Przetargi.pl
Odnowa mostów nad rzeką Kumielą w ciągu ulic Gen. Józefa Bema i Plac Grunwaldzki w Elblągu

Gmina - Miasto Elbląg ogłasza przetarg

  • Adres: 82-300 Elbląg, Łączności
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 552353536 , fax. 552393334
  • Data zamieszczenia: 2016-10-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina - Miasto Elbląg
    Łączności 1
    82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 552353536, fax. 552393334
    REGON: 170747715
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odnowa mostów nad rzeką Kumielą w ciągu ulic Gen. Józefa Bema i Plac Grunwaldzki w Elblągu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiot zamówienia: Odnowa mostów nad rzeką Kumielą w ciągu ulic Gen. Józefa Bema i Plac Grunwaldzki w Elblągu. Przedmiot główny: CPV: 45.22.11.11-3 Nazewnictwo wg CPV: Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na odnowie mostów nad rzeką Kumielą w ciągu ulic Gen. Józefa Bema i Plac Grunwaldzki w Elblągu. 2. Zakres zamówienia. Na zakres robót, będących przedmiotem zamówienia, składa się między innymi: 1) Uszczelnienie dylatacji podłużnych. 2) Odtworzenie izolacji ustroju nośnego. 3) Iniekcja rys i pęknięć konstrukcji podpór. 4) Iniekcja rys ustroju nośnego. 5) Naprawy powierzchniowe betonu z zabezpieczeniem antykorozyjnym zbrojenia. 6) Uzupełnienie istniejących wyrw i ubytków betonu w korpusach przyczółków. Szczegółowy zakres zamówienia i technologię wykonania robót budowlanych określają przedmiary robót, specyfikacje techniczne oraz projekty wykonawcze: Odnowa mostu nad rzeką Kumielą w ciągu ul. Gen. Józefa Bema w Elblągu oraz Odnowa mostu nad rzeką Kumielą w ciągu ul. Plac Grunwaldzki w Elblągu opracowane przez TRAB-Mosty, Projektowanie, Nadzory, Zbigniew Bartnikowski, 81-595 Gdynia, ul. Makuszyńskiego 34. A. DOKUMENTACJA PROJEKTOWA 1. PRZEDMIARY ROBÓT 1) PRZEDMIAR ROBÓT Odnowa obiektu mostowego nad rzeką Kumielą w ciągu ul. Gen. Józefa Bema w Elblągu 2) PRZEDMIAR ROBÓT Odnowa obiektu mostowego nad rzeką Kumielą w ciągu ul. Plac Grunwaldzki w Elblągu Zamawiający informuje, że przedmiary robót stanowią ZAŁĄCZNIK NR 9 do SIWZ. 2. PROJEKTY: 1) PROJEKT WYKONAWCZY TEMAT: Odnowa obiektu mostowego nad rzeką Kumielą w ciągu ul. Gen. Józefa Bema w Elblągu · na działkach geodezyjnych nr: 205, 221, 252 - obręb nr 0016 Miasto Elbląg - jednostka ewidencyjna: 286101_1, Miasto Elbląg · na działce geodezyjnej nr: 51 - obręb nr 0018 Miasto Elbląg - jednostka ewidencyjna: 286101_1, Miasto Elbląg KATEGORIA OBIEKTU: Kategoria XXVIII - drogowe obiekty mostowe i inżynierskie, jak: mosty, wiadukty, estakady, kładki, przejścia podziemne, tunele, przepusty. 2) PROJEKT WYKONAWCZY TEMAT: Odnowa obiektu mostowego nad rzeką Kumielą w ciągu ul. Plac Grunwaldzki w Elblągu · na działkach geodezyjnych nr: 21, 66, 67 - obręb nr 0021 Miasto Elbląg - jednostka ewidencyjna: 286101_1, Miasto Elbląg · na działce geodezyjnej nr: 463 - obręb nr 0016 Miasto Elbląg - jednostka ewidencyjna: 286101_1, Miasto Elbląg KATEGORIA OBIEKTU: Kategoria XXVIII - drogowe obiekty mostowe i inżynierskie, jak: mosty, wiadukty, estakady, kładki, przejścia podziemne, tunele, przepusty. B. SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH 1) SPECYFIKACJE TECHNICZNE odnowa obiektu mostowego nad rzeką Kumielą w ciągu ul. Gen. Józefa Bema w Elblągu 2) SPECYFIKACJE TECHNICZNE odnowa obiektu mostowego nad rzeką Kumielą w ciągu ul. Plac Grunwaldzki w Elblągu Zamawiający informuje, że dokumentacja projektowa, o której mowa w pkt A. ppkt 2. oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, o których mowa w pkt B., stanowią ZAŁĄCZNIK NR 10 do SIWZ. 3. Zamawiający informuje, że: 1) dokonał zgłoszenia robót budowlanych do właściwego organu, 2) powołał inspektora nadzoru do zarządzania i nadzoru nad robotami obejmującymi wykonanie przedmiotu zamówienia, 3) wszelkie projekty czasowych organizacji ruchu na czas realizacji inwestycji po uprzednim zaakceptowaniu przez inspektora nadzoru i zaopiniowaniu przez Policję musza zostać zatwierdzone przez organ zarządzający ruchem drogowym, którego funkcje w imieniu Prezydenta Miasta Elbląga realizuje Departament Zarząd Dróg, 4) wymaga aby roboty budowlane prowadzone były przy maksymalnym zachowaniu ruchu kołowego. Zamawiający nie dopuszcza całkowitego zamknięcia obiektów dla ruchu kołowego z zastrzeżeniem wystąpienia uzasadnionej i potwierdzonej przez inspektora nadzoru konieczności wyłączenia obiektu z ruchu w przypadku gdy jego funkcjonowanie może zagrażać bezpieczeństwu uczestników ruchu. 5) wymaga aby roboty budowlane prowadzone były przy maksymalnym zachowaniu ruchu tramwajowego. Zamawiający nie dopuszcza całkowitego zamknięcia obiektów dla ruchu tramwajowego z zastrzeżeniem wystąpienia uzasadnionej i potwierdzonej przez inspektora nadzoru konieczności wyłączenia obiektu z ruchu w przypadku gdy jego funkcjonowanie może zagrażać bezpieczeństwu uczestników ruchu. 4. Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną inwestycji, w tym m. in.: 1) Wykonanie szkicu topograficznego z wytyczeniem obiektu naniesieniem granicy pasa drogowego. 2) Sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej. 5. Wykonawca zobowiązany będzie w czasie trwania budowy zapewnić na terenie budowy w granicach przekazanych przez Zamawiającego należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP, ochronę znajdujących się na terenie obiektów i sieci oraz urządzeń uzbrojenia terenu i utrzymywać je w należytym stanie technicznym, a po zakończeniu budowy uporządkować teren. 6. Materiały drogowe pozyskane z rozbiórki w trakcie prowadzenia robót, nadające się do ponownego wbudowania, Wykonawca musi odwieźć i protokolarnie przekazać do magazynu Zamawiającego, mieszczącego się na terenie bazy w Nowinie k/Elbląga lub inne wskazane miejsce w granicach administracyjnych miasta Elbląga. Przekazane materiały Wykonawca musi zinwentaryzować, oraz posortować i złożyć na paletach zakupionych przez Wykonawcę we wskazanym przez Zamawiającego miejscu. Pozostałe materiały pozyskane z rozbiórek oraz odpady, które nie są przewidziane do ponownego wbudowania stanowią własność Wykonawcy. 7. Wykonawca zobowiązany będzie do ubezpieczenia budowy realizowanej w ramach niniejszego zamówienia w obrębie przejętego terenu budowy, od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych i od odpowiedzialności cywilnej oraz ponosi odpowiedzialność w stosunku do osób trzecich za wypadki i awarie spowodowane nienależytym wykonaniem obowiązków umowy, z sumą ubezpieczenia nie niższą niż cena ofertowa brutto. Wykonawca musi być też ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Dowody ubezpieczenia – kopię polis Wykonawca musi dostarczyć w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy. 8. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za oznakowanie i zabezpieczenie tej części robót, które prowadzone będą w pasie drogowym pod ruchem. Wykonawca wykona oznakowanie drogi w miejscu wykonywanych robót i na objazdach, musi być ono zgodne z projektem organizacji ruchu wykonanym własnym staraniem Wykonawcy i na koszt Wykonawcy. Projekty czasowej organizacji ruchu na czas realizacji przebudowy wykonane przez Wykonawcę muszą zawierać niezbędne ustalenia, uzgodnienia oraz zatwierdzenia niezbędne dla tego typu projektów zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wszelkie projekty czasowych organizacji ruchu na czas realizacji inwestycji po uprzednim zaakceptowaniu i zaopiniowaniu przez inspektora nadzoru, Policję muszą zostać zatwierdzone przez organ zarządzający ruchem. 9. Wykonawca robót zobowiązany będzie w czasie prowadzonych robót zapewnić przejezdność ulic, dojazdów i dojść do posesji. 10. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia z materiałów, które będą spełniać wszelkie wymogi Ustawy Prawo Budowlane (Art.10) tj. będą zgodne z kryteriami technicznymi określonymi w Polskich Normach w zharmonizowanych lub europejskich aprobatach, posiadać będą odpowiednie certyfikaty i znaki CE lub B. Dla potwierdzenia spełnienia jw. dla wszystkich materiałów przed ich wbudowaniem Wykonawca musi uzyskać akceptację inspektora nadzoru. 11. Roboty należy prowadzić w taki sposób, aby: 1) zminimalizować czas wyłączenia poszczególnych jezdni z ruchu 2) zminimalizować utrudnienia w ruchu drogowym, 3) zminimalizować utrudnienia wynikłe ze zmian organizacji ruchu w obrębie stanowiącym zakres inwestycji oraz w rejonach jego wpływu na pozostałą część układu komunikacyjnego Elbląga, 4) zapewnić dojazdy do przylegających nieruchomości, 5) uniknąć kosztów dodatkowej komunikacji publicznej itp. 12. Podczas realizacji robót stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania zaleceń i uwag ujętych w warunkach technicznych i uzgodnień wydanych przez firmy branżowe, zawartych w projektach budowlanych i wykonawczych a także zaleceń i poleceń inspektora nadzoru. 13. Wykonawca w terminie 10 dni od daty podpisania umowy wskaże, do zaakceptowania inspektorowi nadzoru, będącego przedstawicielem Zamawiającego, niezależne laboratorium w którym będzie wykonywał stosowne badania laboratoryjne w trakcie realizacji przedmiotowego zadania. 14. Wykonawca przedstawi inspektorowi nadzoru i Zamawiającemu, do zaakceptowania harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji przedmiotu umowy – w terminie 14 dni od podpisania niniejszej umowy oraz aktualizację harmonogramu na każde żądanie Zamawiającego. Harmonogram musi uwzględniać następujące maksymalne terminy ograniczenia w ruchu kołowym oraz etapy wykonania napraw dylatacji usytuowanych w jezdniach: 1) Dla mostu w ciągu ul. Al. Grunwaldzkiej: - etap I – naprawa dwóch dylatacji równocześnie pod dwiema jezdniami –maksymalnie 12 dni, - etap II – naprawa trzeciej dylatacji – maksymalnie 9 dni, - etap III – wymiana nawierzchni na dwóch jezdniach, na moście i przyległych dojazdach – maksymalnie 4 dni, - Wykonawca robót musi zachować ciągłą przejezdność jezdni. 2) Dla mostu w ciągu ul. Gen. J. Bema: - etap I – naprawa dwóch dylatacji równocześnie pod dwiema jezdniami – maksymalnie 12 dni, - etap II - wymiana nawierzchni na dwóch jezdniach, na moście i przyległych dojazdach – maksymalnie 5 dni - naprawa dylatacji pod torowiskiem tramwajowym może być realizowana wyłącznie w trakcie przerw w funkcjonowaniu ruchu tramwajowego, - Wykonawca robót musi zachować ciągłą przejezdność jezdni. Powyższe założenia muszą być ujęte w projekcie organizacji ruchu drogowego. 15. Wykonawca od dnia przekazania terenu budowy do dnia odbioru końcowego (data podpisania protokołu odbioru całości robót) będzie odpowiedzialny za utrzymanie właściwego stanu nawierzchni wszystkich odcinków ulic objętych zakresem inwestycji i dopuszczonych do ruchu zgodnie z zatwierdzonymi na czas robót tymczasowymi projektami organizacji ruchu. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie bieżące usuwanie wybojów, zapadnięć, przełomów i innych uszkodzeń nawierzchni jezdni i chodników powodujących zagrożenie bezpieczeństwa uczestników ruchu oraz mogących powodować uszkodzenia pojazdów. 16. Wykonawca zobowiązany będzie do zabezpieczenia terenu budowy w okresie zimowym w sposób umożliwiający wykonywanie obowiązków zarządcy drogi związanych z utrzymaniem zimowym jezdni i chodników. 17. Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną powykonawczą o której mowa w § 1. ust. 4 wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. 18. Współpraca z firmami branżowymi, które mają swoje urządzenia w obszarze inwestycji i będą siłami własnymi realizować ich remonty lub wymieniać w trakcie realizacji inwestycji oraz z właścicielami sąsiadujących posesji. 19. Współpraca z firmami zewnętrznymi, które zgłoszą zamiar realizacji robót budowlanych w obszarze inwestycji, uzgadnianie warunków wykonania tych robót z robotami budowlanymi w ramach realizacji inwestycji. W przypadku gdy konieczne będzie przekazanie firmie zewnętrznej fragmentu terenu budowy, należy ustalić z inspektorem nadzoru w uzgodnieniu z Zamawiającym sposób postępowania w tym zakresie, w tym określenie zasad, warunków, terminów oraz innych wytycznych związanych z przejęciem/oddaniem terenu budowy przez firmę zewnętrzną i ponownym przekazaniem dla Wykonawcy. 20. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu na wykonane roboty budowlane, stanowiące przedmiot zamówienia, gwarancji jakości na okres minimum 36 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego robót, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. Po upływie okresu gwarancji i rękojmi Wykonawca zobowiązany będzie zgłosić roboty do odbioru ostatecznego. 21. W przypadku wygrania przetargu i realizacji robót przy udziale podwykonawców, Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umów z podwykonawcami, zgodnie z postanowieniami art. 143a – 143d ustawy Prawo zamówień publicznych. 22. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.): 1) obsługa urządzeń, maszyn i sprzętu budowlanego, 2) wykonywanie pozostałych prac budowlanych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót przez cały okres wykonywania tych czynności w ramach zamówienia. 23. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 24. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 25. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca zobowiązany będzie zawiadamiać Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazywać informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. 26. Zamawiający informuje, że jeżeli powierzenie wykonania części zamówienia na roboty budowlane podwykonawcy nastąpi w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany będzie zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający informuje, że powyższe zasady nie będą miały zastosowania wobec dalszych podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45221111-3

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 5 000,00 złotych (słownie: pięć tysięcy złotych), Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy NR 13 1030 1218 0000 0000 9030 1632 Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu (oryginał dokumentu) należy zdeponować w sekretariacie Referatu Księgowości Jednostki Budżetowej w Departamencie Skarbnika Miasta Urzędu Miejskiego w Elblągu. 2. Wykonawca, który nie wniesie wadium na okres związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 3. Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach