielkości, by można w nim było umieścić cały kokon. Zagospodarowanie odpadów: Materiał w postaci mas ziemnych z odmulania należy wywieźć na miejsce wskazane przez inwestora, pozostałe odpady – na składowisko odpadów. 5.2. Kod i nazwa wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45240000-1 Budowa obiektów inżynierii wodnej. 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno – kanalizacyjne i sanitarne. 5.3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia przedstawia Tom III SIWZ - dokumentacja projektowa pn.: „Remont urządzeń wodnych na terenie Parku Radolińskich w Jarocinie”, dokumentacja projektowa pn.: „Odtworzenie sieci drenarskiej stabilizującej poziom zwierciadła wód na terenie nowo projektowanego amfiteatru w Jarocinie” oraz projekt wykonawczy pn. „Nasadzenia roślinne w części parkowej w Parku Radolińskich w Jarocinie” (w zakresie doboru gatunkowego roślin faszyn wegetacyjnych i rozmieszczenia poszczególnych zestawów roślinnych na obrysie zbiorników wodnych). 5.4. Szczegółowe zasady realizacji zamówienia zawiera Tom II SIWZ Projekt umowy. 5.5. Informacja nt. wymagań o których mowa w art. 29 ust. 3a: 5.5.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę wszystkich osób wykonujących wszystkie prace i roboty będące przedmiotem niniejszej umowy w trakcie realizacji zamówienia. Ww. prace obejmują w szczególności wykonywanie wykopów, umocnień, odmulanie zbiorników oraz cieków wodnych i inne roboty ziemne, prace drenarskie, transport mas ziemnych i odpadów, roboty przygotowawcze i wykończeniowe. Powyższy wymóg nie dotyczy osób odnośnie których Wykonawca wykaże, że ww. czynności nie będą w żadnym zakresie wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez Wykonawcę lub Podwykonawcę oraz co do zasady nie ma on zastosowania do Kierownika robót. Wymóg ten nie dotyczy także osób samozatrudnionych oraz wspólników spółki, którzy sami realizują prace związane z przedmiotem umowy. 5.5.2. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.5.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 5.5.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.5.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia:  oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 5.5.4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.5.1. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 1.000,00 złotych za każdy stwierdzony przypadek naruszenia obowiązku określonego w pkt. 5.5.1. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie nie krótszym niż 7 dni, żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.5.1 czynności. 5.5.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 5.5.6. Postanowienia pkt. 5.5.1. – 5.5.4. stosuje się odpowiednio do podwykonawców. 5.6. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ przedmiot zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę w takim przypadku w/w wskazania traktować należy jako podane przykładowo, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Przez rozwiązania równoważne należy rozumieć takie, które przedstawiają opis przedmiotu zamówienia o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych spełniających minimalne parametry określone przez Zamawiającego, lecz oznaczoną innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. 5.7. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 – 3 Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 5.8. Podwykonawstwo: a) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia, b) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, c) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców, zgodnie z pkt. 10 Tomu I (IDW) SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45240000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 16.1 Wysokość wadium (przepisy art. 45. PZP). Zamawiający ustalił wysokość wadium w kwocie 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych, 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 16.2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 16.3. Miejsce i sposób wniesienia wadium: 16.3.1. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy na nr konta: 91 1090 1131 0000 0000 1300 1942 z dopiskiem „Odtworzenie sieci drenarskiej stabilizującej poziom zwierciadła wód na terenie nowo projektowanego amfiteatru oraz remont urządzeń wodnych na terenie Parku Radolińskich w Jarocinie”. Zamawiający, wymaga by wadium wnoszone w innych formach niż w pieniądzu, a dopuszczonych do wniesienia zgodnie z ustawą Pzp, było złożone w oryginale wraz z ofertą - przed upływem terminu składania ofert. Złożenie oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach niż pieniądz, o którym mowa w niniejszym punkcie jest wymagane jako warunek konieczny. 16.3.2. Zaleca się, by do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, tzn. potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego lub potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. Załączenie w/w kopii do oferty, o których mowa w niniejszym punkcie jest pożądane, lecz nie jest to warunek konieczny. 16.4. Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 16.5. Zwrot wadium 16.5.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 16.5.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 16.5.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 16.5.4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium w przypadku, o którym mowa w pkt. 16.5.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 16.5.5. W pozostałych sprawach dotyczących zwrotu wadium, nieuregulowanych w niniejszym dziale SIWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp. 16.6. Utrata wadium 16.6.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16.6.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Ofertę stanowi prawidłowo wypełniony i podpisany formularz „Oferta” wraz z załącznikami: 1) Oświadczenia wymagane postanowieniami pkt 9.2 IDW; 2) Zobowiązania wymagane postanowieniami pkt 10.2. IDW, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. 3) Kosztorys ofertowy. 4) Oświadczenie Wykonawcy dot. RODO (formularz 3.4). 5) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; 6) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Dz. U. z 2014 poz. 1114 oraz z 2016 poz. 352), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty; o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą; 7) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach